Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Gde završe novi automobili koji ne mogu da se prodaju?

Recommended Posts

cars94.jpg

 
Auto-industrija ima posebno rešenje za automobile koje ne uspeju da prodaju. Ako ste pomislili da ih nude tržištu po znantno povoljnijim cenama, prevarili ste se! Oni ih jednostavno odvoze na svojevrsna ''groblja'' četvorotočkaša - mesta gde će vozila vremenom prosto istrunuti!
 

cars92.jpg

 
Postoji na stotine takvih odlagališta na svetu, a nama najbliža su ona u Velikoj Britaniji, ali i u Valensiji u Španiji, te u St.Petersburgu u Rusiji, gde svoj životni vek završavaju automobili proizvedeni u Evropi. Carstvo neiskorišćenih automobila, koji uglavnom nisu prošli nijedan kilometar, svakodnevno raste, a velike auto-kompanije sve su češće primorane da kupuju zemljište za skladištenje brojnih vozila, koje prosto nema ko da kupi. Glavni izvor problema jeste što sve manje ljudi kupuje nova vozila; većina se okreće polovnim automobilima, čak i u državama gde je životni standard prilično dobar. Tako milioni novih četvorotočkaša jednostavno postaju višak, koji negde mora da se odloži.
 

cars8.jpg

 
Možda ne verujete da na svetu postoji toliko neprodatih automobila, ali to je istina! Procenjuje se da ih na planeti ima više nego ljudi - negde oko 10 milijardi. Rešenja nema, auto-industrija odbija da snizi cene, uz opravdanje da onda više ne bi imao ko da kupuje skupe automobile. Proizvodnja se iz dana u dan nastavlja, a šarene gomile automobila nastavljaju da rastu i trule. Na kraju, ove neverovatne zalihe vozila, posle dve godine stajanja konačno odlaze u istoriju - demontiraju se i neki od delova se recikliraju!
 

cars%203.jpeg

 
Zahvaljujući opciji Google Maps imate priliku da vidite kako ova mesta izgledaju! Pomalo jezivo i prilično nehumano, zar ne?
 
preuzeto sa - pressOnline.rs
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem, sto se ne prodaju po nekoj ceni, bez garancije, u vidjenom stanju, na aukciji...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW recimo prodaje,imate u salonima,video sam slucaj BMW 850 "neuwagen",bez garancije,uz kupovinu gratis menjanje svih potrosnih delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto postoji nesto sto se zove ugled firme ... to kod nas nije bilo, zato verovatno moze u nekom salonu da se nadje jugo u magacinu :)

Koliko sam razumeo u Kragujevcu se posle odredjenog vremena recikliraju zaostali modeli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da oni imaju pamet lepo ključ 13 i 17 u ruke i sve delove u kutije i pokrivaš garanciju . Ili da sve presele pored ibarske magistrale i otvore otpade. Ma pare da namlate.

Inače kada bi ponudili ove po niskoj ceni vrlo brzo bi se pročulo i niko ne bi plaćao punu cenu. Ovako im je jeftinije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na drugom linku ima stvari koje nisu tačne, npr.:

 

Automakers estimate how many cars they think they'll sell and then they produce that many, on schedule, and park them outside the production facility. Then they're taken to a port. Then they're shipped to the markets where they're sold, the cars are parked, and then shipped by train and truck to dealerships...

 

Načelno, nije sporno da postoji proizvodnja za unapred poznatog kupca, i proizvodnja za lager (unapred nepoznatog kupca).

Čega će biti više u dosta slučajeva zavisi od tehničkih osobina samog proizvoda. Npr. kada bi SRB htela sutra da kupi nove turbine ili nove generatore za Đerdap, ne bi mogla da ih kupi nigde na svetu jer ne postoje nigde. Mogla bi samo da preda željene tehničke specifikacije i onda čeka nekoliko godina da izabana firma to proizvede i ugradi. Tu sam proizvod diktira da njegova proizvodnja može biti organizovana isključivo za unapred poznatog kupca, nikada za lager.

 

Kada su automobili u pitanju, sve se više ide ka proizvodnji samo za unapred poznatog kupca.

Ko god je bio u nekoj od FLCS poseta fabrici u Kragujevcu mogao je da čuje da svaki 500L koji ćemo videti (tokom posete) u procesu proizvodnje je već prodat, da se pravi po unapred poznatoj specifikaciji jer je kupac tražio baš tu boju, sa baš tim paketom opreme, itd, itd.

I, zaista, na traci idu raznovrsni modeli...malo klasičan L, pa onda iza njega Living, pa opet L, pa Trekking, pa milion i jedna boja, svaki sa vidljivo okačenom deklaracijom na haubi gde ide, sa kojom opremom, na koje tržište...bukvalno se retko dogodi da idu jedan za drugim u istoj boji, a kamoli bukvalno isti automobili.

A, zar ne bi bilo lakše, i jeftinije za fabriku, da je sistem proizvodnje uređen tako da npr. danas pravimo samo Trekking, sutra samo Living, prekosutra samo crveni 500L, onaj tamo dan samo automobile sa volanom na desnoj strani, itd, itd...a, to bi sve moglo tako kada bi se pravilo za punjenje lagera. Ali, pošto se ne pravi za lager (kako piše u ovom drugom članku), nego za unapred poznatog kupca, onda zato i imamo toliku raznovrsnost u procesu proizvodnje. Tako je kod svih fabrika, nije Fiat izolovan primer. Druga je stvar na samom početku proizvodnje, kada startuje određeni model, tada prve količine i jesu uglavnom sve za unapred nepoznatog kupca. Isto tako, treba imati na umu da unapred poznat kupac obuhvata i naručivanja dilera. Kod maloserijskih automobila, kao i kod limitiranih serija, sve je isključivo i jedino samo za unapred poznatog kupca, proizvodnja za lager kod njih ne postoji nikada, ni na početku proizvodnog ciklusa.

 

A, opet...npr. svi 500L koji idu za Ameriku idu brodom. Da bi otišli na brod, on mora da bude pun. Niko ne šalje poluprazan brod preko Atlantika jer bi troškovi bili nerentabilno visoki. Zato se svi 500L za Ameriku jedno vreme nalaze ispred proizvodnih pogona FAS-a, parkirani, čekaju da se skupi kontigent za USA i da onda krenu za luku Bar, a odatle na brod. Kad bi neko došao i slikao, mogao bi na jednom mestu (zavisno kada napravi fotku) da zatekne od par stotina, do par hiljada 500L za USA...i onda da napiše članak ''eto koliko je 500L ostalo neprodato''. A, to ne bi bila istina. ;) Kontigent ne može biti manji od 3.000 automobila 500L, a iskrcavaju se baš u pomenutu luku Baltimor. Sigurno tu iskrcavaju i svi ostali proizvođači svoje automobile za američko tržište...i verovatno tu automobili onda odstoje po nekoliko dana dok ih dileri ne preuzmu. A, neko dođe i uslika tako pitaj Boga koliko hiljada automobila u luci Baltimor i kaže ''eto...sve to stoji neprodato''.

 

Recikliranje automobila koji nisu prodati zaista postoji, nije izmišljena stvar...a, drugim člankom se sugeriše da je faktički sve izmišljeno po tom pitanju. Da bi se reciklirali automobili koji nisu prodati, oni do tada moraju negde da stoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se u svetu proda vozila? Prošle godine preko 90 miliona!

 

automobili 90 m.jpg

 

Svetska prodaja putničkih i dostavnih vozila prošle godine bila je rekordna i nadmašila je granicu od 90 miliona vozila. O tome nas je informisao list The Wall Street Journal, sa osvrtom na podatke kompanije WardsAuto. Globalno automobilsko tržište, prema ovom izvoru, poraslo je zahvaljujući rastu potražnje u zapadnoj Evropi, kao i tržištima kao što su Brazil i Rusija. Glavni motor globalnog rasta prethodnih godina bila je Azija. Na primer, Kina je prošle godine u globalnoj prodaji zauzimala više od 25 procenata, dok je pre 10 godina taj procenat iznosio 15 godina. Ukupna prodaja vozila prošle godine je porasla za 2.7 %, što znači da je bio snažniji od rasta svetske populacija, koji prema podacima Svetske banke iznosi 1.2 procenta godišnje. 2009. godine, ukupan broj automobila u svetu prešao je granicu od 1 milijarde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema toga kod nas, ja sam vidjao krajem godine "nova" vozila iz 2015.godine na prodaju :)

 

Stavise videh pre negok vremena Dunlop zimske gume kod ovlascenih u 60% cene. Pogledam dot, a ono 1511otprilike. Nista se ne baca :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 300.000 Volkswagena čini najveće groblje automobila na svetu

 

vw 300k.jpg

 

Skoro 300.000 dizelskih Volkswagena stoji na improviziranim odlagalištima širom Amerike. Volkswagen je na otkup svojih dizelaša u Americi potrošio oko 7.4 milijardi dolara i pritom je od nešto više od 400 hiljada otkupio oko 350.000 vozila. Trenutno je zbrinuto oko 300.000 Volkswagena, i to na 37 odlagališta u Americi, uključujući zatvoreni detroitski stadion. Prema rečima VW-ovog predstavnika za medije, automobili se odgovorno skladište, a sve kako bi se obezbedila pouzdanost i kvalitet automobila. Naime, nakon što američke vlasti odobre modifikacije, Volkswagen će iste odraditi i vratiti automobile na tržište. A tu se ne misli samo na američko. Volkswagen je pristao na troškove Dieselgate afere od 25 milijardi dolara u sklopu čega je i otkup gotovo pola miliona vozila. Otkup će trajati do kraja sledeće godine. Volkswagen je do kraja prošle godine otkupio 335.000 automobila, od čega je njih 13.000 preprodato, a 28.000 uništeno. Preostalih 294.000 nalazi se na odlagalištima poput ovog u video prilogu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde odlaze automobili koji se nikada ne prodaju?

 

190958-vw parking.jpg

 

Šta se tačno događa sa stotinama hiljada automobila koji ne stignu do kupaca, gde oni idu, i šta se s njima radi? Ako ste pomislili da ih nude tržištu po znatno povoljnijim cenama, prevarili ste se. Autoindustrija ima posebno rešenje za automobile koje ne uspeju da se prodaju. Oni ih jednostavno odvoze na svojevrsna ''groblja'' - mesta gde će vozila vremenom jednostavno istrunuti. Postoji na stotine takvih odlagališta u svetu, a najbliža su ona u Velikoj Britaniji, Španiji i Rusiji gde svoj životni vek završavaju automobili proizvedeni u Evropi.

 

Carstvo neiskorišćenih automobila, koji uglavnom nisu prošli nijedan kilometar, svakodnevno raste, a velike auto kompanije sve su češće primorane da kupuju zemljište za skladištenje brojnih vozila, koja nisu našla svoje kupce. Glavni izvor problema jeste što sve manje ljudi kupuje nova vozila, većina se okreće polovnim automobilima, čak i u državama gde je životni standard prilično dobar. Tako milioni novih automobila jednostavno postaju višak koji se negde mora odložiti. Možda ne verujete da na svetu postoji toliko neprodatih automobila, ali to je istina. Procenjuje se da ih na planeti ima više nego ljudi - negde oko 10 milijardi. Rešenja nema, autoindustrija odbija da snizi cene uz opravdanje da onda više ne bi imao ko da kupuje skupe automobile. Proizvodnja se iz dana u dan nastavlja, a šarene gomile automobila nastavljaju da rastu i trune. Na kraju, ove neverovatne zalihe vozila, posle dve godine stajanja konačno odlaze u istoriju - demontiraju se i neki od delova se recikliraju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes napravio groblje automobila od novih vozila

 

Nemačku javnost zaintrigirala je fotografija na kojoj su 9.000 novih Mercedesa parkiranih na 2.5 kilometara dugoj avionskoj pisti Ahlhorn vojnog aerodroma. Reč je o 9.000 automobila ukupne vrednosti od gotovo milijardu evra koje je Mercedes bio prisiljen da ostavi na ovaj lokaciji. Razlog još nije potpuno jasan, ali novinari radija Bremen otkrili su kako je reč o vozilima proizvedenim u američkoj fabrici u Tuskalosi u Alabami koji u proizvodnji nisu zadovoljili standarde Mercedesa. Šleperi već mesecima dovoze ogromne količine novih vozila na bivši vojni aerodrom, a površina na kojoj se nalaze je veoma dobro zaštićena i pokrivena je video nadzorom, a svuda okolo se nalaze i ogromni solarni paneli.

 

Istraživanje koje su sproveli novinari Radio Bremena otkriva da su problemi sa kontrolom kvaliteta u američkoj fabrici u Alabami uslovili, odnosno prinudili Daimler na visoke troškove transporta i ostale logistike kako bi oko 9.000 tamo proizvedenih vozila bilo dopremljeno do Evrope, odnosno Nemačke gde bi trebalo da budu dorađena. Prema izveštaju koji je u javnost pustio Automobilvohe, čak 40.000 novih Mercedesovih vozila ne mogu biti isporučena zbog problema sa sedištima i branicima. Na ovom "groblju automobila'' najviše ima SUV modela GLE i GLS, kupe vozila C i E klase. Mogu se videti i primerci sa CLS oznakama, a posebno interesantno je prisustvo vozila koja se već duže vreme ne proizvode, kao što su vozila ML i R klase. Neki od medija su kontaktirali Mercedes za obrazloženje, a oni su rekli kako je reč o normalnim procesima u proizvodnji i da su takve logističke zone sasvim normalna stvar privremenog skladištenja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.000 hiljade BMW-a već godinama trune na jednoj ledini i ne mogu da se prodaju

 

bmw kanada 001.jpg

 

Nakon vesti o 9.000 novih Mercedesa koji su zbog nedostataka u proizvodnji dovezeni na aerodrom u blizini Bremena u Nemačkoj i koji još čekaju da gazde iz Štutgarta odluče šta će sa njima, sada Jalopnik donosi priču o još jednom masovnom ''umiranju'' luksuznih nemačkih automobila koji se nikada neće prodati, smeštenih na nekom mega parkingu. Ovoga puta je reč o modelima BMW-a.

 

Cela priča počinje 2015. godine kad je kanadsku luku Halifaks pogodilo veliko zimsko nevreme, kada se tamo u procesu transporta sa broda na železnicu i puteve prema salonima i dalje do krajnjih kupaca zateklo 2.966 naručenih novih BMW-a i Minija. Utovar se zbog vremenskih (ne)prilika značajno odužio, a pritom je automobile more dobro ''zasolilo''. Za regulatorno telo kanadske Vlade za transport - Transport Canada nije bilo dileme: zbog snažne izloženosti pogubnom uticaju slane morske vode, BMW je dobio nalog da tih 2.966 vozila mora povući sa tržišta. U Minhenu se tada odlučili da isporuka vredna oko 150 miliona evra ne isplati da se vraća u fabriku jer bi prepravke koje je propisalo telo kanadske vlade koštale više od vrednosti kontingenta.

 

bmw kanada 002.jpg

 

Nakon zvaničnog opoziva za BMW i Mini modele iz slučaja Halifaks u kome se pominje ''rizik od nastanka korozije na vitalnim delovima za pokretanje motora te potencijalnim problemima sa podmazivanjem zbog izloženosti morskoj vodi'', kupci su dobili druge nove automobile, a modele iz opoziva više niko nije pominjao.

 

Portal Jalopnik kojima se javio jedan čitalac sa fotografijama otkriva šta se dogodilo sa tih gotovo tri hiljade luksuznih automobila - već više od četiri godine jednostavno stoje na otvorenoj ledini aukcijske kuće Adesa u kanadskom Vankuveru gde propadaju. Modeli koje je čitalac fotografisao su Serija 3, sportski coupe M4 te nekoliko primeraka luksuznog sportskog coupea M6. Cela lista od 2.966 primeraka obuhvata modele serije 2, 3, 4, 5, 6 i 7, električni i3, hibridni i8 te X1 i Z4. Na velikoj livadi se mogu videti i brojni primerci Mini Coopera, Cabrija i Pacemana. Ovim povodom urednici Jalopnika su se obratili direktno BMW-u Canada odakle su dobili odgovor da oni ne mogu da znaju ništa o tim automobilima bez broja šasije. Na kraju, sve upućuje na to da je reč o automobilima iz slučaja Halifaks koji su jednostavno prepušteni propadanju jer nemaju dozvolu za prodaju u Kanadi, kao ni u trećim zemljama. U svetu automobilskog biznisa ovo je još jedan tipičan primer kontrolisanog troška...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponuda od juce i danas. 

Tuga. 

Ne znam ko ce ovo da kupi tako da je pitanje gde ce ova kola da zavrse. 

76E2C986-91E6-4DDF-8E4D-E2EFAE7322AC.jpeg

B548CFC7-525F-4BF2-9989-B13C88F42586.jpeg

EFE1F2B1-3787-4F32-9547-4831435B0B49.jpeg

BB68C31F-CAC8-41E7-A82E-B717C7673F3C.jpeg

DA833AB4-15BB-4B2E-B98D-13F91B4A83ED.jpeg

25BEC38E-0253-4989-9BDB-4FEBD8445014.jpeg

7A232A3F-B984-4717-A66A-8091E8A42642.jpeg

343E1274-5935-4E45-9FFE-44FD21E69BC3.jpeg

82E74050-AC49-4082-99AF-41E0664F31AF.jpeg

665F48FC-904A-40ED-988B-46E131BDEA3D.jpeg

7DD5CB4D-7F8F-4D25-9D9B-0C02DF503AA0.jpeg

D3943AB4-DD50-4D8D-959C-78DD22C20141.jpeg

CB03967F-8062-4749-BDD3-218C70DC840C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde. 

Jednostavno onaj koga nesto zanima kontaktira me i ja mu postavim par pitanja sta ga zanima i ako nesto imam onda dam ponudu. 

Evo ova izgradirana kola sa 0 km mi se nude ali sta cu s njima a i cene nisu bas tako zanemarljive kako bi svi ocekivali. Valjda kontaju da se isplati ofarbati citava kola i da se promene stakla i svetlosna grupa. 

Inace u ergeli obicno imam oko 10-15 vozila pa tako ovog trenutka imam 12 automobila i 5 motora. Idu od 2500 pa do 27000 koliko mi je najskuplji auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uh bre

komplikovano
meni ne treba ništa :P... 500L me služi vrlo dobro, ali ... ćerka bi nešto manje, nek B klasu - obavezno 5 vrata, a zet D klasu. Trenutno vozi mercedes C 2,2 dizel (buuudallla ... registracija košta boga oca) ali 2003g pa bi nešto novije
ništa nije hitno ... ono ... gleducka se, pa ako uleti neka ljubav na prvi (drugi) pogled
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...