Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Gde završe novi automobili koji ne mogu da se prodaju?

Recommended Posts

U Britaniji od aerodroma napravljeno skladište novih automobila - nema ko da ih kupi, a nema ko ni da ih proda

 

Koronavirus je uzdrmao automobilsku industriju. Montažne linije su zaustavljene i u Velikoj Britaniji, a dilerski centri su zatvoreni na određeno vreme. Da sve bude još dramatičnije, ni proizvedene automobile niko nije mogao, a ni želeo da kupi. Britanski premijer Boris Johnson i sam je zbog virusa završio u jedinici intenzivne nege, a Britanija je snažno pogođena ovim virusom. Zbog visokog stepena zaraze virusom Britanci očekuju da će mere ograničenja biti ublažene u junu mesecu, ako ne i kasnije. Neki sektori privrede su već na kolenima, a među njima je i automobilska industrija.

 

Prodaja automobila u Velikoj Britaniji pala je za 97.3% u aprilu mesecu, kada je zemlja preduzela oštrije mere protiv širenja pandemije. Tamo je prodato samo 4.321 automobil, za razliku od prošle godine kada je u istom mesecu prodato 161.064 automobila. Ovo su najgore brojke još od 1946. godine. Nažalost, ni budućnost nije ružičasta. Zbog produženja mera ograničenja, kupci ne mogu ući u salone ni u maju mesecu, a sigurno ni kasnije jer će finansijska neizvesnost uticati na odlaganje kupovine automobila. Ovo može biti veoma ozbiljan problem za britansku autoindustriju, koja je pretrpela veliki udarac izlaskom iz Evropske unije.

 

Fotografije koje je objavio Daily Mail, a koje su načinjene na vojnom aerodromu Kraljevskog ratnog vazduhoplovstva RAF, u Upper Heyfordu, pokazuju nam veliku površinu prekrivenu novim automobilima. Ovaj aerodrom sada izgleda kao skladište novih automobila. Na hiljade vozila, među kojima su i skupoceni Range Rover i Jaguar, koštaju preko 40 miliona evra. Oni su trebali biti u garažama svojih vlasnika, a novac u blagajni proizvođača i prodavaca, ali nisu. Vozila su napravljena, ali nema ko da ih proda, niti ima ko da ih isporuči. Umesto toga, oni stoje na pisti jer su skladišta već puna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog koronakrize jedna trkačka staza pretvorena u veliki parking automobila

 

211556-parking vb.jpg

 

Reći da nam je koronavirus promenio život zvuči kao da kažemo da nakon ponedeljka dolazi utorak.

Ogroman pad rent-a-car i lizing biznisa u Velikoj Britaniji je doveo do nesvakidašnjih scena. Na trkačkoj stazi Rockingham Motor Speedway je parkirano nekoliko hiljada automobila. Svi oni će na kraju završiti na aukcijama ili kod trgovaca polovnim vozilima, ali za sada nema velikog interesa kupaca za automobile iz rent-a-cara ili lizinga, pa se oni gomilaju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parking sa 3.000 BMW-a i Minija koje niko nije vozio

 

bmw can.jpg

 

Ljubiteljima BMW-a i Minija ovo odlagalište će biti kao polica s čokoladama u prodavnici prosečnom detetu. Uglavnom, pre 6 godina kanadske vlasti su opozvale 3.000 vozila navedenih proizvođača. Od 2015. ti automobili su parkirani u blizini Vankuvera i ne miču se. Zašto? Navodno su mnoga vozila duže vreme bila izložena stajaćoj i slanoj vodi u ulaznoj luci u Halifaksu. Zbog toga postoji opasnost od opasnih kvarova kao što su oni kod elektronskih sistema. Očigledno se BMW-u nije isplatilo da popravlja čak 3.000 automobila, odnosno štete su bile tolike da je bilo jednostavnije zaboraviti na celu pošiljku. Jedino rešenje je bilo ostaviti ih na parkingu i zaboraviti na njih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta se dešava sa automobilima koji se nikada ne prodaju?

 

tesla model 3 5k.jpg

 

Ako ste se ikad vozili pored autosalona i videli redove novih automobila, verovatno ste se zapitali šta se dešava sa onima koji se nikad ne prodaju. Gde svi idu kada dođe vreme da se napravi mesta za najnovije modele?

Zastupnici ih ne poklanjaju. Stvari su malo komplikovanije od toga.

 

lager.jpg

 

Autokuće su franšize. To znači da kupuju nove automobile od proizvođača i prodaju ih po višoj ceni da bi ostvarili profit. Zato, nakon što zastupnik kupi te automobile oni im pripadaju. Ne mogu tek tako da ih neprodate pošalju nazad proizvođaču na kraju godine. Da bi zaradili, moraju da privuku kupce da ih kupe. Ovo su trikovi koje prodavci automobila koriste.

 

- Premeste ih na drugo tržište

Postoji nekoliko opcija za zastupnike kada se njihovi automobili ne prodaju. Oni mogu da pošalju neprodate automobile na drugo tržište gde bi određeni model mogao da bude tražen. Primera radi, veći Toyotin zastupnik sa Toyotinim pickupom može da ga zameni sa malim gradskim Toyotinim zastupnikom kome je potreban.

 

- Prodaju ih na aukcijama

Automobili se mogu prodati i na javnim aukcijama. Prilikom toga deo cene ide aukcijskoj kući, što znači da zastupnik gubi mnogo novca. Druga mogućnost je korišćenje tih automobila kao zamenskih kad ljudi dovoze svoje na servis.

 

- Snižavanje cene

Konačna opcija je snižavanje cena. Na kraju modelske godine proizvođači automobila i zastupnici žele da se reše ''inventara'' da se stariji automobili ne bi takmičili sa novijim modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi problemi za autoindustriju: U velikoj nemačkoj luci čeka nekoliko hiljada vozila

 

bremerhaven.jpg

 

Nedostatak vozača za prevoz kontejnera i automobila, u kombinaciji sa velikim obimom trgovine, doveli su do zastoja u jednom od najvećih automobilskih čvorišta na svetu, nemačkoj luci Bremerhaven.

 

Zastoj je izazvao da vozila koja su spremna za ulazak ili izlazak iz Evrope sada čekaju u luci, a na listi pogođenih su proizvođači (i kupci) automobila kao što su BMW, Stellantis, Renault, Tesla i Volvo. U proseku godišnje luka Bremerhaven premesti 1.7 miliona vozila, ali nedostatak vozača za teški teret, kao i vozača za istovar i utovar dolaznih i odlaznih vozila, doveo je do ozbiljnih kašnjenja. Osim toga, trenutno jednostavno nema dovoljno brodova za prevoz vozila. Globalna flota je u padu za oko 13 brodova u poređenju sa 2019. što je rezultat prekomernog rashoda u prvoj godini pandemije. Nažalost za proizvođače automobila i kupce koji čekaju nova vozila, ne očekuje se da će se ta situacija rešiti pre 2024. kada će početi da se isporučuju novoizgrađena plovila. Nažalost za potrošače, nestašica bi mogla da utiče i na cene vozila. Sa rastućom potražnjom za električnim vozilima iz Kine u Evropi, pritisak na luke mogao bi samo da poraste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...