Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Google Android Auto

Recommended Posts

7 minutes ago, neshtry said:

Ne znam šta bih rekao...

1 hour ago, neshaoct said:

Treba praviti razliku između Android Auto i mirroring-a (bežičnog prikazivanja displeja smart telefona na centralnom displeju automobila). Mirroring i Android Auto nisu ista stvar. 

Dacia u Srbiji na svom sajtu kaže:

 

dacia sajt srb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

Možda je njegov MY 2022

Sad sam guglao i našao onog istog lika u Dusteru za 2022. u kojem pokazuje, kako kaže, ''wireless AA'':

 

 

11 minutes ago, Andrija93 said:

Jel si siguran? Posto kao sto sam i rekao dosta klipova sam video...

I dalje mislim da je jedno mirroring (sadržaj sa fona prikazuješ na displeju auta, vidim da Dacia koristi termin ''replicate'' i nigde ne napišu ''wireless AA''), a drugo je kad sam infotainment ima u sebi ugrađen AA.

 

Zna @moron verovatno da ovo razjasni jer napamet zna pakete opreme i šta ko ima... :D

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct pa ja pricam o tipu ne o daciji :D ne znam na sta tacno mislis pa da ne bude zabune, ja mislim da ono sto dobijem na ekranu (isto kao i na ovim klipovima to mogu da potvrdim) turci mogu bezicno, ja moram zicno kako god se to zvalo da li replicate, mirroiring ili ugradjeni android auto. Kao sto smo pisali gore a i ti preko BT kod mene na ovoj 10 inch rade samo pozivi i muzika (kroz player automobila i moze da se pusta sledeca pesma prethodna itd), ali ne i mirroring, connecting ili sta vec android auta kao kod ovih i na jos dosta drugih klipova kod turaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo integriše YouTube i Google Home u svoja vozila

 

Volvo you.jpg

 

Volvo će biti prvi proizvođač automobila koji će ponuditi direktnu integraciju Google Home-a u svojim automobilima. Određene funkcije moći će da se kontrolišu na daljinu preko Google Assistant-a.

 

Kontrola preko mobilnog telefona

Dvofaktorska autentifikacija je potrebna za ''osetljivije komande'', kao što je otključavanje vrata. Takođe možete saznati informacije u vezi sa vašim automobilom preko Google Assistant-a. Možete omogućiti zaključavanje vrata ili startovati automobil da se zagreva dok se spremate da izađete iz kuće. Još mnogo funkcija će biti dodate kasnije, kao što je opcija zakazivanja punjenja. Volvo će predstaviti Google Home integraciju u narednim mesecima. Da biste ga koristili, biće vam potreban informativno-zabavni sistem koji pokreće Android sistem koji je povezan sa aplikacijom Volvo Cars i uređaj sa omogućenim Google Assistant-om.

 

Nije prvi put da vidimo integraciju automobila sa kućnim platformama. Vlasnici GM-a i BMW-a mogu da kontrolišu pametne kućne uređaje iz vozila sa ugrađenom Alexa-om, dok su Samsung i Google doneli kontrolnu tablu SmartThings na neke modele sa Android Auto-om. Ipak, Google Home je jedna od istaknutijih platformi. Ako imate pametni zvučnik sa omogućenim Google Assistant-om, ove funkcije mogu biti korisne.

 

Za razliku od Tesle, Volvo je oprezniji

Pored toga, YouTube će biti prvi servis za video strimovanje na Volvo-ovom infotainment sistemu. Moći ćete da preuzmete aplikaciju iz Play prodavnice. Proizvođač automobila nudi neograničene podatke na određenim tržištima, tako da ćete možda moći da gledate onoliko video snimaka koliko želite, a da ne brinete o tome da ćete potrošiti internet. Iz bezbednosnih razloga, moći ćete da gledate YouTube video snimke na ekranu samo kada automobil miruje. To će osigurati da Volvo izbegne vrstu kontroverze u koju je Tesla nedavno bila upletena, kada se pokazalo da se igre mogu igrati na infotainment sistemu dok se automobil kreće. Kompanija je rekla da će onemogućiti tu opciju nakon što je NHTSA rekla da ispitati sve.

 

Ostale aplikacije koje će vlasnici Volva uskoro moći da preuzmu na svoj sistem za informisanje i zabavu uključuju aplikacije za navigaciju Sygic i Flitsmeister; aplikacije za punjenje ChargePoint i Plugshare; i aplikacije za traženje parkinga SpotHero i ParkWhiz. Ranije ove nedelje, Volvo je najavio da će koristiti Qualcomm-ove automobilske čipove za napajanje infotainment sistema u modelu Polestar 3 i u predstojećem EV. Proizvođač automobila tvrdi da će Snapdragon Cockpit platforme učiniti sisteme osetljivijim i više nego dvostruko bržim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan mali update - Kupio sam nov telefon danas Xiaomi 11T i Android Auto radi preko Bluetooth-a. Zapravo nisam ni krenuo da ga povezem preko BT, neko preko USB-a i povezao se ali aplikacije su nesto zabagovale, ja izvucem kablic kad ono ostane mirroring, ugasim auto izadjem iz kola, vratim se pali odmah Android Auto sve radi besprekorno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos jedan update - izgleda da radi preko neke kombinacije WiFi i Bluetooth-a. Prvo se poveze preko BT pa onda se sam automatski poveze na sifrovan Uconnect WiFi.

 

@neshaoctJel to ono sto si spomenuo da je rezervisano za automobile vise klase? Iskreno pozitivno sam iznenadjen, bukvalno se povezuje u roku od par sekundi cim se da kontakt.

Edited by Andrija93

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Andrija93 said:

@neshaoctJel to ono sto si spomenuo da je rezervisano za automobile vise klase? Iskreno pozitivno sam iznenadjen, bukvalno se povezuje u roku od par sekundi cim se da kontakt.

Bežični Android Auto je standard za automobile više klase. To nije neki moj stav koji eto samo ja pišem ;) već to kažu svi, npr. ovde imaš i listu, a možeš sam da izguglaš gomilu sličnih vesti. Svakako će vremenom bežični AA postati standard. Ali, i tada će postojati proizvođači koji će naplaćivati Android Auto jer im se to prosto može (npr. Ferrari u najnovijem modelu Roma traži doplatu uopšte za omogućavanje Android Auto).

 

Kad je Dacia u pitanju, sam Google kaže:

 

android auto dacia01.jpg

https://www.android.com/intl/en/auto/dacia/

 

Sa druge strane, Dacia koristi termin ''replika smart telefona'' na Media Display i Media Nav sisteme:

 

replika01.jpg

 

Imao je Fiat pre više godina mirror opciju na svom Uconnect uređaju, isto je tada pominjao Android Auto i Car Play, čak je sve modele koji su mogli da miroruju smart telefon i nazvao ''Mirror'', npr.:

 

mirror 500.jpg

 

...ili ovde.

 

Ali, Dacia se istovremeno hvali da su prvi u okviru Renault grupacije, i kod Sandera da su prvi auto u segmentu koji nude bežično povezivanje kod Media Nav varijante. Što bi to toliko isticali ako nije u pitanju bežični Android Auto...

 

I dalje mi nije jasno da li je Dacijina današnja ''Replica'' isto što i Fiatu nekada ''Mirror''...ili je u pitanju klasični bežični Android Auto?

Možda bi mogao test da bude npr. ovako nešto:

- da li fon može da radi nezavisno od sadržaja koji ide na glavnom displeju automobila dok ima konekciju sa autom...ili da li npr. može na ekranu automobila da se skroluje lista pesama u nedogled dok se auto kreće, bez da posle sekunde ili dve sekunde skrolovanja izađe upozorenje i onemogućavanje te funkcije na kratak period? (Android Auto ne dozvoljava dugo skrolovanje, tj. biranje pesama preko touch opcije glavnog displeja u auto jer se tako skida pogled sa puta dugo vreme i zato odmah onemogućava tu opciju...ali sve to samo dok se auto kreće.)

- ako fon ne može da radi nezavisno od sadržaja koji ide na glavnom displeju automobila, ili ako auto dozvoljava korišćenje svih opcija preko glavnog ekrana automobila bez ikakvog njihovog ograničavanja ili isključivanja dok je auto u pokretu - to onda znači da ustvari dolazi do replike (''mirorovanja'') telefona i baš zato onda nema nikakvih ograničenja dok se auto kreće jer nam mobilni i inače dozvoljava da radimo sve dok se krećemo s njim. Sa druge strane, Android Auto ne dozvoljava i/ili ograničava određene opcije dok se auto kreće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct evo odgovori sto se tice fiat tipa sa 10 inch multimedijom, za daciu ce morati neko drugi da iznese utiske :D

 

- da li fon može da radi nezavisno od sadržaja koji ide na glavnom displeju automobila dok ima konekciju sa autom...ili da li npr. može na ekranu automobila da se skroluje lista pesama u nedogled dok se auto kreće, bez da posle sekunde ili dve sekunde skrolovanja izađe upozorenje i onemogućavanje te funkcije na kratak period? (Android Auto ne dozvoljava dugo skrolovanje, tj. biranje pesama preko touch opcije glavnog displeja u auto jer se tako skida pogled sa puta dugo vreme i zato odmah onemogućava tu opciju...ali sve to samo dok se auto kreće.)

 

-Da, apsolutno moze da radi nezavisno telefon, jedino sto ukazuje da je android auto ukljucen je u status baru ili notifikacijama da android auto running. Znaci na ekranu nema nista ako bi neko drugi uzeo telefon od putnika da cacka ne utice na sam android auto niti na telefon.

-Ne moze u nedogled ako previse cackas ekran (multimediju) ide neki timer za "cooldown" posto previse cackas koji traje par sekundi i tada nista nije u funkciji.

 

- ako fon ne može da radi nezavisno od sadržaja koji ide na glavnom displeju automobila, ili ako auto dozvoljava korišćenje svih opcija preko glavnog ekrana automobila bez ikakvog njihovog ograničavanja ili isključivanja dok je auto u pokretu - to onda znači da ustvari dolazi do replike (''mirorovanja'') telefona i baš zato onda nema nikakvih ograničenja dok se auto kreće jer nam mobilni i inače dozvoljava da radimo sve dok se krećemo s njim. Sa druge strane, Android Auto ne dozvoljava i/ili ograničava određene opcije dok se auto kreće.

 

- tako je na primer ne mozes da kucas u gugl mapama adresu dok se auto krece, jednom mi je cak zatrazio da povucem rucnu nije bilo dovoljno sto stojim u mestu :D

- jos jedan primer je spotify, ne postoji opcija za kucanje pesama, dok na telefonu ima.

- poruke (whatsapp ili sms) nece da ti prikaze cele, imas opciju da vidis pocetak kad izadje notifikacija i da ti "procita" na google translate srpskom.

- takodje aplikacije su limitirane, igrice, video aplikacije, instagram i slicno ne postoje i ne mogu da se ukljuce na ekranu (multimediji) u kolima

 

Edited by Andrija93

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche razmatra integraciju Google softvera

 

porsche taycan 12.jpg

 

Vlasnici Porsche-a mogli bi da imaju direktan pristup Google aplikacijama kao što su Google Maps i Google Assistant bez povezivanja Android telefona.

 

Prema izveštajima, Porsche razmatra potpunu integraciju Google softvera u svoje automobile. Ako dogovor bude postignut to će označiti promenu u strategiji za proizvođača automobila. Ugovor bi omogućio kupcima Porschea pristup Google aplikacijama kao što su Google Maps i Google Assistant bez povezivanja na Android telefon. Finansijski direktor Porsche-a, Lutz Meschke rekao je na konferencijski prošlog oktobra da je kompanija u bliskom kontaktu sa Google-om i Apple-om. Takođe, kompanija je bila u kontaktu i sa Baidu-om, Tencent-om i Alibabom u Kini. Porsche je pre toga završio saradnju sa VW-ovom Cariad jedinicom na istraživanju i razvoju softvera. Porsche je ranije oklevao da koristi Google softver jer je Google tražio deljenje previše podataka. Tehnološke kompanije od Google-a do Apple-a i Amazon-a su u trci kako bi preuzele kontrolu i optimizaciju kontrolnih tabli proizvođača automobila. Svim tehnološkim kompanijma je jasno dasoftver postaje sastavni deo dizajna automobila.

 

Proizvođači automobila, uključujući General Motors, Renault, Nissan i Ford, koriste ugrađenu Google tehnologiju u svojim vozilima preko paketa Google Automotive Services (GAS). Na taj način proizvođači automobila nude funkcije kao što su Google mape, Google Assistant i druge aplikacije. Međutim, neki proizvođači automobila veoma su oprezni u saradnji sa tehnološkim gigantima. Oni ne žele da dozvole nesmetan pristup podacima koje generiše određeni automobili. Takođe, ne žele da im dozvole da zamene brend proizvođača automobila svojim sopstvenim na displejima na kontrolnoj tabli. Što se tiče BMW-a on, ''definitivno ne želi da integriše'' GAS-a u svoje automobile, rekao je portparol kompanije. ''Kompaniji je važno da zadrži korisnički interfejs'', navodi se u saopštenju. Porsche, koji je pretekao svog bivšeg matičnog partnera kao najvredniji evropski proizvođač automobila nakon izlaska na berzu prošlog septembra. Porsche je predao izveštaje o porastu isporuka od 3% u 2022.godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Četiri velika proizvođača automobila usvajaju Android Automotive

 

android a.jpg

 

Android Auto, Android Automotive i Google Automotive Services predvode Googleov prodor u automobilski prostor. Iako bi terminologija mogla zbuniti manje tehnološki upućene korisnike, svaki proizvod ima jasan cilj, nudi različite karakteristike i igra integralnu ulogu u dugoročnoj strategiji kompanije.

 

Android Automotive je ugrađeni operativni sistem čija je svrha da podrži infotainment kapacitete u automobilu. Podržani su samo modeli nove generacije, a u poređenju sa Android Autom nije mu potreban mobilni telefon za pokretanje. Međutim, proizvođač automobila mora da instalira Android Automotive fabrički i da radi sa Google-om da bi se to dogodilo. Najavljeno u martu 2017. usvajanje Android Automotivea je sporo napredovalo. Broj brendova koji trenutno nude ugrađene Google usluge je kratak i uključuje samo: Polestar, Volvo, Chevrolet, GMC, Cadillac, Renault i Honda. Google je takođe obelodanio sledeća četiri velika imena koja se se pridružti Android Automotive žurci. To su Ford, Nissan, Lincoln i Buick, a očekuje se da će svi automobili sa ugrađenim Google-om biti lansirani kasnije u toku ove godine.

 

Android Auto i Android Automotive inicijativa

Ova dva sistema možda izgledaju kao slični proizvodi, ali se radi o različitim solucijama koje se u okviru vozila mogu ponuditi uporedo.

Android Auto je platforma za projektovanje prikaza sa mobilnog uređaja na ekran infotainment-a. Sa druge strane, Android Automotive autonomno pokreće multimedijalni ekran. Proizvođači automobila poseduju tehnička sredstva da ponude Android Auto i Android Automotive u svojim automobilima, kako bi kupcima pružili više izbora. General Motors je izazvao ogromne kontroverze prošle godine, kada je najavio da će staviti ekskluzivni fokus na Android Automotive, odlučivši da blokira Android Auto i CarPlay u svojim budućim modelima. Iako je tehnički moguće ponuditi sve ove proizvode, General Motors želi da sve stavi u Android Automotive, ne nudeći više Android Auto. Nekoliko proizvođača automobila je već izrazilo svoju posvećenost zadržavanju podrške Android Autu i CarPlay-u u budućim modelima, tako da od brendova za koje je već potvrđeno da će usvojiti Android Automotive, samo će Buick u vlasništvu GM-a blokirati Android Auto. Ford, Lincoln i Nissan bi mogli da nastave da nude podršku za prenošenje prikaza telefona u automobilima koji imaju Android Automotive.

 

Prednosti Android Automotive

Prednost broj jedan korišćenja Android Automotivea je integralno iskustvo, budući da će Googleove usluge i pokrenute aplikacije pronaći pristup većem broju podataka o vozilu. Google mape su najbolji primer, jer ova navigaciona aplikacija može da nadgleda bateriju i predlaže prestanak napajanja kada je nivo nizak. Google mape mogu automatski da traže rute koje uključuju stanice za punjenje ako nivo baterije ne dozvoljava vozilu da stigne do definisanog odredišta. Google pomoćnik može da kontroliše više funkcija vozila, uključujući sistem kontrole klima uređaja. Korisnici mogu da menjaju temperaturu u kabini glasovnim komandama, bez dodirivanja ekrana infotainmenta.

 

Android Automotive takođe dolazi sa pretraživačem, omogućavajući korisnicima da surfuju internetom kao na kompjuteru. Sistem već ima dva velika pretraživača - Vivaldi i Google Chrome, a s obzirom na to da većina automobila opremljenih Android Automotiveom ima velike ekrane, pretraživanje interneta predstavlja veoma zgodno iskustvo. Međutim, to je dozvoljeno samo kada je vozio zaustavljeno, tako da je pristup aplikacijama ograničen kada započnete vožnju. Iz perspektive proizvođača automobila, Android Automotive pruža kompanijama nove mogućnosti, uključujući izgradnju modela zasnovanog na pretplati, koji bi im na kraju omogućio da pretvore infotainment sistem u mašinu za pravljenje novca.

 

General Motors je optužen da je blokirao Android Auto i prešao na Android Automotive, posebno iz razloga da bi ostvario prihod od infotainmenta sistema. Iako je kompanija uglavnom zaobišla ovu temu, rukovodioci General Motorsa rekli su da je prelazak na Android Automotive otvorio put naprednijoj funkcionalnosti u njegovim automobilima. Android Automotive omogućava proizvođačima automobila da prilagode izgled i osećaj koji operativni sistem donosi, zadržavajući identitet svog brenda. To znači da svaka marka može da kreira sopstveni ''skin'' za Android Automotive, i iako bi iskustvo moglo da izgleda drugačije od drugog proizvođača, osnovni softver je i dalje Googleov. Automobilske kompanije takođe mogu da usvoje Android Automotive bez Google Automotive Servicesa. BMW je jedna od kompanija koja je prihvatila ovu strategiju, jer nije želela da omogući pristup podacima o vozilima. Bez GAS-a, Android Automotive ne integriše Google mape, Google Assistant, Play prodavnicu i druge Google usluge, tako da proizvođači automobila moraju da razviju alternative, uključujući prodavnice aplikacija trećih strana, kako bi korisnicima omogućili preuzimanje i instaliranje aplikacija.

 

Android Automotive trenutno nema konkurenta u Apple svetu. CarPlay je i dalje alternativa Android Autu, ali je Apple već najavio iskustvo nove generacije, koje će biti lansirano u Porscheovim i Aston Martinovim automobilima kasnije ove godine. CarPlay 2.0 će takođe omogućiti proizvođačima automobilima da prilagode izgled i korisničko iskustvo operativnog sistema, s postavkom koja koristi sve ekrane u kabini, kreirajući bolju sinergiju sa iPhone-om. Apple je već obećao revoluciju u oblasti infotainmenta sa novim CarPlay-om, a nekoliko korisnika Android Automotivea verovatno će takođe istražiti ponudu proizvođača iPhonea. Ford i Honda su neka od najvećih imena koja će verovatno usvojiti CarPlay 2.0 kada bude dostupan kasnije ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...