Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Google Android Auto

Recommended Posts

android%20auto.jpg

 

Google je ovih dana, kako je to i najavljivao, predstavio Android Auto, sistem dizajniran za pružanje ''prave informacije o putu pred vama'' koji radi sa Android mobilnim telefonima na sličan način kao i Apple CarPlay. ''Android Auto spaja najbolje od dva sveta. Dobijate povezane aplikacije i usluge na svom pametnom telefonu pomoću fizičkih kontrola optimizovanih za vožnju u automobilu'' rekao je direktor za Android, Patrick Brady.

Korisnički interfejs je sličan kao kod Android telefona, ali prilagođen je za još jednostavnije korišćenje pa su tako, npr., veće ikone koje treba pritisnuti. Sistem podržava i Google Now glasovne komande kojima se upravlja Google Maps aplikacijom, tekst porukama i kompatibilnim aplikacijama poput Google play Music. Korisnici mogu podesiti i podsetnike koji će biti preneseni na njihove telefone. Prvi model opremljen ovim sistemom biće lansiran tokom ove godine, a nekoliko proizvođača, uključujući Audi, GM, Hondu i Hyundai, već su se pridružili tzv. Open Automotive Alliance-u, udruženju posvećenom zajedničkoj platformi koja će tehnologiju u automobilu učiniti bezbednijom i jednostavnijom za korišćenje.

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mercedes i Volvo odložili CarPlay

 

volvo%20xc90%2021.jpg

 

Pri predstavljanju tehnologije CarPlay, Apple je kao ključne partnere naveo Ferrari, Mercedes-Benz i Volvo. Dva potonja proizvođača odložila su uvođenje podrške za CarPlay u svoja vozila. Prema predstavnicima obe kompanije, Appleova tehnologija će biti podržana od sledeće godine, a ne od ove, kako je ranije bilo planirano. Prema Mercedesu, razlog odlaganja je razvoj integracije CarPlaya i drugih automobilskih sistema u jedinstveno rešenje. Iz Volvoa su poručili da će početi sa pripremama za uvođenje CarPlaya u model XC90 (na slici njegova unutrašnjost), ali funkcionalnost će biti dostupna kasnije tokom 2015. godine. Nakon Appleovog predstavljanja tehnologije, malo toga konkretnog se moglo čuti od predstavnika iz automobilske industrije. Jedan od razloga je moguće čekanje na implementaciju CarPlaya u iOS-u 8.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Google spremio odgovor na Apple CarPlay

 

122512-google.jpg

 

Pametni telefon i multimedijalni uređaj u automobilu uskoro će biti nezamislivi jedan bez drugog, a za to su najzaslužnija dva IT giganta - Apple i Google.

 

Apple je u martu u Ženevi predstavio CarPlay sistem koji omogućava da iPhone uređaj postane integralni deo multimedijalnog sistema u automobilu.Vlasnici Ferrarija FF imali su privilegiju da prvi počnu da koriste CarPlay u svojim vozilima, a kada se početkom 2015. u prodaji nađe novi Volvo XC90, to će moći da učine i kupci ovog SUV modela. Mreža proizvođača automobila u čijim modelima će biti dostupan sistem CarPlay sve se više širi. Apple je obelodanio partnerstvo sa 30-ak automobilskih marki, među kojima su veliki premijum brendovi Mercedes, BMW i Audi, ali i najveći svetski proizvođač automobila, Toyota, zatim Ford, Peugeot-Citroen i mnogi drugi.

 

Na povezanost u automobilima računa i Google sa sopstvenim proizvodom - Android Auto. Koncept je isti kao kod Apple-a, svoj smartfon uređaj možete povezati sa automobilom, displej će se preseliti na komandnu tablu, a sve komande zahtevaju ili jedan dodir ili se izdaju glasom. Android Auto će takođe uskoro biti na raspolaganju u modelima brojnih svetskih auto-marki, a Google je za demonstraciju ovog sistema odabarao jednog od svojih partnera, korejsku Kiju i model Soul:

 


 

Google je najavio da će Android Auto biti dostupan od 2015, a među prvima će moći da ga koriste vozači Hyundai Sonate. Ugovor o saradnji do sada je potpisan sa 30-ak proizvođača automobila, uključujući i Ford, kao i auto-marke iz Volkswagen, Renault-Nissan i FIAT-Chrysler grupacija, dok na spisku još uvek nema Toyote, Mercedesa i BMW-a.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Google zabrinuo Mercedes-Benz i Volkswagen

 

Android-Auto.jpg

 

Uključivanje IT giganta Google u automobilsku branšu nije moglo dugo da ostane bez reakcije proizvođača automobila, pogotovu što je ovaj ispoljio nameru da nove projekte u toj oblasti razvija i dalje. Među prvima oglasili su se Volkswagen i Mercedes-Benz, a povod je to što Google kroz Android Auto ima pristup raznovrsnim poverljivim podacima. Premda je zabrinutost sada prevashodno vezana za pristup informacijama o automobilu, pravi razlozi su u pretenzijama Google-a da se ozbiljnije uključi u automobilsku industriju.

Mercedes-Benz i Volkswagen zabrinjava to što Google ima mogućnost da pristupi osetljivim podacima u svim automobilima koji su opremljeni infotainment sistemima zasnovanim na operativnom sistemu Android. Ova dva moćna nemačka proizvođača automobila izrazila su zabrinutost zbog toga što Google može da prikuplja sve podatke počevši od kretanja automobila pa do stanja pojedinih sistema, kao i da ih analizira i arhivira. Dieter Zetsche, prvi čovek Mercedes-Benza najavio je da će uskoro početi pregovori s Googleom, kako bi se dogovorili da odgovarajući podaci ostanu tamo gde je i predviđeno.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Electric predstavio Android infotainment sistem

 

mitsubishi%20android.jpg

 
Kompanija Mitsubishi Electric je predstavila svoj novi infotainment sistem za automobile koji je zasnovan na operativnom sistemu Android. Infotainment informacioni i zabavni sistem pod imenom FLEXConnect, Mitsubishi je predstavio u konceptnom Cadillacu, ali svakako predstavlja rešenje koje će naći put do velikog broja automobila. Najveće prednosti koje donosi ovakvo rešenje i platforma je intuitivnost Androida na koju je većina populacije navikla, ali i cenovna pristupačnost tehnologije.
FLEXConnect tako koristi 12.1-inčni vertikalno postavljeni ekran koji omogućava korisnicima da odjednom koriste i do tri funkcije, što znači da vozač može da izabere da koristi samo navigaciju ili navigaciju i reprodukciju nekog medija ili navigaciju, reprodukciju medija i kontrole klima uređaja istovremeno. Ovaj sistem takođe objedinjuje i 12,3-inčni displej na mestu intrumenata kao i head-up displej rezolucije 480x240, i što je najzanimljivije korisnik može da bira da sve tri pomenute funkcije prikazuje na jednom od ovih displeja.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2015. Hyundai Sonata postaje prvi model sa Android Auto

 

hyundai%20android%201.jpg

 
Hyundai je objavio da će 2015 Sonata biti prvi proizvodni model koji će biti dostupan sa Android auto. Trenutno dostupan kao besplatni update za 2015 Sonata model sa Navigation opcijom, Android Auto sistem obezbeđuje Google Now na kartici bazirano iskustvo u automobilu. On takođe obezbeđuje korisnicima personalne podsetnike, sugerisane destinacije, događaje iz kalendara, informacije o vremenskim prilikama i muziku između ostalog.
 

hyundai%20android%2011.jpg

 
Da biste koristili Android Auto korisnici moraju da imaju kompatibilni telefon sa Android Auto apliakcijom i Android 5.0 Lillipop ili kasniju verziju operativnog sistema. Korisnici takođe mogu da povežu svoj telefon sa USB portom vozila preko microUSB kabla. Dok rani usvajači će morati da odu do dilerskog predstavništva za instaliranje update-a, Hyundai navodi da će vlasnici vozila biti u mogućnosti da preuzmu update na USB Stick. Nakon što se update preuzme, korisnici jednostavno povežu USB stick sa USB portom vozila i update će automatski da bude instaliran.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Ford formirali blok protiv Googlea i Applea

 

toyota%20ford.jpg

 

Automobilski giganti ne žele da prepuste primat tehnološkim gigantima. Ford Motor i Toyota Motor su formirali konzorcijum sa još četiri proizvođača automobila u cilju ubrzanja razvoja standarda unutar automobilske industrije vezano za digitalne aplikacije, da bi se prevenirala kontrola u ovom segmentu od strane Applea i Googlea, odnosno način na koji će vozači povezivati svoje mobilne telefone s vozilima. Ford i Toyota su saopštili da su se Mazda Motor, PSA grupa, Fuji Heavy Industries i Suzuki Motor pridružili SmartDeviceLink konzorcijumu. Cilj ove neprofitne grupe je da promoviše više izbora u vezi sa načinom povezivanja mobilnih telefona sa digitalnim tehnologijama vozila, poput displeja, glasovnog prepoznavanja i ostalih programa.

Toyota nije usvojila Apple CarPlay i Google Android Auto u svoje modele, navodeći da bi to ugrozilo bezbednost. Ford ih je ponudio u modelima za 2017. Međutim, ''plavi oval'' želi spoljnu platformu koju mogu da koriste svi kreatori aplikacija, koja će biti alternativa Googleu i Appleu. Snabdevači Elektrobit Automotive, Luxoft Holding i Xevo su se takođe pridružili konzorcijumu. Honda Motor je takođe razmatrala pristupanje ali nije spomenuta u današnjem saopštenju. Harman, Panasonic, Pioneer i QNX su takođe potpisali pisma o namerama pridruživanja. Proširivanjem konzorcijuma, proizvođači automobila se nadaju da će zadržati kontrolu nad količinom pristupa info-zabavnih aplikacija podacima vozila, navodi se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i Google u saradnji

 

volvo%20google.jpg

 

Volvo je sve karte po pitanju razvoja infotainment sistema bacio na jednog proizvođača, tako da je objavio nastavak ''bliske saradnje'' sa Googleom na razvoju infotainment sistema nove generacije, zasnovanog na operativnom sistemu Android. Nova generacija će početi da se isporučuje sa automobilima koji će na tržište izaći za dve do tri godine. Mada još nije objavljeno koje će biti prednosti novog sistema, naglašeno je da će velika pažnja biti posvećena motivisanju partnera za razvoj aplikacija za tu platformu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu reklame na vaš infotainment u automobilu

 

telenav

 

Da, bilo je samo pitanje vremena kada će se i to desiti. Kompanije neprestano razmišljaju kako doći do novih kupaca i kako povećati svoj domet, a u tu priču se automobili sjajno uklapaju. Kompanija Telenav već radi na platformi koja će omogućiti oglašivačima da se njihove poruke vide na ekranu vašeg infotainment sistema u automobilu. Reklame će moći da se vide samo prilikom ulaska u auto i na semaforima kako vozačima tokom vožnje ne bi ometali pažnju, ali s dolaskom samovozećih automobila više neće biti ograničenja. – Na ekranima će se prikazivati relevantne reklame, poput, recimo, kupona i saveta gde možete na ručak. Oglasi će na početku biti statični i samo u audio verziji, ali to će se sigurno vremenom promeniti – kažu iz Telenava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeća generacija Volvo ''infotejmenta'' će imati Google servise

 

179667-volvo android.jpg

 

Kada sednete u svoj novi Volvo automobil za nekoliko godina, njegov Sensus infotejment sistem će biti vrlo poznat ako koristite Android operativni sistem. U maju 2017., Volvo i Google su najavili partnerstvo u kom bi zajednički razvili sledeću generaciju sistema za komunikaciju Volvo vozila, baziranu na Android operativnom sistemu. Danas to partnerstvo pravi veliki korak u napred sa integracijom Googla u Volvo info-zabavni sistem. ''Dovođenje Google servisa u Volvo automobile će ubrzati inovaciju u povezanosti i pojačati naš razvoj među aplikacijama i servisima za povezivanje,“ izjavio je Henrik Grin, visoki zvaničnik Volvoa. Uz to je dodao: „Uskoro, vozači Volvoa će imati direktan pristup hiljadama aplikacija u automobilu, koje olakšavaju svakodnevni život i čine iskustvo povezanosti još boljim.''

Volvo će integrisati mnoštvo Google funkcija u svoje automobile, među kojima su i Google Maps, Google Assistant, i Google Play Store. Google Assistant će pružati centralizovan interfejs koji će vozačima dati kontrolu nad stvarima kao što su klima uređaj i audio sistem. Korišćenjem Googla, Volvo će omogućiti app store-u da sam ažurira softver automobila, kao i razne aplikacije, kako bi vozač imao što bolje korisničko iskustvo. Ovaj novi sistem bi trebalo da bude lansiran u narednih par godina, a uprkos partnerstvu, Volvo planira da nastavi sa razvojem svojih aplikacija, softvera, i servisa za povezivanje. Nema reči o tome da li će partnerstvo Volvoa i Googla uticati na dostupnost Apple CarPlay servisa u budućim modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biznis vredan milijarde dolara: Reklame u autonomnim vozilima

 

Waymo

 

Predviđa se da će uvođenje samovozećih automobila u saobraćaj doneti ogromnu zaradu u oblasti prodaje roba i usluga. Prihodi koji se povezuju sa industrijom “automobilima bez vozača” do 2030. iznosiće na globalnom nivou 2.300 milijardi dolara, procenjuje UBS, a 70% zarade odnosi se na prodaju stvari i usluga “vozačima”, koji će u autonomnim vozilima biti samo obični putnici. USB predviđa da će usluge “samovozećih taksija” vredeti 1.200 milijardi dolara godišnje. Još jedna grana privrede koja će profitirati od uvođenja autonomnih vozila u saobraćaj je advertajzing, odnosno reklamiranje u automobilima. Kada jednog dana vožnja bude robotizovana, nekadašnji vozači izgubiće ulogu upravljanja automobilom i postaće pogodni za ciljano reklamiranje proizvoda i usluga - dok se voze.  Procenjuje se da će reklamiranje u samovozećim automobilima doneti godšnje 472 milijarde dolara zarade na globalnom nivou. Među kompanijama koje će imati najviše koristi od novog vida drumskog prevoza je vlasnik IT giganta Google - konglomerat Alphabet, za koga se procenjuje da će kapitalizovati oko 60% ukupne zarade povezane sa “automobilima bez vozača”. Samo projekat Waymo, koji je pokrenuo Google, a koji se bavi razvojem tehnologija samovozećih automobila, vredeće 75 milijardi dolara, navodi UBS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault-Nissan-Mitsubishi udružuje snage sa Google

 

184063-renault k 1111.jpg

 

Francusko-japanska grupacija ''Renault, Nissan, Mitsubishi Alijansa'' postigla je višegodišnji sporazum o saradnji sa Google, a u cilju opremanja njihovih vozila inteligentnim multimedijalnim sistemima. Alijansa će iskoristiti najpopularniji svetski operativni sistem Android kako bi ponudila kupcima nov niz usluga uključujući Google Maps, Google Assistant i Google Play Store. Ovi servisi će biti kombinovani sa Alliance Intelligent Cloud za daljinsku nadogradnju softvera i dijagnostike vozila. Kombinacija ovih tehnologija Alijanse i Googlea učiniće da automobili ove grupacije imaju jedan od najinteligentnijih multimedijalnih sistema na tržištu. Sporazum Google i Alijanse, koja je prošle godine prodala 10.6 miliona vozila na 200 tržišta predviđa početak implemetacije od 2021. godine.

Francusko-japanska grupacija planira da do kraja 2022. godine dostigne nivo od 14 miliona prodatih vozila godišnje. Plan ukljućuje lansiranje 12 novih električnih automobila i novi sistem autonomne vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle Apple CarPlay, Toyota uvodi i Android Auto u svoje modele

 

toyota apple.jpg

 

Iako je jedno vreme odbijala da multimedijalne sisteme u svojim automobilima opremi funkcijom povezivanja sa smartfon uređajima na Android platformi, Toyota je u međuvremenu popustila, pa će najverovatnije od oktobra Android Auto biti dostupan u novim modelima tog proizvođača. Tako će vlasnici novih Toyota ubuduće moći da svoje Android uređaje u potpunosti integrišu sa fabričkim multimedijalnim sistemima, što je do sada bilo omogućeno samo onima koji imaju Apple smartfon, zahvaljujući Apple CarPlay. Toyota je Apple CarPlay sistem počela da ugrađuje u svoje automobile još u januaru, ali je tada izostala podrška za Android smartfone.

Naime, japanski proizvođač imao je određene rezerve u pogledu ugrožavanja privatnosti njihovih kupaca, pa je oklevao sa uvođenjem sistema Android Auto. Do sada su vozač Toyote mogli da svoje Android telefone povežu sa fabričkim multimedijalnim sistemom samo putem SmartDeviceLink sistema koji je razvio Ford, ali je ova tehnologija imala ograničenja u pogledu toga šta može da se ''preslika'' sa smartfona na displej multimedijalnog sistema. Otkako su Apple CarPlay i Android Auto sistemi predstavljeni pre nekoliko godina, postali su jedan od nezaobilaznih sadržaja mnogih novih modela automobila, a uveli su ih čak i proizvođači supersportskih automobila kao što je Ferrari.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW konačno najavio Android Auto integraciju 2020. godine

 

BMW-Android-Auto.jpg

 

BMW će od jula 2020. godine početi sa podrškom za Android operativni sistem u svojim modelima. I ne samo to, biće to podrška za bežično povezivanje što će činiti BMW jednim od retkim proizvođača automobila koji će u okviru svog infotainment sistema nuditi opciju za Google podršku bez pojedinačnog zahteva vlasnika automobila. Android Auto će se na automobilima nemačkog proizvođača pojaviti sa verzijom 7.0 iDrive softvera i ''Live Cockpit Professional'' hardvera, što se odnosi na velike ekrane u kolima. To će sve biti omogućeno u 2019. i 2020. godini na modelima serije 3, 5, 7 i 8 kao i najnovijim X3, X5 i X7 SUV modelima. S obzirom da je u pitanju bežična varijanta povezivanja, korisnici će ipak morati da imaju modele Pixel, Nexus i Samsung telefona.

BMW je jedan od poslednjih proizvođača automobila koji je odlučio da ugradi Android auto u svoje modele, pogotovo nakon što je Toyota ranije u toku godine dodala tu funkcionalnost zajedno sa Apple CarPlay uslugom. BMW je Apple-ovu CarPlay uslugu nudio u svojim modelima već nekoliko godina, ali je vlasnicima vozila naplaćivao dodatno za korišćenje - sve do prošle nedelje kada je i ta odluka promenjena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Android Auto konačno i na motociklima

 

203091-android-auto.jpg

 

Pomalo je teško za poverovati, ali tek je ove godine Androi Auto softver stigao u moto industriju - čak 5 godina nakon lansiranja. Od marta ove godine, dostupan je na Harley-Davidson motociklima, a sada će se naći i na Hondi Gold Win, inače prvom motociklu koji je među opcijama imao i Apple CarPlay program. Android Auto paket će u vidu ažuriranja biti dostupan za Gold Wind on juna, a omogućiće vlasnicima pametnih telefona da se povežu sa svojom mašinom i tako uživaju u muzici preko motocikla, ali i da primaju poruke i pozive.

Ovo su stvarno dobre vesti, a lepo je videti da je i Harley-Davidson jednom lider u primeni tehnologija. Uz to, na pamet na pada i nekoliko drugih brendova koji bi mogli da imaju koristi od korišćenje Android operativnog sistema. Iako bi mogli zameriti moto industriji da nije baš brza u praćenju tehnoloških trenova, istina je da kompanije kakve su Apple i Google ne posvećuju previše pažnje radu sa proizvođačima motocikala. Razlog za to je broj proizvedenih modela, koji se kod proizvođača modela na dva točka ne može uporediti sa brojem proizvedenih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Android Auto bez kabla ubrzo bi mogao biti dostupan za sve

 

android.jpg

 

Spajanje automobila i telefona posredstvom sistema Android Auto obezbeđuje mnogobrojne benefite, ali ima jedan uslov - trenutno je moguća konekcija jedino preko kabla. To bi se uskoro moglo promeniti. Jedina dostupna mogućnost je spajanje preko kabla, što nekim vozačima zadaje nove obaveze, jer je potrebno pronaći odgovarajući konektor. Većina automobila na tržištu i dalje koristi USB-A, dok su neki automobili, kao oni iz koncerna VW, opremljeni konektorima USB-C. Pored toga, ponuda kablova je zaista velika, ali postoje i razlike među njima, kako vizuelne, tako i u kvalitetu. Neki kablovi ne podržavaju prenos podataka ili ne podržavaju na nivou koji propisuje proizvođač automobila (čitaj software-a), što stvara nove probleme.

 

Rešenje bi moglo da bude bežično spajanje Androida sa sistemom Android Auto, što nije tako jednostavno kao što izgleda. Funkcija bežičnog povezivanja radi na tehnologiji 5GHz Wi-Fi, koju vaš telefon mora podržavati. Spekuliše se da bi ovu funkciju moglo da ograniči zakonodavstvo Evropske unije, ali nadamo se da se to neće dogoditi. Google je ovom funkcijom opremio pre svih svoje vlastite telefone Pixel, a za sada je dostupno i za nekoliko Samsung modela. To bi se uskoro moglo promeniti.

 

Google ja najavio, da će sa dolaskom novog mobilnog operativnog sistema Android 11, funkcija bežičnog povezivanja biti dostupna svim proizvođačima pametnih telefona. Ako budete imali pametni telefon sa Andorid 11 operativnim sistemom i podršku za ovu funkciju, biće vam potreban samo dovoljno brz Infotainment koji podržava bežično spajanje sa Android Auto. Ono što ohrabruje je činjenica da su neki automobili već dostupni sa funkcijom bežičnog povezivanja, kako sa Andorid Auto, tako i sa Apple Car. Android 11 biće predstavljen krajem tekuće godine, a Samsung je najavio da će svoje vodeće telefone ponuditi sa Android OS 11 već u novembru mesecu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budućnost Android Auto je potpuno bežična

 

220654-Android Auto.jpg

 

Android Auto često ima problem sa vezom između mobilnog uređaja i glavne jedinice, a u većini slučajeva krivac je kabl. Mobilna industrija polako, ali sigurno kreće i ka bežičnoj budućnosti. Naravno, niko ne razume zašto kablovi koji su pre dobro funkcionisali mogu postati potpuno beskorisni sekundu kasnije, a opšta preporuka je da je najbolji način da se držite kabla velike brzine koji je sertifikovan za brzo punjenje. Međutim, odabir pravog kabla za Android Auto je dugo bio veliki izazov. A u nekim slučajevima, čak ni kablovi koji se isporučuju u kutiji sa telefonima kao što su Samsung Galaxy S modeli, ne funkcionišu kako treba, tako da je na kraju dan  pronaći podešavanje koje samo radi svoj posao mnogo teže. Dobra vest je da je budućnost Android Auto-a skoro sigurno bežična.

 

Očigledno, prelazak sa žičanog na bežični režim ne bi se desio preko noći, a to nije ni moguće s obzirom na to koliko automobila trenutno zahteva kabl za pokretanje Android Auto-a. Ipak, ubrzo bi većina brendova automobila počela da oprema svoje modele Android Auto bežičnom mrežom, a sam Google bi takođe počeo da insistira na ovom režimu. I upravo sada postoje dva velika razloga zašto je prelazak sa žičnog na bežično skoro neizbežan na frontu Android Auto-a. Pre svega, to je dodatna pogodnost u kombinaciji sa smanjenom verovatnoćom problema sa povezivanjem.

 

Google takođe želi da korisnicima pruži besprekornije iskustvo kada pokreću Android Auto u svojim automobilima, a naravno, korisnici sa svoje strane takođe žele da sve radi kada se njihovi mobilni uređaji povežu sa glavnom jedinicom. Čini se da Google već favorizuje bežičnu verziju Android Auto-a, a kompanija je nedavno otkrila da je ovaj režim trenutno podržan u 100 miliona automobila. I bez sumnje, broj je još veći s obzirom na to da postoji mnogo glavnih jedinica koje podržavaju Android Auto bežičnu vezu, ali koje su instalirane kao naknadna oprema. Drugi razlog je delimično povezan sa Google-ovim dugoročnim planovima.

 

Čini se da se mobilna industrija polako ali sigurno kreće i ka bežičnoj budućnosti, a Apple je ponovo kompanija koja je, izgleda, predvodi ovu tranziciju. Veruje se da Apple radi na iPhone-u bez porta, a kako se to dogodilo sa mnogim drugim kontroverznim promenama koje je sproveo proizvođač iPhone-a, postoji šansa da će sličan pristup onda prihvatiti i drugi - uključujući Google, Samsung i ostale proizvođače Android uređaja, tako da će na kraju telefoni koje kupujemo, bez obzira na platformu koju koriste, imati nula portova. U ovom slučaju, bežični Android Auto će ionako biti jedina opcija, tako da favorizujući iskustvo bez kablova i radeći sa proizvođačima automobila kako bi ga učinio dostupnim na više automobila, čini se da se Google priprema za ovaj veliki novi trend.

 

Kao što je ranije rečeno, prelazak sa žičanog na bežični ne bi se dogodio iznenada, tako da je za sada žični Android Auto tu da ostane. Ali sa druge strane, nema sumnje da je prelazak na bežičnu vezu samo pitanje vremena, i dok bi neki proizvođači Android uređaja mogli pokušati da se odupru novom trendu, svi će popustiti pre ili kasnije. Priča se da bi Apple mogao da predstavi iPhone bez porta 2022. ili 2023. godine, tako da će do kraja ove decenije i većina novih uređaja verovatno odustati od žica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2020 at 3:31 PM, neshaoct said:

Android Auto bez kabla ubrzo bi mogao biti dostupan za sve

 

android.jpg

 

Spajanje automobila i telefona posredstvom sistema Android Auto obezbeđuje mnogobrojne benefite, ali ima jedan uslov - trenutno je moguća konekcija jedino preko kabla. To bi se uskoro moglo promeniti. Jedina dostupna mogućnost je spajanje preko kabla, što nekim vozačima zadaje nove obaveze, jer je potrebno pronaći odgovarajući konektor. Većina automobila na tržištu i dalje koristi USB-A, dok su neki automobili, kao oni iz koncerna VW, opremljeni konektorima USB-C. Pored toga, ponuda kablova je zaista velika, ali postoje i razlike među njima, kako vizuelne, tako i u kvalitetu. Neki kablovi ne podržavaju prenos podataka ili ne podržavaju na nivou koji propisuje proizvođač automobila (čitaj software-a), što stvara nove probleme.

 

Rešenje bi moglo da bude bežično spajanje Androida sa sistemom Android Auto, što nije tako jednostavno kao što izgleda. Funkcija bežičnog povezivanja radi na tehnologiji 5GHz Wi-Fi, koju vaš telefon mora podržavati. Spekuliše se da bi ovu funkciju moglo da ograniči zakonodavstvo Evropske unije, ali nadamo se da se to neće dogoditi. Google je ovom funkcijom opremio pre svih svoje vlastite telefone Pixel, a za sada je dostupno i za nekoliko Samsung modela. To bi se uskoro moglo promeniti.

 

Google ja najavio, da će sa dolaskom novog mobilnog operativnog sistema Android 11, funkcija bežičnog povezivanja biti dostupna svim proizvođačima pametnih telefona. Ako budete imali pametni telefon sa Andorid 11 operativnim sistemom i podršku za ovu funkciju, biće vam potreban samo dovoljno brz Infotainment koji podržava bežično spajanje sa Android Auto. Ono što ohrabruje je činjenica da su neki automobili već dostupni sa funkcijom bežičnog povezivanja, kako sa Andorid Auto, tako i sa Apple Car. Android 11 biće predstavljen krajem tekuće godine, a Samsung je najavio da će svoje vodeće telefone ponuditi sa Android OS 11 već u novembru mesecu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Zanči, čim kupim nov automobil, zbog kompatibilnosti kupim i nov mobilni. A kada izadje nova generacija mobilnog, onda kupim nova kola. I tako u krug :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Android Auto nestaje sa ekrana pametnih telefona...

 

220869-android auto 01.jpg

 

Operativni sistem Android 12 donosi velike promene za vozače. Android Auto zvanično nestaje s ekrana pametnih telefona, a zameniće ga nova aplikacija Assistant Driving Mode.

Od sada će vozači koji žele da jednostavno upravljaju funkcijama koje su korisne tokom vožnje na ekranu pametnog telefona morati da koriste aplikaciju Assitant Driving Mode. Kao i Android Auto, nudi jednostavni interfejs sa velikim tipkama i pristup određenim aplikacijama. Uslugu već mogu da koriste odabrani korisnici pametnih telefona s Androidom 12 i najnovijim Google aplikacijskim paketom. Rešenje je još uvek u razvoju i verovatno će postati popularno u narednim mesecima. Naravno, originalni Android Auto je još uvek u upotrebi za sve one koji žele i mogu da uživaju u blagodatima aplikacije putem ekrana automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna zbog cega na nasem trzistu Android Auto ne radi preko BT na Nuova Tipo? Prilicno sam siguran da sam vidjao po turskim klipovima da rade bezicno kod njih.

 

Kod mene se pojavi ikonica za AA kad se poveze na BT, ali nece da je uslovno receno "ukljuci".

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno / tehnički edit

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Andrija93 said:

Da li neko zna zbog cega na nasem trzistu Android Auto ne radi preko BT?

Povezivanje telefona sa fabričkim uređajem ide preko BT (pozivi, muzika, poruke...ne i Android Auto)

Povezivanje preko odgovarajućeg kabla sa fabričkim uređajem omogućava AA.

Bežični Android Auto je povezivanje telefona sa fabričkim uređajem preko Wi-Fi.

 

Povezivanje bez odgovarajućeg kabla sa telefonom, tj. bežični Android Auto je još uvek rezervisan pre svega za skuplje automobile. Kako danas, tako i ranijih godina. Postoje adapteri koji mogu da omoguće bežični Android Auto, ali to samo u situaciji kada je Infotainment sistem baziran na Android OS. Nema to veze sa tržištem, nego sa autom. Svakako će u bližoj budućnosti bežično povezivanje postati standard...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može na Dacia Logan i Sandero Stepway ,na ostalim ne može

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

 

Ne može bežični AA na pomenutim Dacia modelima. AA sa kablom može na pomenutim Dacia modelima.

Treba praviti razliku između Android Auto i mirroring-a (bežičnog prikazivanja displeja smart telefona na centralnom displeju automobila). Mirroring i Android Auto nisu ista stvar. 

Ni mirroring ne može uvek kod pomenutih Dacia modela, jer na srednjim i manjim paketima opreme ili nema ništa osim običnog radija, ili samo ima slot da se ubaci fon u landscape mod, na koji se prethodno instalira odgovarajuća Dacia app kako bi fon prikazivao veće ikonice (lakše za dodir dok se vozi).

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koristim Apple CarPlay i radi kod mog druga Duleta na Sandero Stepway bežično...

Ne znam šta bih rekao...

Možda je njegov MY 2022

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...