Jump to content
FAS Goran
abarth #

Kupovina prvenca / Šta gledati prilikom kupovine polovnjaka?

Recommended Posts

19 hours ago, marko.jovanovic said:

Ne znam kako pričaš, vidim Osijek, pa reko da se malo zezamo, nadam se da se ne ljutiš.

Ne ljutim se, i ja tebe malo zezam. Uostalom, za koji dan ce pod lokacija pisati Cork, Republic of Ireland, onda zezaj koliko hoces. Ja postajem O'Jovanovic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

najjeftiniji i najudobniji prevoz po bg:thumbup:mozes i da popijes koju,nece te zaustaviti,a mozes se i ponekad sudariti sa nekom babom od 30 ljeta

a da trosi 90 dinara na 90 minuta i to ponekad

20161108_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, The Punisher said:

 

 

Nasmeja me lepo :)

Par legendarnih izjava:

  • Sta kupiti za 1500e da se dopadne devojkama
  • Za 1500-2000e moze da se nadje dobar Stilo
  • 147 moze biti skupa za odrzavanje za razliku od Stila
  • Ja nisam oduvek vozio G6 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam pogledao da vidim o cemu se radi, i stvarno sam sam se posteno smejao u vise navrata, ima nekih stvari sa kojima se kategoricno ne slazem, ali dobro, vidi se da nije zlonameran :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAz_SwKxVF1wYUVGqqmu4wXpntVKE5cy4i5g EmisijaSAT: Kako da vas ne prevare kad kupujete polovnjak?

 

Kako kupiti polovan automobil, a da vas ne prevare?
Kroz praktične primere sa stručnjacima, koji svakodnevno kontrolišu i procenjuju polovna vozila, detaljno smo istražili sve ''cake'' pri kupovini, a videćete i na koje sve detalje treba da obratite pažnju, gde su skrivene mane, šta je prodavac dužan da obezbedi, ali i kome se žaliti u slučaju prevare.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako obaviti test vožnju polovnog automobila?

 

Test vožnja je provera koju nikako ne želite da preskočite kada kupujete polovan automobil, jer vam ona može ukazati na moguće neispravnosti i potencijalne troškove koje treba da uzmete u obzir kada donosite konačnu odluku:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupovina polovnih automobila komplikovana i za kupce i za prodavce

 

polovni cene.jpg

 

Sama procedura nekada traje i do 15 dana. Procedura kupovine polovnih automobila često zadaje glavobolje kako kupcima, tako i prodavcima. Menjanje vlasnika u jedinstvenom registru vozila, za mnoge je suviše komplikovan i dug proces, naročito ukoliko su kupac i prodavac iz različitih jedinica lokalne samouprave, na šta ukazuje i NALED u svojim preporukama Sive knjige.

 

Sama procedura, koja nekada traje i do 15 dana, zahteva od kupca i prodavca da efektivno ulože oko deset sati svog vremena u prikupljanje dokumentacije. Kada je reč o postupku prilikom kupovine polovnog automobila od vlasnika, pri samoj proceduri najpre se popunjava model kupoprodajnog ugovora čiji obrazac košta 250 dinara. Ugovor se zatim overava kod javnog beležnika i njegova cena je 1.440 dinara. U cilju obračuna i plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava vrši se prijava kupoprodaje vozila u poreskoj upravi, a zatim PU kroz nekoliko dana sačinjava rešenje na osnovu kog se plaća porez, koji se obračunava na osnovu kataloške vrednosti automobila dostupne na sajtu AMSS.

 

Nakon uplate poreza u banci ili pošti, potrebno je Poreskoj upravi odneti dokaz o plaćenom porezu za šta se dobija potvrda sa kojom je moguće u filijali MUP prodavca izvršiti odjavu tablica, a zatim i podnošenje zahteva za registraciju i izdavanje novih tablica i saobraćajne dozvole u filijali MUP kupca. Kako ukazuje NALED, kupovina polovnog automobila sa placeva predstavlja nešto jednostavnije rešenje imajući u vidu da se izbegava problem nadležnosti filijala MUP u različitim jedinicama lokalnih samouprava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roblem je sto sama procedura traje MINIMALNO 15 dana a ima opstina gde traje i duze. 
Prodao sam jedan Doblo 2015 pre mesec dana i coveku je receno da u opstini Borca u BG porez moze da plati posle 20 dana od kad je predao papire za placanje istog a auto nije bio registrovan nego odjavljen. Tu se skenjao pa smo onda odradili  u mom gradu preko agencije koja ima seme pa je potrajalo 5 radnih dana. 
Drugo, smara odlazak u opstinu prodavca gde treba da se plati porez, pa da vlasnik auta treba da se nahvata da odjavi automobil, pa cak se mora i 2x ici u tu opstinu sto je zaista ludilo u ovoj drzavi. 
Drugar mi je otisao za Gruziju gde je inace ziveo ali je sticajem okolnosti dosao u Stbiju zbog bolesne majke i ziveo par godina dok nije umrla i vratio se tamo sa Seat Ibizom koju je ovde kupio. Nazvao me da kaze koliko je potrajala procedura carinienja i registracije tog auta u Gruziji.  Citavih 60 minuta verovali ili ne!!! 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraviš ugovor o poklonu i onda kupac plaća porez u svojoj opštini. 

 

Cela procedura je zakomplikovana tim što direktor poreske uprave mesta gde se plaća porez mora da potpiše svaki zahtev. Što je skroz idiotski. 

 

Tamo 2013. sam prodavao ćaletovog pasata i u poreskoj je sve završeno za 10 minuta. Otišli, žena na šalteru nam rekla koliko da uplatim, uplatili, ona otkucala rešenje, doneli uplatnicu i dobili rešenje. U međuvremenu su napravili ovaj idiotizam da direktor mora da potpiše, kao da na to mesto dolazi neko stručan. 

 

Još jedan dokaz kako idemo napred...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: Saveti za kupovinu polovnjaka

 

Sami prepoznajte loš auto i preprodavca:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je od prioritetne važnosti proveriti pri kupovini polovnog automobila?

 

153825-polovni.jpg

 

Kupovina automobila je koliko prijatan, toliko i stresan proces. Imate opciju da vas ponese ''struja'' i da idete s pretpostavkom da je prodavac čestita osoba, ili možete pokušati da pregovarate u vezi s posetom nekom renomiranom servisu u cilju temeljne provere, pre nego što bilo šta potpišete. Kada ste već zastali kod ovog članka, ispratite savete iskusnog mehaničara, da biste izbegli nepotrebne troškove, nerviranje i glavobolju. Naš savetnik je iz SAD, zemlje gde automobil predstavlja neophodnost i gde vozači prelaze u proseku veći broj kilometara nego u Evropi, tako da je ovaj tip prevoza preko ''velike bare'' primaran, kako za pojedince, tako i porodice.

Povrh toga, čitav svet prolazi kroz krizna vremena. Ekonomija je stala dok inflacija ne pokazuje bilo kakve znake usporavanja, tako da problemi nastavljaju da pritiskaju ljude širom sveta. Upravo ova finansijska nesigurnost je mnoge nagnala da dva puta razmisle pre nego što se upuste u novu kupovinu ili lizing. Polovnjaci se nameću kod većine kao bolja opcija trenutno. Kupovina proizvoda bez garancije ili bilo kakvog vida zaštite kupca je u većini slučajeva lutrija. Automobili su složene mašine, a to samo pojačava faktor stresa. Međutim, u velikoj meri možemo sebi da olakšamo stvari, tako da, hajde da poslušamo savete glavnog protagoniste ove priče.

 

Poslušajte stručnjake

Car Wizard je poznat po transparentnom i otvorenom pristupu kada je reč o popravci automobila. On možda jeste pokretač YouTube ''žurke'' na ovu temu, ali je u isto vreme čovek koji svojim pratiocima deli važne stvari, kao i zanimljivosti koje mogu pomoći automobilskim entuzijastima. Ovaj poznati mehaničar kaže da je prva stvar koju treba da proverite relevantna papirologija. Po njemu, ne treba da podižete haubu motora i vršite inspekciju motora, niti da sedate u kabinu dok ne proverite dokumentaciju. Na taj način možete izbeći eventualnu kupovinu ukradenog vozila.

 

Provera automobila

Nakon provere papirologije, jedna prepreka je savladana.

Zatim sledi strpljiva vizuelna inspekcija, provera da li ima ulubljenja, korozije ili loše skrivenih oštećenja. Takođe, pažnja mora da se obrati na boju. Svi paneli karoseriji moraju biti iste nijanse, jer u suprotnom se možete suočiti s neprijatni iznenađenjem. Čak i udubljenja od grada mogu vremenom postati problem. Mehaničar kaže da nakon što je provera karoserije kompletirana, potencijalni kupac treba da zaviri ispod haube. Ako nemate prevelikog iskustva sa automobilima, pažnju obratite na vidljiva curenja ulja, pukotine i nekorektne delove, nivo antifriza i eventualno odsustvo komponenti. Ako niste ljubitelj neprijatnih iznenađenja (a 100% niste od tih), pre odlaska kod prodavca proverite na internetu kako tačno treba da izgleda korektan motorni prostor modela koji želite da kupite. Niko se neće ljutiti ako na licu mesta želite da napravite poređenje, tako da sačuvajte fotografiju na telefonu ili je odštampajte.

 

Takođe je dobra ideja imati ogledalo i baterijsku lampu kod sebe. Ova dva jednostavna alata će vam omogućiti da dobijete bolji uvid u stvari. Car Wizard takođe preporučuje da skinete poklopac motora. Ako prodavac odbija da to uradi, odustanite od kupovine. Vaše je pravo da proverite ispravnost i korektnost kablova. Sledeći korak je provera nivoa različitih tečnosti. Ovo treba da se uradi kada je motor hladan, jer se u suprotnom mogu pokazati netačna očitavanja. Primera radi, posuda antifriza ima liniju koja označava minimalan i drugu koja označava maksimalan nivo. Ako je nivo tečnosti ispod minimuma, to može da predstavlja problem. Ako je sve u redu, otvorite posude i zavirite unutra. Tečnost ne sme biti zaprljana i mutna. Ne zaboravite da proverite kočnu tečnost. Nikako nije dobro ako je crna, dok nivo obavezno mora da bude na odgovarajućoj razini.

 

Provera nivoa motornog ulja je jednostavna. Prosto izvadite štap za proveru nivoa i proverite da li je sve u redu. Ako je nivo ispod dozvoljenog, moguće je da vozilo sagoreva ili gubi ulje. Neki modeli, poput novijih BMW-a više ne poseduju štap za merenje nivoa motornog ulja. Da biste proverili nivo kod takvih vozila, to morate uraditi preko multimedijalnog sistema. Dok je hauba još uvek otvorena, pregledajte kondenzator hladnjaka, proverite da li ima curenja ili oštećenja. Konačno, došao je trenutak da uđete u vozilo i startujete mašinu. Obratite pažnju na kuckanja i druge ''nezdrave'' zvuke. Zveckanje je takođe nešto što ne treba zaobići kao nevažno. U isto vreme, obavezno proverite šta izlazi iz izduvne cevi. Bilo kakvi oblaci gasova su nepoželjni.

 

I još ponešto...

Ako je do sada sve išlo po planu, sledeći korak koju naš mehaničar preporučuje je upotrebiti čitač kodova i uvideti da li ima nekih skrivenih problema. Možete ga pozajmiti ili kupiti, a s obzirom na cenu, vredi ga priuštiti ukoliko vam je dotično vozilo zaista zapalo za oko, jer vas može sačuvati brojnih problema. Dakle, i dalje ste unutar vozila, što znači da na red dolazi provera elektronike. Pregledajte unutrašnje osvetljenje, armaturnu tablu i info-zabavni sistem. Proverite i audio uređaj, prozore, elektropodizače, podešvanje sedišta i mehanizam zaključavanja. Ukoliko vozilo ima panoramski krov, obavezno se uverite da radi ispravno.

 

Konačno, došlo je vreme za vožnju

Ovde proveravate ubrzavanje i kočne atribute vozila, način na koji se menjaju stepeni prenosa, ispravnost ogibljenja i sisteme vozačke asistencije. Takođe, uverite se da vozilo ne zanosi na bilo koju stranu, jer ukoliko je to slučaj, postoje problemi s geometrijom trapa, letvom volana, ležajevima točkova ili pneumaticima. Poslednji korak koji je deo ovog procesa provere je završetak kupovine. Nemojte da vam bude neprijatno da se cenkate ako prodavac traži previše. U svakom trenutku se preko interneta možete informisati i videti koliko koštaju slični modeli. Ukoliko postoji neki kvar na vozilu, a vi nemate problema da to rešite sami, obavezno zatražite popust. Ukoliko dođe do sporazuma, na kraju sledi potpisivanje papira, vožnja i uživanje u novom ljubimcu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

 

91257-toyota prius 01.jpg

 

Sajt Polovni automobili je razgovarao sa gospodinom Zoranom Likićem, vlasnikom i direktorom jednog servisa za hibridna vozila, koji nam je dao odgovore na najčešća pitanja potencijalnih kupaca hibrida. Naravno, tu su i saveti za vozače koji već poseduju auto sa hibridnim pogonom, odnosno potreban im je servis baterija za hibridna vozila.  

 

Da li se bavite isključivo hibridima ili ''sređujete'' i baterije za električna vozila?

Trenutno se bavimo isključivo hibridnim vozilima i to samo onima sa nikl-metal hidrid (NiMH) baterijama. Međutim, od sledeće godine počećemo da se bavimo i litijum-jonskim baterijama. Situacija sa njima je malo komplikovanija, pošto se u velikoj meri razlikuju moduli za zamenu u zavisnosti od modela vozila, odnosno baterije. Stoga je neophodno prvo obezbediti određeni lager, što predstavlja solidnu investiciju pošto treba pokriti brojne modele, kao i mogućnost stabilnog snabdevanja modulima. Uglavnom, popravka hibridnih vozila svih vrsta nam je dugoročni plan.

 

Samo baterije ili popravljate i kvarove na ostalim delovima hibridnog pogona?

Popravljamo i mehaničke sisteme u hibridnim automobilima. Mada se retko dešava da kod hibrida marke Toyota i Honda dođe do nekog kvara.

 

Čije su se baterije pokazale generalno najizdržljivijim?

Toyota - baterije u njihovim hibridima su se pokazale najizdržljivijim, bar kada su u pitanju nikl-metal hidrid baterije. Toyota koristi Panasonic baterije koje su se odlično pokazale. Sa njima u rangu su baterije u Citroen/Peugeot i Volksvagen/Porsche hibridima, koji takođe koriste nikl-metal hidrid baterije, japanskog proizvođača Sanyo. Dok je recimo Honda sa modelom Civic koji se proizvodio od 2006. do 2011. godine već posle dve godine imala problem sa baterijom. Prozvođač baterija je takođe bio Panasonic, ali su baterije bile drugačije. Više je tu Honda pogrešila sa svojim softverom koji je dozvoljavao da se ta baterija suviše isprazni i to je vrlo negativno uticalo na bateriju.

Obično je kompjuter programiran tako da ne dozvoli da baterija nastavi da se prazni nakon što stigne do 30% kapaciteta, ali izgleda da je Honda u najboljoj nameri da poveća autonomiju/domet napravila grešku koja je negativno uticala na bateriju. Honda je uočila tu grešku 2008. godine, pa je obavljena ispravka softvera 2009. kako bi se zaštitila baterija. Generalno, može da se kaže da su baterije u Hondinim hibridima iz perioda od 2006. do 2009. godine donekle lošije u odnosu na ostale, ali sa ispravkom softvera i sa poboljšanom baterijom kod modela Insight, negde od 2010. godine, Hondine baterije su se takođe odlično pokazale.

 

Neki savet kupcima (starijih) polovnih hibrida?

Logično, treba proveriti bateriju. Mi imamo fabričku dijagnostiku za vozila više marki, kao što su Toyota, Honda, Citroen, Peugeot... Međutim, za hibride marke Toyota imamo i poseban američki program za ispitivanje zdravlja baterije. Ispitivanje tim programom traje oko pola sata - ispituje se zdravlje baterije, između ostalog i tako što se prvo baterija napuni do kraja, pa se onda opterećenjem ispituje koliko dugo će da izdrži opterećenje. Naravno, ovaj program pokazuje i koje ćelije su otkazale ili su pred otkazivanjem. Kod drugih hibrida možemo da vidimo probleme ili potencijalne probleme preko napona i otpora u baterijskim ćelijama, na kompjuterskoj kontroli i po greškama koje su zapamćene u kompjuteru koje je izbacila baterija ili neki drugi deo pogonskog sistema. Vozači ne treba da se plaše starijih hibrida, samo treba dobro proveriti bateriju. Naravno, ako je cena polovnog hibrida veoma povoljna, onda je vrlo verovatno baterija lošeg kapaciteta i kupci moraju da računaju na trošak sređivanja baterije, a visina tog troška zavisi od raznih faktora, kao npr. koliko je modula za zamenu.

 

Da li može da se obavi provera baterije na terenu ako je vozilo na auto-placu ili nije registrovano?

Radimo i proveru na terenu. Ali najtačniju proveru stanja baterije možemo da obavimo kod hibrida marke Toyota. Kada su ostali u pitanju, najprecizniji rezultati dobijaju se kada se baterija izvadi, kad se ispitaju sve ćelije i kada se obavi regeneracija. Onda može da se kaže koliki je kapacitet baterije. Naravno, isto važi i kada je Toyota u pitanju, ali osnovni podaci mogu da se dobiju preko računara, dok preko pomenutog programa dobijamo znatno detaljnije informacije.

 

Koliko košta provera?

Provera košta od 20 do 50 evra. Sa izlaskom na teren je 50 evra, ali i to zavisi od udaljenosti i provere koja se obavlja. Provera je besplatna ukoliko nakon provere klijent odluči da kod nas radi popravku i regeneraciju baterije.

 

Koliko košta regeneracija baterije?

U zavisnosti od automobila regeneracija baterije košta od 300 evra, pa naviše. Treba imati u vidu da regeneracija baterije traje 3 do 5 dana (tri do sedam ciklusa). Baterija mora da se izvadi iz auta, da se potpuno rasklopi, da se ispita i da se stavi na uređaj za regeneraciju. Naravno da to zavisi od baterije - nije ista procedura u svakom slučaju.

Na primer, cena kreće od 250 evra kada je u pitanju Toyota Yaris, koja ima 20 modula (za razliku od 28 kod modela Prius). Prius i Honda 300 evra, 400 evra za Peugeot i Citroen, za Porsche preko 500 evra pošto kod njega ima mnogo više ćelija i čitava procedura je komplikovanija. Ove cene se odnose samo na regeneraciju baterije. Ukoliko je potrebno menjati i module, cena se uvećava u zavisnosti od broja modula koje je potrebno zameniti. Istina, uglavnom to nije više od jednog ili dva modula ukoliko se vlasnik javi na vreme. Međutim, ukoliko je dugo vozio pod greškom i ''iznurio'' bateriju, onda bude i više stradalih ćelija, odnosno modula.

 

Koliko je efikasna regeneracija, odnosno koliko može da obnovi bateriju?

Garancija nakon regeneracije je 6 meseci. Mislim da je to čak sasvim solidno, jer koliko vidim sad i za male uređaje koji imaju ugrađene baterije daju do dve godine garanciju na sam uređaj, ali samo šest meseci za bateriju koja je potpuno nova. Vlasnici mogu posle regeneracije da očekuju da ih baterija dobro služi 4, 5 i više godina. Naravno, uvek može neka druga ćelija da crkne, mada se to se retko dešava jer se nakon regeneracije povećao ukupan kapacitet baterije. Inače, kapacitet se u nekim slučajevima skoro duplira prilikom regeneracije - vrati se na nekih 80%, 85% do 90% kapaciteta nove baterije. Tako su vozači mirni sledećih 3 do 5 i više godina.

 

Kakvo je stanje kada su u pitanju stariji hibridni automobili, kao npr. Honda Civic iz 2004, Honda Insight iz 2002. i slično? 

Honda Civic hibrid starija od 2006. godišta je prava retkost. Gotovo da ih nema. Isto važi i za model Insight. Generalno, hibridi iz npr. 2002. do 2004. godine imaju toliko nisku cenu da se vlasnicima prosto ne isplati ulaganje u sređivanje baterije. Troškovi regeneracije baterije plus zamena modula koji su crkli kod tih hibrida uglavnom nema ekonomsku isplativost. Međutim, kada je u pitanju starija Toyota Prius, situacija može drastično da se razlikuje. Njih ima više kod nas i nije nikakav problem da im se sređuje baterija. Nema tu neke velike razlike između generacija Prius II, Prius III i Prius IV. Baterije su im skoro iste, a i ceo hibridni sistem im je prilično sličan.

 

Kako vozač na vreme da primeti da nešto nije u redu sa baterijom?

Prvo će da primeti po većoj potrošnji goriva. A može i da primeti na displeju ukoliko prati prikaz u realnom vremenu koliko pogonski sistem koristi električnu energiju, a koliko klasičan motor. I to se naročito primeti prilikom oštrijeg ubrzavanja kada pomoć elektromotora traje sve kraće i kraće. Takođe, prilikom kretanja primećuje se da se skraćuje udaljenost koja može da se pređe samo na struju. Naravno, i automobil može sam da prijavi greške, odnosno da upozori vozača da nešto nije u redu sa baterijom.

 

Kada dođe do značajnijeg pada kapaciteta baterije, neki vozači se odlučuju da obave regeneraciju i/ili popravku, dok neki uopšte ne znaju da baterija može da se sredi na ovaj način i da tako mogu značajno da produže radni vek baterije, te nastavljaju da voze.

Tako polako ali sigurno i bespovratno uništavaju bateriju. Dakle, što se duže vozi sa baterijom koja je zrela za regeneraciju ili zamenu modula, izaziva se sve veća šteta. ''Reakcija'' vlasnika zavisi i od starosti vozila, odnosno činjenice da li je istekla garancija. Ukoliko je garancija na bateriju istekla, kod starijih vozila njeno sređivanje u ovlašćenom servisu može da bude skupo u nekim slučajevima.

 

Naravno, sve zavisi od slučaja do slučaja. Mi bar za sada govorimo o hibridima sa nikl-metal hidrid baterijama koje mogu da se regenerišu. Ne rade ni svi neovlašćeni servisi na isti način. Neki, da bi što nižom cenom privukli mušterije, urade samo minimum - električar otvori bateriju da ispita koji je modul crkao i onda samo ugrade polovni modul, pri čemu ne urade regeneraciju, ne urade balansiranje baterije da ujednače napon, itd. To na određeno vreme reši problem, ali ne reši ga na duži period zato što drugi moduli dobiju memorijski efekat i onda ne mogu da iskoriste pun kapacitet. Kompjuter reaguje i samim tim manje štedi gorivo. Zato je važno da se baterija kvalitetno sredi. Imamo iskustva sa hibridima koji su prešli 500.000-600.000 kilometara i kod kojih je crkla samo jedna ćelija. Tada je neophodno da se zameni ceo taj modul, da se regeneriše kompletna baterija i nakon toga to vozilo pokazuje izuzetne rezultate po pitanju potrošnje i može da se koristi još godinama.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Trenutno se bavimo isključivo hibridnim vozilima i to samo onima sa nikl-metal hidrid (NiMH) baterijama..."

 

Drugim rečima, dodje im npr. Corolla sa "pokvarenom" baterijom  ZWE213 ( a što je "zalivena" Litij-ionska baterija, od 207,2 V, sa 56 ćelija, od po 3,7 V/ćelija ) i "šipak" ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...