Jump to content
FAS Goran
abarth #

Kupovina prvenca / Šta gledati prilikom kupovine polovnjaka?

Recommended Posts

1 minute ago, neshtry said:

Baš sad gledam gde su mi onih 20k €....tu su bile malopre..... emoji13.png

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока
 

E baš u tome i jeste poenta. ;) 

Sve ostalo je "pričam ti priču"

 

Uostalom Божић  je a u божићном  su duhu iskrenost i skromnost. Dakle ne pričati o luksuzu jer nije hrišćanski..a još manje o luksuzu sa auto otpada i placeva jer je to kontradiktorno.

Doduše, obratiću više pažnje sledeći put kad vidim Vučića, Miškovića, neku estradnu zvezdu ili dilera iz kraja... možda voze polovnjake a nisam primetio ? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zastavnik10 said:

 

Shvatam ralzličitost ukusa ali nimalo mi nisu jasni oni koji "luksuz" traže po placevima, otpadima itd.

Zaista - ne shvatam.  O kakvom se bre luksuzu priča a radi se o polovnjaku? Koga misle da prevare?

Hoćeš da se pokažeš - pravac salon i iskeširaj 15+ soma za nov auto minimum srednje klase  ( toliko u našim uslovima ili 30+ soma na zapadu).

 

Ali "luksuz" sa placa za 4-5k ..jedino šta je tu luksuzno su računi za popravku. 

To je moje mišljenje. O ukusima ( dizajn, brzina itd) se ne raspravlja... ali bar priča o "luksuzu" nije neproveriva i neoboriva. Čim je polovno - tu luksuza nema. Sve je to "second hand roba"

Šta ti treba ovakav post na Božić ...

Ne shvataš ti ništa, koliko vidim. I sam si kupio polovan auto a pljuješ druge koji kupuju polovno :rolleyes:

Imaš luksuz i za manje od 2000 evra, baci pogled na Alfu 166 2.0 TS, održavanje vrlo malo skuplje od tog tvog Punta.

Kao što je Igor rekao, ukusi i potrebe su različiti svima nama, ne treba nikoga osuđivati šta je izabrao, ako je njemu dobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa slično nisam ni rekao. Čitaj ponovo.

 

O "luksuznom autu od 2000e" neću da komentarišem.

Izgleda da je suština nesuglasice u pogrešnom shvatanju termina "luksuz". 

Edited by Woodoo
ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, Irena HGT said:

@Zastavnik10

A kakav ti "luksuz" imaš sa Zastavom 10 u odnosu na nas?

 

Da pričamo o kvalitetu i popravkama?

Baš i nemam želju da pričam sa tobom ni sa bilo kim ko ne može/ neće da isprati prost tekst.

Ali hajde, da ne budem na kraj srca..da probam da dodatno pojednostavim već jednostavnu izjavu:

 

Elem, Zastava10 NIJE luksuz a ni polovan auto nikako ne može da bude luksuz osim ako nije u pitanju redak kolekcionarski primerak sa potpisom Putina ili barem Hju Hefnera.

Polovnjak auto  ne može da bude luksuz baš kao što polovnjača-žena ne može da proda nevinost Arapinu.

 

Luksuz je ideja prestiža, statusa i cene nedostižne velikoj većini. A ko ima problem da to shvati, pa šta ja da mu radim.

Neka se drže bajki o "luksuznim polovnjacima od 2000e" i polovnjačama-misicama. Uklapaju se međusobno.

 

Hvala i pozz

 

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Zastavnik10 said:

Baš i nemam želju da pričam sa tobom ni sa bilo kim ko ne može/ neće da isprati prost tekst.

Ali hajde, da ne budem na kraj srca..da probam da dodatno pojednostavim već jednostavnu izjavu:

 

Elem, Zastava10 NIJE luksuz a ni polovan auto nikako ne može da bude luksuz osim ako nije u pitanju redak kolekcionarski primerak sa potpisom Putina ili barem Hju Hefnera.

Polovnjak auto  ne može da bude luksuz baš kao što polovnjača-žena ne može da proda nevinost Arapinu.

 

Luksuz je ideja prestiža, statusa i cene nedostižne velikoj većini. A ko ima problem da to shvati, pa šta ja da mu radim.

Neka se drže bajki o "luksuznim polovnjacima od 2000e" i polovnjačama-misicama. Uklapaju se međusobno.

 

Hvala i pozz

 

Ako dobro shvatam,upravo si nam objasnio da je isto voziti polovan punto il audi A8...:huh: Sve sam shvatio.Neki samo vole vise da plate popravku...ostalo je isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mogu pre bi dao za nekog polovnog Mercedesa S-klasu ili za Audija A6,A8 20.000+ evra nego za novu Kiu,Hjundai,Reno i itd...

Zna se sta je luksuz ali na zalost to je kod nas teska prica.

Drugar uzeo prosle godine(2016) novog Megana,jeste da je nov ali je unutrasnjost istog toliko "cheap" sto bi se reklo da sam ostao bez teksta.

I vec se  rastresao po nasim putevima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E onda vam samo ja falim da dodjem i kazem da ni nov Leon ne spada u luksuz i...totalni mindfuck :lol:

 

Luksuz je relativan pojam isto kao i kao brzina. Nije ista stvar luksuzna svakom od nas kao sto i nije svaki auto jednako brz svakom.

 

Takodje luksuz, po definiciji, nema veze sa tim da li je nesto novo ili polovno.

 

BMW serije 8 ce uvek biti luksuzni model iako imaju 30+ godina.

 

Tako da ne bismo isli daleko u filizofiju da kazemo da svako vozi ono sto zeli/voli/moze i svi srecni :)

@cuore_sportivo moze za te pare da se uzme daleko nabudzeniji auto od Megana koji ne izgleda ni najmanje jeftino i ne rastresa se posle godinu dana ;)

 

Budimo ozbiljni, nece nijedan auto da se raspadne posle godinu dana. Stavise neki nece ni da se razrade za godinu dana.

 

A za A6 od 20 000e ti treba jos 30% vrednosti na gotovs za nepresvidjene kvarove, pa ko sta voli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511 Slazem se sa tobom :) ja sam samo dao primer. Dao je tj dace(rate) preko 21.000 za auto dok ga isplati..ma i vise a za 4 godine npr ce vredeti plafon 6000. 

Pojam luksuz je bar za mene:A8,S klasa,serija 8 kao sto si naveo naravno...i itd. Ja sam samo napisao da mogu da bi pre uzeo A6 :) e pa i tih 30% sto je skuplje odrzavanje je luksuz ali su ipak Megane i drugi pomenuti neuporedivi slozices se iako je jedan nov a drugi polovan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zastavnik10 said:

Luksuz je ideja prestiža, statusa i cene nedostižne velikoj većini. A ko ima problem da to shvati, pa šta ja da mu radim.

U Srbiji je luksuz ko god vozi nešto i to troši više od 10 litara na 100 km, bez obzira koliko košta. Najveća stavka na autu je gorivo pa registracija i/ili održavanje u zavisnosti od kubikaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je neko ubeđen da je svaki auto sa placa krš, jer on sam/neki njegov prijatelj zbog neznanja ima loše iskustvo... I misli da je većina automobila na placevima bele boje, sa zatamnjenim zadnjim staklima (VAN), taj je obišao možda dva placa u Srbiji i ne može se mnogo šta tu pričati...

 

Evo, ja sam do pre par godina vozila Toyotu Carinu II, '90 godište, 1.6 motor sa karburatorom. A sada, već dva meseca vozim Alfu 159, 1.9 od 150 ks, sa dooooosta opreme i može se reći da dosta luksuzno izgleda. Kao i većina Alfi sa boljom opremom... Kao što je Punisher spomenuo i 166, koju sam u vreme dok sam vozila Toyotu gledala dosta, kao što imaš i Lanciu Kappu, ili Thesis... I sve je to u svoje vreme bilo luksuzno i prodavalo se za dosta para. 

 

Mogla sam i ja da trčim za novim autom, koji je kupljen nov u Srbiji za malo više para, ali radije bih uzela malo stariji, kvalitetniji auto...  Može da se nađe dobar auto, ko ume da gleda šta treba i da posle da pare za zamenu potrošnih delova, veliki i mali servis i ponešto od sitnica što treba zameniti. 

 

A ja se u našoj Alfi i njenom luksuznom enterijeru osećam mnogo bolje nego kada sednem u relativno novu Daciu Logan, na onu dasku od zadnje klupe gde te bode jeftina plastika na sve strane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 000e vrednosti na 4 godine nece ni Giulia QV da gubi :D

Na recimo 5 godina starosti prosecno automobil privatnog lica koji se ne vozi do iznemoglosti izgubi 50% vrednosti. Pa jos ako naletis na neki na debeloj akciji bude i manji gubitak.

 

Uostalom tu su dve potpuno razlicite racunice u pitanju. Kada uzmes novog Megana imas odlican auto C klase i ne ocekujes dodatna ulaganja barem narednih 5 godina.

Sa polovnim A6 koji je toliko placen moras da bude spreman na daleko veca ulaganja. A i takodje ce izgubiti vrednost solidno za 5 godina i gubitak visoke klase sa 3-4 godine starosti na 10 godina starosti ce izaci jako blizu gubitku novog na 5 god starosti.

 

To je vec tema za novo vs polovno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji grafik gde se ukršta cena polovnog auta sa porastom cene održavanja kroz starost, kad se preseku ta dva grafika tad je idealno vreme za kupovinu polovnjaka.

Naravno taj grafik je jedinstven za svaki model.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, The Punisher said:

Postoji grafik gde se ukršta cena polovnog auta sa porastom cene održavanja kroz starost, kad se preseku ta dva grafika tad je idealno vreme za kupovinu polovnjaka.

Kod preprodavaca na plac sva polovna kola stižu sa tim grafikonom...fabrički ugrađenim :lol:

Luksuz 

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, igor0511 said:

To je teoretski. Prakticno ode jedan zamajac i ode racunica.

Pa ne baš. Ako se računa da zamajac traje primera radi 150 000 km onda se po prosečnoj godišnjoj kilometraži očekuje da se u toj i toj godini zameni (trošak za tu godinu), to što je on izdržao duže tj. nije zamenjen je stvar ostavljanja sa strane tih para kad dođe na zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ne mora da znaci. Dobio sam rent a car G7 prosle godine sa 40 000km i prolupalim zamajcem.

A znam za 4 tdi 2.0 koji guraju preko 240 000km sa fabrickim kvacilima i zamajcima.

 

I sve je to relativno. Mozemo da izvodimo racunice, ali na kraju stisnes zube i izaberes najbolji kompromis onoga sto zelis i mozes da priustis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta ljudi jednostavno neće ili ne znaju da izvedu računicu kupovine polovnog automobila, povedu se za komšijom, "siguricom" tipa Golf ili kupuju po inerciji. Koliko imam ljudi u komšiluku koji su kupili nove Puntiće ne sećam se koliko su bili 2008-2009, valjda oko 9-10 000 a godišnje prelaze manje od 5000 km, čisto bacanje para.

Moja sestra od ujaka kupila novu Astru J i još nabudžili opremu, izašao ih auto 24 000, za 4 godine prešli 38 000 km, danas im auto ne vredi 10 000 evra i mogu da bukvalno gledaju kako im iz dana u dan da ne kažem iz sata u sat cena pada.

Edited by The Punisher

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora racunica samo da ukljucuje finansije. Nekom je merak da vozi novo ili jednostavno zeli vozilo pod garancijom.

 

Da se ne ponavljam kao papagaj, ali bas u godini kada sam kupio nova kola sam putovao mnogo zbog posla, isao na odmor avionom i najmanje imao priliku da vozim tako da sam presao samo 15 000km u prvoj godini sto je malo za novog dizela.

 

Ali nije mi uopste zao, vozim kola bez brige i ako za 5 godika bude imao 80ak hiljada km ide lepo kod mojih i ima da se vozi jos 5 sa minimalnim ulaganjima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Irena HGT said:
Sve to priča lik kom je crk'o termostat na Zastavi 10 i hteo je da uzme polovan.

Ovo mora da boli :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas se smatra luksuz sve što je preko 2000 kubika..Da nas sa nostalgijom podesća na dane kada je tristać sa 1500 kubika bio vrlo brz auto i mnogo više trošio nego zastava 101..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...