Jump to content
FAS Goran
abarth #

Kupovina prvenca / Šta gledati prilikom kupovine polovnjaka?

Recommended Posts

Ako hoćeš auto koji možeš da voziš i da ne razmišljaš puno, najbolje je da ganjaš nešto sa JTD ili mJet motorom i nemaš brige, to je napravljeno da bude neuništivo :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve smo mi to prosli. Ali neopisiv osecaj da izvedes neku drugaricu pa joj pokazes sta sve auto moze ;) (to mi juniori :D ) uzeo bih quattro samo da se zabodemo u neku sumu gde ni Niva ne moze da izadje i onda..... :D (prednost 4X4)

ahahah, ala si ga isplanirao svaka ti dala! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manite se corava posla :D

Vi'is da ni ja sam ne znam sta cu :D

Edited by CileBGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako upali to uopste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početničke greške pri kupovini polovnjaka

 

pocetnicke-greske-pri-kupovini-polovnjak

 

Kupovina polovnog automobila može biti prava kidanje živaca, kako naći pravi auto, kako se obezbediti da vas prodavac neće prevariti, da automobil nije krade, udaran, krpljen. Rizik uvek postoji ali ako izbegnete neke od osnovnih grešaka lakše ćete naći pravi automobil za vas.
 
1. Znajte šta želite
Budite sigurni da li želite sportski, novi, prostrani, pouzdani automobil, odredite svoje proritete. Recite prodavcu šta vas interesuje, ne dozvolite da vam on nameće svoje mišljenje, da vas ubeđuje kako će BMW star 20 godina trošiti 8 litara u gradu, kako je Corsa od pre 15 godina udobna za put na more i da vam Francuz neće isprazniti kasicu stalnim popravkama.
 
2. Obavite test-vožnju
Na oko možda deluje savršen, brojke su odlične, prodavac kaže da je održavan i garažiran, ali dok ne sednete i provozate taj automobil nećete znati kakve sve nedostatke krije.
 
3. Pregovarajte oko cene
Nijedna cena nije fiksna. Ta reč znači samo da će prodavac malo teže pristati da spusti cenu i to za manji iznos u odnosnu na one gde piše dogovor. Ukoliko se odmah ''zaljubite'' u automobil ne pokazujte to jer onda cena zaista postaje fiksna.
 
4. Ne pristajte na ponuđene uslove finansiranja
Sjajno zvuči zar ne, odete na auto-plac, potpišete par dokumenata i dobijate automobil bez odlaska u banku. Ne želite da čekate u redu iza šaltera onda ćete to morati da platite. Zato kredit, lizing i ostale vidove odloženog plaćanja obavljajte isključivo preko banke.
 
5. Ne pristajte na zamenu
Ukoliko dođete sa namerom da svoj automobil date u zamenu i uzmete, uz doplatu, drugo polovno vozilo nije pametno to činiti na auto-placu. Tu ćete dobiti znatno manju cenu u odnosnu na onu koju možete dobiti u zamenu sa nekim fizičkim licem.
 
6. Ne želite da kažete NE
Videli ste automobil, sviđa vam se, dobar je u vožnji ali prodavac je postavio previsoku cenu. Vama se automobil sviđa, toliko para ne želite da date ali sa placa ne odlazite. To daje znak prodavcu da ste u njegovoj šaci, on je u prednosti. Slobodno krenite ka izlazu, prodavac će vas zvati da se vratiti i ponudiće manju cenu.
 
7. Posetili ste samo jedan auto-plac
Koliko god da automobil deluje savršeno, prodavac ljubazan, cena pristupačna, ipak dajte sebi još vremena, odnosno pogledajte šta nudi konkurecnija. Lako ćete se vratiti na početak i kupiti automobil koji ste prvi izabrali ali upoznati se sa stanjem kod drugih prodavaca vas neće koštati nijednog evra.
 
8. Raspitajte se o dodatnim troškovima
Prenos vlasništva, atest plina, registracija, carina, proverite šta od toga plaća prodavac, a šta ćete morati vi da platite nakon kupovine kako vas automobil ne bi koštao par stotina evra više nego što ste ga platili.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo pod 5 su garant pisali zbog Igora

A pod 3 - ne da su neke fiksne, nego su zacementirane

Pod 6 - ma da... I kafu im skuvam da se vrate

Ovo je neki preuzeti strani tekst?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Set kvačila od 5.500 dolara

 

set-kvacila-od-5-500-dolara.jpg

 

Kada se odlučuje za kupovinu polovnog automobila većina vozača dobro proračuna koliko koštaju rezervni delovi za taj auto kako bi znali da li su u finansijskoj prilici da ga redovno održavaju. Ukoliko se ne raspitaju dobro mogu proći kao ovaj nesrećni vlasnik sportskog automobila. Redovan servis je najbolje raditi kod ovlašćenog servisera, to svi znaju. Poznato je i da su njihove cene nešto ''jače'' od cena ostalih majstora pa ih vlasnici automobila starijih od deset godina često izbegavaju. Ovaj vlasnik međutim odvezao je svoj auto star 12 godina kod ovlašćenog servisera i umalo se nije onesvestio kada je dobio račun.

 

148378-acura%20nsx.jpg

 

Vlasnik Acura modela NSX iz 2004. odvezao je svoj automobil kod ovlašćenog servisera i rekao da mu provere kvačilo. Mastori su to i uradili, zamenili su set kvačila novim, originalnim delovima i cena, uz uračunat rad majstora, je bila prava sitnica - 5.493,24 dolara. To je gotovo 5.000 evra. Novac za koji se može kupiti sasvim pristojan polovni automobil. Ali kada želite da vozite nešto egzotično, kao što je Acura NSX onda znajte da ćete to kasnije morati dobrano da platite.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flywheel tj zamajac je 2757 dolara tako da ostatak se uklapa u neki normali okvir.

 

 

Nešo pošalji  mu DIY  pa nek sledeći pot radi u svojoj graži.  http://www.c-speedr.com/howto/nsx/clutch/nsx_clutch_install.php

 

Inače ima i veliki izbor zamenskih delova  http://www.ebay.com/sch/Flywheels-Flexplates-Parts-/33732/i.html?MMake=Acura&MModel=NSX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni automobili pod lupom

 

161542-polovnia.jpg

 

Sa prvim vesnicima otopljavanja i dolaska lepšeg vremena aktiviraju se i kupci polovnih automobila. Ako spadate među njih, a nemate dovoljno iskustva da procenite da li je automobil koji vam se sviđa u dobrom stanju, donosimo vam nekoliko saveta na šta bi trebalo da obratite pažnju... Mnoge stvari su važne pri odabiru, ali osnovne su dve: da nije vraćena kilometraža na vozilu i da automobil nije učestvovao u saobraćajnoj nesreći. U Srbiji su, javna je tajna, na velikom broju polovnjaka rađene mahinacije sa kilometražom, a gomila polovnjaka koji su kod nas u ponudi je udarana i loše popravljena. Postoje načini da se utvrdi da li je kilometraža umanjena, a takvu uslugu nudi, na primer, Auto-moto savez, a proveru možete obaviti u ovlašćenom servisu, pomoću servisne knjižice ili kontaktiranjem sa prethodnim vlasnicima. Kad je reč o proveri da li je na automobilu bilo oštećenja od sudara, čak i ako se neko dobro potrudio da ih sakrije, donosimo deset osnovnih koraka:

 

Položaj volana

Volan ne stoji pravilno, nešto nije u redu. Možda je prethodni vlasnik brzo prešao preko rupe ili ivičnjaka, a možda je učestvovao u saobraćajnoj nezgodi. U svakom slučaju, proverite trap.

 

Proverite stakla

Na bočnim prozorima, često i na prednjem vetrobranskom staklu, ispisani su podaci o godištu vozila i proizvođaču. Ukoliko na svim staklima podaci nisu isti, znači da je automobil udaren, pa je obavljena zamena.

 

Refleksija boje

Parkirajte automobil tako da mogu da se uoče linije na farbi. Zahvaljujući ovim linijama lakše možete pronaći eventualna udubljenja nastala na limariji.

 

Broj šasije

Broj šasije se često falsifikuje, to svi znamo. Kupac amater će teško primetiti da li su brojevi prekucani, pa proveru treba poveriti profesionalcu. Dakle, dobro otvorite oči.

 

Tragovi

Da li su branici bili udareni i kako da znate da li je možda menjana hauba? Pogledajte da li su spojevi i zazori na svim delovima karoserije jednaki. Na našoj slici vidi se da nije ništa rađeno.

 

Razmak između limova

Obratite pažnju na mesta na kojima se farovi spajaju sa karoserijom i da li ima malih razmaka među spojevima. To takođe može da sugeriše da je bilo intervencija na donjem delu automobila.

 

Kakva su vrata

Ne zaboravite da probate kako funkcionišu vrata na automobilu. Ukoliko se zatvaraju samo kada jače zamahnete, odnosno ako se čuje prasak, nešto nije u redu. Možda su šarke i ram savijeni u nekom sudaru.

 

Varovi

Ima il tragova zavarivanja ili da su menjane bočne stranice ukoliko je došlo do jačeg sudara sa nekim vozilom? Na našem primerku, nema sumnje, sve je originalno.

 

Testiranje boje

Za neka oštećenja potrebno je farbanje u nadi da potencijalni kupac neće primetiti razliku. Po pravilu, debljina sloja bi trebalo da iznosi između 0,1 i 0,2 milimetra. Ukoliko je sloj deblji, automobil je po svemu sudeći prefarban.

 

Lampa test

Ponekad se tragovi nezgode kriju kod točkova ili iza poklopca. Zato je u ovim slučajevima baterijska lampa odličan asistent. U principu, najvažnije je da automobil koji vam je zanimljiv ne gledate po mraku ili po kiši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Kako da pametno kupite polovni automobil?

 

Detalje otkriva ''zaštićeni svedok'', odnosno čovek sa preko 20 godina iskustva u trgovini polovnjacima u Srbiji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TETKU!!!! :lol:

 

Dobro je - moram se pohvaliti da su mi poznate sve navedene "fore" kojima se moramo služiti prilikom kupovine. Sarkastičan i edukativan video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od svih nasih Clarksona ova dvojica su mi ubedljivo najdrazi :)

Nemaju neki budzet niti ozbiljna istrazivanja, ali snimaju simpaticne i saljive videe sto je sasvim dovoljno za pocetak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

:D

"Onaj ko dolazi na auto plac voli i došao je da bude prevaren. Mi ga samo uslužimo" :lol:

 

Prijatelj je jedan od tih. Samo ga zahebo njegov prijatelj, vlasnik placa.

Dao mu "drugarsku cenu, za brata" a posle 2 nedelje isplivaše kvarovi od preko soma evra ( a ceo auto 4,5k  - cena za "brata") 

 

 

I zato je Zastavnik uzeo Zunta...5 god star, "kupljen nov u Srbiji", sa pravih 80k km , knjižicom iz ovlašćenog servisa  itd.

Moglo je lako da se dobaci do franko-nemačkog leša sa placa, kao što Srbadija voli, ali između ispravnog auta i odobravanja maloumnika - izabrao sam ispravan auto. 

 

I opet ima problemčića, ali ništa što 20e u SSM varijanti ne može da reši.

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da biras auto i zenu kolko oces...Oni su ti u napred namenjeni,Ma koliko se trudio neces im umaci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, @bane@ said:

:clap: Ti si naš idol sad ćemo svi da kupujemo punta :D

Ma mator si da imaš idola, šta će ti to ..budi originalan i svoj , pa nek košta koliko košta :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bismo svi imali iste potebe, zelje i mogucnosti, ne bi ni bilo polovnih kola vec identicna nova.

Neko hoce veci auto, brzi, luksuzniji,...a isto tako nekome jednostavno ni ne treba nov auto jer ne prelazi velike kilometraze i amortizacija novog automobila je bacanje novca.

Tako da ne treba biti iskljuciv da se placevi izbegavaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shvatam ralzličitost ukusa ali nimalo mi nisu jasni oni koji "luksuz" traže po placevima, otpadima itd.

Zaista - ne shvatam.  O kakvom se bre luksuzu priča a radi se o polovnjaku? Koga misle da prevare?

Hoćeš da se pokažeš - pravac salon i iskeširaj 15+ soma za nov auto minimum srednje klase  ( toliko u našim uslovima ili 30+ soma na zapadu).

 

Ali "luksuz" sa placa za 4-5k ..jedino šta je tu luksuzno su računi za popravku. 

To je moje mišljenje. O ukusima ( dizajn, brzina itd) se ne raspravlja... ali bar priča o "luksuzu" nije neproveriva i neoboriva. Čim je polovno - tu luksuza nema. Sve je to "second hand roba"

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš sad gledam gde su mi onih 20k €....tu su bile malopre.....

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...