Dante Bg 4 Posted June 3, 2014 Kako izgleda kada pukne guma pri brzini od 113 km/h Pucanje automobilske gume tokom vožnje autoputem jedna je od najopasnijih situacija u kojoj vozač može da se nađe. Zbog relativno velike brzine kretanja automobila dolazi do gubitka kontrole nad upravljačem, pa takvi incidenti često imaju tragičan epilog. Vozač iz Los Anđelesa, na čijem automobilu je pukla jedna od guma pri brzini od 113 km/h (70 milja na sata), izbegao je nesreću pukom slučajnošću. Iako se nakon pucanja gume njegov automobil okrenuo za 180 stepeni i zaustavio nasred autoputa, vozači koji su vozili iza njega uspeli su da zakoče na vreme, a u trenutku okretanja u susednim trakama nije bilo automobila. Stručnjaci savetuju vozačima da ne pokušavaju naglo da koče u slučaju da im u vožnji na autoputu pukne guma. Umesto toga treba da drže volan čvrsto sa obe ruke, da sklone nogu sa papučice gasa i da pokušaju da zadrže kontrolu nad upravljačem. Kada automobil uspori toliko da njegovo kretanje može potpuno da se kontroliše, treba oprezno skrenuti u zaustavnu traku. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted June 4, 2014 Da da, kako da ne, pustis gas i rastereti se auto i izgubis kontrolu jos jace... Treba zadrzati isti pritisak gasa ili dodati cak ako auto krene da zanosi i pokusati stabilizovati auto i tek kada krene da se krece pravo moze da se pusti gas... To sa pustanjem gasa odmah u startu moze da prodje eventualno kod pucanja prednje gume kod zadnje vuce... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 18, 2014 ...na Nissanu GT-R pri 327 km/h Velike brzine koje ostvaruju supersportski automobili sa sobom donose i nešto što mnogi vlasnici zaboravljaju – opasnost od eksplozije pneumatika!Eksplozije pneumatika u redovnom saobraćaju sve više su stvar prošlosti, ali se s vremena na vreme, dešava i da vrhunske gume kao što su Dunlop Sport Maxx GT600 ''popuste'', naročito kada ih opterećujete do krajnjih granica, tačnije brzine od 327 km/h, kao što je to slučaj u ovom tjuniranom Nissanu GT-R koji raspolaže sa 800 konjskih snaga. Ipak, i pored eksplozije pneumatika, automobil je ostao pod kontrolom vozača, a veliku zaslugu za to, pored umeća, ima i Nissanov sistem pogona na sva četiri točka, kao i sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji su omogućili vozaču da bezbedno uspori i zaustavi se. Ipak, šteta na automobilu je poprilična jer je pneumatik, nakon eksplozije, počeo da se raspada i bukvalno iskidao prednji desni blatobran… preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted September 18, 2014 Poprilicno dobra reakcija jer se nije odmah uplasio i zabo kocnicu vec isao na smirivanje situacije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 18, 2014 Da, lepo se vidi gore desno na onom senzoru G sile kako ne zabada kočnicu nijednog momenta, nego lagano koči, čak kao da povremeno skoro pusti kočnicu skroz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted September 18, 2014 Radi se o novoj gumi koja je grunula pri brzini od 120km/h. Likovi koji su je doneli na reklamaciju kazu da su se ukenjali kad se desilo. Sreca, pa je bila prednja desna i auto ih je blago povukao u desno. Da je bila leva, podleteli bi pod sleper. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted September 18, 2014 I ovaj je imao nevidjenu srecu da mu se to desi u trenutku kad su sve 4 trake slobodne.Tacno se vidi kako je posle pucanja presisao iz 2. u 4. traku...i imao dovoljno vremena da iskontrolise auto dok nije naisao na druge ucesnike u saobracaju. On 9/18/2014 at 10:21 PM, gile smederevo said: Radi se o novoj gumi koja je grunula pri brzini od 120km/h. Likovi koji su je doneli na reklamaciju kazu da su se ukenjali kad se desilo. Sreca, pa je bila prednja desna i auto ih je blago povukao u desno. Da je bila leva, podleteli bi pod sleper. Pa kako je ovo moguce Cini mi se da je ovo Goodyear EfficientGrip?I mom drugu je pukla nova (1-2 god. stara) sva sreca bila zadnja. Cini mi se da je ovo prethodno bilo debelo ocesano na neki ivicnjak.Ne mogu da verujem da nova i ispravna guma ovako pukne Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 19, 2014 Run flat tj DSST Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted September 19, 2014 DSST- D Shitiest Shit of Tyre Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 9, 2018 Gume ''koče'' brzine preko 480 km/h Serijski automobl koji može da pređe magičnu granicu od 300 milja na sat (482.8 km/h) možda je već napravljen, ali proizvođači guma za sada ne mogu da ga isprate odgovarajućim pneumaticima. Hipersportski automobili iz generacije u generaciju postaju sve snažniji, pa tako Bugatti Chiron za pogon koristi 8.0 litarski W16 sa 1.500 ks i 1.600 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Uprkos tome, ovaj automobil ne može da iskoristi sav svoj potencijal, jer je maksimalna brzina elektronski ograničena na 420 km/h. To je i dalje neverovatna brzina, ali nju je već nadmašio prethodnik Chirona, Veyron 16.4 Super Sport, koji se zabeležio rezultat od 431 km/h. Čak i od ovog Bugattija ima neko brži - Koenigsegg Agera RS nedavno je postavio novi svetski brzinski rekord za produkcijske automobile i on iznosi 447.2 km/h. Činjenica je da se maksimalna brzina serijskih automobila stalno povećava, ali uprkos teorijskim spekulacijama i pojedinim najavama niko još nije uspeo da dostigne magičnu granicu od 482.8 km/h (300 milja na sat). Iako je ovaj cilj simboličan zbog ''okruglog broja'', proizvođaču/modelu kome to pođe za rukom zagarantovan je veliki publicitet koji će pogurati prodaju. Blumberg je nedavno jedan članak na ovu temu posvetio Džonu Henesiju, čija kompanija Hennessey Special Vehicles kreće u proizvodnju modela Venom F5. Upravo je Henesi najavljujući lansiranje Venoma F5 rekao da je njihov cilj da ovaj automobil bude prvi na svetu koji će dostići brzinu od 300 milja na sat. ''Brzinski rekord je veoma važan kako za našu kompaniju tako i za naše kupce'', objašnjava Džon Henesi. Model Venom F5 koristiće twin-turbo V8 agregat sa preko 1.600 konjskih snaga. Automobil će biti relativno lak, sa masom ispod 1.360 kg, a u planu je ograničena serija od 24 primerka. Međutim, sve se i dalje svodi samo na priču jer je za Hennessey, kao i za druge kompanije, najveća prepreka do ovog rekorda pronalazak pneumatika koji može da izdrži tako veliku brzinu. Rešenje je možda na pomolu. Michelin, koji je proizveo gume na kojima su postignuti rekordi Bugattija Veyron i Koenigsegga ne sedi skrštenih ruku. Prema rečima Erika Šmedinga, visoko rangiranog menadžera u toj kompaniji, Michelin je blizu ostvarenja cilja -proizvodnje pneumatika koji će moći da izdrži brzine od preko 480 km/h, a da ostane u jednom komadu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 31, 2020 Zašto gume češće pucaju leti? Iako se pucanje guma, ako nisu dovoljno napumpane, može dogoditi u bilo koje doba godine, kombinacija vrućine i preniskog pritiska u gumama čini ih posebno sklonim pucanjima tokom letnjih meseci. Tokom vožnje bokovi guma se savijaju pa je površina gume na asfaltu veća, dolazi do povećanog trenja, što povećava njihovu temperaturu. Ako je pritisak u gumi u skladu sa propisanim, tada je stvorena dodatna toplota minimalna. Ali, ako je pritisak u gumi manji nego što treba da bude, bokovi guma su mnogo fleksibilniji, delom naležu na asfalt i stvaraju puno više toplote. Dodajte tome jako letnje Sunce, odnosno visoku temperaturu asfalta i na kraju se guma može raspasti. Nacionalna uprava za sigurnost saobraćaja na putevima Amerike (NHTSA) procenjuje da se svake godine dogodi najmanje 11.000 sudara koji su povezni sa neispravnošću guma, pri čemu su 733 osobe smrtno stradale 2016. godine. Nisu sve ove nesreće bile zbog pucanja guma, ali ovi defekti svakako su doprinieli tom broju i uticali na sudare. Dakle, naduvajte gume do preporučene vrednosti, često pregledajte gume, barem jedanput mesečno. Svaka guma treba biti pravilno naduvana i ne sme imati ispupčenja, ogrebotine, posekotine ili oštećenja nastala usled udara prilikom udara u rupu. Takođe, najbolje je proveriti pritisak u gumama kada je automobil hladan, odnosno ako nije vožen, ili je vožen na kratkoj udaljenosti. Sa dužom vožnjom gume će se zagrejati, a tada pritisak u gumama malo poraste u odnosu na početnu vrednost. preuzeto sa - revijahak.hr Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 18, 2020 Pogledajte šta se dogodi kad pukne guma pri 210 km/h Uvek vam savetujemo da brinete o gumama na automobilima, odnosno da ih menjate kad su istrošene ili oštećene. Dvostruko je više nesreća koje se dešavaju zbog guma nego zbog korišćenja mobilnog. Ovaj video je snimljen na legendarnoj stazi Nordschleife u Nemačkoj, vozač je u tjuniranom Lamborghini Huracanu sa 1.200 KS pri 210 km/h odmah izgubio kontrolu nad vozilom, a samo velika sreća ga je spasila od težih posledica. Pucanje gume se može videti od trećeg minuta videa, a do tada možete uživati u vožnji na Nordschleife: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted August 18, 2020 Realno nije ni forsirao pa je ravno izašao iz krivine i eto sreće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 7, 2022 Najava pucanja gume u vožnji: Neki simptomi ukazuju na opasnost… Prenizak pritisak vazduha u gumama je obično najava problema. Zato ga je najbolje proveravati svake dve nedelje, preporučuje Nemački autoklub (ADAC). Predmeti poput eksera ili komadića razbijenog stakla, takođe mogu da oštete gumu i postepeno da je izduvaju. Trošenje i starost povećavaju rizik. Čak i ako nema vidljivih oštećenja, gume treba menjati nakon najviše osam godina. Kako možete primetiti oštećenje gume? Ne oslanjajte se na sistem za nadzor pritiska u gumama: u nekim slučajevima, probušena guma sa sporim ispuštanjem vazduha se otkrije prekasno, a sistem detektuje samo gubitak pritiska od 20%. Tada vožnja više nije bezbedna. Pre velikog praska obično postoje neki znakovi, koji najavljuju pucanje gume. Smanjeni pritisak u gumama značajno menja ponašanje u vožnji: auto vuče levo ili desno, pri upravljanju reaguje sunđerasto i ljulja se. Ako primetite neke od ovih signala, ostanite mirni i izbegavajte brzu vožnju, uključite sva četiri pokazivača smera. Zaustavite automobil što je nežnije moguće, na mestu gde je to najbezbednije. Nemojte naglo da kočite - to može da izazove proklizavanje zadnjeg dela. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites