Jump to content
FAS Goran
RSS

Fiat Nuova Bravo - promena jezika

Recommended Posts

Da li je moguce promeniti jezik kojim "govori auto" ?

Iskreno ne znam ni cemu to sluzi, moj prica na nemackom pa to bas ne razumem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

off

Focus pricao na francuskom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

 

Da li je moguce promeniti jezik i podesiti vreme na instrument tabli bez fabricke multimedije/navigacije?

 

Uzeo sam bravo pre nekoliko dana kome je pokvarena navigacija a jezik je nemacki.

Pa ako neko zna nacin da se to promeni a da ne kupujem fabricku multimediju posto vec ima neku android.

 

Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Banneks

Verzije sa navigacijom imaju skraceni meni na instrument tabli, mislim da u tvom slucaju nije moguce.

PS: Je li u pitanju bio stariji ConnectNav+ (sa 12 dugmica ispod ekrana) ili noviji InstantNav (sa 6 dugmica "Music", "Tel", "Trip", "Nav"...)?

Ako je bio InstantNav (restyle Bravo), a imas nekog Android Kineza - javni mi ako si zainteresovan da prodas/zamenis Blue&Me centralu (koju pretpostavljam ne koristis). Pakujem nesto, pa jurim bas tu, sifra centrale je 51943247. Suludo, ali razlicite su verzije koje se vezuju za Visteon i Magneti Marelli, Zabari ne bi bili Zabari kada bi nesto uradili logicno...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Pogledao sam ja uputstvo pre postavljanja pitanja i video kao sto ivan kaze da je meni skracen. Ima samo 3 ili 4 opcije.

 

@Ivan

Stari tip je sa 12 dugmica.

 

Hval u svakom slucaju. Ne ostaje mi nista drugo nego da jurim negde ispravnu jer malo nervira kad ne razumem nista. I vreme stalno blinka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Stilu su neke stvari u toj kombinaciji sa navigacijom bile pametnije resene. Doduse, Bravo je imao i dodatni Blue&Me modul (tj. Bluetooth i USB).

Ako juris negde tu stariju navigaciju ili pozajmljujes od nekoga samo da bi promenio parametre - vodi racuna da ces morati da imas njen Master Code da bi se uopste nakacio na Body Comp. Tu uslugu generisanja Code naplacuju oko 50-60 EUR po servisima.

A ako kupujes, videh nedavno na oglasima, imas jednu-dve te starije ConnectNav+, cene ih cca 130 EUR. Trenutno pakujem jedan noviji InstantNav, pa sam video da ima i tih starijih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Zar nismo pisali tamo na temi sa ugradnjom multimedije u Deltu da je moguce preko dijagnostike raspariti multimediju? I tada se dobije prosireni meni na displeju na tabli.

 

Znam da sam to nesto procitao tamo gde je valjda @cika_kole ugradjivao multimediju u Deltu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slobodno linkuj ako imas drugaciju informaciju, ja se nesto ne secam :huh: . Uopste ne tvrdim da sam u pravu, ali nesto mi to nije u glavi.

Iz svog iskustva znam da obrnuto ne moze (ne treba mi skraceni meni :), nego se nista na tabli nije promenilo posle gazenja Proxy-ja sa ubacenim InstantNav). I to je ona "komplikovanija" tabla u pitanju, konfigurabilni Matrix. Ono sto sam takodje video 100% je da se po SN razlikuju centrale Blue&Me i trunku razlicito rade (sto nema toliko veze sa pitanjem kolege). Ali sam procitao da se navodno pored B&M centrale, razlikuju i verzije tabli sa i bez navigacije. Sto me takodje ne bi zacudilo, znajuci Zabare koji nista ne mogu da naprave uniformno.

 

S druge strane, slazem se da je apsolutno nebulozno da ako izvadis fabricku navigaciju ostanes bez dela podesavanja, a da nema nekog resenja :) . Zato i kazem da ne tvrdim da sam u pravu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan nadjoh gde smo pisali, cak sam ja i odgovorio ispod za verziju sa i bez navi paljenje DLR ali mi se malo gubi kontekst
pogledaj od ovog posta

 

pa par sledecih.

 

Ne mogu da nadjem gde je @yoxa pitao ovo za ukljucivanje DLR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za temu, medju prvim postovima je moje caskanje sa Koletom kada je ugradio, spajali smo par drugih tema sa tom... Ali se ne secam da je iko pominjao da ce Proxy prosiriti meni instrument table ako se navigacija izvadi :huh:. Kod mene u kontra smeru (ubacen InstantNav+Proxy) tabla, bolje po mene, ostade sa svim opcijama. Napravicu i jedan DIY sa svim prepravkama za ugradnju InstantNav, kada budem dokon. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da tu nekih postova fali, nekako mi bez konteksta moj odgovor. Znam da je neko pisao da tipa dodaš multimediju preko dijagnostike -> podešavanja koja si imao kroz tablu ne budu više vidljiva na displeju na tabli već na multimediji i obrnuto. Isključiš multimediju, staviš neku zamensku, podešavanja budu kroz displej na tabli. 

 

A mislim da @RSS ništa ne košta da proba tako nešto, ionako mu je neispravna multimedija. Taman otklonimo svu sumnju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazem ti ja da se ne secam da se pisalo o tome u toj temi ;) , jos jednom sam procitao kada si ostavio konkretan post. Em sam ucestvovao u diskusijama, em sam i sam mozgao da li staviti fabricki InstantNav ili nekog Kineza.

18 minutes ago, andreja.micovic said:

Znam da je neko pisao da tipa dodaš multimediju preko dijagnostike -> podešavanja koja si imao kroz tablu ne budu više vidljiva na displeju na tabli već na multimediji

U ovom smeru, kod mene je preko MES uspesno prijavljena InstantNav, rade komande sa volana, ocitava Trip podatke... A tabla ostala sa 15 stavki u meniju kao i ranije. Jedino sto jos moze da se proba je da se umesto sa MES, Proxy odradi sa Examinerom. Meni i odgovara da ostanu :) , nego cisto caskamo sta coveku moze da bude resenje. Sto ti kazes, nista ga ne kosta da proba da odradi Proxy, nema sta da izgubi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao svima,

 

Može da se namesti meni u kontrolnoj tabli i to vrlo jednostavno preko MultiECUscan-a sa ELM327 kablom.

Ja sam kupio ovakav:
 ELM327.thumb.png.8ba4c2c219d0f30316656c200373b11f.png

Uzeo sam skuplju opciju koja sadrži i adapter za ABS modul, ali možete uzeti bez ovoga. Samo nećete moći da iščitavate/podešavate opcije za ABS i servo.
Ja sam ABS modul iskoristio samo jednom i to za centriranje volana posle urađene reglaže trapa (optike).

 

Najveću muku sam imao da krekujem MultiECUscan, jer ko god je krekovao softver pisao je uputstvo nogama.
Sreća pa sam iz IT sveta, pa sam se izborio. :)

 

Da se vratimo na temu menija u kontrolnoj tabli...
 

Korake koje ću navesti sam screenshotovao u neregistrovanoj, simulate verziji MultiECUscan, pa imajte to na umu.

Ovako je išla procedura za odabir podešavanja u kontrolnoj tabli:
 

1. korak - Odabrati Marku/Model i modul koji želiš da podesiš > Kliknuti Execute da se povežeš.

1139433778_1.korak.thumb.png.64fd58752d8da3281ff1a6169c49c208.png

 

2. korak - Odabrati informacije koje želiš da se prikažu na kontrolnoj tabli (u zavisnosti od ugrađene dodatne opreme) > Kliknuti Execute.

2010193430_2.korak.thumb.png.90b1c409913f7442419edbb1f0dfb534.png

 

3. korak - Odabereš opciju koju želiš da podesiš > Kliknuti Execute i iskliktati sve "yes" što pita.

Ako se dobro sećam, svaka opcija (osim opcije 3) postavi dodatne opcije u kontrolnu tablu. Samo opcija 3 (zbog multimedije) ukloni ove opcije iz kontrolne table, jer se osloni na multimediju za ove funkcije, ali nemojte me držati za reč, moraćete probati sami.

76434662_3.korak.thumb.png.9355448f584fec31ecf25075848fa320.png

 

4. korak - Proxi alignment - Odbrati ovo i execute. Ovo se radi sa isključenim motorom i samo datim kontaktom. Ja sam uradio Proxi alignment sigurno jedno 5-6 puta bez ikakvih posledica, ali svakako ga nemojte raditi bez potrebe. Uporedio bih ga sa flashovanjem BIOSa na matičnoj ploči, odnosno nije bez rizika ili sam ja bar imao takav osećaj kada sam ga radio. :) 

2056104486_4.korak.thumb.png.9d5b06fb40b5b45f2b1fe5398a32e561.png

 

Obavezno pročitajte dobro opise za svaku funkciju, piše sa strane u žutom delu prozora.

 

Naravno, sve ovo radite na svoju odgovornost, kao što sam radio i ja.

Imajte na umu da sam amater i da samo navodim svoje iskustvo. Nisam trenirani tehničar. ;) 

 

Što se tiče kombinacije multimedija + sve opcije u meniju na kontrolnoj tabli - nešto ne radi kako treba.

Ne sećam se tačno šta, jer sam se igrao sa time pre 2 godine, ali se sećam da ako se namesti da u kontrolnoj tabli imaš sve opcije, a zadržiš fabričku multimediju, ne radi handsfree kako treba.

 

Mislim da prestane da radi mikrofon, ali nisam 100% siguran.

Ovo je posledica toga što si "rekao" autu da nema ugrađenu multimediju, a zapravo je ima, pa pobrljavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yoxa Hvala.

Znaci da ima nade :).

 

Samo jos da nadjem neki elm koji moze da se nakaci.

Probao sam neku bluetooth verziju elm327 koji sam imao.

Sa njom izbaci This interface is not compatible with ELM 327 1.3!
Will not connect to any CAN module.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo kabl :)

Ako si u NS mogu ti pozajmiti svoj pa se igraj. 

neke stvari ne mogu da se urade preko BT elm tipa reset km pri servisu, dok ovi što se povezuju preko USB rade sve. 

 

 

imaš ovde temu za prodaju kablova za dijagnostiku. Uzimao sam kod njih 2x i nikakvih problema nije imalo. 

 

@Ivan znam da sam negde pročitao. Zapamtio sam jer planiram i ja da menjam multimediju, eventualno. Al što je duže auto kod mene, manja želja. Lepše ovako fabrički

Share this post


Link to post
Share on other sites

Identicno razmisljam, takodje sam se dvoumio da li umuvati nekog Kineza Androida (nisam nesto ljubitelj istih iz vise razloga, pogotovo onih komplet touch od 9'') ili InstantNav. Fabricka jeste starija, ali za moje potrebe daleko vise odgovara autu (Trip podaci, podesavanje vozila, manji ekran, fizicki dugmici) i lepse cuci.

Off: Mislim da mi Mile pomenu da si se zezao sa novijim mapama za Instant Nav, mozda te cimnem. Imam starije mape, a nasao sam (valjda poslednju) 2017. verziju ovde u BG i Topoli (50 EUR i 4000 din), nisam kopao po netu za druge solucije.

@yoxa

Hvala za vrlo koristan post i pre svega iskustvo. Puno znaci i za ovaj slucaj, a i za retrofit navigacije. Ja i gore rekoh da mi je nelogicno da sa izvadjenom navigacijom ne moze nesto da se uradi po tom pitanju, a zajedno se slozismo da se nista ne gubi da se pokusa cackanjem po Body-ju i Proxy procedurom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Davno sam to gledao, odustao sam kada sam video da je 2017 poslednji update a mislim da bas te imam u kolima. 
Evo pronadjoh i temu


@xalexas je posle pisao ovde proceduru

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se pohvalim operacija je uspela. Hvala svima na pomoci.

Nabavio sam ovaj elm327. Prvo nije hteo da se konektuje ali kad sam skinuo otpornik oznacen na slici uspelo je.

 

100485850_5f452f22825127-45155657viber_image_202.jpg 100485850_5f452f22747753-823830402020-08-25_16-3.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike i format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra :thumbup: , znaci prebacio si meni na tabli sa onih par stavki, na prikaz svih (mislim da je kod mene 15)?

Napisi malo detaljnije koje si opcije cackao i na koje vrednosti? Znacice sigurno ljudima i tvoje iskustvo.

Onda verovatno moze da se odradi i kontra, pri naknadnoj ugradnji InstantNav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto piva niotkuda na ovu žegu...

 

Super što je prošlo sve uspešno. 

Taman ako ikada budem menjao nav znam kako i ovo da uradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da se nadovezem na pricu iznad, ali u kontra smeru. Ako nekome zatreba, konverzija sa fabrickog Visteon CD+Blue&Me, na fabricki InstantNav+Blue&Me.

Na malom ekranu na tabli je bilo aktivno svih 15 stavki. Povezao sam sam hardver navigacije i radilo je 80% stvari, ali je falilo jos podesavanje parametara Body-ja i naravno Proxy Alignment.

 

U varijanti Visteon+Blue&Me, u podesavanjima table bila je aktivna opcija 1 (Type1/Blue&Me):

 

IMG_20210722_193050.thumb.jpg.4b02dfd2c2b04cdc31f84bb70907f015.jpg

 

Meni je trebalo da se omoguci kontra - da se preko InstantNav rade sva podesavanja automobila i broj stavki na tabli smanji na 4. Takodje i da Blue&Me centrala ima odgovarajucu komunikaciju sa InstantNav. Neko gore pomenu opciju 3 (Blue&Me Nav) - probao sam i nju, ostavlja svih 15 stavki na tabli i ne omogucava parametrizaciju sa navigacije (Blue&Me Nav je ona mala navigacija samo na tabli).

Tek kada sam parametar promenio na 5 (Type 5/RadioNav), sve je proradilo kao fabricki:

 

IMG_20210722_195647.thumb.jpg.442f9effd333fef8442b8ec117748137.jpg

 

Naravno, iza toga treba uraditi Proxy Alignment. Posle zavrsene procedure, navigacija 100% komunicira sa Body Compom. Moguce je setovati parametre vozila, resetovati Trip A i B, itd...:

 

IMG_20210722_195210.thumb.jpg.5b422986a85d427575d516b34043dc29.jpg IMG_20210722_195250.thumb.jpg.74f854e9265feaa390bd8823107230e3.jpg

 

Posle podesavanja, instrukcije navigacije se prebacuju i na tablu ispred vozaca, proradilo i glasovno navodjenje:

 

IMG_20210723_085521.thumb.jpg.a653fa8040799f53b0d95604555f3c70.jpg IMG_20210723_090248.thumb.jpg.384e71c242344129aaed1dc7edf7e36f.jpg IMG_20210723_085557.thumb.jpg.febc9c64b2d20c8fe5876fa0d65d80d4.jpg

 

Blue&Me centrala salje ime telefona, ime pozivaoca (za razliku od ranije i Visteona gde ispisuje samo "Phone"):

 

IMG_20210722_195525.thumb.jpg.fd505ab5c6c538f580fa25fb22b35ea1.jpg IMG_20210723_085931.thumb.jpg.aad8b1b47b4f59c46468b5e036d52dd3.jpg

 

Na tabli se dobija skraceni meni sa 4 stavke:

 

IMG_20210722_202248.thumb.jpg.9db6f291f578609eb230cc9a4f971318.jpg

 

Pitao sam nekoga od vlasnika koji je imao fabricki InstantNav i rece mi da se ne mogu birati folderi sa USB fleske - meni i to najnormalnije radi (folderi se listaju na strelice gore/dole, a pesme na strelice levo/desno):

 

IMG_20210722_202131.thumb.jpg.ada87ee3d37044ece73685e57476425d.jpg

 

To je u principu to, cisto neka stoji informacija za podesavanje table i u ovom slucaju. A celokupan postupak ugradnje InstantNav (hardware+software) cu, kada budem imao vremena, detaljano opisati u jednoj DIY temi, kao sto sam svojevremeno objasnio i celu proceduru za retrofit ConnectNav+ u Stilu. Posto me je pitalo vec vise ljudi, a provlacilo se i ranije po forumu bez odgovora.

PS: Hvala imenjaku @skile86 za proveren ELM327, bez njega nista od operacije :) . Nisam imao potrebu za dijagnostikom godinama unazad, jos od cackanja na Stilu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...