Jump to content
FAS Goran
Jelena84

Fiat 500L - produženje garancije

Recommended Posts

Bas tako kao sto kaze Bimba - okruglo na cose, moze da prodje i nesto sto ne pise nigde... Ja znam (na svom primeru) da su me zimus slepali do servisa i osposobili mi auto - iako je ispalo da je do kraja problem bio u gorivu. Sada bi neko rekao, ne pise da pokriva zamrznuto gorivo, a meni se upravo do desilo. Doduse nije bilo kvara, odmrzlo se goriva kad se auto ugrejao u servisu, ali bilo je slepa i osposobljavanja auta, koje mi niko nije nije naplatio jer je auto u garanciji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jedan primer-kolegi Zoranu zamenili celo kvacilo iako se u Garanciji izricito navodi da ono ne potpada pod pokrivene delove...Na drugom forumu sam procitala da je coveku riknuo motor posle 1600 predjenih km (isto 500l) i da mu ne priznaju garanciju na motor jer je "sipao lose gorivo".Znaci- sve je stvar procene tamo nekog svevisnjeg:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa valjda su dokazali da je lose gorivo, ne verujem da su samo rekli, sipao si lose gorivo i ne priznajemo garanciju.......najgore su price rekla-kazala a ne cujemo obe strane.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, nista nisu ni rekli, ni proveravali... zvao sam call centar jer nisam mogao da upalim auto. Dosli su, nisu ni oni mogli, oterali kod Stojanova, gde su ga oprali toplom vodom da bi ocistili sneg sa njega, uterali ga u servis, ispustili malo goriva iz filtera u flasu - da vide da li je zamrznuto, upalili i rekli - sada je sve ok, verovatno je zamrzlo gorivo (kao i osalih 20-tak slucajeva koji su stigli istog dana)... i dalje - mozes da ostavis auto do sutra da ga ispitamo... naravno, treba mi auto, tako da sam ga uzeo, napunio do kraja na MOL-u, i nikakvih probliema vise nije bilo. Znaci za ispravan auto, koji nije imao nikakvih problema platili su slep do servisa... Pretpostavljam da su mogli da kazu - kola su ispravna, nije do nas - slep je 2.000 dinara, izvoli plati, pa ti posle tuzi NIS  sto im je gorivo lose - sto znamo koliko bi bilo uspesno. Tako bi neko pomislio da bi uradili, jer gorivo nije pokriveno garancijom... Znate da banke naplacuju neosnovanu reklamaciju, ne mogu da se setim jos nekog primera, ali sam siguran da ih ima vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće NIJE pokriveno garancijom:

...prskalice za pranje termičkog stakla / farova...osvetljenje (unutrašnje i spoljašnje)

- Karoserija: ...rasveta i plastične komponente, lampe...

Da li to znači da mi možemo samostalno prepravljati osvetljenje (npr stavljati ksenone, projektore) i da se to neće odraziti na gubitak garancije na ostale stavke koje su pobrojane na spisku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš verovatno samo u smislu da promeniš sijalice na neke druge, ali ugradnja (aftermerket) ksenona i slične prepravke već imaju posledica po elektroinstalaciju odnosno spadaju pod izmenu iste, tako pretpostavljam da neće moći. Jedino da ugradiš originalne ksenone (ako postoje) ili neku sličnu opremu kod njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Sledeće NIJE pokriveno garancijom:

...prskalice za pranje termičkog stakla / farova...osvetljenje (unutrašnje i spoljašnje)

- Karoserija: ...rasveta i plastične komponente, lampe...

Da li to znači da mi možemo samostalno prepravljati osvetljenje (npr stavljati ksenone, projektore) i da se to neće odraziti na gubitak garancije na ostale stavke koje su pobrojane na spisku?

 

Osim stavljanja propisanih sijalica, nista drugo ne smes sam da radis u garanciji. Odgovorio je meni guliver, pitao sam da li smemo sami da menjamo akumulator koji ne spada u garanciju, odgovor je bio NE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala citajuci sta se sve desava, a i sam sam imao iskustva sa zamenom letve volana, takodje sam blizu toga da produzim garanciju bar jos godinu dana. Jos kad bi nasi ovlasceni imali neku akciju, npr.: ko produzi garanciju 3 godine, ima jedan mali servis gratis, uzeo bih i tri godine. Njih taj servis kosta veoma malo, a dobili bi nas za jos dva servisa da nas biju po usima,...

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teško da će iko dati išta besplatno.

 

Realnija opcija bi bila da smanje cene servisa kao što neki servisi rade sa cenama servisa van garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo ih je koji su davali besplatne servise u toku garantnog roka... Znači ne jedan, već sve koliko ih bude.

Ovo za niže cene van garantnog roka je odlična stvar. Mada, imaš situaciju da je u Porscheu kompletan mali servis za 2.0 Tdi 13.490, a u Autokomercu samo ulje sa filterom 22.000 din (kod prvih je to 6.990)  :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autokomerc znam ko zlu paru. Nema gorih kad su cene u pitanju.

 

Besplatne servise u garanciji su davali, ali ih i verovatno naplatili kroz cenu vozila. Marketing je čudo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada je ovo za drugu temu...

 

Mozda bi proslo ako bi FLCS zvanicno pokrenuo akciju, koja bi mogla da izgleda ovako: Ko uplati tri godine produzene garancije i ugovorno se obaveze da ce raditi dva mala servisa u ovl. servisu dobije treci gratis?

 

A mogli bi servisi i da uvedu loyality kartice, koje redovnim korisnicima usluga daju popuste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem kartica koje izdaju servisi već postoji kod nekih od njih, ali on služi jedino i samo da ''obaveže'' vlasnika da redovno održavanje radi u ovlašćenom gde je i kupio auto, a ne u bilo kom ovlašćenom iako na to ima pravo.

Uz sve to, sistem kartica koje izdaju servisi je inferioran u odnosu na karticu Kluba jer sa karticom Kluba se ostvaruje popust kod svih ovlašćenih sa kojima Klub sarađuje, a ne samo kod jednog ili dva ovlašćena.

Plus, kartica Kluba obezbeđuje popuste i za sve one firme van sistema ovlašćenih servisa.

 

Da li će neki ovlašćeni davati povoljnije uslove servisiranja u odnosu na druge ovlašćene zavisi od poslovne politike konkretnog ovlašćenog servisa.

Poslovni odnos između ovlašćenih servisa i FAS-a ne funkcioniše po sistemu naređivanja. Svi ovlašćeni su izdvojene firme, vlasnički nemaju ništa sa FAS-om, danas rade Fiata, sutra mogu da rade neki drugi brend, uostalom već i danas mnogi od njih paraleleno sa Fiatom rade i druge automobilske marke. Ne treba na ovlašćene servise gledati kao na neki produženi deo FAS-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam sve postove, svi ste delimično u pravu. Naime produžena garancija je isključivo partnerski odnos između proizvođača i kupca posredstvom dilera. Servisni Ugovor se sklapa posredstvom dilera. Za sve nejasnoće, reklamcije pita se isključivo predstavnik fabrike koji je u ovom slučaju FAS Kragujevac. Serviser je taj koji radi defektažu, dijagnostiku i predočava sliku FASu koji odlučuje o tome da li je nešto predmet garancije ili nije. Mi naravno kao serviseri možemo da damo svoje mišljenje koje je uvek na strani kupca jer samim tim želimo da dobijemo poverenje istog. Naravno ukoliko FAS da negativan odgovor to je konačno. Vlasnik servisa može da odluči da li će određeni kvar otkloniti na teret servisa ili neće, što je opet individualna odluka. Ali sve zavisi od prirode kao i uzroka kvara. 

Produžena garancija je dobra stvar. Dve godine će proći brzo. Postoji verovatnoća da se Vaš konkretno 500L neće kvariti narednih 6-7 godina ni u najmanjoj meri a opet može deset dana po isteku garancije da Vam se pokvari. Sve je to relativno. Sve popravke možete uraditi i kod Mite, Pere, Đoke, Pište...Vaša volja. Nekada to bude ok i potpuno profesionalno ali iz iskustva Vam kažem koliko MAJSTORA je ugradilo kontra španer, pretegli filter goriva, spržilo centrale, ispalili air bagove i još mnogo toga. Na starijim modelima Fiata. Šta misilite koliko su svi oni upoznati sa 500L om, reći će Vam svi to je prosto, Fiat ko Fiat. Znamo priču kao i sa Classicom, deo njih se polako vraća u ovl. servis. Svi su majstori, svi sve znaju. Ove godine je prošlo kroz prijem preko 9000 vozila u servisu Stojanov. 

Raspitajte se samo koliko dođu rezervni delovi za 500L-a. Mislim na one koje pokriva produžena garancija. Niko ne govori da će se oni kvariti ali čemu rizik. 

Naravno Vi  kao vlasnici vozila odlučujete. Kao i za kasko, osigurate se za svaki slučaj. Sad da li ćete se slupati ili ne ko može znati. Ali ako udarite samo far i branik eto 500 eura iz džepa. 

 

Veliki pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo ih je koji su davali besplatne servise u toku garantnog roka... Znači ne jedan, već sve koliko ih bude.

Ovo za niže cene van garantnog roka je odlična stvar. Mada, imaš situaciju da je u Porscheu kompletan mali servis za 2.0 Tdi 13.490, a u Autokomercu samo ulje sa filterom 22.000 din (kod prvih je to 6.990)  :w00t:

 

Ne bih se mešao nego sam igrom slučaja upućen :D I u Porsheu je redovna cena ista kao i u Autokomercu. Za 2,0TDI je uljni servis (ulje i filter ulja) oko 15000,00rsd, a kompletan mali servis (ulje i svi filteri) oko 22-25 hiljada.

 

Ovo što Porshe daje kao akciju prvo važi za vozila preko 4 godine starosti i to je varijanta sa Shell uljem koje je verovatno u buradima. E sad, nekome je to bitno i hoće samo Seleniju (iliti Castrol :D ) da sipa, a nekome nije pa prihvati tu varijantu sa Shell-om. ;) 

 

Autokomerc znam ko zlu paru. Nema gorih kad su cene u pitanju.

 

Besplatne servise u garanciji su davali, ali ih i verovatno naplatili kroz cenu vozila. Marketing je čudo.

 

Autokomerc je ranije bio u rangu sa Porsheom što se tiče kvaliteta rada, a cene su im svakako iste jer su propisane. Međutim, u poslednje dve možda tri godine vrtoglavo padaju i nije mi jasno zašto. Verovatno oni znaju ;) 

A što se tiče besplatnih malih servisa... pa to se naravno samo kaže "besplatno", a svi znamo da onaj ko ne plati na mostu plati na ćupriji... uvek bilo ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 I u Porsheu je redovna cena ista kao i u Autokomercu. Za 2,0TDI je uljni servis (ulje i filter ulja) oko 15000,00rsd, a kompletan mali servis (ulje i svi filteri) oko 22-25 hiljada.

 

U Autokomercu je samo ulje i filter ulja 22.000 din, nije 15.000 kao redovan u Porscheu  :nuke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mozda bi proslo ako bi FLCS zvanicno pokrenuo akciju, koja bi mogla da izgleda ovako: Ko uplati tri godine produzene garancije i ugovorno se obaveze da ce raditi dva mala servisa u ovl. servisu dobije treci gratis?

 

Nije realno.

Kao što ste pisali na forumu u temi o prvom servisu, videli ste da postoje razlike u ceni servisa od ovlašćenog do ovlašćenog. I, to je normalno.

Povezivanje cene malog servisa sa uslovima produženja garancije nije realno. Nisu ovlašćeni servisi odlučivali oko uslova produženja garancije, već su dobili sve to definisano od proizvođača.

Kako bi sad oni mogli da rade džabe servis jer je vlasnik uplatio produžetak garancije? To nije međusobno povezano. Ko bi platio taj servis umesto vlasnika?

 

Mala digresija, pojednostavljujem:

Zamislite da neko od vas otvori svoj objekat, tehnički i kadrovski ispuni sve uslove koje Fiat traži i eto...postane jedan od servisa u ovlašćenoj mreži.

A, onda u tom servisu mali servis za 500L sa 1.4 motorom košta 49.990 dinara. :)

Ali...ali...u tom servisu je svaki treći mali servis besplatan...i garancija važi i preko proizvođačke garancije. To bi sve tada moglo jer je cena redovnog servisa toliko velika da pokriva sve te potencijalne troškove.

Međutim, niko od vas ne bi valjda stvarno poverovao da je taj svaki treći servis besplatan, kada prva dva platiš po skoro 50.000 svaki... ;)

 

Nije realno tražiti i da cene redovnog servisa budu što je manje moguće, pa još i da bude besplatnih servisa, pa naročito da se taj besplatni servis poveže sa produžetkom garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za GULIVERA : Koliko je za 1.3 mjtd prvi servis?

Ne znam tačno u dinar, javljam sutra, ne bih da govorim odokativno. Sutra ujutro javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...