Jump to content
FAS Goran
Jelena84

Fiat 500L - produženje garancije

Recommended Posts

Nemoj da preterujes (osim ako se ne zezas)... naravno da mozes sam da menjas, uz uslov da ne razbijes sofersajbnu prilikom menjanja  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ako crkne motor brisaca pa kazu da nisu odgovarajuce metlice? Nema zezanja sa garancijom, sta sve nalazi kontra strana treba na sve misliti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi me čudilo da neoriginalne metlice brisača pružaju veći otpor i motor crkne od preopterećenja :)

 

Ništa Žorž čuvaj te što skineš, pa ako crkne motor birsača vrati stare brisače da te ne provale  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Uz dužno poštovanje, ovo što ste napisali nije baš tačno. Sve postprodajne aktivnosti koje su vezane za FGA grupaciju kreira proizvođač. Diler je taj koji to mora da prihvati ukoliko želi da ostane u mreži. 

Drugo Maximum Care je naziv servisnog ugovora koji je preimenovan žargonski u "produženu garanciju" i aktuelan je od juna meseca 2014. godine. Kupac može da ka realizuje dan pre isteka dvogodišnje fabričke garancije.

Planovi održavanja su nešto novo na tržištu i u planu su da zažive u narednom periodu. Moja je ideja bila da Vas čisto upoznam sa nekim narednim postprodajnim aktivnostima imajući u vidu da ste vlasnici Fiata, brenda u kojem je AK Stojanov 40 godina i ja kao servisni savetnik 8. Planovi održavanja će tek biti plasirani i kupci će moži da ih ako mogu slobodno da kažem kupe odmah pri kupovini vozila kroz kreditiranje od strane banke ili za gotovinu, odnosno, u drugom slučaju do prvog servisa. Ideja je da se kupac obezbedi po pitanju održavanja vozila u periodu koji njemu odgovara uz određeni popust i zaštiti od eventualnog porasta cena rezervnih delova i varijacija kursa eura.

 

To je čitava mudrost.

 

Što se tiče povećanja cena produžene garancije, naveo sam da postoje nezvanične inormacije, dakle možda i ne poskupe. Naveo sam taj podatak čisto zbog onih ljudi koji imaju želju da urade produženje garancije - čisto radi sigurnosti jer nemaju šta da izgube u finansijskom smislu. Znači to je isključivo prijateljski savet. Naravno ništa od ovoga nemam obavezu da Vam pišem. Ukoliko pojedini članovi imaju konkretno pitanje molim da pošalju poruku, rado ću da odgovorim kao i mnogima kojima sam do sada odgovorio i nadam se pomogao.

 

Pozdrav svima!

 

Sve postprodajne aktivnosti kreira proizvođač uz asistenciju servisa koji su u mreži koji svojim iskustvima i predlozima utiču u većoj ili manjoj meri na odluke proizvođača. Isto tako, diler je u obavezi da poštuje odluke proizvođača, ali isto tako ima i dosta "lufta" za neke samostalne odluke za koje smatra da će doprineti poboljšanju zadovoljstva kupaca. Eto na primer diler može da sipa neko drugo ulje koje nije Selenija (naravno samo ona ulja čije se specifikacije poklapaju sa propisanim). E i eto, diler iskoristi to svoje pravo da SEBI učini da zaradi više i počinje da sipa Shell, kako bi sebi povećao zadovoljstvo tj. zaradu. Ne može me niko ubediti da ne postoje stvari koje diler može učiniti i za zadovoljstvo svojih klijenata. ;) 

 

U nizu naziva pogrešio sam koji je naziv za šta, ali mislim da je u mom pisanju i više nego jasno na koje sam usluge mislio. Izvinjavam se na propustu ;) 

 

Kada je u pitanju "Plan održavanja", moje mišljenje je da je to super ideja, ako bude realizovana na neki korektan i pošten način. Međutim, poenta mog pisanja je bila usmerena na to KADA se ceo taj nazovimo ga "projekat" pojavljuje? Pa pojavljuje se opet nekako u trenutku kada dileri shvataju da su u buli sa poslom i da im zadovoljstvo iz prvog pasusa tj. zarada pada. Onda odjednom nova ideja, super idemo, moderni smo. Još u junu prošle godine ste mogli (ne mislim konkretno na Stojanov nego na dilere uopšte) da predvidite šta će se dogoditi ove godine u martu tj. da će mnogi vlasnici 500L-a (a i svih drugih modela) izlaziti ne samo iz garancije nego i iz sistema ovlašćenih servisa. Još tada ste mogli da se pripremite i da krajem prošle godine ponudite "plan održavanja" i da imate dovoljno vremena i da ga precizirate šta uključuje, a šta ne i koliko košta, da ga izreklamirate itd itd. 

 

Što se tiče nezvanične informacije o poskupljenju produžene garancije, ja nisam ni govorio o tome da li je to loše ili nije. Govorio sam o postupku da se produžena garancija MORA uzeti pre isteka osnovne od dve godine, a da pritom nije potpuno definisana ponuda Planova održavanja. I sad imamo situaciju da ljudima ističe redovna garancija i puni su nekih "nezvaničnih informacija" prvo kako će produženje garancije možda poskupeti, a onda i da postoji neki "projekat" Planovi održavanja koji će biti super jeftin i kako je zapravo super da sada samo produže garanciju, a posle ćemo lako oko tih Planova održavanja, to je ionako formalnost samo dođeš platiš i to je to... šta te briga šta je uključeno, a šta nije ko ti ikad gleda :) 

 

Dakle, još jednom ponavljam, nije ništa od ovoga upućeno direktno Stojanovu ili bilo kom drugom konkretnom dileru. Upućeno je celom sistemu. Dilerima (opet svima, a ne nekome određenom) je upućena primedba da se ne trude za zadovoljstvo kupaca onim intezitetom koliko se trude za sopstveno zadovoljstvo. Suština cele priče i za proizvođača i za dilere je zadovoljstvo kupaca. Bez njihovog zadovoljstva tj. njihovih para nema ni vašeg zadovoljstva tj. zarade ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla, 100% si u pravu. Ja lično sam potpuno razočaran u sistem ovlašćenih servisa. Iskreno i ja bih voleo kao na zapadu... "Dobar dan, ja došao na servis..." ostaviš im ključ i ne razmišljaš ni o čemu. Platiš, koliko platiš, ne ulazim u računicu, ali oni su 100% odgovorni za ono što rade, a ovde nisam baš siguran da je tako... Kada bi postojao servis koji je skuplji za 50% od ovih, a da niko nije izašao nezadovoljan iz njega, mislim da bi bio non-stop pun... Ko je razumeo, shvatio je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da bi postprodaja i odnos prema kupcima morao biti mnogo bolji. Npr sve nas su zvali da nas pitaju kako smo zadovoljni odnosom ljudi prilikom kupovine vozila. Znači da Ćao Fiat ima sve naše podatke. To opet znači da su morali da sve nas obaveste da treba uraditi update HU. Naravno da nisu nikog obavestili iako se radilo praktično o fabričkom opozivu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto mene zvali da pitaju kako sam zadovoljan slep sluzbom i da li je sve na vreme odradjeno itd, ja je pitao: Jel bona, ima'l kise u toj austriji? Kaze ima :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to. Zovu da pitaju kako rade dileri, a ne zovu kad treba.

Pa tebi su da lionu imbecilnu info da je Radulović imao zaraženi fleš pa nije mogao da uradi update.

Edited by pavaobg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko od vlasnika 500L kojima za mesec, dva istice garancija dobio poziv od bilo koga da mu ponude mogućnost produzenja garancije!? Sve o tome sam saznao samo na forumu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Uz dužno poštovanje, ovo što ste napisali nije baš tačno. Sve postprodajne aktivnosti koje su vezane za FGA grupaciju kreira proizvođač. Diler je taj koji to mora da prihvati ukoliko želi da ostane u mreži. 

Drugo Maximum Care je naziv servisnog ugovora koji je preimenovan žargonski u "produženu garanciju" i aktuelan je od juna meseca 2014. godine. Kupac može da ka realizuje dan pre isteka dvogodišnje fabričke garancije.

Planovi održavanja su nešto novo na tržištu i u planu su da zažive u narednom periodu. Moja je ideja bila da Vas čisto upoznam sa nekim narednim postprodajnim aktivnostima imajući u vidu da ste vlasnici Fiata, brenda u kojem je AK Stojanov 40 godina i ja kao servisni savetnik 8. Planovi održavanja će tek biti plasirani i kupci će moži da ih ako mogu slobodno da kažem kupe odmah pri kupovini vozila kroz kreditiranje od strane banke ili za gotovinu, odnosno, u drugom slučaju do prvog servisa. Ideja je da se kupac obezbedi po pitanju održavanja vozila u periodu koji njemu odgovara uz određeni popust i zaštiti od eventualnog porasta cena rezervnih delova i varijacija kursa eura.

 

To je čitava mudrost.

 

Što se tiče povećanja cena produžene garancije, naveo sam da postoje nezvanične inormacije, dakle možda i ne poskupe. Naveo sam taj podatak čisto zbog onih ljudi koji imaju želju da urade produženje garancije - čisto radi sigurnosti jer nemaju šta da izgube u finansijskom smislu. Znači to je isključivo prijateljski savet. Naravno ništa od ovoga nemam obavezu da Vam pišem. Ukoliko pojedini članovi imaju konkretno pitanje molim da pošalju poruku, rado ću da odgovorim kao i mnogima kojima sam do sada odgovorio i nadam se pomogao.

 

Pozdrav svima!

 

Sve postprodajne aktivnosti kreira proizvođač uz asistenciju servisa koji su u mreži koji svojim iskustvima i predlozima utiču u većoj ili manjoj meri na odluke proizvođača. Isto tako, diler je u obavezi da poštuje odluke proizvođača, ali isto tako ima i dosta "lufta" za neke samostalne odluke za koje smatra da će doprineti poboljšanju zadovoljstva kupaca. Eto na primer diler može da sipa neko drugo ulje koje nije Selenija (naravno samo ona ulja čije se specifikacije poklapaju sa propisanim). E i eto, diler iskoristi to svoje pravo da SEBI učini da zaradi više i počinje da sipa Shell, kako bi sebi povećao zadovoljstvo tj. zaradu. Ne može me niko ubediti da ne postoje stvari koje diler može učiniti i za zadovoljstvo svojih klijenata. ;)

 

U nizu naziva pogrešio sam koji je naziv za šta, ali mislim da je u mom pisanju i više nego jasno na koje sam usluge mislio. Izvinjavam se na propustu ;)

 

Kada je u pitanju "Plan održavanja", moje mišljenje je da je to super ideja, ako bude realizovana na neki korektan i pošten način. Međutim, poenta mog pisanja je bila usmerena na to KADA se ceo taj nazovimo ga "projekat" pojavljuje? Pa pojavljuje se opet nekako u trenutku kada dileri shvataju da su u buli sa poslom i da im zadovoljstvo iz prvog pasusa tj. zarada pada. Onda odjednom nova ideja, super idemo, moderni smo. Još u junu prošle godine ste mogli (ne mislim konkretno na Stojanov nego na dilere uopšte) da predvidite šta će se dogoditi ove godine u martu tj. da će mnogi vlasnici 500L-a (a i svih drugih modela) izlaziti ne samo iz garancije nego i iz sistema ovlašćenih servisa. Još tada ste mogli da se pripremite i da krajem prošle godine ponudite "plan održavanja" i da imate dovoljno vremena i da ga precizirate šta uključuje, a šta ne i koliko košta, da ga izreklamirate itd itd. 

 

Što se tiče nezvanične informacije o poskupljenju produžene garancije, ja nisam ni govorio o tome da li je to loše ili nije. Govorio sam o postupku da se produžena garancija MORA uzeti pre isteka osnovne od dve godine, a da pritom nije potpuno definisana ponuda Planova održavanja. I sad imamo situaciju da ljudima ističe redovna garancija i puni su nekih "nezvaničnih informacija" prvo kako će produženje garancije možda poskupeti, a onda i da postoji neki "projekat" Planovi održavanja koji će biti super jeftin i kako je zapravo super da sada samo produže garanciju, a posle ćemo lako oko tih Planova održavanja, to je ionako formalnost samo dođeš platiš i to je to... šta te briga šta je uključeno, a šta nije ko ti ikad gleda :)

 

Dakle, još jednom ponavljam, nije ništa od ovoga upućeno direktno Stojanovu ili bilo kom drugom konkretnom dileru. Upućeno je celom sistemu. Dilerima (opet svima, a ne nekome određenom) je upućena primedba da se ne trude za zadovoljstvo kupaca onim intezitetom koliko se trude za sopstveno zadovoljstvo. Suština cele priče i za proizvođača i za dilere je zadovoljstvo kupaca. Bez njihovog zadovoljstva tj. njihovih para nema ni vašeg zadovoljstva tj. zarade ;)

 

Planovi održavanja postoje u Fiatovoj servisnoj mreži duži niz godina a FAS pokušava to da implementira i u Srbiju što nije nešto spektakularno po mom ličnom mišljenju. S obzirom da je procenat ukupno realizovanih produženih garancija na broj ukupno prodatih vozila sveden na ispod 10 - sve je jasno. Naravno to nije konačna računica jer je tek sad intenzivo krenula prodaja. 

Moj lični pedlog na zadnjem sastanku sa ljudima koji su zaduženi za postprodaju u FASu je da se odmah formira minimum četverogodišnja fabrička garancija i kraj, svaki drugi vid postprodajnih aktivnosti je nekako za naše tržište neprihvatljiv jer uvek zahteva određeni finansijski izdatak za kupca vozila ali o tome ipak odlučuje fabrika odnosno proizvođač.

Jer srpsko tržište je generalno malo da bi uticalo na promenu poslovne politike jednog Fiata. To je valjda svima jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se jos dvoumim. Definitivno nemam poverenja u ovlascene servise, zbog prethodnih iskustava. Pre ću da fićka poverim mom starom majstoru koji mi odrzava punta i sa kojim nisam imao problema pu,pu,pu evo šesta godina uz redovno održavanje i originalne delove. Jedina prednost je u tome što pružaju šlep službu i podršku u inostranstvu. Trenutno mi je ta stavka veliki trošak u zivotu, s obzirom da me čeka i registracija, servis u aprilu... Ali opet miran san nema cenu...

Nemam pojma... flipnuću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je ako neko ima dobre majstore, u koje ima poverenja, ali sigurno ima vise losih majstora - pogotovo za nova kola.

Kroz ovlascene servise ipak prolazi mnogo vise vozila, pitanje koliko su novih vozila u garanciji videli obicni majstori. Ovl. dobijaju razna uputstva kako nesto treba raditi, za razliku od obicnih koji moraju da se snalaze... pa ja ne bih da se neko uci na mojim kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta je tu novo na 1.4 fire motoru ili na 1.3 mj kod 500La? Trap je isti kao na stilu... Jedino elektrika ako nesto zeza, ali i tu nema mnogo tajni. A ako nesto vitalno treba da se menja, uvek se moze naruciti original deo i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i moja logika bila i kada sam kupovao kola ali me plaši ako mi zvekne stub upravljača i servo pa moram iz svog džepa da dam 2 hiljade evra ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ako, ne daj boze, imas cukanje pa moras i vise da das... A to ti garancija ne pokriva. Jbg sve je to otprilike iste verovatnoce. Mozda pre ovo drugo, a za to postoji kasko cija je cena ista ali vazi za jednu godinu. Samo se postavlja pitanje ko je i koliko spreman da rizikuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U AK Stojanov pola iznosa može čekovima na rate, primaju i kreditne kartice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 To opet znači da su morali da sve nas obaveste da treba uraditi update HU. Naravno da nisu nikog obavestili iako se radilo praktično o fabričkom opozivu.

 

Ljudi, da li može neko da mi pojasni ovo u vezi update HU? Nisam čuo do sada za to, o čemu se konkretno radi? Na koje se motore odnosi? Ja sam kupio novog GP sa 1.3 mjtd. Uslovi i cena produžene garancije mi je ista kao i za 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma prica o update Uconnecta, nevezano za motor, niko i nece da javi dok ti se ne desi problem kao nama npr da zvucnik hoce/nece radi/ ili se displej ugasi a radi radio itd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 To opet znači da su morali da sve nas obaveste da treba uraditi update HU. Naravno da nisu nikog obavestili iako se radilo praktično o fabričkom opozivu.

 

Ljudi, da li može neko da mi pojasni ovo u vezi update HU? Nisam čuo do sada za to, o čemu se konkretno radi? Na koje se motore odnosi? Ja sam kupio novog GP sa 1.3 mjtd. Uslovi i cena produžene garancije mi je ista kao i za 500L.

 

Klik na:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60284-fiat-500l-uconnect-multifunkcionalni-ure%C4%91aj-iskustva-i-problematika/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani vlasnici vozila koja su još uvek u garantnom roku, ukoliko imate nameru da kupite servisni ugovor MAXIMUM CARE ( produžena garancija) moj predlog je da uradite to što pre jer su sve veće šanse da će doći do poskupljenja.

 

Pozdrav svima.

Edited by GULIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje-dva za Gulivera...

Da li znas u kom procentu ce biti poskupljenje ?

Na koliko smo obavezni da radimo veliki servis (tj. da li veliki servis upada u tih 5 godina produzene garancije) i koja je cena velikog servisa za 500l,benzinca ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena velikog servisa sa zamenom vodene pumpe je po sadašnjim cenama oko 45500 RSD. Prema planu održavanja veliki servis se radi na 120000km ili 6 godina starosti automobila.  

Prema meni dostupnim informacijam poskupljenje će biti u proseku za 15% u zavisnosti od modela.

Edited by GULIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vezano za garanciju, veliki servis plaćaš sam, uostalom kao i mali servis što se plaća. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa naravno, samo sto ako si u garanciji onda platis ovlas.servisu ako nisi onda tvom majstoru koji opet moze da bude ovlas.servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...