Jump to content
FAS Goran
Jelena84

Fiat 500L - produženje garancije

Recommended Posts

17 minutes ago, moron said:

U zaista najboljoj nameri, pogledajte uslove FORMALNO besplatne produžene ugovorne garancije kod Toyote ( naravno da nije besplatna, jer "besplatno" u trgovini ne postoji ), koja uz sukcesivna produženja, može da traje najviše do 10 godina ili najviše 160 hiljada kilometara (a možda bi i Fiat mogao da razmisli o sličnoj akciji, jer je valjda osnovni cilj zadržati kupca u ovlašćenom servisu što duži niz godina, a da on pri tome bude zadovoljan )

O toj istoj akciji Toyote nisi pohvalno pisao pre manje od dva meseca:

 

On 4/21/2021 at 12:09 AM, moron said:

...Ali, već na prvom redovnom servisu na 15 kkm, njegova cena je bila oko 50% veća od one iz troškovnika ... A ni drugi, kao ni treći redovan servis nisu koštali koliko piše u troškovniku na sajtu.

Razlog je jednostavan. U zvaničnim i javno dostupnim planovima redovnog održavanja (koji su okačeni na sajtu uvoznika Toyote) piše jedan ritam nekih servisnih operacija (npr. filter vazduha da se menja na svakih 60 kkm,, a klime na svakih 30 kkm), a u praksi se neke od tih radnji rade dva puta češće, što sve, naravno,utiče na cenu održavanja koju stvarno plaćaš.

Ti kada "prigovoriš", on ti kaže, otprilike, da je to "nešto" zamenjeno (ranije) u vašem najboljem interesu, kao i da su na sajtu uvoznika "preporučene cene".

Zašto postoji taj nesklad planova i faktičkog načina servisiranja, kao i preporučenih ili stvarnih cena, to zna uvoznik, Neko će (kao kupac) možda reći "da su to sitne pare" (ako kupac to uošte i uoči, jer većina možda i ne zna za te "planove"), a neko, pak, da zakon velikih brojeva donosi i velike pare.

Za mene, to jesu sitne pare, ali, golema nekorektnost, kao što i "principi nemaju cenu". Dovoljno da ne poželim da privatno posedujem.

On 4/21/2021 at 10:33 AM, moron said:

Ovde je (pravni) problem što su kod Toyote u Srbiji "troškovnici redovnog održavanja" za 120 kkm ( koji su javno dostupni na sajtu i koji se predočavaju kupcima kao jedna od navodnih osobina proizvoda koji se nudi ), po pitanju dinamike pojedinih servisnih radnji redovnog održavanja, nesaglasni sa onim što ovlašćena servisna mreža faktički radi.

To je kršenje više zakona, jer je to dovodjenje u zabludu potrošača. Ti im predočavaš da će te redovno održavanje (uz poštovanjem preporučenog plana održavanja) za 120 kkm koštati, primera radi, 2.000 evra (i ti pomisliš: "Pa, dobro, nije to uopšte skupo, jer je to manje nego kod onog X konkurenta), a onda kada kupiš ta Toyota kola, neke servisne radnje (iz onog plana) se u ovlašćenim servisina izvode dva puta većom frekvencijom, pa onih 2.000 evra ne bude 2.000 evra, već bude znato više.

Šta je to ako nije prevara?

Original prvog citata je ovde.

Original drugog citata je ovde.

 

Teško da takva praksa (kako si je opisao) Toyote u SRB može i/ili treba da bude za primer bilo kome drugome po pitanju održavanja/garancije.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, neshaoct said:

O toj istoj akciji Toyote nisi pohvalno pisao pre manje od dva meseca:

 

Original prvog citata je ovde.

Original drugog citata je ovde.

 

Teško da takva praksa (kako si je opisao) Toyote u SRB može i/ili treba da bude za primer bilo kome drugome po pitanju održavanja/garancije.

Kada sam juče ovde, u reakciji na prethodnu objavu o produženoj garanciji za Fiat, pomenuo primer Toyotine RELAX produžene garancije, sa razlogom sam napisao "pogledajte uslove FORMALNO besplatne produžene ugovorne garancije kod Toyote ( naravno da nije besplatna, jer "besplatno" u trgovini ne postoji )".

I to upravo sa razloga koje sam ranije prigovarao kod Toyotine RELAX garancije. Jer "besplatno" ( u trgovini) ne postoji.

 

I zaista sam reagovao u najboljoj nameri, pai kada sam pomenuo Toyotinu garanciju i to sa dva razloga.

 

Najpre, jer je formalna besplatnost Relax garancije zaista jasan primer da je SVAKA produžena garancija jak ekonomski interes samog davaoca produžene garancije ( jer ona vodi sticanju dobiti na strani davaoca garancije čak i kada se formalno posebno ne naplaćuje to produženje garancije ). To je osnovna pobuda zašto se produžena ugovorna garancija uopšte i nudi (pa i "besplatno").  A ovde kod Fiata mi ne znamo iz objave od juče čak ni koliko košta to formalno produženje garancije ( ta, kao neka "rezervacija mesta za sedenje" pri kupovini karte za npr. prevoz vozom ). 

 

Sa druge strane, osim te "rezervacije mesta za sedenje", tj. ugovorne garancije  (koja je kod Toyote formalno besplatna ), da bi se prevezao vozom, čovek mora da plati i samu "kartu za prevoz" i potrebno je da unapred zna koliko će ta karta i da ga košta. Kod Toyote su sve cene redovnog održavanja za sve modele (i sve varijante motora) za 120 kkm javno dostupne na web sajtu. Kod FCA nisu (mada ti cenovnici takodje unapred postoje ).

 

 

Drugim rečima, svako ko je zainteresovan za Toyotu, ako želi ( bez da prethodno bilo koga zove telefonom ili piše mu mailove ), može u vezi produžene RELAX ugovorne garancije unapred da zna koliko ga koštaju "rezervacija" + "karta", tj. koliko zaista faktički košta produžena ugovorna garancija (kao preduslov za korišćenje bilo kakvih prava iz garancije, a o toj garanciji je ovde i reč). On zna sve.

A kod Fiata ne zna ništa od toga, jer toga na sajtu nema. A da ironija bude veća, kod Fiata to uopšte nije skupo (kako je to kod nekih drugih). Ali, koja korist od toga - ako se za to ne zna, tj. ako se u vezi sa time ne komunicira odgovarajuća marketinška kampanja ( pa makar samo u vidu objava na web sajtu uvoznika i dilerske mreže )

 

I ne samo to. Kod Toyote u uslovima RELAX garancije na sajtu uvoznika je do sitnih creva data detaljna specifikacija sklopova koji su pokriveni produženom garancijom. Kao "Rat i mir". Ja sam bio korisnik produžene garancije kod Fiata, a ugovor koji sam o tome potpisao sa mojim dilerom, je bio pun "žvaka formulacija" (po pitanju šta jeste pokriveno), a koje su mogle da se tumače "ovako", ali i "onako".

 

 

Na kraju, ono što sam ranije prigovarao Toyoti ( a što si takodje citirao ), problem odstupanja servisnih radnji iz Plana održavanja u odnosu na ono što se kasnije faktički izvodi, jeste zaista ozbiljan problem ( i teška bruka ), ali, to je "drugi problem". Inače, odstupanje sam primetio i kod Fiata, jednom prilikom, pri obavljanju redovnog servisa u ovl. mreži Fiata, a tokom trajanja garancije. Ne branim Toyotu, niti mislim reći "Pa, eto, svi tako rade, a ne samo Toyota", već samo da je to drugi problem u pitanju, a ne pitanje produžene garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, moron said:

Drugim rečima, svako ko je zainteresovan za Toyotu, ako želi ( bez da prethodno bilo koga zove telefonom ili piše mu mailove ), može u vezi produžene RELAX ugovorne garancije unapred da zna koliko ga koštaju "rezervacija" + "karta", tj. koliko zaista faktički košta produžena ugovorna garancija (kao preduslov za korišćenje bilo kakvih prava iz garancije, a o toj garanciji je ovde i reč). On zna sve.

A kod Fiata ne zna ništa od toga, jer toga na sajtu nema. A da ironija bude veća, kod Fiata to uopšte nije skupo (kako je to kod nekih drugih). Ali, koja korist od toga - ako se za to ne zna, tj. ako se u vezi sa time ne komunicira odgovarajuća marketinška kampanja ( pa makar samo u vidu objava na web sajtu uvoznika i dilerske mreže )

Slažem se da Fiat nema razloga da ''krije'' ni cene redovnog (planiranog) održavanja za sve modele, ni cene paketa za produženje garancije. Nešto što objektivno predstavlja adut u prilog kupovine Fiata (u odnosu na druge brendove) svakako nema potrebe ''kriti''. Posebno što ti cenovnici (servisni planovi) ionako već postoje urađeni za svaki model, treba ih ''samo'' okačiti online. Postoje jer moraju biti unapred spremni za svakog potencijalnog flotnog kupca... 

 

Nadam se da će to ispraviti u budućem periodu kao što su to već uradili po pitanju cenovnika za nova vozila.

I tu je nekada neka marketinška agencija rekla Fiatu da ne trebaju ljudima da daju cenovnike na svom sajtu na jedan klik, već da treba da ih isto tako ''kriju'' tražeći od ljudi da prvo popune neki formular, da ostavljaju kontakt kako bi videli cenovnik, da kontaktiraju dilera...a sve u cilju da se navodno tako razdvoje ''ozbiljni'' od onih koji su samo eto ''radoznali''. To je bila marketinška logika godinama...pa su ljudi onda gledali cenovnike na sajtovima dilera jer na zvaničnom Fiat sajtu u SRB nisu mogli da ih vide. Fala Bogu da su odustali od toga i da sada (kao što je i normalno) na zvaničnom Fiatovom sajtu u SRB možemo kroz jedan klik da vidimo cenovnik za bilo koji aktuelni model (ne treba više da se popunjava formular, da se ostavlja Email ili sl.)

 

3 hours ago, moron said:

Drugim rečima, svako ko je zainteresovan za Toyotu, ako želi ( bez da prethodno bilo koga zove telefonom ili piše mu mailove ), može u vezi produžene RELAX ugovorne garancije unapred da zna koliko ga koštaju "rezervacija" + "karta", tj. koliko zaista faktički košta produžena ugovorna garancija (kao preduslov za korišćenje bilo kakvih prava iz garancije, a o toj garanciji je ovde i reč). On zna sve.

Jeste, on zna sve...osim da je cena tog servisnog plana (održavanja) koju vidi na papiru (za model koji ga zanima) u praksi ipak veća - iz razloga koje si ranije naveo.

 

3 hours ago, moron said:

Kod Toyote u uslovima RELAX garancije na sajtu uvoznika je do sitnih creva data detaljna specifikacija sklopova koji su pokriveni produženom garancijom. Kao "Rat i mir". Ja sam bio korisnik produžene garancije kod Fiata, a ugovor koji sam o tome potpisao sa mojim dilerom, je bio pun "žvaka formulacija" (po pitanju šta jeste pokriveno), a koje su mogle da se tumače "ovako", ali i "onako".

Pominjao se taj spisak po Forumu više puta (ako na taj spisak misliš):

 

Motor
- Blok motora i unutrašnje komponente
- Glava cilindara
- Remen razvoda
- Pumpa za ulje
- Pumpa za vodu
- Zamajac
- Sklop turbokompresora
- Brizgaljke (za neispravnosti koje su predmet tehničkih nedostataka)
- Sistem varijatora faze
- Pumpa ubrizgavanja i brizgaljke (dizel motora)
 
Menjač
- Menjač i unutrašnje komponente
 
Prenos
- Pogonska poluvratila
- Kardansko vratilo
- Prenosnik snage i unutrašnje komponente
- Diferencijal i unutrašnje komponente
 
Sistem hlađenja i napajanja gorivom
- Ventilator hladnjaka
- Hladnjak
- Davač temperature rashladne tečnosti
- Pumpa za gorivo
- Pumpa za vodu
- Regulator pritiska
- Davač pritiska goriva
- Rezervoar i cevi
 
Klima uređaj
- Sklop klima uređaja
- Kompresor
- Kućište i cevi
- Komande
 
Upravljač
- Kućište upravljača
- Sistem servo pojačanja
- Pumpa hidrauličnog servo upravljača
- Spone upravljačkog mehanizma
- Vratilo upravljača
- Električni servo upravljač
 
Oslanjanje
- Oscilujuća ramena
- Opruge
- Stabilizaciona poluga
 
Kočnice
- Glavni kočioni cilindar
- Kočiona klešta
- Cevi
- Grupa sistema protiv blokade (ABS)
- Kočione čeljusti, pločice, diskovi i doboši nisu pokriveni
 
Električna instalacija
- Instalacija (ožičenje)
- Davači
- Aktuatori
 
Sat sa instrumentima
- Panel sa instrumentima
- Sistem infotelematike
 
Električni uređaji
- Termičko staklo
- Motor podizača stakla
- Aktuatori električnog podešavanja sedišta
- Aktuator kliznih vrata
- Motor pokretnog krova
- Električna spoljna ogledala
- Modul parking senzora
- Parking senzori
 
Sigurnosni sistemi
- Vazdušni jastuk
- Senzori udara
- Senzor prisustva putnika
- Predzatezači
 

----------
 
Sledeće NIJE pokriveno garancijom:
 
- Usluge redovnog održavanja, zamene ulja, filtera ulja, filtera vazduha, filtera goriva, filtera putničkog prostora, punjenja klima uređaja.
- Komponente izložene trošenju i habanju: Delovi koji se troše i habaju (komponente koje zahtevaju periodičnu zamenu): pneumatici i točkovi / poklopci točkova, svećice / grejači, spojnica, kočioni diskovi i pločice, akumulator, vetrobran, prskalice za pranje termičkog stakla / farova, metlice brisača, papuče zadnjih kočnica, doboši, remenje (izuzev remena razvoda prema ograničenjima opisanim u Uputstvu za upotrebu uz vozilo), amotrizeri, osvetljenje (unutrašnje i spoljašnje), osigurači, kompletan izduvni sistem (izuzev kontrolnog sistema emisije izduvnih gasova, katalitičkogi konvertora sa filterom čestica), ulja, filteri, geometrija točkova.
- Karoserija: Zaptivači, točkovi, cilindri sa ključevima, ručice, šarniri, rasveta i plastične komponente, lampe, obojeni delovi i obloge enterijera, stakla, strugači, kederi i zaptivke stakala na vratima (izuzev na krovu) obloge enterijera i tekstilne presvlake: vrata, sedišta, podova, pragova vrata i motorskog prostora. Oštećenja usled udaraca, vatre i provalnih krađa, ogrebotine, risevi i hemijska oštećenja.
- Ostalo: Naknadno ugrađene komponente i oštećenja nastala postavljenjem neoriginalne opreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Slažem se da Fiat nema razloga da ''krije'' ni cene redovnog (planiranog) održavanja za sve modele, ni cene paketa za produženje garancije. Nešto što objektivno predstavlja adut u prilog kupovine Fiata (u odnosu na druge brendove) svakako nema potrebe ''kriti''. Posebno što ti cenovnici (servisni planovi) ionako već postoje urađeni za svaki model, treba ih ''samo'' okačiti online. Postoje jer moraju biti unapred spremni za svakog potencijalnog flotnog kupca... 

Naravno da zbog flotnih kupaca svako ima već pripremljenu tu vrstu cenovnika, a kod Fiata ti cenovnici redovnog održavanja ( po mom "proučavanju" par FCA modela ) imaju dosta afirmativnu vrednost. I "kriti" takav adut od potencijalnih ili ostvarenih kupaca (tako što nisu dostupni "on line" ) je baš blesavo.

 

A isto važi i za cenovnike produžene garancije, treba da su on line.

 

Probao sam malo pre na sajtu uvoznika (ili dilera, ne sećam se) da se snadjem i sa ponudama raznih „paketa za održavanje“, ukucavao sam i VIN broj svog vozila i ništa smisleno od cenovnika se tu ne pokazuje. „Mora“ to da funkcioniše „na prvu“.

 

Konačno, mnogi brendovi nude one posebne ( malo snižene) cene redovnog održavanja za „starija vozila“, tj. vozila po isteku redovne garancije (kod nekih  je to odmah po isteku treće godine („ 3+ “), kod nekih posle četvrte ili pete godine, a gde se obično primenjuje jeftinije (a takodje od strane proizvodjača sertfikovan potrošni materijal, tačno odredjenog brenda). A kod nekih brendova se na sajtovima uvoznika u sklopu tih programa ( tipa „pet plus“ ) mogla videti cena redovnog „malog servisa“ za svaki model i svaki motor (pa i onaj model i motor prethodne generacije). Kod nekih i neke druge stavke (npr.na sajtu mazde si mogao da vidiš i cenu kvačila, diskova, pločica, „velikog servisa“ i sl, a sve to i za modele i od pre 10 godina). Sve to je odličan način kako da se vlasnik vozila i po isteku redovne garancije zadrži kao klijent ovlašćenog servisa. Na dobrobit i vlasnika, a i ovlašćenog servisera.

 

Sve to su stvari koje i FCA može ( a i „mora“ ) da unapredi u svom poslovanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepi popusti i uslovi ... do sada je maks moglo da se produzi 3 god, i to je kostalo bar mene 400+ eur pre godinu ipo. Sada je 200+, a moze da se produzi cak 5 godina. E sad zasto ta cena i duzina tako pliva u relativno kratkom periodu, i cini da se osetimo pomalo prevarenim sto smo bili drugacije uslovljeni relativno skoro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...