Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Tinejdžeri najopasniji za volanom

Recommended Posts

Ko i kako ih uci nije ni cudo. Juce u Jurija Gagarina neko natrcao na auto skolu od pozadi i razvalio fabiu. Sa 30-40 voze max i samo se stvore ispred tebe, 50 kad se zalete to je haos. Nije ni cudo sto ginu kad nemaju svest od brzini i ponasanju pri istim.

Ja o tome i pričam. Iz škole izadje sa dozvolom za upravljanje motornim vozilom a istom niti šta zna niti mu je ko rekao ili pokazao. Sistem obučavanja je na temeljima onog iz 60 ih godina prošlog veka zasnovan na toj gustini i frekvenciji saobraćaja i automobilima iz tog perioda. Najveći broj automobila za obuku su slabašni dizeli ili mali benzinci sa plinom sa kojima se ne prelaze brzine od 50-60 km/h. To je ok, za potrošnju i održavanje ali sta je sa onim nesrećnicima koji jedva skupe lovu ili im roditelji pomognu i dođu u posed automobila od 2-3 hiljade evra koji mogu da idu i značajno preko 60? Ako nisu neki fanatici i zaluđenici u automobile i nemaju nekog iskusnijeg koji je rad da ih malo uputi u performanse i brzinu kako znati gde je granica preko koje se ne ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra je bila obuka (do pojave privatnih škola) samo su instruktori i celo društvo zakazali. Za 12 000 din obuke teško da može nešto da se nauči jedino što se sigurno dobija je Licence To Kill .

Za dalje savladavanje vozačke veštine i pražnjenje testosterona trebalo bi da postoje centri ali cenom i svim prilagođeni nama. Ne samo Navak već i druge sredine da dobiju slične objekte. Ipak ogromne pare idu na lečenje i ispravljanje posledica a veoma malo na edukaciju i prevenciju.

Mislim da u nordiskim zemljama je obavezna i obuka vožnje po ledu.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta reci. Slazem se da prvenstveno sve potice iz kuce, pa i alkohol, ono, ajde popij sa tatom itd. Ok, nisam cvecka, volim da stisnem itekako, ali nisam stoka, kulturno se ponasam, ustupam put, postujem znakove, semafore, i nadam se da umem da procenim kada moze da se gazi a kada izricito ne sme. Slazem se da je obuka 0, tamo te niko ne uci kako da naglo ukocis, kako da se brzo prestrojis, sta da radis kada vidis budalu ispred i iza sebe, da ne pricamo o voznji po snegu i ledu. Samo ih gledam kako voze na 5cm od desnog ivicnjaka brzinom od 20km/h. Ja sam obuku iz voznje po ledu i snegu prosao u realnim uslovima: u Sankt Peterburgu na Ladi 2107 - Riva i Askoni 1.3 To je bilo veselo iskustvo. Mozda je i bolje sto su to bili slabasni automobili, do 100km/h im je trebalo 15sec najmanje, realno 17-18. Ko zna sta bi bilo da sam imao neki auto koji ide oko 8sec. Mada onda me nije preterano zanimalo divljanje, nego da se prevezem iz tacke A u tacku B.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bre vise se*u ovi novinari ... brzina ostala na 220, a obrtaji na 1300 ... kojom logikom se oni vode kad pisu da su udarili sa 220, a tragovi kocenja od 80 metara???? Svaki nepismeni retard danas moze da bude novinar i da izmislja i lupa kako mu se svidi ... sta oni misle, kako je roditeljima i rodbini ove dece kad gledaju i citaju ovo ...

Danas sam u Ustanickoj video neku saobracajku, neki auto je bio prevrnut na bok, bilo je dosta policije, vatrogasci i hitna, video sam i decijeg medu i jastuk, jel zna neko nesto vise o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta odvlači pažnju mladim vozačima

 

128676-nepaznja.jpg

 

Američka fondacija za bezbednost u saobraćaju AAA je analizirala 1.700 snimaka napravljenih neposredno pre saobraćajnih nesreća mladih vozača i otkrila je da je manjak pažnje i neopreznost u 6 od 10 slučajeva uzrok nesreće.

Ovo istraživanje je pokazalo da je čak 60 posto saobraćajnih nesreća mladih vozača uzrokovano nepažnjom, a najčešće su u pitanju razgovor sa suvozačem i korišćenje mobilnog telefona.

Ova studija je među prvima koja je koristila snimke nesreća na kojima se jasno vidi šta su vozači radili neposredno pre nesreće, ali i šta se u tom trenutku dešavalo na putu ispred njih.

Pokazalo se da su najčešći problemi razgovor sa saputnicima i korišćenje mobilnih uređaja, slanje poruka, gledanje mejlova, ali tu su još i traženje stvari u automobilu, pevanje i igranje uz muziku kao i šminkanje ili nameštanje frizure.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U saobraćajnim nesrećama pogine čak 1.35 miliona ljudi godišnje

 

92989-sudar.jpg

 

Sve više ljudi u svetu strada u saobraćajnim nesrećama, čak 1.35 miliona godišnje, upozorila je Svetska zdravstvena organizacija (SZO), zabrinuta zbog manjka mera bezbednosti u siromašnim zemljama. U godišnjem izveštaju o bezbednosti na putevima, SZO je navela i da su saobraćajne nesreće glavni uzrok smrti dece i mladih, od pet do 29 godina. Poslednjih godina ukupan broj mrtvih na putevima u svetu ne prestaje da raste, pa je tako ove godine zabeleženo 1.35 miliona žrtava dok ih je 2009. bilo više od 1,2 miliona.

''Te smrti su neprihvatljiva cena za mobilnost. Ne postoji nijedan izgovor za neaktivnost'', navodi se u saopštenju generalnog direktora SZO Tedrosa Adanoma Gebrejesusa. SZO je kao pozitivnu stvar navela to što je stopa smrtnosti u odnosu na svetsku populaciju poslednjih godina stabilizovana, čemu su pomogli napori bogatijih i srednje bogatih zemalja da povećaju bezbednost na putevima. Eksperti taj uspeh najviše pripisuju boljim zakonskim rešenjima koja se tiču glavnih rizika kao što su brzina, vožnja pod dejstvom alkohola i nekorišćenje pojasa, kacige za motocikliste ili posebnog sedišta za decu. Navedena je i važnost infrastrukture poput trotoara i biciklističkih i motociklističkih staza, kao i poboljšanje standarda za vozila. Ipak, dok se u bogatim zemljama stanje popravlja, nijedna siromašna zemlja nije zabeležila pad broj žrtava, najvećim delom zbog nedostatka mera za poboljšanje bezbednosti, navodi se u izveštaju. Najveća stopa smrtnosti na putevima je u Africi (26.6 na 100.000 stanovnika), dok je najniža u Evropi (9.3 na 100.000 stanovnika).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Britaniji je u protekle 4 godine za upravljačem uhvaćeno nekoliko klinaca ispod 10 godina starosti

 

217266-dete.jpg

 

Nedavno istraživanje je otkrilo šokantne podatke da su u poslednje četiri godine za upravljačem automobila uhvaćena deca mlađa čak od 8 godina. Zakonska dob za vožnju automobila u Velikoj Britaniji iznosi 17 godina, iako se za privremenu dozvolu možete prijaviti već sa 15 godina i 9 meseci. Međutim, zvanični zapisi ukazuju na to da su za upravljačem policajci poslednjih godina zatekli upola mlađe vozače. Podaci su prikupljeni od Agencije za izdavanje dozvola za vozače i vozila od strane Select Car Leasinga. Oni se odnose na period od početka 2018. godine do 12. juna 2021.

 

Najmlađa osoba uhvaćena za upravljačem automobila u prvoj polovini ove godine je 11-godišnjak u Engleskoj, dok su tokom 2019. i 2019. godine policajci zatekli čak pet dečaka u starosti od osam godina. U 2019. godini, među statistikom se nalazila i jedna devojčica iste dobi. Najviše je bilo 16-godišnjaka, koji su bili samo par meseci ispod zakonske dobi za sticanje privremene vozačke dozvole. Oko pet 11-godišnjaka je uhvaćeno u Engleskoj svake godine u vremenskom periodu za upravljačem, dok je čak 48 12-godišnjaka prekršilo isti zakon za 4 godine.

 

Dobra vest je da se broj smanjuje. ''U 2018. godini je uhvaćeno 3.512 vozača mlađih od 17 godina bez vozačke dozvole, a broj se prošle godine smanjio na 2.981. Međutim, u prvoj polovini ove godine bilo je samo 259 mladih prekršitelja''. Graham Conway, generalni direktor Select Car Leasinga, navodi da ''ovi maloletni vozači ne samo da voze bez dozvole, već takođe nemaju osiguranje ni obuku i praksu potrebno za bezbedno upravljanje vozilom. Zato dovode u opasnost živote mnogih ljudi - drugih vozača i putnika, te pešaka koji bi mogli da budu uključeni u ozbiljne incidente ako stvari krenu po zlu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...