Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche 718 i 818

Recommended Posts

TechArt Porsche 718 Boxster

 

techart%20b%201.jpg

 

Osim modifikovanih verzija Porschea 911 i Macan, TechArt je na ovogodišnjem sajmu tjunera u Esenu prikazao i kompletan program za 718 Boxster.

 

techart%20b%2011.jpg

 

To znači da je ovaj dvosed dobio TechArt aero paket (prednji spojler, komplet pragova, zadnji spojler...), set 21-inčnih Formula IV točkova, modifikovano oslanjanje, ''Racing'' izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, modifikovani enterijer (koža, uglejnična vlakna...), kao i motor pojačan na 400KS.

 

techart%20b%20111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Porsche 718 Cayman S

 

porsche%20cayman%20ts.jpg

 

Porsche 718 Cayman predstavlja više od uobičajene smene generacija u redovima nemačkog sportskog proizvođača. Zajedno sa modelom 718 Boxster, on promoviše povratak Porschea četvorocilindarskim bokser motorima, a koliko je eminentni kupe napredovao, proverili smo na prezentaciji u okolini Štutgarta, gde smo učestvovali kao jedina novinarska ekipa iz Srbije.

Porsche je sa modelima 718 Cayman i 718 Boxster otvorio novo poglavlje u svojoj dugoj i nadasve bogatoj istoriji. Kupe i kabriolet nikada nisu postali toliko bliski, ni vizuelno, a ni tehnički, i što je još važnije, oni zajednički promovišu povratak četvorocilindarskih bokser agregata koji su se proslavili u svetu trka ’50-ih i početkom ’60-ih godina. Upravo iz te uspešne ere i potiču koreni oznake 718 i zbog toga je ona danas izuzetno značajna za Porsche, baš kao što je važno uskladiti standarde sa regulativom koja nalaže smanjenje potrošnje, odnosno emisije štetnih gasova. Poznatu formulu ''downsizinga'' - smanjenje zapremine u kombinaciji sa turbo punjenjem, Porsche je za razliku od ostalih proizvođača implementirao kod bokser agregata. Na taj način, u Zuffenhausenu daju odgovor na sve strože norme o emisiji i, što je još važnije, za poklonike ove renomirane marke, ostaju dosledni tradiciji. Dakle, umesto šestocilindarskih boksera od 2.7 l sa 275 KS i 3.4 l sa 325 KS, u eminentni kupe sada se ugrađuju centralno postavljeni 2.0 turbo sa 300 KS, kao i 2.5 turbo, takođe sa četiri cilindra i 350 KS, koji je rezervisan za snažniji 718 Cayman S.

 

Promene u pogonskoj gami jesu najbitnija, ali svakako ne i jedina odlika. Ovde nije samo reč o novom motoru, već o potpuno novom modelu koji se po još mnogo čemu razlikuje od prethodnog. Naglašeniji aerdodinamički dodaci napred kao i veći usisnici za vazduh, rezultovali su agresivnijim izgledom, te jasnije naglašavaju širinu automobila. Prednje svetlosne grupe su zadržale tamnu grafiku, ali imaju oštrije ivice unutar kojih se sada nalaze i četiri LED grupe u funkciji dnevnih svetala. Uz prepoznatljiv dvostruki izduv u sredini, pozadi sada dominira crna horizontalna ''veza'' visokog sjaja koja spaja svetlosne grupe. Inače, zadnja LED svetla se ističu efektnom trodimenzinalnom grafikom.

 

Enterijer novog 718 Cayman predstavlja poznato okruženje, ali je ipak modifikovan i oplemenjen nekim novim detaljima. Recimo, odmah smo primetili novi upravljač, skrojen po uzoru na 918 Spyder, kao i ventilacione otvore koji su drugačijeg oblika, a takav je i  čitav gornji deo prednjeg panela. Tu je i novi interfejs za Porsche Communication sistem, koji sada dolazi standardno, te omogućava povezivanje sa mobilnim telefonom, upravljanje audio uređajem i individualizaciju raznih multimedijalnih funkcija. Mi se nakon početnog upoznavanja sa automobilom nismo previše obazirali na takve funkcije već na vozna svojstva. Nisko smešteni u savršeno oblikovanim sedištima koja se podešavaju u bezbroj pravaca, uključujući i adaptibilnu bočnu podršku (širenje i skupljanje kadica), vrlo lako smo pronašli idealan položaj za upravljačem. Na njemu se sada nalazi i jedna velika novina, a to je selektor režima rada motora, oslanjanja i izduvnog sistema. Na raspoaganju su Normal, Sport, Sport Plus i Individual, tako da u svakom trenutku možete konfigurisati ''set-up'' prema sopstevnim željama i uslovima puta. Prava je šteta što ovaj kotur nije izrađen od metala jer bi delovao dosta kvalitetnije. To i odsustvo pregrada za odlaganje nekih, makar i sitnijih predmeta, jedine su dve zamerke koje se mogu staviti na račun enterijera.

 

Čak i u osnovnom N režimu, Porschesa lakoćom jezdi po autobanu brzinama između 140 i 180 km/h i ''kao po šinama'' prolazi kroz duge krivine. Ručica menjača ima očekivano kratak i precizan hod, a šaltovanje se odvija veoma lako i zbog toga što je kvačilo iznenađujuće mekano. U vožnji pri niskim i srednjim obrtajima, ova 718-ica otkriva samo deo svojih mogućnosti. Odziv na gas je primetno bolji kada se motor zavrti preko 2.500 o/min i to važi u svim stepenima prenosa. Ispod toga je, ipak, primetna turbo rupa, dok iznad 3.500 obrtaja pokazuje sav potencijal. U Sport režimu se automatski otvara klapna na izduvnoj grani i zvuk postaje snažniji, a priliv snage ažurniji i intenzivniji. Posebno nam se dopalo to što prebacivanje u niži stepen prenosa olakšava automatski međugas, koji eliminiše trzaje i omogućava skladnije kočenje motorom, dok svemu tome prethode efektne ''detonacije'' iz izduvnog sistema koje nastaju kada vozač skloni nogu s gasa. Ne računajući sportsku stazu, idealno mesto da se u ovom automobilu doživi najbolje iz njega, jeste kombinacija kratkih i dužih pravaca, ispresecanih krivinama, usponima i padovima. Srećom, ovakvih deonica ima napretek po putevima u okolini Švarcvalda, gde nas je vodio itinerer, pa smo bili u prilici da uživamo nekoliko stotina kilometara.

 

Biramo Sport Plus režim i odmah primećujemo da oslanjanje postaje primetno tvrđe i da je automobil još agilniji. Prvi stepen prenosa, pun gas i 718-ica kao iz praćke poteže do 70 km/h, da bi nakon treptaja oka, ali tek pri 7.500 o/min, posegli za ručicom i drugom brzinom. To i nije baš tipično za turbo motore, ali bokser voli i može da se vrti visoko, čak i kada je potpognut natpunjenjem. Nesmanjenom žestinom nastavlja da brunda dok se približavamo brzini od 130 km/h koliko može da izvuče u drugom stepenu prenosa, da bi prebacivanje u treći i eventualno četvrti stepen po pravilu  nagovestilo kraj pravca, početak kočenja i približavanje zavoju.

 

Motor postavljen tik iza leđa vozača u kombinaciji sa zadnjim pogonom čini svoje, pa 718 Cayman S čak i prilikom ekstremnih ''napada'' na krivine, u njih ulazi kao da je prikovan za asfalt. Jednostavno, nisko težište i lak ''nos'' daju izuzetnu upravljivost i stabilnost, a dodatno poverenje ulivaju snažne i efikasne kočnice koje dosta dugo ne pokazuju znake zamora. Inače, tipično za sportske automobile, pedala je nešto tvrđa i nije toliko progresivna, tako da vozač lako može da dozira kočionu silu. Sve u svemu, Porsche je pokazao i dokazao da pruža mnogo zabave i zadovoljstva, čak i kada ima ''samo'' četiri cilindra. Da, uvek će biti tradicionalista koji će nezadovoljno odmahivati glavom, ističući žal za nekim prošlim vremenima, ali čak i mnogi među njima neće odoleti novoj-staroj oznaci 718.

 

Foto: Manuel Hollenbach

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche planira RS verziju 718 Caymana GT4

 

porsche%20cayman%2050111111.jpg

 

Po poslednjim vestima, u Porscheu planiraju da ponude hardcore verziju modela 718 Cayman GT4 koja će na tržište stići pod oznakom GT4 RS. Glavnu novost u odnosu na GT4 će navodno činiti izostanak 3,8 litarskog 6-cilindričnog motora snage 283kW/385KS i ugradnja 4.0 litarskog pogonskog agregata za sada nepoznate, ali svakako veće snage. Uz očekivano smanjenje ukupna mase vozila, dorađeni aero paket, oslanjanje i sl. veruje se da će RS verzija nadmašiti standardni GT4 koji do 100 km/h ubrzava za 4.4 sekunde i postiže najveću brzinu od 295 km/h. Više bi trebalo da saznamo u skoroj budućnosti, a premijera RS verzije ne bi trebalo da bude održana pre frankfurtskog auto salona ove jeseni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Porsche 718 Boxster

 

 

Posle nekoliko decenija, Porsche se vratio četvorocilindrarskim bokser agregatima, a nakon 718 Cayman S, sada smo se posvetili testiranju modela 718 Boxster...

Istoriju Porscheovih uspeha započeli su neki od najvećih vozača prošlog veka upravo zahvaljujući konceptu lake karoserije sa centralno upakovanim bokser motorima sa četiri cilindra. To je otvorilo put ka više od 1.000 pobeda na prestižnim takmičenjima širom planete, bilo da se radi o krugu, reliju ili brdskim trkama.

 

Na sveprisutni trend smanjenja zapremine motora i vraćanje tehnologije turbo punjenja, takozvani ''downsizing'', nisu ostali imuni ni u Štutgartu. Srce Porscheovih automobila, a to su pogonski agregati, jeste smanjeno kod većine modela, ali ono sada snažnije kuca! Zbog toga uopšte ne treba potezati pitanje da li će samo 2.0 litra biti dovoljno da 718 Boxster zadrži sve epitete koje ime brenda nosi i šta predstavlja u svetu sportskih dvoseda. Za početak, da se osvrnemo na novu nomenklaturu i repozicioniranje u Porscheovoj gami. Oznaka 718 dolazi u prvi plan jer sugeriše da je reč o novoj liniji modela koja sada objedinjuje kupe i kabriolet verziju. I zaista, Cayman i Boxster ranije nisu bili toliko bliski po izgledu, a pored toga sada su izjednačeni i u pogledu snage.

 

Prelazimo na vizuelnu inspekciju…

Moderan izgled napred promovišu nove LED svetlosne grupe sa karakteristične četiri diode. Spram prethodnika novitet je dobio na oštrini i agresivnosti, a jako lepo izgledaju i zadnje svetlosne grupe sa tankom ''grafikom''. Izgled zadnjeg dela zaokružuju crne obloge - na gornjoj se šepuri logotip Porschea, dok u donjem, u sredini, ''izvire'' ovalni završetak izduvnog sistema. Pažnju privlače i prilično ''otvoreni'' aluminijumski naplaci od 20 inča iza kojih se jasno vide veliki ventilisani diskovi.

 

Unutrašnjost je izrađena po, rekli bismo, tipičnom receptu iz Štutgarta. Sportski profilisana sedišta, kvalitetni materijali, besprekorna završna obrada, prepoznatljiva instrument tabla sa dominantnim centralno postavljenim meračem broja obrtaja i ključ koji se ubacuje u kontakt bravu sa leve strane volana. Jednom rečju, ambijent koji nas nije iznenadio, ali nas je više nego dostojno ugostio. S obzirom na to da 718 Boxster kao najveću novinu promoviše upravo pogonski agregat, sada, dvadeset godina po lansiranju prvog Boxstera, susret sa četvrtom generacijom popularnog roadstera nastavljamo nešto detaljnijim ispitivanjem šta se nalazi ispod malenog poklopca motora novajlije pred nama. Model 718 pokreće bokser agregat sa četiri cilindra i turbo punjačem, a bez obzira na relativno skroman kapacitet, isporučuje zavidnih 300 konjskih snaga pri 6.500 obrtaja u minutu.

 

Maksimalni obrtni moment kojim raspolaže iznosi 380 Nm, od niskih 1.950 do solidnih 4.500 o/min. Ove cifre dokazuju da novi agregat 718-icu čini snažnijom od prethodnika za 35 KS i uz 35 odsto veći obrtni moment! Ovaj poslednji podatak nikako nije zanemarljiv, jer veći obrtni moment omogućuje znatno bolju elastičnost, odnosno međuubrzanja, posebno pri brzinama iznad 100 kilometara na čas. Porsche je predano radio na povećanju efikasnosti turbo punjača, koji omogućuje odziv poput rasnog atmosferca, a time i visoke sportske karakteristike. To je ostvareno usklađivanjem rada ventilskog razvoda, vremena ubrizgavanja i položaja papučice gasa. Pritiskom papučice, momentalno se povećava ubrizgavanje goriva u cilindre, podiže pritisak u komori za sagorevanje i povećava obrtni moment, što rezultuje izvanrednim ubrzanjem. Ova komplikovana operacija sa ugradnjom turbo punjača izvedena je bez spoljnih izmena na prednjem delu, jer su iskorišćeni standardni otvori za vazduh, uz dodatak lateralnih ispod haube motora.

 

A, to se sve u vožnji na prvu loptu i oseća! Smeštani u nisko postavljene ''siceve'', odmah nam se javio onaj osećaj snažne povezanosti sa drumom. Automobil vuče lako i tečno već iz niskih obrtaja, dok sa porastom broja obrtaja, 718 Boxster nezadrživo grabi napred uz gromoglasnan zvuk. Inače, izduvni sistem je izrađen od brušenog nerđajućeg čelika sa završetkom trouglastog oblika i zadatkom da proizvede muziku za uživanje. Doduše, note su nešto drugačije spram onih koje ''pevuši'' redni šestak, ali ni ovo nije za bacanje. Dinamičan tempo, kako na pravcu, tako i u krivinama, predstavlja pravo zadovoljstvo. Da bi sve u praksi funkcionisalo bez greške, implementirana je potpuno nova šasija čiji je zadatak da voznu dinamiku novog bokstera pomeri na novi novo. Automatski PDK menjač sa dvostrukim kvačilom munjevito menja stepene prenosa, naviše i naniže, a sav potencijal menjača i motora dolazi do punog izražaja pritiskom na dugme Sport.

 

Budući da je motor smešten centralno, problema sa rasporedom mase nema, što obezbeđuje vrhunske predispozicije za stabilno ležanje na drumu. Zarad povećanja stabilnosti i boljeg ležanja, posebno u krivinama, Porscheovi inženjeri su modifikovali brojne detalje na ogibljenju i povećali rigidnost, odnosno čvrstinu karoserije. A, s obzirom na izražene sportske performanse, ni kočioni sistem nije bio ''pošteđen'' intervencije. 718 Boxster sada ima povećane diskove, napred su prečnika 330 mm, pozadi 299 mm, a zapravo su preuzeti od snažnijeg modela Boxster S i - brutalno obavljaju svoj posao! Čak i kada se više nego dovoljno ''ispucate'' jurnjavom po krivinama, Porsche 718 Boxster nije rekao završnu reč. Kada je lepo vreme, uvek ostaje na raspolaganju i uživanje u laganoj vožnji sa otvorenim krovom koja servira novi vid zadovoljstva.

 

Nakon višednevnog testa, možemo da zaključimo kako gigant iz Štutgarta ovom ''restrikcijom'' nije otupio očnjake svojoj zveri. Istovremeno, ostvaren je još jedan važan dobitak, jer, pored smanjenja emisije štetnih izduvnih gasova, niža je i potrošnja goriva. Novi turbo agregat koji snagu prenosi putem PDK menjača sa dvostrukim kvačilom, ostvaruje uštedu od 0,7 litara na 100 km u odnosu na nešto žednijeg prethodnika i potrebno mu je, po fabričkim podacima, samo 7.4 litara da pređe 100 km! Kome sve to ne deluje dovoljno ubedljivo, tu je podatak o maksimalnoj brzini koja dostiže zaista ozbiljnih 275 km/h!

 

Utisak
Zahvaljujući novim tehnologijama, Porsche ostaje Porsche, čak i kada ga pokreće motor sa četiri cilindra

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 718 Cayman GTS i 718 Boxster GTS

 

Porsche-718_Cayman%2011.jpg

 

Porsche je proširio svoju ponudu, i to novom GTS verzijom modela 718 Cayman i 718 Boxster koji će premijeru imati na ovogodišnjem sajmu automobila u Los Anđelesu (kod dilera ove marke će se naći sredinom decembra).

 

Porsche-718_Cayman%201111.jpg

 

Porsche 718 Cayman GTS i 718 Boxster GTS pokreće 2,5 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 269 kW/365KS i 430 Nm obrtnog momenta, dostupan sa šestostepenim manuelnim ili PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

Porsche-718_Cayman%20111.jpg

 

Automobili su dobili i Sport Chrono Package, zatamnjena Bi-Xenon prednja svetla, novi prednji branik, crni zadnji difuzor, sportski izduvni sistem sa crnim centralno pozicionairanim izduvnim cevima, 20-inčne alu točkove u satin black izdanju, Porsche Torque Vectoring (PTV) sa mehaničkom blokadom zadnjeg difrencijala, Porsche Active Suspension Management (pa su automobili niži za 10 mm), kao i alkantaru i sportska sedišta sa GTS logom.

 

Porsche-718_Cayman%2011111.jpg

 

U kombinaciji sa PDK menjačem i Sport Chrono Package-om Porsche 718 Cayman GTS od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.1 sekundu i postiže maksimalnih 290 km/h.

 

Porsche-718_Boxster%201.jpg Porsche-718_Boxster%2011.jpg

 

Cena za 718 Boxster GTS u Nemačkoj iznosi 78.160 evra, dok 718 Cayman GTS košta 76.137 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TechArt Porsche 718 Boxster i Cayman

 

TechArt Porsche 718

 

Iako će mnogi reći da im nedostaju dva cilindra, Boxster i Cayman generacije 718 su veoma ubedljivi na putu posebno nakon što ih modifikuje tjuner.

 

TechArt Porsche 718

 

U slučaju renomiranih, poput onih iz TechArta, tjuning će osim vizuelne komponente podrazumevati i pojačanje motora. Tako 2.5 litraski četvorocilindraš u maksimumu daje 50KS i 60 Nm više, odnosno ukupno 400KS i 480 Nm.

 

TechArt Porsche 718 TechArt Porsche 718

 

Ovako motorizovani Porsche je na putu nezaustavljiv, a ne mogu mu ništa ni ležeći policajci. 

 

TechArt Porsche 718

 

Nemački tjuner je naime predvideo ugradnju lift sistema, gde pritiskom na taster hidraulički sistem podiže automobil za 60 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...