Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes W123 - svemu dođe kraj

Recommended Posts

Mercedes obeležio 40. rođendan serije W123

 

143929-mercedes%20w123%2011.jpg

 
U Mercedesu su proslavili 40 godina od početka proizvodnje prvog modela iz legendarne serije W123 koja je kasnije postala osnova za Mercedesove modele E Klase.
Prvi Mercedesi serije W123, koji su došli na mesto serije W114/115, pojavili su se u januaru 1976. godine, a planirana produkcija za prvu godinu rasprodata je već odmah nakon predstavljanja. Kolika je bila potražnja za novim Mercedesovim modelom najbolje potvrđuje činjenica da su srećni vlasnici za svoje korišćene automobile u prvoj godini proizvodnje mogli dobiti isti iznos novca koji im je bio potreban za kupovinu novog W123.
 

143928-mercedes%20w123%201.jpg

 
Za vreme produkcije koja je trajala do sredine osamdesetih godina, Mercedes je W123 nudio kao klasičnu trovolumensku limuzinu, coupe i karavan, a u ponudi je bila i verzija sa osetno većim međuosovinskim rastojanjem. Najpopularnija trovolumenska limuzina nudila se sa različitim dizelskim i benzinskim motornim opcijama. Najslabiji model u ponudi nosio je oznaku 200 D, a na vrhu ponude bio je benzinski model s oznakom 280 E. Pored četvorocilindarskih dizelskih i benzinskih motora, W123 se mogao dobiti i sa 5 i 6-cilindarskim motorima, a uz dizelsku opciju 300 D stiže i turbo punjač.


U Mercedesu su već tada istraživali mogućnosti pogona alternativnim gorivima, a sve je rezultiralo modelom serije W123 čiji je motor za pogon koristio autogas. Mercedes je takođe predstavio i prototip koji je za pogon koristio elektromotor, a 1983. godine predstavljen je i W123 pokretan hidrogenskim gorivim ćelijama. Pored alternativnih pogonskih rešenja u Mercedesu su veliku pažnju poklanjali bezbednosti putnika. Razvijene su veće programirane zone deformisanja koje su itekako pomagale da putnički prostor prilikom sudara ostane maksimalno sačuvan, a među opcionu opremu za W123 Mercedes je 1982. godine ponudio i prve vazdušni jastuk za vozača. Serija W123 je svoje mesto sredinom osamdesetih ustupila seriji W124, a za vreme proizvodnje koja je trajala manje od 10 godina Mercedes je prodao nešto manje od 2.7 miliona primeraka W213.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes slavi 40. rođendan kupea C123

 

mercedes%20w123%201.jpg

 

Daleke 1977. na sajmu automobila u Ženevi prvi put je izložena kupe verzija čuvene Mercedesove limuzine W123. Za razliku od sedana koji se i danas često sreće sa našim putevima, ovaj kupe je retka pojava u Srbiji.

 

mercedes%20w123%20111.jpg

 

Mercedes C123 debitovao je na prestižnom ženevskom auto-salonu 1977, godinu dana nakon premijere limuzinske varijante. Automobil je imao skladne linije i bio je oko 4 cm niži od verzije sa 4 vrata, što je dodatno uticalo na njegov sporstki izgled. Pored toga, C123 je bio i nešto kraći od sedana. Ipak, najočiglednija razlika u odnosu na W123 ogledala se u nedostatku ''B'' stuba i okvira prozora na vratima. U početku, u ponudi su bile verzije 230 C, 280 C i 280 CE, a kasnije je paleta proširena i na 300 CD turbo dizel. Raspon snage motora kretao se od 80 do 156 konja. Mercedes C123 izrađivao se do 1985, a zaključno sa avgustom te godine sa fabričkih traka sišlo je skoro 100.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolucija koja traje 40 godina: Mercedes W123 & W213

 

mercedes%20123%2001.jpg

 

Interesantno je da su prave vrednosti prepoznatljive i kod mladih ljudi, pa je tako umetnik iz Praga napravio svojevrstan omaž Mercedesu W123

 

mercedes%20123%201.jpg

 

Ako ste ljubitelj stare dobre ''stodvadesettrojke'', sigurno je zanimljivo kada se napravi poređenje sa najnovijom ''E klasom'' serije ''W213''.

 

mercedes%20123%2011.jpg

 

To je učinio umetnik Mihai Tarus iz Praga, koji je izrenderovao oba automobila tako da se napravi lepo poređenje evolucije u automobilskom svetu za poslednjih 40 godina.

 

mercedes%20123%20111.jpg

 

Doduše, umetnik je mogao u render da ubaci i ''miniku'', odnosno ''štrih aht'', ali se očigledno odlučio za W123, koji je za njega, po svoj prilici, obeležio početak stvaranja moderne srednje više klase.

 

mercedes%20123%201111.jpg

 

Mala razlika je i u tome što me Mercedes pre 40 godina imao tek nekolicinu pravih konkurenata koji su se mogli izbrojati na prste jedne ruke, a danas ih je dosta više. Klijentela je ostala praktično nepromenjena, bogati sloj ljudi, koji sve više ceni sportski karakter a manje konzervativnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov kao ispod čekića: Našli Mercedes W123 koji je u garaži stajao 34 godine

 

mercedes_W123 11.jpg

 

Interesantna automobilska priča dolazi iz Nemačke. Nedavno je u ovoj zemlji preminuo starac koji je čitav život radio kao taksista. Kada su rođaci ušli u njegovu garažu bili su šokirani ugledavši potpuno nov Mercedes 300 D serije W123!

 

mercedes_W123 1.jpg

 

Automobil koji je proizveden 1984. godine prešao je svega 82 km, a još je imao najlone na polietilenskim sedištima ugrađivanim u taksi-verzije!

 

mercedes_W123 1111.jpg

 

Ne treba ni pominjati da je kompletan ''automobil kao ispod čekića'', bez ijedne ogrebotine, izlizanog komada enterijera ili rđe na podvozju.

 

mercedes_W123 111.jpg

 

Oni bolje upućeni članovi rodbine opisali su ''slučaj''. Preminuli taksista je godinama hleb zarađivao za volanom legendarnog Mercedesa W123 i silno se zabrinuo za svoju budućnost kada je firma iz Štutgarta 1984. najavila novu generaciju automobila više srednje klase - model W124.

 

mercedes_W123 11111.jpg

 

U strahu da će ostati bez ''sredstva za rad'' u slučaju udesa, kvara ili krađe, odlučio je da nabavi još jedan Mercedes W123 i smestio ga je u garažu kao rezervu. Reč je o taksi verziji što pokazuje prazan prostor za taksimetar na armaturnoj ploči. Pošto ga je njegov W123 savršeno služio, tako je zamenska verzija ostala netaknuta 34 godine! Inače, Mercedes 300 D W123 je pokretao 3.0 litarski redni 5-cilindrični dizelaš koji snagu od 88KS prenosi na zadnje točkove preko 4-stepenog manuelnog menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 500 TE AMG iz 1979. godine ide na aukciju

 

amg 123 1.jpg

 

Mercedes serije 123 je praotac današnje E-klase koji je pravljen u periodu od 1976. do 1984. godine. Bio je poznat po pouzdanosti, prostranosti, bezbednosti, gomili hroma, niskim troškovima održavanja, ukratko po svemu samo ne sportskim karakteristikama, iako su u ponudi bili i neki snažni 6-cilindrični motori kao i Coupe verzija C123. Ipak, 1979. godine je predstavljena specijalna verzija koja je promenila sve dotadašnje mitove o seriji 123. To je bio automobil prerađen u tada nezavisnoj tjuning radionici AMG, i to na bazi karavanske T-verzije (S123)!

 

amg 123 11.jpg

 

AMG, danas čuveni Mercedes tjuner je 10-ak godina ranije počeo sa preradama modela trokrake zvezde, a Daimler će ga kupiti 1999. godine.

 

amg 123 111.jpg

 

Mercedes 500 TE AMG je bio superautomobil u pravom smislu reči. Za pogon je koristio benzinski 5.0 litarski V8 motor snage 276 konja. Za poređenje: Tada najjači model serije 123 je pokretao 2.8 litarski 6-cilindraš sa 177KS (kasnije 185KS).

 

amg 123 1111.jpg

 

To nije sve, AMG karavan imao je dorađeno oslanjanje, kočnice, doteranu unutrašnjost, Recaro sedišta…

A danas? Malobrojni primerci dostižu astronomsku vrednost na tržištu polovnjaka: Model sa slika će biti ponuđen na aukciji u aprilu naredne godine u Nemačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

thefastlanecar.jpg TFLclassics video: 1982. Mercedes 300D

 

Ovaj dizel star 37 godina je najbolji Mercedes ikada napravljen...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plavac u civilu

 

w123 013.jpg

 

Čak i u godinama pre nego što je Jugoslavija potpisala sporazum o obnovi ekonomske saradnje sa Nemačkom, Mercedes je bio vezan za državnu upravu. Dok se sam Tito tada vozio u američkim automobilima, kao i ostatak pratnje i državnog vrha, drugi deo državnog aparata imao je Mercedes. Tako se trokraka zvezda etablirala kao vozilo različitih službi, pa i policije kojoj je trebao automobil koji asocira na autoritet. Tokom narednih decenija različiti Mercedesi su obavljali šarene funkcije, od Titove motorkade pa sve do svakodnevnih službenih dužnosti.

 

w123 012.jpg

 

Nenadov Mercedes W123 iz 1979. godine bio je namenski kupljen kao automobil Saveznog SUP-a. To je značilo da je iz fabrike došao sa 300D motorom, ali bez gotovo ikakve dodatne opreme ili luksuza. Prozori su mu se otvarali na kurblu, klime takođe nije bilo, niti šibera. Umesto svih pogodnosti, dodatnu opremu činile su dodatne pregrade u vratima, krovni otvori za rotaciona svetla i specijalna konzola koja se nalazila umesto centralnih ventilacionih otvora. Čak je i automatski menjač bio tu isključivo zbog svoje funkcionalnosti - vozačima u uniformi bilo je mnogo lakše da nikad ne razmišljaju o menjaju brzina dok ispunjavaju svoje protokolarne zadatke.

 

w123 011.jpg

 

''Auto je izvorno bio u Saveznom SUP-u, a odatle je otkupljen 1997. Kupio ga je čovek koji je radio na tom mestu i vozio ga ga do 2011. godine. Nakon što je on preminuo auto je stajao do 2015. i do pre par meseci nisam radio ništa'', počeo je Nenad, naglasivši da su radovi bili čisto kozmetičke prirode. Ipak, tokom boravka kod prethodnog vlasnika ovaj Mercedes je izgubio jedno od svojih obeležja sa kojima je napustio fabriku. Naime, posebna tabla je zamenjena običnom, te su i instrumenti za kontrolu rotacionih svetala izvađeni. Ovaj W123 inače nije jedini službeni automobil u Nenadovoj kolekciji i u njegovom 280E W123 ta oprema je sačuvana.

 

w123 010.jpg

 

Nenadu je W123 posebno drag model, budući da je to bio njegov prvi Mercedes, te je u svojoj sadašnjoj kolekciji odlučio da okupi ta dva automobila sa specijalnom namenom i istorijom. Upoređivati dizel motore iz te ere sa benzinskim gotovo da nije bilo moguće, ali se Nenad ukratko osvrnuo na to šta je taj motor pružao nekada i sad: ''300D je bio u to vreme jedini normalan dizel, jedini koji je mogao pristojno da se vozi. To naravno nisu nikakve performanse u poređenju sa današnjim vozilima, ali je tu zato automatski menjač koji sve olakšava.'' Vozne karakteristike Nenadovog Mercedesa nisu toliko bitne iz prostog razloga što je on u statičnom delu kolekcije i plan je da se vozi samo na skupove, sa ciljem da očuva sećanje na W123 kao deo državnog voznog parka.

 

w123 001.jpgw123 002.jpgw123 003.jpg

w123 004.jpgw123 005.jpgw123 006.jpgw123 007.jpg

 

O Mercedesu W123 se mogu čuti najrazličitija mišljenja i ona uglavnom zavise od toga da li njih iznosi neko ko je naklonjen trokrakoj zvezdi ili ne. Ipak, ono što je sigurno je činjenica da su ovi Mercedesi neizostavni deo jugoslovenskog transportnog nasleđa i predmeti svojevrsnog automobilskog kulta. Danas kada je i njih sve manje na ulici, limuzine kao što je Nenadova služe da nas podsete na sve vrline ovog modela koji je obeležio decenije balkanskih snova.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes W123 sa samo 14.040 km na prodaju za 26.500 evra

 

199962-mercedes_w123 04.jpg

 

Serija W123, jedan od predaka današnje E-klase, smatra se možda najuspešnijim modelom u istoriji Mercedesa. Teško da je u automobilskoj istoriji bilo pouzdanijeg modela, automobila koji je sa takvom lakoćom prelazio stotine hiljada kilometara, kao što je to slučaj sa Mercedesom više srednje klase iz perioda od 1976. do 1984. godine. Dobro očuvani W123 su na ceni čak i ako imaju ogromnu kilometražu, a kamoli primerci koji su decenijama stajali u garaži.

 

199963-mercedes_w123 03.jpg

 

Jedan takav primerak je ponudio nemački trgovac ''Automarkt Allersber'': Mercedes 200 iz 1976. godine, koji je prešao svega 14.040 kilometara! Prvi vlasnik automobila bio je izvesni Italijan koji je tek predstavljeni W123 kupio u ovlašćenom Mercedesovom salonu u Parmi u avgustu 1976. godine.

 

199965-mercedes_w123 02.jpg

 

Reč je ''nultoj'' seriji Mercedesa W123 koja se od kasnijih primeraka razlikuje po nekim sitnim detaljima - specifičnim podnim prostirkama, 6 utora na rešetki hladnjaka, nedostatku plastičnog okvira u prtljažniku.

 

199964-mercedes_w123 01.jpg

 

Prvi i jedini njegov vlasnik koji danas ima 80 godina, sâm je odražavao automobil onoliko koliko je to zahtevalo nešto više od 300-tinjak kilometara vožnje godišnje. Nedavno je prodao automobil nemačkom trgovcu koji je Mercedes 200 W123 ponudio na prodaju po ceni od 26.500 evra. Automobil je kao ''ispod čekića'' bez ikakvih ogrebotina ili bilo kakvih oštećenja. Pokreće ga 2.0 4-cilindrični benzinac koji snagu od 94 konja prenosi na zadnje točkove putem 4-stepenog manuelnog menjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Mercedes 123 Coupe

 

230C spreman za automobilska krstarenja - oldtajmer kojem je nemoguće naći manu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Mercedes W123

 

Koliko je bio dobar kada je bio aktuelan model, to se prenosi i u njegovu etapu postojanja kao oldtajmera - ovo je najbolji oldtajmer na svetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes W123 300TD iz 1979. sa 1.25 miliona km

 

214141-mercedes w123 03.jpg

 

Više od 40 godina i 782.000 pređenih milja (1.251.200 km) većina automobila nikad ne doživi. Ali, ne i po mnogima najbolji Mercedes ikada (i automobil uopšte) serija W123.

Reč je o modelu 300 TD sa neuništivim 3.0 turbodizelom OM617 5-cilindrašem od 125 KS i 250 Nm, uparen sa 4-stepenim automatikom za američko tržište iz vremena kad je usred naftne krize 1970-ih Mercedes sa svojih polica uzeo najboljeg dizelaša, i tako Amerikancima ponudio W123 300TD verziju kao štedljivu varijantu prevoza.

 

Primerak sa fotografija upravo prodaje prodavac iz Arizone na popularnom američkom sajtu za auto aukcije Bring A Trailer i trenutno je najbolja ponuda 6.000 dolara/4.950 evra (do kraja aukcije još je 4 dana). Prodavac ''Dieselgirl'' u opisu navodi da ga poseduje od 2006. godine i da je od tada auto prešao 150.000 milja.

 

214142-mercedes w123 02.jpg

 

Očuvani bordo 300TD ima sedišta od svetle tkanine od mešavine vinila MB-Tex za koju je poznato da je lakša za negu i puno dugotrajnija od kože. Automobilu ne škodi ni što je barem poslednjih 15 godina proveo u suvom pustinjskom području.

 

214143-mercedes w123 01.jpg

 

Međutim, klima uređaj ne radi (šiber je tada spas) dok tempomat u zavisnosti od raspoloženja, ponekad pokazuje ''znakove života''. Definitivno, da svet zadesi apokalipsa, verovatno bi nakon toga došljaci na zemlju od automobila zatekli kao na fotografijama, pustinju i Mercedes W123 turbodizel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes W123 280 CE sa Zender i AMG opremom

 

mercedes ce 03.jpg

 

Mercedes W123 nikad nije dobijao dovoljno ''ljubavi'', barem što se tiče tjuninga. Razlog je verovatno zbog ograničene podrške zamenskih delova, ali tu i tamo osvane jedan u svojoj modifikovanoj pojavi. Ovde je u pitanju W123 280 CE u žarko žutoj boji, sa Zender body kitom i brojnim AMG-ovim dodacima. Na eBay-u se pojavio primerak iz 1983. godine čiji sat pokazuje 126.000 kilometara, a lista navodi da je nedavno dobio sveobuhvatni servis koji uključuje nove kočione tečnosti i creva, diskove i pločice, novu pumpu za gorivo, filter i nove gume. Prema prodavcu, većinu svog životnog veka je proveo zatvoren u garaži, zbog čega je u ''besprekornom stanju''.

 

mercedes ce 02.jpg

 

Na žutoj nijansi se nalaze crne nalepnice, čija šema prilično dobro naglašava dizajn bez B-stubova i Zender body kit. Reč je o celokupnom paketu, koji uključuje nove branike, zadnji difuzor, a lepo se uklapa i sa AMG Monoblock naplacima. Tu su i H&R opruge sa novim amortizerima za nešto nižu vožnju i bolju upravljivost u krivinama.

 

mercedes ce 01.jpg

 

Iznutra, potpuno crna kožna unutrašnjost uključuje i AMG upravljač, te Zebrano obloge od drveta. U listi je navedeno da je enterijer ''kao nov'', ne postoje nikakvi nabori na koži koje bismo mogli pomenuti. Ispod haube nalazi se 2.8 redni šestocilindraš koji na put putem zadnjih točkova isporučuje 185KS i 240 Nm obrtnog momenta, i to pomoću četvorostepenog automatika. Ovaj W123 je sposoban da razvije 100 km/h za 9.9 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ovim nakaradnim razvojem moderne auto industrije, kako sam stariji sve vise i vise uzivam u ranijim legendardnim modelima i pravim automobilima.

Sa zadovoljstvom sam pogledao, paljenje W123-ke posle 12 godina stajanja.

Vremenska kapsula :) , mozda jos nekome bude interesantno. Video je malo duzi, ali ima interesantnih podataka kao uvod u pricu o samom modelu:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tokom studija, krajem 80-ih, radio sam neke projekte za Leopolda Herenčića (naš olimpijac u dizanju tegova).

On se pre toga vratio iz Nemačke i dovezao W123 kojeg je svojevremeno kupio novog. U vreme naše saradnje auto je imao oko 850.000 km. Udoban, lepo se vozio, vrata se zatvarala kao na novom, utegnut...

Posle ga prodao nekom taksisti za delove.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...