Jump to content
FAS Goran
dussan

Lancia Y 1.2 - problem sa temperaturom motora / luduje kazaljka temperature

Recommended Posts

Imam problem sa temperaturom motora koji majstori ne znaju da otklone.
Naime,bio sam na dijagnostici,sve je u redu,nema gresaka,ventilator se pali na vreme i temperatura je ok.
Ali kazaljka na satu pokazuje skoro pregrevanje,pa se vrati na normalu.
Majstor kaze da se pokvario sat,ali sumnjam u to,posto su simptomi sledeci:

 

Kada radi na leru i zagreje se dovoljno,kazaljka krene da se dize preko pola,motor krene da se trese sto osecam i na volanu i na sedistu,prilicno velike vibracije, zatim se pali ventilator (po dijagnostici na vreme) i cim se upali kazaljka se vraca na mesto (na pola,tj malo manje od pola) i prestaju vibracije...To se ponavlja vise puta tokom voznje...

 

Zanima me da li je neko imao slican problem i ima li iko preporuku kome da se obratim,posto majstori koji su gledali auto kazu da je ok?
Auto je Lancia Y 1.2 8v
Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime,bio sam na dijagnostici,sve je u redu,nema gresaka,ventilator se pali na vreme i temperatura je ok.

...Majstor kaze da se pokvario sat,ali sumnjam u to...

 

Premeri onda temperaturu dok radi motor. Otvori čantru i meri temp. tečnosti u njoj ako već sumnjaš da je tačno ono što dijagnostika pokaže.

 

Vibracije koje pominješ uopšte ne moraju da imaju veze sa temp. motora, tj. kada bi one išle kao stalni pratilac povećanja temp. motora onda nikada nikome auto ne bi prokuvao (jer bi primetili te vibracije i skontali da nešto nije ok), a to se dogodi baš zato što nema nikakvih posebnih simptoma, nema vibracija kada temp. pređe pola ili uđe u crveno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

po simptomima zvuci kao termostat, ne znam kako je na 16v, ali na 8v moze da se izvadi ulozak iz kucista i da se vozi bez njega, pokusaj to za probu, ako je izvodljivo, ja sam tako uradio i potvrdilo je sumnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam pomislio na termostat,nego sam ga menjao pre mozda 5 hiljada,pa sam kapirao da je ispravan.
Mada je bio zamenski,verovatno loseg kvaliteta,pa je moguce da je ponovo otisao.
Svejedno cu da ga zamenim,posto nije veliki izdatak,pa cu videti...
Hvala na pomoci,javicu kako se ponasa posle zamene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam, da ne bih kupovao bezveze, samo izvadio ulozak iz kucista i tako je auto vozen neko vreme, i posto je normalno radio bez termostata, nije dizao temeperaturu, onda sam samo kupio nov termostat, promenio i sve je bilo super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema pravila kod termostata, meni se dešavalo da kupim i stavim nov termostat i odmah ne radi, uglavnom zaglavi zatvoren, rjeđe otvoren.

 

Bar je termostat jeftn, stavi drugi pa probaj.

Edited by kosmos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da nije termostat jer ako se ugreje auto. pa se od ventilatora ohladi, deluje mi da je termostat ispravan.

Da je riknuo i ostao zatvoren, nikad ti ventilator ne bi ohladio motor jer rashladna tecnost ne dolazi do hladnjaka. Da je ostao otvoren, tesko (osim mozda pri velikim opterecenjima motora) bi zagrejao motor jer rashladna tecnost stalno cirkulise po sistemu.

 

Meni se vise cini da imas neki problem sa stujom. Posto u porodici imam isti auto, pouzdano znam da recimo ta Lancija totalno brljavi ako je los akumulator, hoce da upali i check engine lampicu (mada retko) i rad motora je neravnomeran i trese. Ona mora da ima stabilno napajanje strujom.

 

Ako imas plin u kolima, moguce da ti i on pravi probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim članovima, imam Lanciu Y 2002 1.2 8v, i u skorije vreme imam sledeći problem: kazaljka koja pokazuje temperaturu je počela nenormalno da varira, kad upalim auto odjednom kazaljka skoči na pola, a nekad i do 3/4.Sve sam probao proverili smo senzor temperature, očitavali ga na dijagnostici sve radi kako treba, rastavljali smo tablu, čistili kontakte i širili pinove, čak smo i probali sa zamenom motorčića( više njih) i bez uspeha. da lije problem u tabli ili u nečemu drugom?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve pohvale članu Markobgd, ljudi posle pola godine agonije sa kazaljkom za temperaturu problem je konačno danas rešen. Po predlogu Markobgd danas sam imao više vremena i proverio sve kontakte mase na vozilu ( Lancia y), i verovali ili ne od sedam čvorišta koliko sam našao po katalogu u kabini i prtljažniku su bile Ok, a one u motornom prostoru katastrofa- korodirale,pukle žice pukle bakarne spojnice, najgore je bilo na menjaču. Ljudi samo 13 gedora i WD 40 sprej i vaši košmari su rešeni.Evo šeme čvorišta masa na vozilu: skinite akumulator i nosač akumulatora, na levom košu imate prvi čvor, na menjaču drugi i na delu gde se šrafi nosač akumulatora -ka hladnjaku treći čvor.

 

SREĆNO!!!!!!!!!!!!!!!!

 

1h9z7A.jpg

Edited by micag

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne moze tu samo wd sprej mora tu da radi smirgla i tovatna ali tek kad stegnes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je slažem se, kod mene je posao odradila čelična tetka i WD sprej, a šmirgla za finiš  :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnjih par dana primetih da mi se temperatura cudno ponasa. Napolje blizu nule a ponasa se kao leti kad upadnem u neku vecu guzvu skazaljka prelazi pola i posle par sekundi spada ispod pola gde je ranije stojao zakucan.Imao nekog posla u Beogradu a tamo skazaljka od temperature pocela da skac preko 3/4 skale tj to bi trebalo da bude 110stepeni. Stojao na semaforu temperatura stoji na pola upali se zeleno ja dodam gas ono skazaljka ode skoro da crvrnog i posle par sekundi spadne na pola.Danas dosao ispred kuce ajde da vidim sta se dogada otvorim haubu pipam creva vruca jesu ali nisu tako jako uhvatim ih rukom pogledam na instument tablu kad ono skazaljka skoro ode u crveno gledam ventilator nepali nikakao ja se uplasio i iskljucim motor i odmah mu dam kontakt kad skazaljka ispod pola stoji tamo gde i treba odmah ga upalim ono kazaljka ispod pola stoji motor radi posle parsekundi cujem upalio se ventilator.Proverio vodu i ulje sve je kako treba.Sta da radim sta je tu problem dali da menjam termostat dali je do njega, ili brlja skazaljka? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde se nalazi taj termodavac na Lanciji Y 1.2 8v 2003 ima klimu? Gledao sam odozgore ali nigde ga nevidim a nisam imao ni nesto vremena .Molim pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim cinimi se da je problem bio u losem kontaktu na termodavacu posle cackanja istog nedalju dana vozio bez skakanja skazaljke. Danas isao na duzi put za Beograd do tamo sve uredu a u gradu opet pocela da se skazaljka pomera malko vise evo snimak da vidite ,da cujem komentare sta sad?

https://youtu.be/YdHCb8uuAOQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...