Jump to content
FAS Goran
Gagad

Kako startovati poplavljen automobil?

Recommended Posts

Ja opet predlazem skidanje kartera... to je samo par srafova vise, a pored mnogo efikasnijeg ciscenja, mnogo se bolje vidi u kakvom je stanju motor... mirnije se spava posle toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

U smislu?

U smislu da okretanjem ključa ostali el. sklopovi dobijaju stuju pa mogu stradati sem u skučaju da se selekticno uključuju u mrežu.

 

To u svakom slučaju. Ludo je autu u takvom stanju okrenuti ključ i nadati se da će sve biti u redu... Od kablova za radio do ECU-a, nema šta ne može izgoriti.

 

Nisam siguran sto su svi u fazonu za razradjivanje i ovo startovanje poplavljenog motora da se koristi jeftino ulje sumnjivog kvaliteta? Valjda u ovakvim otezanim uslovima rada motora treba kvalitetno skuplje ulje sa dobrim svojstvima podmazivanja...

Tačno. Opet, budući da će to ulje jako kratko "živjeti" u motoru, naš narod nije oduševljen idejom da plati 50€ za ulje koje će voziti dva dana, kad već može istu količinu ulja dobiti za 12€. Lupam cifre, no shvataš poentu.

U biti, skidanje kartera, dooobro rifljanje svega vodom pod tlakom, potom izduvavanje kompresorom, sipanje ulja (ja bih dodao i jedno 3dl nafte u to).

E, dalje zavisi kako je osmišljen pogon pumpe ulja, kod nekih motora je praktički nemoguće zavrtiti je bez okretanja radiice, dok je kod drugih sasvim moguće. (Primjer jednog VW DN motor, primjer drugog Volvo B204GT) Ukoliko je moguće, malo je rukom vrtiti da to procirkuliše po motoru, onda ga upaliti (uzevši da je prethodno ostatak auta doveden u stanje gdje je sigurno paliti motor), lagano zagrijati, onda divljački odvesti neko brdo, trk na kanal, ispustiti.

Neko će reći da je seljački, ali meni radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

molim sve ljude dobre volje da mi na bilo koji nacin pomognu jer jos uvek nisam uspeo da osposobim auto... hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno sta je problem, nalazenje delova pretpostavljam, motorni deo, unutrasnjost, povezivanje, elektronika?
 

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisi opsirnije,da lije nesto radjeno i da lise zna sta je sve za zamenu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, samo je kao oprana i majstor mi je ostavio takvu sa izgovorom da je dam na otpad. Nista nije radjeno, cela je bila u vodi 6 dana u garazi, lokacija je Svilajnac. Izvinjavam se sto se ranije nisam javio jer mi je prioritet bila kuca. E sad, ja nemam dovoljno novca za sve delove, mozda i motor treba da se menja, niko ovde nece da prihvati da je radi, a jedan sto hoce trazi mi mnogo para....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko trazis za takvo stanje?Pa mora da se utvrdi kakav je motor,elektronika je sigurno izgorela sve komplet,instalacija ko zna boga mi ima tu mnogo ulaganja do kog nivoa je bila poplavljena?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno. Sva sreca otpada ima na tone a ti neki delovi koji stradaju uglavnom nisu preterano skupi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi za 400-500 eur rasturaju auto do najsitnijeg detalja i sve sklapaju i vracaju ;)

Zavisi kod koga oteras auto, znam ljude koji su sredili dosta automobila bez greske...

Naravno. Sva sreca otpada ima na tone a ti neki delovi koji stradaju uglavnom nisu preterano skupi...

+1

Par vozila koja znam su osposobljena za 1000~1500e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masovna prevara: Automobile iz majskih poplava kupuju za 500 evra, prodaju za 4.000

 

126165-poplava.jpg

 
Kupiš polovan auto, star četiri godine, za koji je prodavac ''dao ruku'' da radi kao nov. Samo je zaglavljen mehanizam na desnom prozoru i unutra se oseća neki čudan, pomalo ustajao miris. Posle mesec dana i drugi prozor krene da koči, posle dva crkne servo volan, posle tri se pokvari elektrika, a ustajao miris se i dalje oseća. I onda odeš kod majstora i saznaš da su kola, zapravo, nastradala u majskim poplavama. Upravo to se dogodilo Urošu K. (29) iz Kragujevca.
- Letos sam, na jednom autoplacu u Čačku, kupio žutu Škodu Fabiju, koja je na prvi pogled zaista izgledala sasvim okej. Farba je bila očuvana i kola su išla super. Kako su meseci prolazili, kao da je sve krenulo da otkazuje. Kad mi je, posle dva meseca, otkazao servo volan, otišao sam kod majstora i on mi je posle par dana rekao da su morali da mi zamene ceo mehanizam, jer je pukao kad su pokušali da ga poprave. Znajući da su kola relativno mlada, to mi je bilo jako čudno – priča on. Jer, naravno, kad kupite kola koja su 2009. godište i platite ih 4.000 eura, ne očekujete da će vam se nešto toliko brzo pokvariti. Ali to nije bio kraj. Nedugo zatim, na kolima se pokvarila elektrika i farovi nisu radili ispravno, a unutra je počeo da se oseća nekakav miris paljevine.
 

automobili%20iz%20poplave%202_1000x0.jpg

 
- Kad sam kupio kola, primetio sam da, kad malo duže stoje zatvorena, iz njih krene da isparava pomalo ustajali miris. Kupovao sam osveživače, ali ništa. Onda je počeo da se oseća miris paljevine, plina, pa sam se uplašio da se nešto nije zapalilo – objašnjava Uroš. On je tad, odvezao kola kod majstora na generalnu proveru, koji je ubrzo utvrdio da je njegov auto izvučen iz poplave. Automehaničar i električar Vladimir O. kaže da mu je bio dovoljan jedan pogled, da u svoju tvrdnju bude potpuno siguran. - Čim sam primetio blato i travu na kablovima za elektriku znao sam koliko je sati. To sam potvrdio kad sam izvukao pojas do kraja i na njemu, takođe, našao blatnjave tragove, što znači da su ga samo spolja oprali. Sredio sam već 7, 8 automobila koji su izvučeni iz poplave, ali Urošev je stvarno urađen ''ofrlje''. To se radi do najsitnijih detalja - priča on.
 

automobili%20iz%20poplave%204_1000x0.jpg

 
Vladimir kaže da je, za razliku od Uroševe žute Fabije, većina automobila iz poplave ''zamaskirana'' toliko dobro, da bi retko koji kupac mogao da primeti da nešto nije u redu. - Laik neće moći da primeti, jer se to spolja ne vidi, ali majstor zna gde da pogleda. Mnogo mi je ljudi dolazilo sa sličnim problemima i nevericom u očima kad im kažem da su im kola bila poplavljena – kaže on. Ovakvih slučajva ima širom Srbije, a pogotovo u Beogradu, koji je jedno od najvećih tržišta poplavljenih automobila. Jedan od beogradskih automehaničara Nikola S. priča da je pre neki dan radio na automobilu, koji je do krova bio pod vodom.
- Auto je bio u totalnom rasulu, a spolja je delovao potpuno očuvano. Bilo je blata pod haubom, ispod tapacirunga na vratima, u štop svetlima. Kad sam rekao čoveku da su ga prevarili, prvo nije mogao da poveruje, a posle je samo odmahnuo i rekao ''Pa šta sad da radim, nemam pare za drugi''. Dolazio mi je i čovek koji je hteo da sredi kola iz poplave za prodaju, ali kad sam video da će delovi koji treba da se zamene koštati preko 3.000 evra, odustao sam od posla. Ko zna šta je bilo sa tim kolima – kaže Nikola. Nijedan automobil iz poplave nije sređen u potpunosti, priča on. Kako se voda uvlači u sve pregrade i tako pravi veliku štetu, potrebno je zameniti skoro sve delove, da bi automobil funkcionisao normalno. Ali, to se ne isplati prodavcima, jer nijedan nije spreman da se ''isprsi'' za toliko novca. Majstori se slažu da su takvi automobili ''pokretne bombe'' i savetuju da se pri kupovini polovnih automobila potraži njihova dijagnoza. - Auto iz poplave nikad više ne može da radi sasvim normalno. Može da se dogodi da se ugasi u toku vožnje, jer baš u tom trenutku crkne neki osigurač. I šta posle? – pita se majstor iz Kragujevca, Vladimir O.

Kako da provalite da je auto iz poplava?

- Izvući ceo pojas i proveriti da li je blatnjav
- Skinuti ventilacionu rešetku i proveriti da li ima prašine
- Otvoriti kutiju sa osiguračima, izvaditi jedan i videti da li je promenio boju
- Pogledati da li ima prašine ili blata u farovima i štop svetlima
- Proveriti da li je metalni deo ispod instrument tabli korodirao
- Otvoriti haubu i pogledati da li ima trave oko motora i kablova
 
preuzeto sa - 24sata.rs
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...