Jump to content
FAS Goran
Gagad

Kako startovati poplavljen automobil?

Recommended Posts

BMW 550i nije prešao ni jedan jedini kilometar, a cena iznosi 23 hiljade - pitate se zašto?!

 

bmw%20550%205.jpg

 

Praktično nov BMW M550i xDrive koji nema ni jedan jedini pređeni kilometar, nalazi se na prepunom parkingu u Houstonu. Uprkos veoma niskoj ceni, kupci ga obilaze u širokom luku. Zaniva vas razlog?

 

bmw%20550%2055.jpg

 

Ovaj automobil jedna je od žrtava uragana Harvey i oglašen je na web sajtu Copart među hiljadama drugih automobila koje je uragan oštetio. Tačan broj oštećenih automobil još uvek nije definisan, ali neke procene pokazuju, da je do 1 milion vozila ''otpisano'' ili oštećeno.

 

bmw%20550%20555.jpg

 

U opisu automobila stoji, da je automobil prešao 0 kilometara, ali fotografije nam otkrivaju razlog zbog kojeg je automobil procenjen na samo 23.000 dolara. Karoserija je kompletno bila preplavljena vodom, kao i enterijer. Vidna su oštećenja od vode na sedištima i instrument tabli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da okacim dve slike poplavljenog Audija iz Svice. Dovezu ih ovde zbog jeftine radne snage, ociste, peru, ciste, menjaju sve i opet vracaju da se proda za debele pare. Od audija preko porsea, minija itd.. :D20171012_114046.jpg20171012_114044.jpg

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poplavljeni automobil - saveti za ''jutro posle''

 

193789-poplave.jpg

Foto: Marko Tanasković

 

Ne postoji hermetički zatvoren motor u koji ne probija voda, ali to ne znači da poplavljen auto ne može više da se vozi. Ako ste bili te ''sreće'' pa vam je jučerašnji pljusak i kasnija poplava poplavila motor, donosimo vam majstorske savete šta da radite u tom slučaju, odnosno kada se voda povuče. Pre nego se upustite u samostalnu popravku trebalo bi sačekati barem 48 sati kako se sve osušilo.

 

- ''Nulti korak'' u popravci motora je skidanje akumulatora.

- Prvi korak: Ispustiti svo ulje iz motora i menjača, zato što se izmešalo sa vodom, i ostavite da se ocedi.

- Drugi korak: Skinite sve filtere za vazduh i za ulje, i zamenite ih novim.

- Treći korak: Više puta zaverglajte motor na prazno, kako biste izbacili vodu iz tog dela automobila, iz gornjeg motora.

- Četvrti korak: Zatvorite štoplove za ulje i nalijete odgovarajuće ulje u motor i menjač.

- Peti korak: Skinite karburator i rezervoar, očistite ih, a cevi koje dovode gorivo do motora izduvajte vazduhom i izbacite vodu.

- Šesti korak: Sve delove sklopite, sipajte novo gorivo i tek onda osušite kablove za svećice, ukoliko se radi o benzincu.

- Sedmi korak: Sipajte manju količinu ulja na mesto gde su bile svećice, a potom malo zaverglajte motor da bi se podmazali cilindri. Tek onda mogu da se vrate svećice na svoje mesto.

- Osmi korak: Startujte motor automobila.

 

Naravno, za sve ovo je potrebno i predznanje pa je ipak možda najbolje da automobil ''oterate'' pravo u servis. Ako vam je automobil kasko osiguran, sve što je potrebno da uradite jeste da pozovete vašu osiguravajuću kuću. Majstori savetuju i da obavezno proverimo da li je voda ušla u farove i stop svetla, koja u tom slučaju takođe treba izvaditi i dobro osušiti. Isto važi i na unutrašnjost, a najviše za sedišta. Ako se natope vodom, potrebno ih je osušiti, dubinski oprati, dezinfikovati i ponovo potpuno osušiti. Nažalost, u situaciji kada je vozilo bilo potpuno u vodi, postoji šansa da ni najbolji majstor neće moći da ga povrati u prethodno stanje, pa je prodaja najbolja opcija, posebno ako je reč o novijem automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko je ovo smisljao xD Po ovom ispada da treba zameniti filtere i onda verglati motor bez ulja da izbaci vodu ako je ostala negde zarobljena, po tekstu u novi filter ulja xD  Posle verglanja bez ulja sipati ulje, a onda pre paljenja preporucuju da se sipa ulje na mesta svecica iako smo ga prethodno verglali bez trunke ulja bilo gde :D

 

Mislim informacije su tu, ali redosled i nacin pristupa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo uputstvo je za auta preko 30 god i više. Ko danas ima karburator? Šta je ako voda okvasi elektronske delove i senzore releje itd? Kakav karburator rezervoar i ostali bakrači.To je najmanji problem.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobogu kolege, kada se auto poplavi on de sa najmkdernijeg downgrade-uje na onaj sa karburatorom. U slucaju ponovnog plavljenja dobijate auto aka Kremenko i Kamenko

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, neshaoct said:

Treći korak: Više puta zaverglajte motor na prazno, kako biste izbacili vodu iz tog dela automobila, iz gornjeg motora.

Evo ovde su dali savet kako da se pozdraviš sa motorom u 3 koraka... Zaboravili su da napišu da se pre toga skinu svećice, ili dizne ako je dizelaš u pitanju.

Ako je voda napunila cilindar, prilikom alnasovanja u najmanju ruku bi iskrivio klipnjaču i s*ebao ležajeve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta da radite sa poplavljenim automobilom?

 

automobili-poplavljeni.jpg

 

Još od obilnih poplava 2014. pa sve naovamo, zbog sve češćih pljuskova i reka koje teku ulicama gradova, veliki broj naših sugrađana se susreće sa pitanjem: Šta da radim sa poplavljenim atomobilom?

Naravno, najbezbolniji odgovor daje kasko osiguranje, majstor, ali ponekada možete i sami da sebi pomognete. Naročito ako ste vlasnik nekog starijeg automobila koji nije krcat elektronikom. Naravno, sve zavisi koliko je automobil oštećen, koliko je bio poplavljen. Zato prvi savet glasi: Obratite se majstoru.

 

Ako ipak sami rešite da sanirate štetu, osposobite automobil, prvo šta mora da uradite je da ga dobro očistite, od mulja, prljavštine vode. I spolja i iznutra. Pustite vodu da se ocedi, podignite haubu, otvorite vrata, prtljažnik... Koliko će automobilu trebati vremena da se osuši zavisi od vremenskih usova, ali iako stoji na suncu, sačekajte bar 48 časova dok ne rešite da sami otklonite štetu. Onog trenutka kada ste očistili auto, otvorili haubu, izvadite i akumulator. Teško da ćete ponovo moći da ga upotrebite, ali pokušajte da ga dopunite. Ukoliko je došlo do kratkog spoja i ukoliko je tako oštećen nema mu spasa pa ćete morati da nabavite novi.

 

Neophodno je da ispustite i sve tečnosti iz vozila. Vodu, odnosno antifriz iz hladnjaka, što i nije neki naročito zahtevan posao, ali je već teže ispustiti ulje iz motora, a naročito iz menjača, kao i kočionu tečnost. Ova tečnost ne bi smela da se baca bilo gde pa mislite i o tome. To podrazumeva i da ćete nasuti nove fluide i da ćete zameniti i sve filtere. Naravno, pored filtera za ulje i onaj za vazduh, klimu. Ispraznite rezervoar, probajte da produvate cevi (može i uz pomoć usisivača, nekog kompresora), očistite ležišta svećica, zamenite ih, nabavite i nove kablove za svećice... Kod sušenja može da pomogne i fen za kosu.

 

Kada sve ponovo dovedete u željeno stanje ostaje vam da stavite akumulator i proverite da li vam rade svetla, žmigavci, sirena, dajte samo kontakt, nemojte startovati motor. Tako probajte da proverite i da li radi putni računar, radio uređaj (i njega je potrebno ako je to moguće skinuti i osušiti, ali da li će da proradi je već drugo pitanje). Kod vozila sa ekranom osetljivim na dodir, komplikovanijijim sistemima putnih računara, teško šta ćete moći sami da uradite, sem sušenja. Jer ako proradi - imali ste sreće ako ne - imate majstora.

 

Ako ste od onih koje je fortuna bar malo pogledala u ovom slučaju, i ako vam radi elektronika, tada probajte da zaverglate kratko, nekoliko puta motor. Ukoliko je sve u redu startujte motor, a preporuka je da ga lagano pokrenete, bolje nego da radi u leru. Pritisnite nekoliko puta kočnice, onako do kraja. Nemojte par kilometara voziti brže od 20-30 km/h. Ukoliko nešto nije u redu lakše i brže ćete se zaustaviti. Stanite na svaku promenu zvuka, pojavu dima, neprijatnog mirisa - i obratite se majstoru. Kod hibridnih i vozila na struju, ako niste vrsni poznavalac nemojte nikako sami da radite bilo šta. Uvek je bolje posetiti majstora da ne bi dali na ćupriji ono što ćete uštedeti na mostu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbegavajte vodu dublju od 10 cm

 

aston voda.jpg

 

Kišovito vreme rezultira velikim količinama vode na putu. Uglavnom je to površinski sloj, ali ponekad ćete naići na dublju vodenu barijeru. Pre svega, jurnjava po kiši nije pametna jer je put klizav, a to negativno utiče na upravljivost automobila. Jurenje kroz dublje lokve nije pametno iz dva razloga - prvi je bezbednost, a to je akvaplaning u kojem točkovi automobila gube kontakt sa asfaltom i u vozilu ćete se osećati kao da na klizalište izlazite sa patikama.

 

Drugi razlog je - takva vožnja može biti opasna po zdravlje vašeg metalnog ljubimca. Izbegavajte vodu dublju od 10 centimetara ili zato što većina automobila danas ima nisko postavljene usisnike za vazduh, koji u ovom slučaju mogu uvući vodu u motor, što može dovesti do katastrofalnih posledica, ulaska vode u cilindre, pucanja klipnjače usled opterećenja... Zato izbegavajte dublju vodu, automobil nije čamac ili podmornica i molim vas vozite opreznije po kiši. Povećajte rastojanje između vozila ispred sebe sa dve na četiri sekunde, jer je zaustavni put automobila po kiši mnogo duži.

 

Obratite pažnju na gume, ako su istrošene i ako je dubina žleba manja od 1.6 mm, osetićete to jer će rukovanje biti smanjeno, a zaustavni put pri kočenju produžen. Uložite u nove gume, kao i u brisače vetrobranskog stakla. Stari brisači neće dobro očistiti staklo, a to će smanjiti vašu vidljivost. Promenite ih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da otvori temu ovde, sta bi vi uradili:
Vidim na parkingu vec danima parkiran accord sa otvorenim suvozacevim prozorom.
Ne mrda se ceo vikend i evo ponedeljak. Znaci vlasnici nisu tu. U autu decije sediste.

Pretpostavljam da ovi pljuskovi polako pune auto i ne znam sta da radim, da zalepim neku foliju, ali sta ako im napravim vise stete ili da ostavim tako kako je i nadam se da ce sve ok da bude....
Ne znam ciji je auto, tudja svojina....
5e80cc7abc176b174c09bbaf946bca18.jpg24676e94e8ec4fd3d0d102ecd4dfac16.jpg

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na parkingu kod moje zgrade često video po koji auto sa otvorenim prozorom (najčešće suvozačev ali i zadnji). U većini slučajeva nisam znao čiji je auto i ne znam koga da zovem pa sam onu foliju za krečenje preko prozora i fiksirao je selotejp trakom duž krova i na druge prozore. Kasnije sam video da auta nema kao ni folije, verovatno se odvezao negde. Nema veze, za mene je karma +.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groblje poplavljenih automobila

 

poplavljeni.jpg

 

Na ovom snimku videćete stotine uništenih automobila u poplavama u Kini. Ovo što ćete videti su vozila na parkingu u Džengdžou, glavnom gradu kineske provincije Henan. Region su pogodile velike poplave izazvane rekordnim kišama koje su usmrtile više od 51 osobe, dok je skoro 400.000 ljudi evakuisano iz njihovih domova. Glavni putevi su pretvoreni u reke, a evo kako je izgledao jedan parking sa potpuno potopljenim automobilima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako izgleda auto nakon 40 godina pod vodom

 

mustang voda 01.jpg

 

Davne 1973. godine na dnu reke Tualatin u Oregonu neko je ostavio Ford Mustang Mach 1. Nakon nedavne anonimne dojave, momci iz ''Adventures with Purpose'' su krenuli u akciju. Tim ronilaca je prvo zaronio oko četiri metra ispod površine i nakon par minuta je stigao prvi izveštaj: ''Svi prozori na automobilu su netaknuti. Ali vidljivost je slaba, voda je mutna, ne znamo šta nas čeka, mogla bi da budu neka tela unutra''.

 

Voda je bila neverovatno hladna. Momci su morali da nose posebna odela kako bi podneli temperaturu ispod nule. Odlučili su da koriste vreće na naduvavanje za izvlačenje automobila prema površini. Plutajuće vreće su podigle prednji kraj automobila, ali zadnji deo je ostao u blatu. Nakon što su pričvrstili lance na auto, dogodilo se ono najgore, istrgali su Mustangov V8 motor. Onda su nazvali lokalnu šlep službu koja im je uskočila u pomoć. Kada su ga dovukli na obalu, videlo se da je stari Ford u dosta lošem stanju. Prednji deo je jako oštećen i prekriven rđom, a unutrašnjost prepuna blata zbog čega su morali da razbiju prozore da bi ušli, a zatim lopatom izvlačili muljevito blato. Kako se ekipa pohvalila, nakon uspešne opracije izvlačenja, ljudski kosturi ipak nisu pronađeni.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...