Jump to content
FAS Goran
Gagad

Kako startovati poplavljen automobil?

Recommended Posts

Na sajtu mondo.rs, izbacili su text koji, koliko god da je štur, može pomoći u nekom narednom periodu, kada su se mnogi našli u ogromnim problemima izazvanim strašnim poplavama u Srbiji i okolini.

 

 

Evo kako startovati poplavljen automobil

Autor: mondo.rs

 

Ne postoji hermetički zatvoren motor u koji ne probija voda, ali to ne znači da poplavljen auto ne može više da se vozi. Kako da ga startujemo objasnio nam je Vojislav Janković iz autoremontne radionice "Univerzal" u Vojvode Stepe 50.

 

Prvi korak: Ispustiti svo ulje iz motora i menjača, zato što se izmešalo sa vodom, i ostavite da se ocedi.

Drugi korak: Skinite sve filtere za vazduh i za ulje, i zamenite ih novim.

Treći korak: Skinete svećice ili dizne, i više puta zaverglajte motor na prazno, kako biste izbacili vodu iz tog dela automobila, iz gornjeg motora.

Četvrti korak: Zatvorite štoplove za ulje i nalijete odgovarajuće ulje u motor i menjač.

Peti korak: Skinite karburator i rezervoar, očistite ih, a cevi koje dovode gorivo do motora izduvajte vazduhom i izbacite vodu.

Šesti korak: Sve delove sklopite, sipajte novo gorivo i tek onda osušite kablove za svećice, ukoliko se radi o "benzincu".

Sedmi korak: Sipajte manju količinu ulja na mesto gde su bile svećice, a potom malo zaverglajte motor da bi se podmazali cilindri. Tek onda mogu da se vrate svećice na svoje mesto.

Osmi korak: Startujte motor automobila.

 

"Sve navedene radnje za pokretanje automobila koji je bio poplavljen, trebalo bi da uradi stručno lice. Takođe, oni koji misle da postoji hermetički zatvoren motor u koji ne probija voda, žive u zabludi", kaže za MONDO Vojislav Janković i dodaje da poplavljen automobil treba i dobro oprati, iznutra i spolja, a kada je u pitanju elektronika, trebalo bi sve izvaditi iz automobila, dobro osušiti i isprskati odgovarajućim sprejom pre nego što se ti delovi ponovo povežu.

Majstor savetuje i da obavezno proverimo da li je voda ušla u farove i stop svetla, koja u tom slučaju takođe treba izvaditi i dobro osušiti.

"Ne vraćajte sedišta u automobil pre nego što ste ih dubinski oprali, dezinfikovali i poptuno osušili. I spoljašnjost treba dobro oprati i namazati voskom za automobile", kažu iz autoremontne radionice "Univerzal".

 

Ako imate kasko osiguranje, ništa ne dirajte

Ako ste automobil pokrili kasko osiguranjem, nemojte ga aktivirati, niti prati, pre nego što kontaktirate vašu osiguravajuću kuću. Oni će vam objasniti kakva je procedura, kao i kolika je nadoknada u slučaju štete nastale usled poplave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo skinuti akumulator, kako ne bi nastao neki kratak spoj i sl. Ipak ima struje i bez kontakta.

Raskačiti sve džekove i izduvati kompresorom ili jednostavno ostaviti sve na suncu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

"Sve navedene radnje za pokretanje automobila koji je bio poplavljen, trebalo bi da uradi stručno lice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treci korak mi nema nikako logike, vreglati auto a bez ikakvog ulja koji je danima bio u vodi...

 

Ja bi taj treci korak radio tako sto bi nagruvao ulje kroz otvore svecica i ne bi ga verglao, vec rucno razradjivao ili okretanjem same radilice za nekoliko krugova ili ubacio u 2-3 brzinu i lagano pomerao napred  da napravi nekoliko ....

 

Verglanje mi zvuci prebrzo em na suvo em su verovatno spekle karike treba sto neznije to odraditi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino rešenja usuti par litara ulja i tako izverglati i to ulje ispustiti.

Mada motor je tada rasterećen, nema kompresiju nema opterećenja od sagorevanja goriva kao i u toku vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treci korak mi nema nikako logike, vreglati auto a bez ikakvog ulja koji je danima bio u vodi...

 

Ja bi taj treci korak radio tako sto bi nagruvao ulje kroz otvore svecica i ne bi ga verglao, vec rucno razradjivao ili okretanjem same radilice za nekoliko krugova ili ubacio u 2-3 brzinu i lagano pomerao napred  da napravi nekoliko ....

 

Verglanje mi zvuci prebrzo em na suvo em su verovatno spekel karike treba sto neznije to odraditi

 

Takodje sam bas ovo hteo da prokomentarisem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovakva uputstva treba uvek uzimati sa rezervom. Taj koji je ovo pisao sigurno nije imao lošu nameru, već je jednostavno to posao koji je dosta kompleksan pa je skoro nemoguće sve moguće scenarije napisati na papir. Za nešto je potrebno i znanje i iskustvo. S druge strane, kao što neko reče nema kompresije, otvoren je karter, a i ne iscuri ulje svo iz motora kada se otvori karter. Takođe, novi automobili se u fabrici (koliko znam) voze bez ulja ili skoro bez ulja i to par km. Par verglanja mu verovatno neće škoditi. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba uzeti u obzir da ako je cilindar pun vode pitanje je da li moze dovoljno brzo da izbaci vodu a da ne dobije motor hidroudar... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam 100% siguran da moze dovoljno brzo da progura vodu kroz otvor svecice, pogotovo kod motora sa velikim hodom gde je velika brzina klipa... Takodje ako je usis pun vode pa jos ako je turbak ima tona vode koju treba izbaciti pre startovanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to da, ceo taj poduhvat generalno nije za kucnu reziju. Ja bih poceo preko filtera, grane, digao bih i glavu, skinuo karter, sve ocistio i podmazao pa paljenje. Sve drugo je na veliki rizik, jer garantujem da vode ima u svakom cosetu i u glavi motora i u karteru i u usisnoj grani...

A o instalaciji necu ni da pricam, konektori, osiguraci, kompjuteri, budj, korozija... ja ne verujem da neki iole noviji auto moze da radi posle ovoga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi Zof mogao da napiše uputstvo .  http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/user/8801-zof79/

Kako Zofov Stilo radi ? I njegov Stilo je završio u bujici i proveo se kao bos po trnju. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/55767-stilo-19-jtd-poplavljen-auto-sta-raditi/#entry837023

A što se tiče hidroudara teško , sve protera kroz rupu od svećice / dizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njegov nije bio toliko poplavljen, koliko se secam cak unutrasnjost auta nije bila ni mokra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Takođe, novi automobili se u fabrici (koliko znam) voze bez ulja ili skoro bez ulja i to par km. Par verglanja mu verovatno neće škoditi. ;)

Zaboga, ne voze se ni skoro bez ulja, kamo li bez ulja. Jesi li ikad vidio motor koji je sastavljen i upalio bez ulja, kako izgleda?

 

Treba uzeti u obzir da ako je cilindar pun vode pitanje je da li moze dovoljno brzo da izbaci vodu a da ne dobije motor hidroudar... ;)

 

 

Pa nisam 100% siguran da moze dovoljno brzo da progura vodu kroz otvor svecice, pogotovo kod motora sa velikim hodom gde je velika brzina klipa... Takodje ako je usis pun vode pa jos ako je turbak ima tona vode koju treba izbaciti pre startovanja...

Brzina i snaga startera su zanemarive u odnosu na brzinu i uopšte sile koje djeluju na klip pri radu motora. Takođe, nema kompresije...u biti, ništa ti se neće desiti da zaverglaš motor kojem su sve stubline pune vode, ukoliko nema svjećice/dizne.

 

Naravno da je neophodno svu vodu izbaciti iz usisnog trakta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih obavezno skinuo karter I sve lepo oprao masinom za pranje kola pod pritiskom.

Kroz radilicu i blok motora ima puno kanala za ulje koji mogu da se zapuse blatom I zapeku pa bez skidanja kartera mogu da ostanu zapuseni, i ne izadju sa starim uljem, pa kad motor upali da udju u novo ulje I isprljaju ga... a posle polako da se cisre u toku voznje i da struzu motor... u svakom slucaju I posle takvog ciscenja nasuo bih neko jeftino ulje, koje bih promenio cim se zaprlja... ne znam uopste kada, da li posle par stotina kilometara, ili par kilometara, ili minuta rada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran sto su svi u fazonu za razradjivanje i ovo startovanje poplavljenog motora da se koristi jeftino ulje sumnjivog kvaliteta? Valjda u ovakvim otezanim uslovima rada motora treba kvalitetno skuplje ulje sa dobrim svojstvima podmazivanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba da radi dugo ali u tim otezanim uslovima haba motor vise nego u normalnim okolnostima... Kvalitetnija ulja pored boljeg podmazivanja trebala bi da imaju i bolja svojstva po pitanju ciscenja motora... Ne znam to za kafu, ja je ne pijem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...