Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
razor_amd

Alfa Romeo 159sw JTDm - problemi pri ubrzavanju

Recommended Posts

Poštovane kolege,

Pokušaću da što preciznije objasnim svoj problem.

 

Dešava se to da auto u 4., 5. i 6. brzini slabije vuče i tad se javlja jedan čudan fenomen. Najpre sam mislio da možda proklizava lamela, jer se javlja sličan simptom, ali je to isključeno upravo iz razloga što od 1. do 3 brzine vuče nenormalno dobro i nema ni pomena o proklizavanju lamele. Takođe, hoće da krene iz mesta i 3. brzinom bez ikakvih problema, podrhtavanja i proklizavanja. Ne trese kabinu, ne drma, ne pravi nikakve uobičajene simptome da navede na to da nevalja zamajac i slično. Jedino mi je rečeno da mi je kvačilo dosta tvrdo i da nisko hvata, a da ne bi trebalo da bude toliko tvrdo pošto je hidraulični druk lager.

 

Dakle, sad objašnjenje mog problema.

Na primer, vozim ustaljenom brzinom od oko 90km/h 5-om brzinom (ili oko 80km/h 4-om, itd...), obrtaljka je tu uvek nešto ispod 2000 obrtaja. Približavam se automobilu ispred sebe. Tada pritisnem pedalu gasa, da bih ga pretekao, auto normalno krene da ubrzava i onda se desi da negde oko 2200-2300 obrtaja, skala naglo skoči za 100-500 obrtaja (i zvuk motora prati podizanje obrtaja i to traje oko 1 sekundu). U tim trenucima, turbini padne pritisak za 0,3 - 0,4 bara (gledano na skali za pritisak), auto nastavlja da ubrzava ali osetno sporije, iako se obrtaji brže penju. Nakon toga se obrtaji isto toliko brzo vrate nazad na vrednost koja bi trebalo da bude i auto posle toga nastavi da ubrzava normalno. Krenulo je da se dešava sve češće i češće, u početku samo 1 dnevno dok mi se skoro desilo da je u toku jednog ubrzavanja u 5. brzini između 2000 i 3000 obrtaja skala uradila to 3 puta zaredom. Ubrzava auto, skala skoči malo pa se vrati, pa auto nastavi da ubrzava, pa skala opet skoči malo pa se vrati pa nastavi normalno pa opet skoči i vrati se, i sve u rasponu od 2000 do 3000 obrtaja. Sve ukupno je trajalo nešto oko 2-3 sekunde. Kada skala obrtaja skače, tada skala za pritisak turbine pada. Kada se skala vrati nazad na realnu vrednost, turbina se popne nazad na pun pritisak (oko 1,5bar).

 

Samo da napomenem da pre 2000 i posle 3000 obrtaja nema tih simptoma, samo u tom rasponu se dešava i to se desi jednom ili 2 puta u toku dalje vožnje. S obzirom na to kako auto ubrzava u 3. brzini, mislim da bi u 4. trebao da ubrzava bolje nego što to radi kada se ovaj simptom ne ispoljava. Deluje mi da mu fali snage nakon 4. brzine u rasponu od 2000-3000 obrtaja.

 

Nekoliko njih mi je pomenulo da to može da bude do DPF-a i EGR-a, pošto moja alfa ima oba.

 

Onda sam rešio da ga odvezem do drugara da probamo regeneraciju DPFa preko dijagnostike. Danas smo auto priključili na dijagnostiku, ispratili uputstva u programu, pokrenuli regeneraciju DPF filtera i čekali da završi. U toku prve regeneracije, nije izbacio ni malo dima na auspuhu, ni trunkica, a vazduh vreo. Očitali smo procenat začepljenja DPF filtera tek nakon prvog čišćenja, zaboravili da to uradimo pre čišćenja i dijagnostika je pokazala da je na 71%. Rešili smo da još jednom ponovimo čišćenje i ovaj put je na samom početku regeneracije jedno 10ak sekundi izbacao plavi dim, a posle toga opet čisto, bez dima do kraja čišćenja. Nakon toga dijagnostika je očitala zaprljanje od 70%. Dakle, samo 1 procenat razlike nakon drugog čišćenja.

 

Čuo sam se i sa Bojketom danas, reče da bi možda i vakum creva mogla da prave sličan problem, i da to možemo da ispitamo naredne nedelje.

 

Da li da skidam i čistim DPF manuelno? Da li da ga potpuno isključim (zamenim, skinem)? Da li isto da uradim i sa EGRom?

 

Nadam se da sam uspeo što približnije da objasnim svoj problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da su vakum creva.A taj dpf skidaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ukines dpf i egr i nema glava da te boli :guitar: malo cipnes...al malo...i vozi misko..peta pun gas i polako..veruj znam iz iskustva,radio sam dugo u alfa romeo servisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je set kvacila problem...tacnije lamela proklizava. Ako je lamela spojena takoreci dobijes fizicku vezu obrtaja motora sa obrtajima tockova i jedino moze da bude da se nesto u tom prenosu zeznulo da bih ti bez ubrzanja tockova podizao obrtaje motora. Osim lamele sve su cvrste veze i nema dje drugo da bude...

Inace klizanje lamele se i javlja u vecim brzinama jer na manjim brze dobijas ubrzanje a obrtni moment isto tako brze opada dok u vecim brzinama 4-5-6 imas duzi nalet obrtnog momenta a sporije podizanje obrtaja pa prokliza...daces mi 5 bambija ako budem u pravu:-)

Edited by bojankov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ok to..al ovo za dpf i egr...slobodno uradi.trebalo bi neko ovlaceno lice da pogleda auto da ne nagadjamo ovako...moz i zamajac da bude...moze da trese zbog zglobova tj krsteva do menjac....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slican problem, javljao se samo u 4. i 5. brzini i ne uvek. Pokusaj da uzastopno npr u petoj spustis na 2000obr pa pun gas do 3000, pa opet na 2000 pa na 3000. Meni je tako klizalo, nista strasno ali klizalo.

Ispostavilo se da je neko nekad menjao set kvacila ali nije uradio to kako treba, ulje jaaaako malo kapalo i mastilo lamelu, a lamela dobra, hvatala kako treba, ali samo po nekad klizala....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada mi se desi ovo proklizavanje u toku voznje, nakon toga pokusam po vise desetina puta da ga opet ponovim namerno, bas kao sto kazes, spustim do 2000 obrtaja i naglo dam gas do 3000 obrtaja i non-stop tako, i nece da prokliza, niti u 4. niti u 5. brzini. Desi se mnogo retko u toku voznje, i to bas samo kad se njemu hoce. Vec nekoliko puta sam vozio automehanicara sa sobom da bi video o cemu se radi, vozili smo po 20-30 kilometara i nikako da se desi, juce smo skoro stigli do Krusevca. A lamela bi valjda trebalo da proklizava vise kada se zagreje...

 

Nije uopste nista alarmantno, ali bih voleo da resim to.

 

ukines dpf i egr i nema glava da te boli :guitar: malo cipnes...al malo...i vozi misko..peta pun gas i polako..veruj znam iz iskustva,radio sam dugo u alfa romeo servisu...

 

Vec je chipovana, takva dosla iz Italije pre 5 godina, promenjena usisna grana sa restyling modela i odradjen chip na 180KS. E sad, vrlo moguce je da je ovo prvi set kvacila i da mu je doslo vreme za zamenu, pa je tek pocelo da proklizava.

 

Brine me samo, ako skinem DPF i EGR, sta se desava kad sa takvim autom odem u inostranstvo? Da li mogu da me kazne ili ne?

 

Da li da pokusam da ga ocistim sa necim od ovoga:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/JLM-DPF-Diesel-Particulate-Filter-Cleaner-Fix-for-Audi-Alfa-Romeo-100ml-/190615258327?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3AAlfa+Romeo|Model%3A159&hash=item2c618e04d7

http://www.ebay.co.uk/itm/b-DPF-Diesel-Particulate-Filter-fix-for-ALFA-ROMEO-159-156-147-/201080976432?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ed15c3430

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svoj egr zapušio i prošao Hrvatsku, Mađarsku, Sloveniju i Italiju bez problema. Štaviše samo me je jednom policija i zaustavila u Hrvatskoj na nekoj pumpi i to nešto bezveze. E sad da može da se desi da ti provere izduvne gasove i naprave problem, opet moguće je, ali ja bih skinuo oba jer su gluposti pa ako dođe jednog dana vreme za vraćanje ponovo ih pustio u rad i sređivao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to ozbiljno ili mit da u lijepoj mogu da ti proveravaju izduvne gasove? Ne idem tamo i principa, nemam apsolutno nikakve potrebe itd, ali mi je neverovatno da mogu za to da.smaraju. Meni auto bas purnja kada ga stisnem, a idem i ove godine u Grcku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to ozbiljno ili mit da u lijepoj mogu da ti proveravaju izduvne gasove?

To prave probleme ovi na tehnickom, ali policija bas i ne, vidjam svakodnevno dizelase sto dime i nikom nista. Policija se jos ne zamara time.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to pravilo da kad se skine DPF I zatvori EGR da ce da dimi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nego da nece da dimi...ali oni smanjuju koncentraciju co2 u izduvnim gasovima pa kad se odradi test posle skidanja dpf i blokiranja egra ih ima vise...jer onda spadas na euro 2 normu takoreci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to ozbiljno ili mit da u lijepoj mogu da ti proveravaju izduvne gasove? Ne idem tamo i principa, nemam apsolutno nikakve potrebe itd, ali mi je neverovatno da mogu za to da.smaraju. Meni auto bas purnja kada ga stisnem, a idem i ove godine u Grcku.

 

 

Ja čuo gomilu puta, ali nikada video. Nema mi nešto logike. Ako je tvoja zemlja pustila da prođeš tehnički valjda je to neka garancija i za inostranstvo da ti je auto ispravan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitam zato sto se ja spremam za taj poduhvat, skidanje DPF, EGR i mozda neki mali cip ali da ide preko sport dugmeta

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je set kvacila problem...tacnije lamela proklizava. Ako je lamela spojena takoreci dobijes fizicku vezu obrtaja motora sa obrtajima tockova i jedino moze da bude da se nesto u tom prenosu zeznulo da bih ti bez ubrzanja tockova podizao obrtaje motora. Osim lamele sve su cvrste veze i nema dje drugo da bude...

Inace klizanje lamele se i javlja u vecim brzinama jer na manjim brze dobijas ubrzanje a obrtni moment isto tako brze opada dok u vecim brzinama 4-5-6 imas duzi nalet obrtnog momenta a sporije podizanje obrtaja pa prokliza...daces mi 5 bambija ako budem u pravu:-)

+1 od mene, potupno se slažem sa ovim postom.

 

Kada motor diže obrtaje, a auto ne ubrzava, to može da znači samo da u prenosu snage dolazi do problema usled kog se javljaju gubici. Postoji samo jedno mesto gde se nešto tako može desiti(ako izuzmemo kontakt točkova sa podlogom), a to je naravno spojnica(kvačilo). Sve kako je opisano vodi priču na kvačilo. Pritisak turbine pada jer motor gubi opterećenje usled proklizavanja. Javlja ti se u visokom stepenu prenosa jer tada kvačilo najviše trpi iz razloga što su tada i sami spoljni otpori kretanja automobila veliki, a većim delom što samo kvačilo tada mora da prenese ogroman obrtni moment koji stiže od motora, a sa druge strane ima veliki kontra moment od menjača zbog visokog stepena prenosa. 

Možda ti se ne bi dešavalo da je nije čipovan. :)

 

Ne moraš da imaš nikakve druge probleme, tipa trešenja ili slično da bi kvačilo proklizavalo. I kod mene je nekad ranije na puntiću sve idealno bilo, nije tresao pri polasku, ništa, ali je počelo da proklizava upravo kada se potopi gas u petoj brzini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...