Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferrari je vredan 10.8 milijardi evra, ali nije na prodaju

Recommended Posts

ferrari%20california%206602.jpg

 

Prema navodima Fiat Chrysler Automobile izvršnog direktora Sergio Marchionne-a jedan od najželjenijih brendova je proizvođač superautomobila Ferrari koji vredi oko 10.8 milijardi evra, ali ova marka nije na prodaju. U stvari, kako je rekao Marchionne koji je istovremeno okončao, predstavljanjem petogodišnjeg plana Fiat Chrysler Automobiles, spekulacije da bi mesto prvog čoveka kompanije mogao da napusti pre nego što se očekivalo, Ferrari niti je na prodaju, nije nikada bio niti će ikada biti. On je takođe opovrgao procene Wall Streeta o vrednosti Ferrari brenda i istakao da je ovaj brend drastično potcenjen od strane Wall Street-a. Ferrari trenutno proizvodi 7.000 vozila godišnje i predstavlja novi model svake godine dok je životni ciklus svakog modela oko četiri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koliko zaista vredi Ferrari?

 

ferrari%20california%206602.jpg

 

Kako prenosi B92, grupacija FIAT Chrysler Automobiles (FCA) nedavno je najavila da će izdvojiti Ferrari u zasebnu poslovnu celinu i ponuditi na prodaju 10% akcija te kompanije, kako bi došla do svežeg novca za nove investicije. Međutim, postavlja se pitanje koliko Ferrari vredi na tržištu? Ako pitate izvršnog direktora grupe FCA, i odnedavno prvog čoveka Ferrarija, Serđa Markionea, on će vam reći da je vrednost kompanije oko 12 milijardi evra.

 

Ekonomski analitičari i stručnjaci za automobilsko tržište smatraju da Ferrari vredi znatno manje. Tako je magazin Automotve News izašao u javnost sa sumom od oko 5 milijardi evra, dok investiciona kompanija Exane Paribas procenjuje vrednost kompanije na 5.5 milijardi. Da Ferrari na slobodnom tržištu vredi 8.7 milijardi evra, tvrde u kompaniji Barclays, a italijanska banka Akros smatra da je vrednost Ferrarija 7.2 milijarde evra. Procene koje je iznela druga italijanska banka - Mediobanca, kreću se između 7.1 i 8.6 milijardi evra. Iako i među stručnjacima postoje neslaganja, njihove prognoze su daleko niže od one koju je izneo Markione. Ipak, prava vrednost biće poznata 2015. godine, kada će, prema najavi FCA, na prodaju biti ponuđeno 10 odsto akcija Ferrarija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari će Fiatu morati da plati 2.25 milijardi evra

 

La%20Ferrari.jpg

 

Grupacija Fiat-Krajsler automobili procenila je da će im Ferari ukupno isplatiti oko 2.25 milijadi evra pre nego što se potpuno odcepe naredne godine. ''Pre nego što se ozvaniči odvajanje nameravamo da završimo određene transakcije koje uključuju distribuciju i trasfer novca iz Ferarija u iznosu od 2.25 milijardi evra'', rečeno je u zvaničnom saopštenju Fiat-Krajsler grupacije. Kao što je i ranije saopšteno, Serđo Markjone, trenutno izvršni direktor obe firme, će na tržište ponuditi 10 posto Ferarija. Odvajanja Fiata i Ferarija je samo deo velikog plana prikupljanja sredstava italijanske firme koja želi da isplati dugove i krene u novu finansijsku strategiju, a Markione procenjuje da će grupacija dobiti ukupno oko 4 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari navodno seli sedište u London, Fiat demantuje

 

ferrari%20458%2001.jpg

 

Ferrari će uskoro biti odvojen od Fiata i na berzi će biti kao samostalna kompanija. Ova nezavisnost sa sobom nosi i brojne poslovne odluke, a jedna od njih je i ona o sedištu firme. Fiat je nakon spajanja sa Chryslerom odlučio da više ne želi da plaća 31.4 posto poreza u Italiji pa je nova kompanija Fiat Chrysler Automobiles registrovana u Holandiji sa sedištem u Londonu, u kome korporativni porez iznosi 21 posto, a od sledeće godine će iznositi 20 posto. Sama najava da bi i Ferrari mogao da krene ovim stopama izazvala je pravu lavinu kritika u Italiji.

 

Italijani na Ferrari gledaju kao na porodično srebro pa bi ih preseljenje kompanije, uprkos tome što bi proizvodnja ostala u Maranellu, silno pogodilo. U Fiatu su za sada odbacili špekulacije o novom sedištu kompanije kao neutemeljene. Ipak, činjenica da postoje opravdani motivi za preseljenje Ferrarija jasno govore o tome da italijanski fiskalni sistem nije kompetitivan u odnosu na druge evropske ekonomije, primetio je za Bloomberg profesor javnih finansija Ugo Arrigo sa milanskog univerzizteta Bicocca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Članovi Ferrari porodice neće da prodaju svoj udeo u firmi

 

ferrari%20x%20111.jpg

 

Pjero Ferrari, unuk osnivača Ferrarija Enca Ferrarija je ovih dana saopštio da nema nikakvu nameru da proda 10 posto udela italijanskog proizvođača superautomobila koliko poseduje njegova familija. ''Nikada nisam prodavao deonice i nemam ni nameru to sada da radim'', rekao je Ferrari novinarima na događaju ove nedelje. Grupacija Fiat-Krajsler automobili ove godine planira da ponudi Ferrari na prodaju javnosti, saopštio je izvršni direktor grupacije Serđo Markijone prošlog meseca. Markijone je još u oktobru najavio da će se Ferrari odvojiti od grupacije, a da će na javnu prodaju otići 10 posto akcija dok će ostatak udela Fiat-Krajsler grupacije otići njenim deoničarima.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA odlaže distribuciju Ferrarijevih deonica

 

ferrari%20f12%20polo.jpg

 
Većina ljudi ne može da priušti Ferrari, ali će uskoro imati priliku da postane deo čuvene kompanije zahvaljujući budućoj javnoj ponudi. FCA će 10 odsto akcija staviti u slobodnu prodaju u trećem kvartalu ove godine. Nakon ove ''žetve para'', ostatak deonica se neko vreme neće distribuirati. Ova strategija je prilično jednostavna za razumevanje. FCA odlaže prodaju do prvog kvartala 2016. da bi podelila preostale deonice Ferrarijevim akcionarima. Na ovaj način proizvođač ostvaruje 80 odsto profita kompanije za 2015. FCA raspolaže dobrim brojkama kada je u pitanju prvi kvartal 2015., tako da je dodatni keš uvek dobrodošao.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znaci u praksi to odvajanje ferarija od FIATA, nece vise biti motora za maserati (mozda i alfu) iz ferarija.

Dalje, sta sprecava nekog od rivala da kupi akcije ferarija kada ih ponude javno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motora će tek biti, najavljuje se Ferrari kao onaj koji će praviti pojedine verzije motora za nove Alfe.

 

Prodaja akcija je tu prevashodno da se prikupi još kapitala, da iskoristiš da na ime uzmeš dosta novca. Ili prodaješ postojeće akcije, ili štampaš nove.

Koliko ćeš novih štampati zavisi od odluke svake firme, a to može ići dotle da odštamaš više novih akcija nego što ih je ukupno uopšte bilo pre toga, i to je onda ustvari promena vlasnika firme dokapitalizacijom.

Koliko razumem, ovde nije u pitanju štampanje novih akcija, nego će nakon preraspodele postojećih akcija Ferrarija ostati 10% da kažemo ''neraspoređenih'', koje onda žele da prodaju nekome i tako dođu do još svežeg novca.

Ferrari ne mora da proda svoje akcije svakome ko želi da ih kupi, kao što nijedna firma ne mora. Prilikom kreiranja ponude za prodaju toliko i toliko akcija, napisaće koji su uslovi za njihovu kupovinu. Npr. mogu da napišu da samo već postojeći vlasnici akcija mogu da kupe tih 10%, ili mogu da napišu da nijedan drugi proiizvođač automobila ne može da ih kupi, ili šta god već...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari želi da prikupi najmanje deset milijardi evra

 

127492-ferrari%20488%2011.jpg

 
Fiat Chrysler očekuje da će njegova filijala sportskih automobila Ferrari planiranom javnom ponudom deonica (IPO) prikupiti najmanje deset milijardi evra. Izvršni direktor Sergio Marchionne naveo je ovaj iznos na marginama jednog korporativnog događaja u Torinu. Italijansko-američki proizvođač automobila je 2014. godine najavio da će deset posto deonica Ferrarija ponuditi na berzi. Prihodima od prodaje deonica, sedmi po veličini svetski proizvođač automobila, koji je nastao preuzimanjem Chryslera od Fiata, finansiraće svoje planove za proširenje. Izvorno Ferrarijev IPO je bio najavljen za 2015., ali sada nije isključen pomak za sledeću godinu. 
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati postaje perjanica FCA

 

Maserati%20Alfieri%202111.jpg

 
Prošlog oktobra je nastupio pravi šok nakon što je FCA objavio da će staviti akcije Ferrarija u prodaju, da bi ove nedelje šef kompanije, Serđo Markione izjavio je da je mislio da je Ferrari kao samostalna firma vredan ''najmanje'' jedanaest milijardi dolara. Veći deo novih akcija u Ferrariju će završiti u rukama postojećih FCA deoničara, što znači Exora, kojeg kontroliše porodica Anjeli, i sina osnivača Ferrarija, Pijera Ferarija, koji će zadržati svojih deset odsto udela, dok će ostatak od oko deset odsto biti prodat tokom javne ponude. Nakon lansiranja, akcije Ferrarija će se naći na Njujorškoj berzi. Veruje se da će UBS biti investiciona banka koja će voditi prodaju, verovatno sa početkom u kasnijem delu godine.
Ovo će obezbediti preko potrebne finansije za FCA, koji će moći dodatno da investira u Alfa Romeo i Maserati, kao i FCA US, koji potencijalno može da napravi kud i kamo veći profit od Ferrarija. Kontrola samog Ferrarija će u velikoj meri ostati u rukama FCA, kada se u obzir uzme planirana vlasnička struktura, kao i činjenica da će Markione verovatno ostati predsednik italijanskog proizvođača superautomobila.
 
To će takođe značiti da Maserati postaje najelitnija marka unutar FCA.
''Maserati je veoma bitan'', rekao je Markione za Bloomberg. ''Nakon stavljanja akcija Ferrarija na berzu, Maserati postaje najekskluzivnija marka koju imamo.'' Ipak, pred Maseratijem je dug put pre nego stekne snagu, prestiž i profitabilnost u kojima uživa Ferrari. Ova marka je već naišla na izvesne prepreke. Maserati ima srednjeročni plan od 50.000 prodatih jedinica godišnje, ali je proizvodnja morala biti redukovana nakon prošlogodišnje prodaje od 36.500 automobila. U aprilu je pad prodaje iznosio devet odsto, na 7.306 jedinica, a profit u prvom kvartalu je pao za značajnih 39 odsto (na 40 miliona dolara). Pad prodaje se u najvećoj meri pripisuje padu kineskog tržišta. Ipak, postoje i neke svetle tačke. Početkom sledeće godine, stićiće dugo očekivani Levante, koji će se naći u rastućem segmentu luksuznih SUV modela. Pored Levantea, tu će biti i novi sportski model baziran na atraktivnom Alfieri konceptu, kao i nova generacija GranTurisma.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler prodaje Ferrarijeve deonice na berzi

 

ferrari%20laferrari%2053.jpg

 
Kako piše Mojauto, Ferarijeva matična kompanija Fiat-Krajsler automobili (FCA) je podnela neophodna dokumenta da se deonice proizvođača superautomobila pojave na berzi u Njujorku. Izvršni direktor FCA Serđo Markjone je odlučio da proda 10% deonica Ferarija kako bi sponzorisao petogodišnji projekat globalnog širenja matične firme. Ranije je najavljeno da će do odvajanja Ferarija od FCA svakako doći, a veruje se da će se proizvođač superautomobila napokon osamostaliti početkom naredne godine. Kako sada stoje stvari, 10% Ferarijevih deonica će biti ponuđeno javnosti na berzi, 80% će biti podeljeno postojećim akcionarima Fiat-Chrysler automobila, a preostalih 10% će ostati u vlasništvu Pjera Lardi Ferarija, sina osnivača kompanije.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markione uskoro i CEO Ferrarija?

 

marchionne%202012.jpg

 
Mada FCA nastoji da Ferrari pretvori u zasebnu kompaniju, Serđo Markione ne želi da se odrekne bilo kakve kontrole. On ne samo što je predsednik Ferrarija, već bi takođe mogao da postane i CEO umesto Amedea Felise. To znači da će sudbina legendarne marke biti u potpunosti u Markioneovim rukama. Glasine o odlasku Felise su se pojavile u julu, ali marka nikada nije dala zvaničnu izjavu povodom toga. Izveštaji sugerišu da bi on u septembru mogao da istupi sa svoje funkcije. Čelnici ''propetog konjića'' rade na zameni, ali ni tu nema bilo kakvih oficijelnih informacija. Felisa bi ipak mogao da zadrži ulogu savetnika nakon penzionisanja. Ukoliko Markione preuzme palicu od Felise, to bi moglo da se desi paralelno sa ostvarivanjem nezavisnosti Ferrarija.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari bi na NYSE (berza u Njujorku) mogao da vredi oko 11 milijardi evra

 

ferrari%20488%201111111.jpg

 
Status Ferrarija kao kompanije koja proizvodi automobile za najbogatije mogao bi uvećati tržišnu vrednost na prvoj javnoj ponudi deonica na čak 11 milijardi evra. To javlja agencija Bloomberg pozivajući se na izjave neimenovanih izvora upoznatih sa situacijom. Vrednost Ferrarija bi mogla biti procenjena na između 10 do 11 milijardi evra kada vlasnik Ferrarija, Fiat Chrysler automobili (FCA), proda 10 posto udela u toj filijali na Njujorškoj berzi, tvrde neimenovani izvori. Generalni direktor FCA, Sergio Marchionne, koji je takođe i direktor Ferrarija, već mesecima insistira na tome da ovaj brend treba da bude vrednovan kao proizvođač luksuzne robe, kao što su modne kuće Prada i Erme, a ne kao jedan proizvođač automobila. Ferrari, čijim će se deonicama trgovati na Njujorškoj berzi pod oznakom FRRI, prošle godine je registrovao profit pre oporezivanja od 693 miliona evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari izašao na Njujoršku berzu, akcija od 48-52 dolara

 

ferrari%20c%2011111.jpg

 
Kako piše Tanjug, automobilska kompanija Fiat Krajsler Automobili (FCA) pokrenula je juče dugo očekivani postupak inicijalne javne ponude akcija (IPO) svog proizvođača sportskih automobila Ferarija. Očekuje se da će cena akcija na Njujorškoj berzi biti u rasponu od 48 do 52 dolara, a njima će se trgovati pod oznakom RACE, navodi se u saopštenju FCA, a prenosi agencija AP. Posle javne ponude akcija, FCA, koji ima 90 odsto akcija u Ferariju, zadržaće oko 80 odsto akcija koje planira da, kako je ranije saopšteno, preraspodeli sopstvenim akcionarima početkom naredne godine. Ovakav potez je, kako je saopšteno iz FCA, deo ''serije transakcija namenjenih odvajanju Ferarija od FCA'', dok je iza ovoga koraka, prema ocenama američke agencije AP, namera da se ovaj luksuzni brend odvoji od majke-firme, kao i da se prikupi novac za planove rasta FCA.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Ferrarija u debiju na Wall Streetu uzletele 5.8%

 

ferrari%20c%2044.jpg

 
Nakon uspešne inicijalne javne ponude (IPO), cena deonice Ferrarija skočila je u sredu, prvog dana trgovanja na Wall Streetu 5.8 posto, a u jednom trenutku bila je na dobitku i 15 posto. Mada je zbog nesigurne situacije na svetskim tržištima deonica poslednjih meseci nekoliko javnih ponuda deonica propalo, ponuda deonica Ferrarija privukla je veliku potražnju, pa je u IPO-u cena određena na maksimalna 52 dolara. Veliki interes investitora potvrđen je i u sredu, kada je u debiju na Wall Streetu cena deonice tog italijanskog proizvođača automobila u jednom trenutku skočila i 15 posto, na 60 dolara. Ipak, do kraja dana taj dobitak je smanjen na 5.8 posto, pa je cena Ferrarija trgovanje završila na 55 dolara.
 
Prvom danu trgovanja deonicama Ferrarija na najvećoj svetskoj berzi prisustvovala je celokupna vrhuška Fiat Chrysler Automobilesa (FCA), većinskog vlasnika Ferrarija, koji je i ponudio na prodaju 9 posto ili oko 17.2 miliona deonica Ferrarija. Početkom sledeće godine očekuje se potpuno izdvajanje Ferrarija iz FCA, pa će taj proizvođač automobila postati potpuno samostalan. Pritom će Piero Ferrari, predsednik firme i sin osnivača kompanije Enza, zadržati 10 posto deonica kompanije, dok će FCA, sedmi po veličini svetski proizvođač automobila, preostalih oko 80 posto deonica Ferrarija podeliti postojećim deoničarima FCA. I dok je cena deonice Ferrarija juče skočila više od 5 posto, pa je tržišna vrednost te firme premašila 10 milijardi dolara, na berzi u Milanu cena deonice FCA pala je više od 5 posto. To je posledica, kažu analitičari, pozicioniranja investitora uoči potpunog izdvajanja Ferrarija iz FCA.
U proteklih godinu dana, otkako je objavljen plan o izlasku Ferrarija na tržište kapitala i podeli 80 posto deonica te kompanije deničarima FCA, cena deonice FCA skočila je više od 80 posto. U javnoj ponudi deonica Ferrarija FCA je prikupila 893 miliona dolara, a budući da će Ferrari preuzeti i deo postojećih dugova, ukupan dobitak za FCA procenjuje se na otprilike 4 milijarde dolara.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akcionari FCA odobrili odvajanje Ferrarija u posebnu kompaniju

 

ferrari%20california%2077.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, akcionari automobilske kompanije Fiat-Chrysler Automobiliodobrili su odvajanje Ferarija u posebnu kompaniju. To bi kako je predviđeno, trebalo da se desi u januaru.
Akcionari FCA su, na sastanku u sedištu kompanije u Amsterdamu, većinom od 98 odsto glasova podržali izdvajanje proizvodjača luksuznih sportskih automobila iz matične kuće, navodeći da će akcije Ferarija koje drži FCA biti prebačene u novoformiranu holandsku kompaniju FE Interim B.V. Predsednik FCA Serđo Markione rekao je akcionarima da je odvajanje Ferarija početak novog poglavlja, koje će toj kompaniji omogućiti da unapredi svoj potencijal za budući rast i da prati svoje strategije uz veću finansijsku i poslovnu nezavisnost. Markione je dodao neće biti novih izdvajanja drugih brendova iz grupacije u bliskoj budućnosti. Vrednost Ferarija je po izlasku na Volstrit procenjena na 10.6 milijardi dolara (10 milijardi evra). FCA je pre izlaska Ferarija na berzu držao 90 odsto akcija te kompanije.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari izlazi iz Fiata

 

135123-ferrari%20s%20111.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, automobilska kompanija Fiat Krajsler Automobili (FCA) saopštila je da će odvojiti svoju filijalu Ferari u posebnu kompaniju između 1. i 3. januara 2016, pri čemu će akcionari dobiti jednu akciju Ferarija za svakih 10 akcija FCA koje drže. Milanska berza je ranije ovog meseca dala ''zeleno svetlo'' za inicijalnu javnu ponudu (IPO) Ferarija 4. januara, prenosi agencija ANSA. Ferari je u oktobru održao IPO na Volstritu, gde se njegove akcije prodaju za 47.48 dolara. Vrednost proizvođača luksuznih sportskih automobila je po izlasku na američku berzu procenjena na 10.6 milijardi dolara (10 milijardi evra). FCA je pre izlaska Ferarija na Volstrit držao 90 odsto akcija te kompanije.
Predsednik FCA Serđo Markione rekao je akcionarima da je odvajanje Ferarija početak novog poglavlja, koje će toj kompaniji omogućiti da unapredi svoj potencijal za budući rast i da prati svoje strategije uz veću finansijsku i poslovnu nezavisnost. Markione je dodao neće biti novih izdvajanja drugih brendova iz grupacije u bliskoj budućnosti.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari lansirao akcije na Milanskoj berzi

 

ferrari%20ff%200.jpg

 
Kako prenosi Beta, Ferrari je uspešno lansirao akcije na Milanskoj berzi i započeo novo poglavlje kao samostalna kompanija, nakon odvajanja od dugogodišnjeg poslovnog partnera, kompanije Fiat Chrysler Automobili. Prvog dana trgovine na berzi, automobilska kompanija je zaradila 43 miliona evra od prodaje akcija. Cena akcije pala je na 41.75 evra, nakon čega je prodaja privremeno suspendovana, a potom se popela na 41.90 evra. Kompanija Ferrari debitovala je na Njujorškoj berzi u oktobru prošle godine. Poslednjeg dana 2015. godine cena njenih akcija na toj berzi iznosila je 44 evra. Nova kompanija, koja se odvojila od Fiat Chryslera, u vlasništvu je firme ''Exor Spa'' iz automobilske porodice Agnelli, sa 23.5 odsto u vlasništvu i Pierre Ferrarija, sina osnivača Enza Ferrarija, sa 10 odsto. ''Novo poglavlje za kompaniju je otvoreno, prodaja akcija je nova polazišna tačka'', izjavio je novinarima Sergio Marchione.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pala vrednost deonica Ferrarija

 

181309-ferrari k 001.jpg

 

Deonice Ferrarija su danas pale jer italijanski proizvođač luksuznih automobila nije poboljšao svoje procene profita za 2019. godinu, uprkos snažnim poslovnim rezultatima u prvom delu ove godine. Objavljujući rezultate za drugo tromesečje, kompanija je potvrdila da je na putu da dostigne gornji prag svojih smernica po svim relevantnim poslovnim rezulatima. Ferrarijeva dobit pre kamata i amortizacije (EBIT) je porasla za 8.7 odsto u drugom kvartalu na 314 miliona evra, što je u skladu sa očekivanjima analitičara. Međutim, došlo je i do izvesnog razočaranja jer su brojni investitori i analitičari očekivali da će Ferrari poboljšati svoje smernice. Deonice Ferarija na Milanskoj berzi su u jednom trenutku pale za čak 6.9 odsto, da bi do 12:35 sati bile u padu od 4.0 odsto. Za 2019. godinu, Ferrari predviđa da će njegova dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasti oko 10% na između 1.2 i 1.25 milijardi evra, dok će prihodi od prodaje porasti za više od 3% na preko 3.5 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekordna dobit Ferrarija

 

Ferrari-SF90 plavi 01.jpg

 

Ferrari je ostvario rekordnu dobit u trenutku dok se proizvođač superautomobila priprema za stvaranje novih tehnoloških partnerstava i postavljanje svoje električne strategije. Ferrari je odbacio probleme sa pandemijom koji su pratili širu automobilsku industriju, poput nestašice čipova, kako bi ostvario rekordnu prodaju i profit koji je bio veći nego pre pandemije. Marže u Ferrariju, koji se takođe priprema za lansiranje svog prvog SUV vozila - Purosangue - 2022. godine, pomogla je velika potražnja za njegovim modelima sa V8 pogonom, uključujući SF90, hibridni superautomobil vredan debelo preko 400.000 evra.

 

Izvršni direktor Benedetto Vigna, planira da predstavi novu strategiju u junu koja će uključivati put do potpunog neutralnog ugljenika do 2030. godine. U sredu je obećao ''važna tehnološka partnerstva'' za kompaniju ''u bliskoj budućnosti'', povrh trenutnog odnosa brenda sa Amazon Web Services. Prošle godine, pre nego što se Vigna pridružio kompaniji, objavljeni su planovi za lansiranje svog prvog čistog električnog automobila 2025. godine, otprilike u isto vreme kada i Bentley i Aston Martin planiraju modele samo na baterije. Vigna je priznao da se Ferrari suočio sa povećanjem troškova zbog računa za aluminijum i energiju, ali je rekao da grupa ''pažljivo prati'' i da će odlučiti da li će ove godine povisiti cene. Dok je većina proizvođača automobila patila od nedostatka čipova, nekolicina luksuznih marki je uspela da izbegne krizu plaćajući veće cene. Neto dobit za prošlu godinu je porasla na 833 miliona evra sa 609 miliona evra u 2020. i veća je od 699 miliona evra prijavljenih u 2019. iako je dobit u poslednjem tromesečju pala sa 263 na 214 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...