Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Petogodišnji biznis plan za Fiat

Recommended Posts

fiat%205%202018.jpg

 

 

 

 

Osim za Chrysler, Jeep, DodgeAlfa Romeo, Fiat Chrysler Automobiles je naravno saopštio i svoj petogodišnji plan i za sam Fiat.

Ono najzanimljivije iz saopštenja se ipak odnosi na nove modele, a jedan od zanimljivijih stiže još tokom ove godine, i to dugo najavljivani 500X. Automobil je u stvari Fiatova verzija novog Jeepa Renegade (naravno sa potpuno drugačijim dizajnom), koji će biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel motora. Što se noviteta za evropsko tržište tiče, Fiat planira da 2015. ponudi novi kompaktni sedan i jedan misteriozni novi model koji je u saopštenju označen kao ''specialty'' vozilo. To bi možda mogla da bude Fiatova verzija zajedničkog roadstera koji se razvija sa Mazdom, ali to nije zvanično potvrđeno.

 

Takođe, Fiat će Evropljanima u 2016. ponuditi i kompaktni hatchback i kompaktni karavan, kao i model B segmenta (naslednik sadašnjeg Punta), tokom 2017. i kompaktni crossover, a 2018. stiže i nova Panda. Amerikanci će po ovom planu do 2018. godine dobiti samo dva nova Fiata, i to 500X i ono misteriozno ''specialty'' vozilo. Zanimljivi su i noviteti za Južnu Ameriku, gde će Fiat još tokom ove godine predstaviti obnovljeni Uno, a tokom 2015. i novi model A segmenta i kompaktni pick-up. Za period od 2016. do 2018. Fiat je za južnoameričko tržište najavio i novi Punto, B-CUV, novu Grand Sienu, novi Palio i Sienu. Što se azijskog tržišta tiče, između ostalog treba izdvojiti serijski Fiat Avventura (stiže 2014. godine), Ottimo Cross za 2015., kao i novi D sedan za 2016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.quattroruote.it/news/foto_spia/2015/01/21/fiat_spunta_un_muletto_a_torino_ipotesi_500_cinque_porte.html

 

Koliko sam razumio, model C segmenta odlazu jos jednu godinu i planiraju ga za 2017, a nisu sigurni ni sta ce sa 500B tj gdje ce se proizvoditi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se čini da su se malo zaigrali oko Chryslera i da sada ozbiljno kasne sa novim modelima i to iz najvažnijeg segmenta za Fiat - Punto! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda utiče i to, ali otprilike je ovako išla geneza kašnjenja za nove modele u B segmentu (naslednika Grande Punta, sada se to zove samo Punto), i C segmentu (naslednika novog Brava):

 

- u vreme kada su bili u jeku priče oko Chryslera, odnosno njegovog preuzimanja sigurno su imali posla preko glave oko toga, plus tih godina tržište u EU je jako, jako padalo, pa su smatrali da ne treba da predstavljaju nove modele u onim seegmentima gde je prodaja u EU najvažnija, a ta prodaja ionako pada zbog ekonomske krize. Drugi proizvođači nisu tako mislili, ili nisu uopšte pomerali svoje planove, ili su ih samo blago korigovali, ili smanjivali opremu i sl. kako bi smanjili troškove lansiranja novog modela.

Ima nešto i u tome da se Grande Punto (odnosno Punto Evo, a sada samo Punto) solidno prodavao iako je bio već star model u poređenju sa ostalima, ooooodavno je već sa brojem prodatih isplatio svoj razvoj (čiji su troškovi ionako bili manji nego uobičajeno jer su delili platformu i razvoj zajedno sa Opelom), tako da su na svakom prodatom lepo zarađivali.

 

2006. > 401.625
2007. > 377.783
2008. > 279.134
2009. > 327.447
2010. > 267.248
2011. > 220.545
2012. > 135.235
2013. > 104.000
11 meseci 2014. > 80.701
 
Model koji je predstavljen 2005. godine je 2014. imao prodaju u skoro 100.000 komada. Faktički, sve do 2011. imali su sasvim solidnu prodaju. U tom segmentu je jaka konkurencija, uvek ima oko 30 automobila svih mogućih proizvođača u ponudi, i sa cifrom od oko 200.000 prodatih godišnje si u prva 3 po prodaji, a sa cifrom koja se vrti oko 100.000 si i dalje u prvih 10 u segmentu. Npr. najveću prodaju u prvih 11 meseci 2014. imao je Ford sa Fiestom sa oko 240.000 komada. Sigurno ih je dobra prodaja Grande Punta tokom 2009., 2010., 2011. godine uljuljkala u tome...ma, nije nam još hitno, vidiš da se ok prodaje...a i kriza je u EU, opada prodaja, nije najbolje vreme za lansiranje novih modela.
 
- Izbacili su novu Pandu, novu Ypsilonku, familiju 500L...ali B i C segment su bili na čekanju.
A, onda kad su krenuli u tu priču, pojavio im se problem sa fabrikama, tj. gde ga praviti.
Naime, po prvi put sada i Turci uleću u priču oko putničkih automobila za EU jer su oni do sada tamo pravili samo Fiat Professional (Doblo i ostali). Međutim, pošto je tu Fiat doneo odluku da ubuduće svoj teretni program radi zajedno sa francuzima, tj. Renault:
 
...turci su videli da će ostati bez proizvodnje. Odrešili kesu, uzeli milijardu evra i ulažu u modernizaciju fabrike, u nove linije kako bi mogli ubuduće da ''štancuju'' masovni putnički program za EU. Turci otvoreno ciljaju da dobiju proizvodnju naslednika novog Brava, koji će se praviti i u karavan verziji i u limuzina verziji (kao što znamo novi Bravo je imao samo verziju sa 5 vrata).
Ali, i mi želimo novi model u Kragujevcu. Jeftiniji smo od turaka za proizvodnju, ali...imamo problem jer se kod nas pravi auto na platformi Grande Punta. Fiat 500L je na njegovoj osnovi. C model ne može na tu platformu, već na potpuno novu. Ali, može zato naslednik Grande Punta, ili ono što se po medijima često zove 500 sa 5 vrata, ili 500B. Međutim, Fiat još nije saopštio da li će naslednik dobiti novu platformu, ili će se koristiti stara sa Grande Punta, ili će uzeti svoju novu platformu sa A segmenta (nova Ypsilonka, nova Panda), pa je prilagoditi...ako to urade, onda Poljaci izbijaju u prvi plan kao lokacija za proizvodnju jer oni upravo rade sa tom platformom.
 
cq5dam.web.650.600.jpeg
 
Sa ovih slika italijanski novinari maskirani model baš porede sa 500L koji je parkiran pored, i koliko mogu sa slika zaključuju da ovaj maskirani primerak nije novi C segment, nego B, jer mu je međuosovinsko rastojanje kao kod 500La, a on je na B segmentu pravljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rival sa iste platforme

 

Opel/Vauxhall Corsa

 

2007                                      402.092

2008                                      360.781

2009                                      347.857

2010                                     319.986

2011                                     314.111

2012                                     264.076

2013                                     240.005

2014 11.meseci                   231.256

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa?

Fiat ima jedno domaće tržište, Opel ima dva, odnosno Nemačku i Britaniju (Vauxhall)...i, gle čuda, na dva domaća tržišta se proda ukupno više nego na jednom... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima bre tri.

Domaće , naše i Tursko.


Nego što zeznuše Ford, ima da se naljute

 

Ford Ka

2007 52.139

2008 47.646

2009 108.342

2010 93.890

2011 73.769

2012 59.115

2013 50.012

 

 

Fiat 500

2007 42.468

2008 177.680

2009 179.241

2010 172.205

2011 156.051

2012 145.700

2013 158.918

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat ima jedno tržište koje je domaće, to je Italija. Nemačko tržište je bogatije, veće od Italijanskog, još kad se sabere sa Britanskim bilo bi nenormalno da bude manja prodaja na ta dva jaka evropska tržišta zbirno. 

Mi smo statistička greška za prodaju automobila na evropskom nivou.

Turci su do sada bili zanimljivi za Fiat Professional, od putničkog programa donekle za Lineu samo.

 

Grande Punto, o kojem smo sada pričali, znamo da nema veze sa Turskom, ne pravi se tamo.

Generalno mi nije jasna logika po kojoj se stalno trči sa poređenjima koja redovno pokažu da veći proizvođači od Fiata gle čuda imaju i veću prodaju... :D

Pa ono...naravno da imaju, zato Fiat nije po veličini ni prvi, ni drugi, ni treći, ni četvrti...proizvođač na svetu po broju prodatih, pa mi onda to uporno poređenje dođe samo kao stalna konstatacija da je 2+2=4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 
Fiat 500L se sve bolje prodaje
 
 
1424377028_10.jpg
 
Prema zvaničnoj statistici prodaje automobila u Italiji, Fiat 500L je drugi najprodavaniji model u januaru na ovom tržištu koje je u ukupnom broju prodatih vozila poraslo za nepunih 11% u odnosu na januar prethodne godine.

U Italiji je u januaru prodato ukupno 131.385 automobila, a Fiat 500L je po ovoj statistici drugi najprodavaniji model sa 5.269 prodatih primeraka. Najprodavaniji automobil u januaru u Italiji je Fiat Panda sa 9.435 komada. Na trećoj poziciji je Punto sa 5.144 komada pa slede Lancia Ypsilon (4.949) i Fiat 500 (4.517). Zaista patriotski!

Najbolje prodavani uvozni model je Renault Clio sa 4.240 prodatih primetaka a za njim slede Polo, Golf, Ford Fiesta i Toyota Yaris.

Osim toga Fiat 500L je naprodavaniji mali MPV u Evropi tokom 2014. godine, pokazuju podaci koje je objavio Left-lane.com

1. Fiat 500L 94.114 
2. Nissan Note 65.579 
3. Opel/Vauxhall Meriva 57.033 
4. Ford B-Max 53.889 
5. Citroën C3 Picasso 49.067

Izvor: Left-lane.com
Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitah na netu da ce morati zbog eko normi da ugase 1.3 Multijet motor u Indiji. Motor je bio jedan od najrasprostranjenijih u Indiji jer se ugradjivao u Tata i Maruti modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na fb stranici FCA World News (brazilska stanica) pojavila se verzija Tora u formi SUV-a kao nasljednik Freemonta. 

 

31041070831_47ba87580a_ba.jpg

 

Uz malo sminkanja prednjeg dijela eto odlicnog suparnika Kodiaqu, Santa Feu, Koleosu. Steta bi bilo ne pokrivi ovaj rastuci segmet trzista u Evropi. A sve predispoziciji za odlican proizvod su prisutne.

 

Po komentarima Brazilaca, njima se i ovakav dopada.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/12/2017 at 9:14 AM, Elra said:
Uz malo sminkanja prednjeg dijela...


Meni lično ne deluje da bi malo Maybelline-a i šminke ovde pomoglo... više mi deluje kao posao za plastičnog hirurga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...