Jump to content
FAS Goran
tratra

500L 1.4 nacionale - Poslednji mohikanac?

Recommended Posts

Za početak da se zahvalim svim članovima foruma koji su učestvovali u temama o 500L-u, pogotovo "nacionalistima", čiji su opisi u mnogome doprineli da se odlučim za kupovinu baš ovih kola (a do pre 3-4 meseca nisam ni razmišljao o kupovini novog auta, ber ne u skorijoj budućnosti).

Elem, Fiat 500L 1.4 nacionale.
Bež boja.
Osnovna verzija, bez paketa. Od prodavca (AK Kole) dobio radio i obaveznu opremu.

Poručen 17.3., pravljen od 17.4. do negde 22.4., preuzet 25.4.
Prema rečima prodavca verovatno poslednji nacionale koji je proizveden.
Na žalost, to je za posledicu imalo potvrdu kuburine inofrmacije: http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/61333-fiat-500l-%C5%A1uspleh/page-3#entry1029004. Doduše mene nije niko ništa pitao, niti mi ponudio diskove uz doplatu, tako da sam dobio doboše. (Ne znam da li ima neke svrhe da se kao nešto bunim kod Fiata?)


image.jpg image.jpg image.jpg

 

image.jpg image.jpg

 

Šta reći, a da već nije rečeno.
 

Dakle, prostran (porodičan) auto, sa dovoljno mesta i za sedenje i za prtljag. Ovo je i praktično provereno:

 

prtljaznik_a.jpg

 

Posle pvih 400km (pola žena, pola ja) najviše glavobolje su nam zadale dve stvari: geometrija i 6. brzina.
 

Još nemamo predstavu gde je kraj kola, kako napred, tako i (pogotvo) pozadi. (Ovo je naročito meni problem posle "kockaste" Lade). Kada smo preuzeli kola, žena ih vozila kući. Parkirala se između drugih kola i drveta. Prišla je na nekih 10-15cm paraleno uz drvo i kad je izašla kaže: "Otkud ovo drvo ovde?"

6. brzinu nikako ne možemo da potrefimo. Juče je ona vozila 180km i 2 puta je na jedvite jade uspela da ubaci. Ja danas vozio nazad - isto. (Jel ima još neko ovakve probleme ili nešto nije u redu sa našim primerkom?)

 

Pretpostavljam da će oba ova "problema" vremenom biti prevaziđena.

Motor 1.4 zaista deluje tromo (nije startan, što bi rekla moja žena - "Fanđo") dok se gvožđurija ne zaleti, a rekao bih da posle lepo klizi.

 

Potrošnja zadovoljavajuča i očekivana, u skladu sa onim što je već objavljivano na forumu. Konkretno, juče žena vozila od Zemuna do Kraljeva (autoput, Mladenovac, Topola, Kragujevac) 5,5l po PR-u, sa prosečnom brzinom 58km/h. U kolima troje 3 odraslih, 3 sitne dece, i gore prikazan gepek.
A ovako je meni bilo danas u povratku (prazna kola), s tim što sam na autoput izašao tek kod Bubanj potoka (išao sam preko Avale):

potrosnja.jpg

 

Sa Ladom sam na istoj realciji trošio 6,5-7, odokativnom metodom.

 

Ako nekoga zanima kako izgleda bež boja kada se isprlja, evo ovako je izgledala danas posle vožnje po kiši:

 

image.jpg

 

Za kraj jedno pitanje. Jel zna neko čemu služi ova vertiklna linija na levom retrovizoru? Pomislio sam da možda u ovom manjem delu ogledalo ima drugačiji ugao, al' nisam primetio baš neku razliku.


retro_a.jpg

 

I posle svega...

image.jpg
Lajka... Eeeeeh, da....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red je da ja kao prvi medju jednakima pozelim dobrodoslicu poslednjem medju jednakima. :laughing: Za pocetak neka je sa srecom i da te lepo sluzi! Ova boja je veoma zahvalna sto se tice prljanja, ne vide se ni blato , ni prasina. Sto se tice 6.brzine, ja nisam primecivao neke probleme pri ubacivanju u istu. Ta linija na staklu ti oznacava odakle krece izboceno staklo, koje sluzi za mrtav ugao. 

Edited by bojan dim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitam još jednom tratra. I kod mene su pozadi doboši, iako moj nacionale nije iz "poslednje serije".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrodošao na forum, neka je sa srećom novi auto i neka lepo i dugo služi.

 

Meni su diskovi i napred i pozadi, čudi me to za doboš?!

 

Što se tiče retrovizora, mislim da je to grejač retrovizora, kada upališ odleđivanje zadnjeg stakla greje i retrovizor.

 

6.brzina i meni pravi problem, jednostavno neće iz 5. da uđe u 6. kada samo vučeš ručicu unazad, moraš i da je guraš od sebe, inače udari u "stativu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima!

 

Što se tiče retrovizora, mislim da je to grejač retrovizora, kada upališ odleđivanje zadnjeg stakla greje i retrovizor.

 

6.brzina i meni pravi problem, jednostavno neće iz 5. da uđe u 6. kada samo vučeš ručicu unazad, moraš i da je guraš od sebe, inače udari u "stativu".

 

Ne bi trebalo da u osnovnoj varijanti ima grejač retrovizora.

 

Za 6. brzinu sam znao da mora da se gura od sebe, ali nije vredelo. Tek na kraju sam uspeo da ubacim tako što sam je bukvalno iz sve snage cimnuo udesno i onda na dole. To mi ipak ne deluje baš normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to ne deluje normalno. Menjač nije precizan ali zato ništa ne ide tako teško i na silu, šta više, kada se razradi, ide baš lepo osim što, ako zaboravim da guram udesno, promašim 6. redovno. Sačekaj još malo da se razradi, pa ako i dalje ne ide, reklamiraj. 

 

Probaj sve brzine dok stojiš u mestu, tako ćeš lakše da proveriš?

Edited by Madra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mogu da primetim (mada nisu isti menjaci) mnogo manji otpor je kada brze prebacim izmedju brzina nego kada polako menjam... takodje je manji otpor iz manje u vecu nego obrnuto. Naravno, otpori su mali u oba slucaka, nikako punom snagom I slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek je sa srećom kupovina i da se dugo kotrlja!

Što se tiče tromosti, to je kod svih bio slučaj u prvih par hiljada. Videćeš nakon 2-3000 pređenih km to će biti drugi auto. Treba vremena da se motor razradi. Do tada ga nemoj terati na visokim obrtajima ( do 3000-3500 obrtaja vozi u manjim brzinama). Takođe u početku gledaj da izbegneš nagla kočenja bez preke potrebe.

Koliko ja znam klot varijanta nema grejače retrovizora, on se dobija uz prvi paket opreme kod nacionale modela. Ta linija na retrovizoru predstavlja graničnik odakle počinje ogledalo da se krivi tj kako bi imao bolji pregled mrtvog ugla.

Menjač jeste i meni u početku delovao neprecizno, ali njemu daj malo vremena. Tj sebi da se navikneš na njega. Meni sada šaltanje ide sa dva prsta bez ikakvih problema. Šesta i rikverc moraju malo u desno, pa onda ka sebi. Baš kako je i nacrtano na šemi.

Bež varijanta sa crnim krovom (folijom) i neke fine alu felnice za leto je nešto čemu bi ja težio što se stajlinga tiče.

Slobodno pitaj ako imaš nekih nedoumica i učestvuj u diskusijama na forumu.

Živeo!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sve brzine dok stojiš u mestu, tako ćeš lakše da proveriš?

 

U mestu (na semaforu) sam i uspeo da ubacim na opisan način (sa jakim cimanjem). Inače tokom vožnje nikako, a nisam hteo baš mnogo da se zezam sa tim dok vozim. Par puta sam pomislio evo ušla je, kad ono 4. Probaću danas malo da razradim na suvo, u mestu.

 

Ako mogu da primetim (mada nisu isti menjaci) mnogo manji otpor je kada brze prebacim izmedju brzina nego kada polako menjam... takodje je manji otpor iz manje u vecu nego obrnuto. Naravno, otpori su mali u oba slucaka, nikako punom snagom I slicno.

 

Ja pokušavao i brzo i polako i nežno i grubo, al mrka kapa.

 

@sale Hvala!

 

Menjač jeste i meni u početku delovao neprecizno, ali njemu daj malo vremena. Tj sebi da se navikneš na njega. Meni sada šaltanje ide sa dva prsta bez ikakvih problema. Šesta i rikverc moraju malo u desno, pa onda ka sebi. Baš kako je i nacrtano na šemi.

 

Znam da će mi za menjač biti potrebno vremena da se naviknem, pogotovo posle Lade. Npr. u leru mi menjač deluje dosta tvrdo dok ga šetam levo-desno, pa ponekad nisam sasvim siguran da li je u leru.

Za rikverc sam već bio upoznat za one famozne 2 sekunde, što odavde sa foruma što iz uputstva. Ali zato je žena imala problem dok joj nisam rekao da treba da sačeka.

 

Što se tiče tromosti, to je kod svih bio slučaj u prvih par hiljada. Videćeš nakon 2-3000 pređenih km to će biti drugi auto. Treba vremena da se motor razradi. Do tada ga nemoj terati na visokim obrtajima ( do 3000-3500 obrtaja vozi u manjim brzinama). Takođe u početku gledaj da izbegneš nagla kočenja bez preke potrebe.

 

"Tromost" meni ne smeta. Možda ne bih ni primetio da nije bilo toliko priče na tu temu. Uostalom ako mu se dignu obrtaji povuče sasvim lepo i sad dok nije razrađen. Al dobro, o tome je već sasvim dovoljno pisano na forumu.

Edited by tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke i sa moje strane.Dobar je to auto i prava je šteta sto ga više neće proizvoditi u paketima opreme kao dosad.Što se tiče boje ona je veoma zahvalna za održavanje.Svojevremeno sam imao Zastavu 750 "fiću" 1970 godište (jača verzija od 30 ks) u istoj takvoj bež boji. Kao što je već neko rekao ne vidi se prljavština,blato...Samo vozi bezbrižno sve će to da legne na svoje mesto za 3000-4000km.NOVO JE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala!

 

Šo se boje tiče, prekjuče mi jedan čovek reče istu stvar, tj. da je i neki stari fića imao takvu boju.

Edited by tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

srecno kao prvo sa 500L i dobrodosao medju "nas"  :unworthy:

kao drugo ako si platio nacionale ne znam kako mogu da budu dobosi!!!

mada sada i nemas kome da se zalis i slicno jer ce "ONI" uvek reci, ne gospodine znate......itd

:thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke i od mene,u zdravlju ga terao :)

Sto se tice 6-te,probaj u voznji to,iz 5-te rucicu skroz desno i malo jace gurni u 6-tu,ako i tada nece,reklamacija pod obavezno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr. u leru mi menjač deluje dosta tvrdo dok ga šetam levo-desno, pa ponekad nisam sasvim siguran da li je u leru.

 

Ovo u leru je ružna navika i treba što pre da je se rešiš. Nema koristi, svrhe, potrebe.

Ok, sve je stvar navike, na bolje se lako navići. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zhorz, Joca5, kubura: hvala!

 

Sto se tice 6-te,probaj u voznji to,iz 5-te rucicu skroz desno i malo jace gurni u 6-tu,ako i tada nece,reklamacija pod obavezno.

 

Isporbavao sam i u vožnji koliko sam mogao, jer dok ja pokušavam da nabodem 6. auto u međuvremenu uspori toliko da više i nema potrebe da prebacujem u 6. ili naidjem na neku krivinu i sl. gde mi nije baš zgodno da vozim sa nogom na kvačilu.

 

Evo sad sam isprobavao na suvo. U sve brzine ulazi  normalno bez nekog napora osim u 6. Uđe samo ako brzo prebacim iz 5, i to uz jako guranje udesno. Zablolela me ruka koliko sam gurao. Ppa čak ni tada neće svaki put i tačno se oseti da nedge zapinje.

Znači reklamacija.

 

 

Npr. u leru mi menjač deluje dosta tvrdo dok ga šetam levo-desno, pa ponekad nisam sasvim siguran da li je u leru.

 

Ovo u leru je ružna navika i treba što pre da je se rešiš. Nema koristi, svrhe, potrebe.

 

Ne razumem? Zašto je ružna navika? Kako drugačije da znam da li mi je u nekoj brzini ili ne? Npr. stanem na semaforu iza nekoga ili ispred pešačkog, izbacim iz brzine, ili bar mislim da sam izbacio, i kad pustim kvačilo i naskočim na onog ispred ili na pešaka.

Isto i prilkom paljenja, kako da znam da li je izbačen iz brzine, ako ne prošetam levo-desno?

Edited by tratra

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa 6. definitivno nije kako treba. Ja nikada nisam imao utisak da je neki problem ubaciti u 6., a malo pre sam namerno isprobavao iz 3.u 6. iz 4. u 6. iz 5. u 6. Svaki put lagano kao kroz sir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem? Zašto je ružna navika? Kako drugačije da znam da li mi je u nekoj brzini ili ne? Npr. stanem na semaforu iza nekoga ili ispred pešačkog, izbacim iz brzine, ili bar mislim da sam izbacio, i kad pustim kvačilo i naskočim na onog ispred ili na pešaka.

Isto i prilkom paljenja, kako da znam da li je izbačen iz brzine, ako ne prošetam levo-desno?

Nije to nikakva ružna navika, ako ti je tako lakše slobodno to radi, ništa neće biti ni menjaču ni autu.

Pretpostavljam da si mlad vozač (po vozačkom stažu)? Ja recimo uvek znam/pamtim intuitivno u kojoj je brzini ostao menjač iako se ne trudim ništa posebno oko toga, a i kada ugasim auto uvek ga ostavim u prvoj (ili, kada negde zastanem uvek izbacim u ler i skinem nogu sa papučice kvačila), tako da nemam potrebe mrdati je levo-desno, pa čak ni pogledati u ručicu da bih znao u kojoj je brzini ostala. Vremenom to postane rutina i automatizam i o tome uopšte i ne razmišljaš dok voziš. :)

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je da menjacu treba malo vremena da se razradi.Probaj da saltas na vecim obrtajima i kad je auto zagrejan.Tad se i ulje u menjacu zagreje pa je lakse saltanje.

Ali posto kazes da je potrebno uloziti bas veliki napor da ubacis u 6. brzinu mozda nesto zaista nije u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ne razumem? Zašto je ružna navika? Kako drugačije da znam da li mi je u nekoj brzini ili ne?

 

Akaš bespotrebno menjač. Kao što npr. nije dobro držati ruku na menjaču bilo kada u bilo kojim uslovima vožnje, tj. čim se prebaci brzina odmah se ruka skida sa ručice menjača.

I jedno i drugo su navike sa starijih automobila, njihovih loših menjača koji su bili neprecizni, sa kamionski dugačkim hodovima (danas i savremeni kamioni imaju hod ručice kao kod automobila)...pa su ljudi morali da ''mešaju'' ručicu da bi znali da li su u leru ili nisu, oni još lošiji su znali da ispadnu iz brzine prilikom patosiranja gasa pa su zato držali ruku na njima i posle šaltanja, itd...

 

Ne postoji opcija da ostane u nekoj brzini, jednostavno su takvi menjači, čim pomisliš da izbaciš iz bilo koje brzine on je u leru...ne može da se zaglavi, da ostane, nije moguće da hoćeš da prebaciš u ler, dodirneš ga i povučeš u centar...a on da ne ode u ler, prosto ne može, precizan je dovoljno.

Videćeš uskoro kada se navikneš na prelaz sa Lade :thumbup:, menjača koji je...lošiji (da budem blag u oceni). 

 

p.s. Na kraju krajeva, pogledaj da li je u leru, nemaš šta da mešaš tom ručicom kao da džaraš neku motku. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@op

Prešao si vrlo malo kilometara sa autom. Prethodno vozio ladu. Po mom mišljenju treba da daš novom autu bar 2000 km da se navikneš i on da se malo razradi. Specifičan je auto za vožnju. Ako posle i 2.000 km smatraš da nešto nije u redu obavezno idi u servis ali mislim da je potrebno vreme da se navikneš na kombi.

Što rece nesha, aposultno nema potrebe da mrdaš menjač levo-desno. To je samo ružna i nepotrebna navika. Ne služi ničemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec spominjete ladu i njen menjac, verovatno je to zbog toga sto niste vozili starije modele lada. Njihov menjac je bio daleko kraci i preciznji nego kod Fiat grupe... kvacilo jeste bilo kratko i tvrdo, ali je lamela trajalaaa... motor palio na pola kljuca u sred zime... al ovo nije tema o ladi... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam preboleo te dečije bolesti zbog prelaska iz Lajke (doduše 110) u Fićka tek posle mesec dana...
Ne boj se, uživancija u Fićku ti je zagarantovana, još malo dok se opustiš i navikneš na svih 6 brzina (i na činjenicu da već na 80km/h "traži" šestu)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo navika za ubacivanje u 6 tu. Moja zena nije mogla prvih 3 meseca da ubaci sa istim problemom, sada salta bez problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...