Jump to content
FAS Goran
danijel55

Maksimalne brzine kod Stila JTD 115, Alfe 156 JTD & Lancia Lybre JTD?

Recommended Posts

Zanima me to iz naslova.Da napomenem da se radi o verzijama sa 1.9jtd motorom.Istu su motoru,a stilo je graviran 230,alfa 240,lybra 220..Po fabrickoj specifikaciji svi idu priblizno isto,a u praksi retko kome je isao auto samo 200..Meni je moja lybra isla 200 mogla je jos,a gume su nove bile..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa zbog prenosa;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uzmemo karavane Stilo je najveći, najvišlji , najteži (oko 50 kg) i ima pored iste snage najmanji obrtni momenat 255 Nm / 275 Nm. Alfa je po fabričkim podacima najbrža / za celih 1 km. Dok je potrošnja kod Stila (verovatno zahvaljujući prenosu) najmanja. U realnom svetu bude odstupanje za par km u odnosu na fabričke podatke ali retko da bude više od 8-10 km/h / uglavnom manje bude za par km/h. Merenja vrše na ravnom i sa puno preciznijim instrumentima.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam gledao i uporedjivao stilo 115 i Ar 156 115ks stilo je malo.brzi. Npr. moj na 3000rpm ide 150km/h dok alfa na isto obrtaja ide 140km/h. Krajnju brzinu nisam proveravao ali mi je logicno onda da je stilo brzi neki km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto sam par puta probao Stila i isao je 210 po cajgeru, odlucio sam da isprobam sa gps-om. Ovaj put mi je na cajgeru pisalo 200 jer je bio neki mentol u levoj traci koji nije hteo da se skloni, pa sam morao da kocim. Inace auto je jos ubrzavao,pa mi je zao sto nisam dostigao tih 210 po cajgeru, pretpostavljam da bi po gps-u bilo oko 202-203. Znaci laze fabrika za max speed 

Screenshot_2018-12-31-08-10-39.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj Stilo je bio brži po GPS nego što je fabrika deklarisala. Nije bio drastično brži, ali dostizao je više puta 175km/h, a deklarisan je bio na 170 (JTD 80).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao sam licno da se uverim, jer dosta njih tvrdi da je po fabrici max 193 i to kad je nov i da laze cajger. Cajger definitivno laze, ali oko 8 kmh na max brzini sto znaci ako idem 210 realna brzina je oko 202-203, a to je 10 kmh brze nego sto fabrika tvrdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu i uticaja spolja, može biti vetar, blaga nizbrdica, itd. Nisu ni svi motori kao jaje jajetu, ali tu su zato senzori, ECU i mapa da to iznivelišu, tj. da motor ima tačno onoliko KS koliko je i fabrika propisala, odnosno najmanje toliko - bilo bi baš truba kad bi se kod nekog auta ispostavilo drugačije.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je do velicine guma i felni. Stilo JTD 115 SW je terao sa fabrickim 220, a fabtika kaze ispod 200. Nisam rad merio gps-om.

Imam jedno merenje gps-om za GP 1.9 remapiran. 213km/h. Ali fabrickije to to, 205km/max. Ovakoga mozda i mogu navuci na 220 po gps-u, ponavljam mozda. Na cageru mi najvise bilo 235.


4a3c884c6db5aba8d51ca3715cb1b5fe.jpg

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merenje max brzine za objektivno poredjenje potrebno je uraditi u oba pravca puta kako bi ponistili efekat vetra i nagiba i 5% laganja je prilicno optimistican rezultat, eventualno ako vozite neku gumu koja je gornja moguca granica za preporucene dimenzije guma. Posto i mnogi savremeni automobili imaju problem da postignu 3%. Takodje postoje jos mnogi uticaji na max brzinu, kod guma npr moze biti razlika izmedju novih i potrosenih, mnoge gume nemaju efektivne dimenzije onome sto pise na samoj gumi, nego postoje odredjene tolerancije (imao sam iskustvo da dve gume razlicitih proizvodjaca u istoj dimenziji se razlikuju oko 20mm u spoljnom precniku), drugo u zavisnosti od dimenzije i konstrukcije, neke gume se deformisu prilicno pri vecim brzinama pa se poveca obim, znam za test gde su utvrdili da se odredjena guma pri brzini od 300km/h poveca precnik za 40mm.

 

Takodje kraci menjac ne mora automatski da znaci manju max brzinu, posto retko koji auto za siroke narodne mase uopste postize "blokadu" u najvecem stepenu prenosa. Nekad kraci menjac moze da znaci da ce u odgovarajucem trenutku motor biti u visim obrtajima i da ce ostvariti vise snage da savlada aerodinamicki otpor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi podrazumevati kao maksimalnu brzinu onu brzinu što bližu stvarnoj, a to je GPS, ne cajger. Prosto ne diskutovati o vrednosti na cajgeru u ovoj i sličnim temama. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakljucak je da auto ide brze nego sto kaze fabrika. Provereno vise puta na istom putu u oba smera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...