Laserb 0 Posted April 25, 2014 (edited) Povremeno mi se javlja škripanje iz motora, koje traje 20-30 sekundi, pa nestane, a ranije mi se dešavalo 1 u 20 dana, sada svaki put kada startujem motor. Auto je kupljen u Srbiji 2007.god i prešao je pravih 90.988km. Alternator nije, Alnaser nije. Prosto kao da dobija turažu, a obrtomer ne pokazuje da se obrtaji povećavaju. Čitao sam negde da je možda senzor radilice ostao bez ulja. Molim vas da mi dgovorite šta može da bude i koliko košta servis senzora radilice! Hvala! Edited December 11, 2020 by neshaoct update naslova teme Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted April 25, 2014 Majstor koji je radio u Delti, odmah mi je rekao ovako, da ne čitamo gluposti o ulju koje se slilo u karter, jer auto nije paljen nekoliko dana, već je odmah konstatovao da je španer klinastog kaiša. Odem kod majstora i utvrdi isto to i preporuči mi da što pre uradim veliki servis.Kupio sam set marke SKF + vodena pumpa = 10.200 din + 3L G12 tečnosti i još 3L destilovane vode, sve ukupno 10.990 din Eto toliko košta najkvalitetniji set za veliki servis.Pitao sam za DAYCO set, kažu na DAYCO daju 60.000km garanciju, a na SKF set pismenu na 90.000km Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 25, 2014 Čitao sam negde da je možda senzor radilice ostao bez ulja. Ako si čitao negde na ovom forumu, daj odmah reci gde je to...Nema taj senzor nikakvo ulje, ništa.Mogao si slobodno pogledati preko pretrage foruma druge teme (na drugim automobilima) u kojima ljudi pominju škripanje prilikom startovanja motora i video bi da je uvek u pitanju neki španer, roler, ili alternator, ili remenica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted April 26, 2014 A ne, ovde sam jutros pročitao na nekoj temi kako se , ukoliko auto ne palimo 2-3 dana,ulje slije u karter, pa radilica ostane suva, a senzor radilice crkne.Eto to piše ovde na ovom forumu. Negde ovde ili na temi 500L, uglavnom samtražio postove sa naznakom 1.4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted April 26, 2014 Daj da mu odna' presudimo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted April 26, 2014 Uradio sam danas veliki servis. Više nema škripanja španera, ALI mi se događa sledeće:Puštam kvačilo, dodajem gas, na oko 800-1200 obrtaja kao da nešto zavibrira.Zvuk je kao struna kontrabasa. Nije ni slab, ni jak. Drči, kao neka plastika.Zvao sam majstora, kaže, možda je previše zatego kaiš, pa će to da legne.Pozovem autodelove gde sam kupio set, kažu to je SKF , tako se čuje zatezač, vozi i ne brini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted April 29, 2014 Sredio sam stvar, rebrasto crevce (bužir) sa kablovima je udaralou poklopac kaiša i pravilo čudne vibracije.Samo su ga pomerili u 2. položaj i sad se motor ne čuje da radi.Hvala u svakom slučaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted June 28, 2014 Škripanje se opet ponavlja. Bio kod 3 majstora, kažu sigurno alternator škripi dok ne zagreje kais.Haahhahahha. Dešava se pri startovanju motora jaka škripa I zujanje kao bušilica, u trajanju od 5-10 sekundi, nakon čea motor počinje normalno da radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
joe 3 Posted July 1, 2014 probaj kad upalis auto ako su ti upaljena svetla da ih ugasis.ako skripanje prestane onda ti je slab akumulator pa opterecuje alternator. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PuntoAbart 2 Posted July 1, 2014 Škripanje se opet ponavlja. Bio kod 3 majstora, kažu sigurno alternator škripi dok ne zagreje kais.Haahhahahha. Dešava se pri startovanju motora jaka škripa I zujanje kao bušilica, u trajanju od 5-10 sekundi, nakon čea motor počinje normalno da radi Takav zvuk se dešava kada rotor od alternatora češe stator. Ja sam imao isti problem na Grane Puntu. Oteraj auto kod pismenog električara. Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted July 21, 2014 Hvala, tako sam i mislio. Alternator iako škripi , odlično puni akumulator.GDE si rešio problem i koliko te koštalo? HVALA! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenanze 0 Posted August 31, 2014 Pozdrav,nov sam na ovom forumu a isto tako odnedavno i vlasnik polovnog grande punta (prije mjesec dana).2006 godiste, 1.2 benzin.nakon nekoliko dana pocelo mi se desavati ovo skripanje prilikom paljenja s tim da mi se desava nepovezano i neredovno.upali oko 10-20 sasvim ok pa se desi skripanje,nekad 2-3 puta za redom.zadnji put mi se desilo i nesto novo sto me veoma zabrinulo nakon skripanja kazaljke su "poludile" i cuo sam neki slabi udarac duboko ispred volana negdje kao da je nesto spalo ili puklo.malo sam gledao vizuelno da li ima nesto otkaceno ali nisam uspio nista primjetiti.nakon toga je normalbo palio i vozio bez ilakvih problema i to vise puta za redom. malo sam istrazivao po netu i primjetio da je u vecini slucajeva problem a akumulatorom koji uzrokuje taj probl sa palj.s obzirom da sam primjetio da mu nije originalan akumulator nego dosta veci koji je privezan kajsem jer ne sjeda u originalno leziste.tacnije radi se o 75kw akumulatoru 2006 god.da li bi mi iko mogao reci da li je moguce da bi upravo to mogao biti uzrok ovog problema ili je mozda samo u pitanju to da je akumulator ostario i pocinje gubiti snagu.ili mozda cak nesto sasvim deseto?unaprijed zahvalan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2880 Posted August 31, 2014 Prvi put čujem da se škripanje javlja zbog akumulatora. Auto može da upali ili ne. Teoretski ti čak možeš i da izvadiš akumulator kada auto upali jer posle toga i nema neku funkciju tako da nije do njega. Idi bolje kod majstora, nisu kaiševi za zezanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 31, 2014 Da li imas šuspleh? A kad se čuje to škipanje da li je kiša padala ili si prao vozilo ili prošo kroz neku baru? Reko bih da je do nekog kaiša a oni nisu za zezanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenanze 0 Posted August 31, 2014 U tome i jest problem sto kada zaskripi nece da upali,a kada upali upali sasvim normalno i u voznji nema nikakvih problema ni elektricnih niti drugih.Auto je prije 2 sedmice bilo na velikom servisu gdje je promjenjeno sve,zupčasti,mikro remen,pumpa,filteri itd. tako da ne vjerujem da je do njih. Mislio sam s obzirom da je mnogo veći akumulator nego originalni da moze praviti probleme,jer negdje sam citao da je problem rjesen jednostavnim stezenjm klemi na akumulatoru,a drugdje je rjesen zamjenom akumulatora. Nemam mnogo iskustva opcenito s autima tako da cijenim svako strucnije misljenje.Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 31, 2014 Ma ne zaškripi li tj zacvili anlaser, tj bendix? I to baš zaškripi zacvili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenanze 0 Posted August 31, 2014 U pitanju je baš glasna škripa - škripanje/cviljenje kao što ste pomenuli.A ne dešava se prilikom kvašenja vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 31, 2014 Odi do nekog električara sutra ili u toku nedelje. Otkloni to što pre da te ne bi negde ostavio na putu. Jedino mi to pada na pamet. Da je anlaser u pitanju i da kad verglaš auto da upali on zacvili,zaškripi, zagrebe i da neće da upali i da na sledećem paljenju upali normlano. Zalepi bendix u tom momentu. Da bar mozeš da snimiš taj zvuk ali ko zna kada će sledeći put da ti zalepi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kenanze 0 Posted August 31, 2014 Ma da, to i namjeravam čim prije.U svakom slučaju hvala na savjetu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted October 12, 2014 Zamenjen stator alternatora, više nema škripe kad je hladan. Problem nastaje kada se okvasi kaiš, jer nema šuspleha. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted October 31, 2014 Prvo na sta treba obratiti paznju kod nekog skripanja prilikom starta motora je remenica alternatora koja pravi te zvukove.Mnogi izmenjaju sve i svasta a na kraju dodju do remenice i umesto da su da li3-4k dinara daje se po 100 eura i vise a o gubljenju zivaca da ne pricam.Majstori samo nagadjaju i malo je onih pravih a ovo kazem jer sam imao jedan auto gde je jedno 6 majstora reklo da se radi o nosacu motora a na kraju je ispalo da je menjac pravio problem pomeranja rucice m,enjaca kad se krene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Laserb 0 Posted October 31, 2014 Koliko ulja staje u 1.4 motor 8v?Treba da radim mali servis! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted October 31, 2014 2,6L sa filteromhttp://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/Na ovom linku imas uputstvo na srpskom Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoZR91 13 Posted December 11, 2020 (edited) Pozdrav svima. U pitanju je Fiat Grande Punto, 2013. godiste, 1.4 benzin, bez plina. Primetio sam kao da nesto zuji dok pritiskam gas kad god palim auto, a da je noc pre padala kisa, ili je generalno vlazno napolju. Prosle nedelje je ujutru bilo -5 stepeni ali suvo, i sve je bilo ok. Sinoc je neka sitna kisa padala ali satima, jutros palim auto zuji. Krenem s posla, opet zuji. Ajde sto zuji to nesto, nego sto se oseca neki cudan smrad iz haube, naravno i u kabinu udje. Ne smrdi na paljevinu, niti vidim da ima nekog dima. Da napomenem, pre 2 meseca sam radio veliki servis, zamenjen set zupcastog i sve ostalo sto se menja pri velikom servisu. Plasi me taj smrad, bojim se da se nesto ne zapali. Da li je neko imao slican problem? Desavalo mi se i ranije i majstor mi je govorio da hoce od vlage kais tako da se cuje, medjutim pre 2 meseca je stavljen nov kais i evo opet isti problem. Bilo kakav saved bi dobro dosao jer zaista ne znam sta da radim, ni ne vozi mi se auto jer znam da ce krenuti da smrdi ako ga vozim tako 10ak minuta i onda se bojim da se nesto ne zapali Zujanje ne mogu preciznije da opisem, kao da zavija dok turiram i dok se dize broj obrtaja. Hvala svima unapred na odgovoru. Edited December 11, 2020 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 11, 2020 On 7/1/2014 at 5:29 AM, joe said: probaj kad upalis auto ako su ti upaljena svetla da ih ugasis.ako skripanje prestane onda ti je slab akumulator pa opterecuje alternator. On 7/1/2014 at 3:31 PM, PuntoAbart said: Takav zvuk se dešava kada rotor od alternatora češe stator. @MarkoZR91 A, pogledaj sada posle spajanja i druge postove u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites