Jump to content
FAS Goran
Laserb

Fiat Grande Punto 1.4 8v - škripanje/zujanje pri startovanju motora

Recommended Posts

Povremeno mi se javlja škripanje iz motora, koje traje 20-30 sekundi, pa nestane, a ranije mi se  dešavalo 1 u 20 dana, sada svaki put kada startujem motor.

 

Auto je kupljen u Srbiji 2007.god  i prešao je pravih 90.988km. Alternator nije, Alnaser nije. Prosto kao da dobija turažu, a obrtomer ne pokazuje da se obrtaji povećavaju.

Čitao sam negde da je možda senzor radilice ostao bez ulja.

 

Molim vas da mi dgovorite šta može da bude i koliko košta servis senzora radilice!

Hvala!

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor koji je radio u Delti, odmah mi je rekao ovako, da ne čitamo gluposti o ulju koje se slilo u karter, jer auto nije paljen nekoliko dana, već je odmah konstatovao da je španer klinastog kaiša.

 

Odem kod majstora i utvrdi isto to i preporuči mi da što pre uradim veliki servis.

Kupio sam set marke SKF + vodena pumpa = 10.200 din + 3L G12 tečnosti i još 3L destilovane vode, sve ukupno 10.990 din

 

Eto toliko košta najkvalitetniji set za veliki servis.

Pitao sam za DAYCO set, kažu na DAYCO daju 60.000km garanciju, a na SKF set pismenu na 90.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitao sam negde da je možda senzor radilice ostao bez ulja.

 

Ako si čitao negde na ovom forumu, daj odmah reci gde je to...Nema taj senzor nikakvo ulje, ništa.

Mogao si slobodno pogledati preko pretrage foruma druge teme (na drugim automobilima) u kojima ljudi pominju škripanje prilikom startovanja motora i video bi da je uvek u pitanju neki španer, roler, ili alternator, ili remenica. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne, ovde sam jutros pročitao na nekoj temi kako se , ukoliko auto ne palimo 2-3 dana,

ulje slije u karter, pa radilica ostane suva, a senzor radilice crkne.

Eto to piše ovde na ovom forumu. Negde ovde ili na temi 500L, uglavnom sam

tražio postove sa naznakom 1.4 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam danas veliki servis. Više nema škripanja španera, ALI mi se događa sledeće:

Puštam kvačilo, dodajem gas, na oko 800-1200 obrtaja kao da nešto zavibrira.

Zvuk je kao struna kontrabasa. Nije ni slab, ni jak. Drči, kao neka plastika.

Zvao sam majstora, kaže, možda je previše zatego kaiš, pa će to da legne.

Pozovem autodelove gde sam kupio set, kažu to je SKF , tako se čuje zatezač, vozi i ne brini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredio sam stvar, rebrasto crevce (bužir) sa kablovima je udaralo

u poklopac kaiša i pravilo čudne vibracije.

Samo su ga pomerili u 2. položaj i sad se motor ne čuje da radi.

Hvala u svakom slučaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škripanje se opet ponavlja. Bio kod 3 majstora, kažu sigurno alternator škripi dok ne zagreje kais.

Haahhahahha. Dešava se pri startovanju motora jaka škripa I zujanje kao bušilica, u trajanju od 5-10 sekundi, nakon čea motor počinje normalno da radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj kad upalis auto ako su ti upaljena svetla da ih ugasis.ako skripanje prestane onda ti je slab akumulator pa opterecuje alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škripanje se opet ponavlja. Bio kod 3 majstora, kažu sigurno alternator škripi dok ne zagreje kais.

Haahhahahha. Dešava se pri startovanju motora jaka škripa I zujanje kao bušilica, u trajanju od 5-10 sekundi, nakon čea motor počinje normalno da radi

 Takav zvuk se dešava kada rotor od alternatora češe stator. Ja sam imao isti problem na Grane Puntu. Oteraj auto kod pismenog električara.

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,nov sam na ovom forumu a isto tako odnedavno i vlasnik polovnog grande punta (prije mjesec dana).2006 godiste, 1.2 benzin.nakon nekoliko dana pocelo mi se desavati ovo skripanje prilikom paljenja s tim da mi se desava nepovezano i neredovno.upali oko 10-20 sasvim ok pa se desi skripanje,nekad 2-3 puta za redom.zadnji put mi se desilo i nesto novo sto me veoma zabrinulo nakon skripanja kazaljke su "poludile" i cuo sam neki slabi udarac duboko ispred volana negdje kao da je nesto spalo ili puklo.malo sam gledao vizuelno da li ima nesto otkaceno ali nisam uspio nista primjetiti.nakon toga je normalbo palio i vozio bez ilakvih problema i to vise puta za redom. malo sam istrazivao po netu i primjetio da je u vecini slucajeva problem a akumulatorom koji uzrokuje taj probl sa palj.s obzirom da sam primjetio da mu nije originalan akumulator nego dosta veci koji je privezan kajsem jer ne sjeda u originalno leziste.tacnije radi se o 75kw akumulatoru 2006 god.da li bi mi iko mogao reci da li je moguce da bi upravo to mogao biti uzrok ovog problema ili je mozda samo u pitanju to da je akumulator ostario i pocinje gubiti snagu.ili mozda cak nesto sasvim deseto?unaprijed zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put čujem da se škripanje javlja zbog akumulatora. Auto može da upali ili ne. Teoretski ti čak možeš i da izvadiš akumulator kada auto upali jer posle toga i nema neku funkciju tako da nije do njega. 

 

Idi bolje kod majstora, nisu kaiševi za zezanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li imas šuspleh? A kad se čuje to škipanje da li je kiša padala ili si prao vozilo ili prošo kroz neku baru? Reko bih da je do nekog kaiša a oni nisu za zezanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U tome i jest problem sto kada zaskripi nece da upali,a kada upali upali sasvim normalno i u voznji nema nikakvih problema ni elektricnih niti drugih.Auto je prije 2 sedmice bilo na velikom servisu gdje je promjenjeno sve,zupčasti,mikro remen,pumpa,filteri itd. tako da ne vjerujem da je do njih. Mislio sam s obzirom da je mnogo veći akumulator nego originalni da moze praviti probleme,jer negdje sam citao da je problem rjesen jednostavnim stezenjm klemi na akumulatoru,a drugdje je rjesen zamjenom akumulatora. Nemam mnogo iskustva opcenito s autima tako da cijenim svako strucnije misljenje.Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je baš glasna škripa - škripanje/cviljenje kao što ste pomenuli.A ne dešava se prilikom kvašenja vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odi do nekog električara sutra ili u toku nedelje. Otkloni to što pre da te ne bi negde ostavio na putu. Jedino mi to pada na pamet. Da je anlaser u pitanju i da kad verglaš auto da upali on zacvili,zaškripi, zagrebe i da neće da upali i da na sledećem paljenju upali normlano. Zalepi bendix u tom momentu. Da bar mozeš da snimiš taj zvuk ali ko zna kada će sledeći put da ti zalepi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo na sta treba obratiti paznju kod nekog skripanja prilikom starta motora je remenica alternatora koja pravi te zvukove.Mnogi izmenjaju sve i svasta a na kraju dodju do remenice  i umesto da su da li3-4k dinara daje se po 100 eura i vise a o gubljenju zivaca da ne pricam.

Majstori samo nagadjaju i malo je onih pravih a ovo kazem jer sam imao jedan auto gde je jedno 6 majstora reklo da se radi o nosacu motora a na kraju je ispalo da je menjac pravio problem pomeranja rucice m,enjaca kad se krene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima. 

 

U pitanju je Fiat Grande Punto, 2013. godiste, 1.4 benzin, bez plina. Primetio sam kao da nesto zuji dok pritiskam gas kad god palim auto, a da je noc pre padala kisa, ili je generalno vlazno napolju. Prosle nedelje je ujutru bilo -5 stepeni ali suvo, i sve je bilo ok. Sinoc je neka sitna kisa padala ali satima, jutros palim auto zuji. Krenem s posla, opet zuji. Ajde sto zuji to nesto, nego sto se oseca neki cudan smrad iz haube, naravno i u kabinu udje. Ne smrdi na paljevinu, niti vidim da ima nekog dima. Da napomenem, pre 2 meseca sam radio veliki servis, zamenjen set zupcastog i sve ostalo sto se menja pri velikom servisu. Plasi me taj smrad, bojim se da se nesto ne zapali. 

 

Da li je neko imao slican problem? Desavalo mi se i ranije i majstor mi je govorio da hoce od vlage kais tako da se cuje, medjutim pre 2 meseca je stavljen nov kais i evo opet isti problem. Bilo kakav saved bi dobro dosao jer zaista ne znam sta da radim, ni ne vozi mi se auto jer znam da ce krenuti da smrdi ako ga vozim tako 10ak minuta i onda se bojim da se nesto ne zapali :D Zujanje ne mogu preciznije da opisem, kao da zavija dok turiram i dok se dize broj obrtaja.

 

Hvala svima unapred na odgovoru.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/1/2014 at 5:29 AM, joe said:

probaj kad upalis auto ako su ti upaljena svetla da ih ugasis.ako skripanje prestane onda ti je slab akumulator pa opterecuje alternator.

On 7/1/2014 at 3:31 PM, PuntoAbart said:

Takav zvuk se dešava kada rotor od alternatora češe stator.

 

@MarkoZR91 A, pogledaj sada posle spajanja i druge postove u temi na kojoj smo. :thumbup: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...