Jump to content
FAS Goran
neshaoct

McLaren: ''Pravimo najbolje sportske automobile, ne želimo SUV''

Recommended Posts

mclaren%2066.jpg

 

Za razliku od nekih drugih proizvođača super-sportskih i luksuznih automobila, kao što su Lamborghini, Maserati ili Bentley, McLaren ne namerava da u budućnosti razvija SUV model. Izvršni direktor McLarena, Majk Fluit, u nedavnom intervjuu odbacio je mogućnost da se ta kompanija upusti u razvoj krosover ili SUV vozila. ''Iskreno verujemo da izrađujemo najbolje sportske automobile na svetu'', rekao je Fluit i dodao da zbog toga u McLarenu moraju da budu fokusirani na razvoj i proizvodnju upravo takvih modela. ''McLaren je marka koja je prepoznatljiva isključivo po sportskim automobilima, i tako će biti i u budućnosti'', kaže Fluit. On je rekao da je u planu da kompanija svake godine izbaci na tržište po jedan novi model, a predviđeno je da u 2015. to bude McLaren P13. 

Do 2017. godišnja proizvodnja McLarena trebalo bi da dostigne 4.000 automobila, u poređenju sa 1.400 primeraka koliko je izašlo iz fabrike u 2013. Planovi britanskog proizvođača super-sportskih modela uključuju i cenovni ekskluzivitet. Tako, ni jedan njihov automobil u budućnosti neće biti jeftiniji od 130.000 evra. 

 

preuzeto sa - b92.net

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren: Previše smo pametni da bi pravili SUV

 

mclaren%20p1%20gtr%201111.jpg

 
Meklaren je prilično samouveren u svoju poslovnu strategiju pošto su odbacili mogućnost učešća u trenutno najpopularnijem SUV segmentu. Meklaren je siguran da je brend održiv isključivo na prodaji luksuznih superautomobila, a kako je objasnio izvršni direktor firme Majk Flevit poslovni plan njegove kompanije je dovoljno mudar da mu nije potreban rad na SUV modelu koji bi idejno odstupao od koncepta brenda. Umesto strategije učešća u konkurentnom SUV segmentu koju su prihvatili najveći rivali, profitabilnost Meklarena se bazira na tri osnovna koncepta: širenje prodaje po Severnoj Americi, Evropi i Aziji; kontroli troškova i dinamično predstavljanje novih modela kako bi se zadržalo interesovanje mušterija.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren neće praviti SUV vozila

 

mclaren%20suv%201.jpg

 

Mada SUV/crossovere već nude Porsche, Bentley i Maserati, a najavljuju ih i Lamborghini, Aston Martin i Rolls-Royce, u McLarenu navode da oni neće ući u taj segment. Kako kaže PR u McLarenu Wayne Bruce, postoje bar tri razloga zbog čega McLaren neće napraviti SUV. Prvi razlog leži u činjenici da se u McLarenu fokusiraju na svoje sportske automobile koji se dobro prodaju, drugi razlog je u tome da McLaren i ovako poslednjih godina ostvaruje profit i da će ograničiti godišnju proizvodnju na oko 5.000 jedinica, dok za treći razlog u McLarenu kažu da njihovi kupci ''jednostavno ne žele McLaren SUV''. Ovom odlukom McLaren se pridružio Ferrariju koji takođe nema nameru da pravi SUV modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren je imao rekordnu 2017. godinu

 

162926-mclaren v 1.jpg

 

McLaren je objavio podatke o prodaji za prošlu godinu, a koji pokazuju da je širom sveta tokom 2017. isporučeno 3.340 vozila ovog britanskog brenda. Time je ostvaren i novi rekord budući da je McLaren tokom 2016. godine prodao 3.286 vozila. Ukratko, od ukupnog broja isporučenih vozila oko dve trećine otpada na Sports Series gamu, dok je Severna Amerika i dalje najveće tržište za McLaren. U Severnoj Americi su naime u 2017. plasirana 1.234 McLarena, dok je tokom 2016. taj broj iznosio 1.139. McLaren inače planira brojne nove nodele do 2022. godine, uključujući i novi hypercar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren neće praviti SUV

 

mclaren s 111111.jpg

 

Mada SUV/crossover modele već nude Porsche, Bentley, Maserati i Lamborghini, a najavljuju ih i Aston Martin, Ferrari i Rolls-Royce, u McLarenu navode da oni neće ući u taj segment. To je sada ponovo potvrdio i Dan Parry-Williams, šef dizajna u McLarenu. Jednostavno, SUV/crossover modeli se ne uklapaju sa ''misijom'' kompanije koja podrazumeva proizvodnju ''ultra high-performance'' sportista. U McLarenu će se i u budućnosti fokusirati na sportske automobile koji se dobro prodaju, pri čemu najavljuju ulaganje od milijardu funti u proširenje svoje ponude. Tako je u planu 12 novih modela, uz najavu da će do 2022. godine polovina novih modela biti sa hibridnim pogonom. Da McLarenu dobro ide i bez SUV-a pokazuju uostalom i podaci o prodaji za prošlu godinu. U 2017. godini McLaren je naime širom sveta isporučio 3.340 vozila, čime je ostvaren i novi rekord. Sa druge strane, Lamborghini je ranije ove nedelje na sajmu automobila u Detroitu prikazao Urus SUV koji će na američkom tržištu koštati 200.000 dolara, dok Ferrarijev SUV možemo očekivati krajem 2019. ili 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren odlučan u nameri ne proizvodi Super-SUV model

 

mclaren suv 1.jpg

 

U ovom trenutnku sve se vrti oko SUV modela. Kupci ih žele, a budući da proizvođače automobila pre svega interesuje novac, oni su i više nego željni da klijentima udovolje. Međutim, još uvek postoji jedan proizvođač kojeg proizvodnja SUV modela ne interesuje. Reč je o kompaniji McLaren. Nakon konstantnog ponavljanja da Ferrari nikada neće konstruisati SUV model, došlo je da obrta, te nas uskoro očekuje upravo takav model iz kompanije koja od svog nastanka pravi egzotične, super automobile. Takođe, nakon pauze od 24 godine, drugi italijanski proizvođač, Lamborghini, je predstavio svoj novi Super SUV model koji ima 641 konjsku snagu i koji nosi ime Urus. Logičan sled događaja bi bio da i McLaren napravi takav potez, ali, iz te kompanije kategorično odbijaju da krenu tim putem.

 

Naime, u jednom intervjuu, jedan od čelnika britanske kompanije, Den Peri-Vilijams je rekao da će McLaren nastaviti da kreira samo sportske automobile. On je izjavio: ''Nisam prva osoba koja će reći da SUV modeli (sportska, namenska vozila), nisu ni sportski niti praktični. U skladu sa našim sloganom ''za sve postoji razlog'', ne vidim nikakvu svrhu postojanja takvih automobila''. Iz kompanije McLaren godinama ponavljaju tu istu rečenicu. Naime, još 2016. godine, šef PR odeljenja, Vejn Brus (nije reč o Betmenu), rekao nešto slično. Lepo je videti da za razliku od nekih proizvođača, McLaren ostaje pri svom stavu. Umesto da krene putem proizvodnje SUV ili krosover modela, kompanija McLaren će nastaviti da ulaže u konstrukciju modela koji spadaju u linije Sport, Super i Ultimate. To je dobra stvar, jer, ako ćemo iskreno, svet je sada prepun SUV modela, koji izgledom ali i performansama podsećaju jedni na druge. Radije bismo voleli da vidimo još super automobila poput modela Senna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno ništa od McLaren SUV-a, tvrdi CEO kompanije

 

mclaren suv 1.jpg

 

Čini se da ovih dana svaki proizvođač automobili ili već prodaje, ili planira da prodaje SUV. Ne radi se višei samo o mejnstrim brendovima, već i o Bentley-u, Rolls Royce-u, Lamborghiniju, pa čak i Lotusu. Ali, ipak ima jedan izuzetak. Osim ako se nešto ozbiljno ne promeni, čini se da McLaren ne planira da uđe u ovaj segment. U intervjuu za ''Automotive News'', CEO McLarena, Mike Flewitt, je jasno naglasio da McLaren neće ući u najnoviji trend SUV-a visokih performansi.

 

''Nisam protiv SUV-a'', rekao je on. ''Oni jednostavno nisu ono što McLaren pravi.'' Međutim, tu nije bio kraj Flewittovog objašnjenja.

''Kada odlučimo da napravimo proizvod imamo tri jednostavna testa: Mora biti dobar za brend i bazu kupaca, moramo imati tehnologiju da uradimo najbolje u klasi, i moramo da napravimo pare'', Flewitt je objasnio. ''SUV počinje da smanjuje čistokrvnost brenda koji pravi super automobile orijentisane ka vozaču. Drugo, nemamo tehnologiju. Da li možete da zamislite start od nule kada bi želeli da napravimo bolje od Range Rovera, ili Cayenne-a, milijarde koje bi morali da investiramo? Treće, stoga, je da ne bismo napravili profit.''

Ali, ovo ne znači da Flewitt ima isto mišljenje o električnim automobilima. Već neko vreme govori da će McLaren napraviti električni super automobil, ali prvo, mora da se desi velik pomak u tehnologiji baterija. ''McLaren EV mora biti upotrebljiv'', rekao je on. ''Ne možemo da ponudimo pogonsko rešenje sa kompromisima. To neće biti samo manje emisije, to će biti bolji sportski automobil. Dali smo sebi zadatak da je to sat i po vremena korišćenja na trkačkoj stazi. Trebate biti u prilici da to učinite bez dopunjavanja, a kada se vratite da dopunite, to treba da traje 30 minuta.'' Prema Flewittu, to verovatno neće biti moguće još nekih sedam godina. ''Kako stvari trenutno stoje, mislimo da tehnologija baterija neće biti gotova do 2025. godine koja će nam dostaviti ono što tražimo u smislu performansi''.

 

Samo, tako govori Flewitt danas, a teško da možemo zaboraviti izjavu uživo Wendelina Wiedekinga, tada CEO-a Porschea, koji je na promociji prve generacije Cayennea u Parizu 2002. godine, veoma oštro i uverljivo izjavio da Porschea sa dizelom nikada neće biti. Vreme je pokazalo drugačije, mnogo drugačije…

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren je u 2018. oborio sve svoje prodajne rekorde

 

186989-McLaren-720S 11111.jpg

 

Kada za godinu dana prodate skupe, supersportske automobile u 4.806 primeraka, možete sa razlogom da otvorite šampanjac. Britanska marka proteklu godinu može da proglasi najboljom u svojoj istoriji. Globalna prodaja od 4.806 automobila u 2018., rezultirala je povećanjem od 43.9% u odnosu na prethodnu, 2017. Severna Amerika je i dalje najveće tržište (rast za 49.2 %) u odnosu na prethodnu godinu. Prodaja u Evropi je porasla 44.2 %, ali najveći skok je zabeležen u Kini sa 122.5 posto rasta nakon uvođenja Spyder verzija 570S i 720S. Kina sada čini gotovo 7 posto ukupne globalne prodaje. Domaće tržište, tačnije Velika Britanija je ostala snažno utočište sa takođe velikim rastom od 49.2 %. Možemo slobodno reći, da je McLaren sportski proizvođač sa najvećim ekspanzijom u poslednjih nekoliko godina, a ovo sigurno nije njihov maksimum...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren ne želi da proizvede električni model, a ima i jak razlog

 

mclaren 001.jpg

 

Kad je McLaren u pitanju, performanse su imperativ, a zatim dolazi sve ostalo. A to znači da ih struja ne zanima. Bar ne u obliku električnog hipersportskog automobila kakav pripremaju Rimac, Pininfarina i odnedavno Lotus. Njihov izlet u obliku hibridnog P1 je bio maksimum na koji su spremni, a za dalje su potrebne tehnološke inovacije. A pre 2025. godine se to sigurno neće dogoditi.

 

Naime, McLarenov šef marketinga Jamie Corstorphine je za australijski ''Motoring'' izjavio da oni razmišljaju o električnom modelu, ali ga neće ponuditi kako bi samo zadovoljili emisijske standarde. Neće ga ponuditi sve dok neće moći da bude bolji od klasičnog sportskog automobila. A osnovni razlog za ovu odluku je masa. Corstorphine je rekao da će radije čekati dok ne budu mogli da ponude najbolji hipersportski električni model nego da pogaze svoju filozofiju lake gradnje. Električni pogon je odličan, ali prevelika masa nepovoljno utiče na iskustvo vožnje i same performanse, mišljenja su u McLarenu. ''Recimo da želite da vozite pola sata na stazi. Ako je to električni bolid, moraće da ima 800 km dometa i da bude nizak kao palačinka. Neverovatna količina energije je potrebna za visoke performanse na stazi. A onda ćete morati i da ga punite'', bio je jasan šef marketinga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren odlučio da napravi SUV za Extreme E takmičenje

 

mclaren xe.jpg

 

U McLarenu su konačno ''prelomili'' i odlučili da prate modu i proizvedu SUV.

Ova godina je donela značajne transformacije u McLarenu koji je predstavio prvi hibrid serijske proizvoodnje u formi modela Artura sa V6 motorom. Ranije ove godine se pozdravio od Sport Series modela, a najavljen je ulazak McLaren Racing-a u Extreme E takmičenje 2022. godine. Ovo je potpuno električna off-road serija, tako da McLarenu treba nešto potpuno drugačije od modela 570S da bi se takmičio. Upravo takav model je najavljen.

 

McLaren je na Instagramu objavio najavnu grafiku sa datumom 3.11.2021. i hashtagom #McLarenXE, kojim definitivno najavljuje dolazak trkačkg električnog SUV-a za Extreme E takmičenje. Grafika nagoveštava izgled gornje polovine SUV-a, vide se i mišićavi blatobrani, a čini se i da je karoserija u mat crnoj boji. Karoserija očigledno krije ogromne off-road gume. Takođe, najavna grafika otkriva uske prozore, kao i zadnje lukove točkova koji se podižu visoko. Jasno je da električni automobil ima veliki klirens.

 

Iako je iz McLarena ranije rečeno da neće proizvoditi SUV, dogodile su se i čudnije stvari. Trkački XE bi mogao da nagovesti kako će izgledati budući McLarenov SUV, pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju. Tehničkih detalja za sada nema, ali je Extreme E-SUV Odyssey 21 predstavljen 2019. godine specijalno za Extreme E takmičenje ponudio ideju šta se može očekivati. Odyssey 21 razvija 500KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.5 sekundi, a može da savlada nagib od 52 stepena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni McLaren SUV za Extreme E takmičenje

 

mclaren extreme 02.jpg

 

McLaren će sledeće godine učestvovati u Extreme E takmičenju, i to sa novim SUV trkačkim modelom, sa dva elektromotora i ukupno 544KS.

 

mclaren extreme 01.jpg

 

Predstavljeno vozilo je u Papaya Orange boji i sa crnom grafikom, uz crne točkove sa Continental gumama. Tim će činiti Tanner Foust i Emma Gilmour.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren otvoren za lansiranje SUV-a

 

mclaren xe.jpg

 

Michael Leiters, novi šef u McLaren Automotive, otvoren je za lansiranje SUV-a, a kompanija aktivno istražuje kakvu formu bi takav model mogao da ima.

 

Govoreći za britanski Autocar u svom prvom intervjuu otkako se pridružio McLarenu 1. jula, Leiters je rekao da želi da evoluira ponudu britanskog brenda izvan superautomobila sa centralnim motorom. Autocar je još u junu prvi put otkrio da su planovi za McLaren SUV u toku, pre nego što se Leiters zvanično pridružio kompaniji, navodeći da bi novi model mogao da se pojavi na tržištu u drugoj polovini ove decenije, sa očekivanom cenom blizu 350.000 funti. Takođe je predloženo da se radi o potpuno baterijskom električnom predlogu, a ne hibridu, i da će se prodavati sa nekoliko nivoa snage, sa dizajnom sa dva ili tri motora, pogonom na sva četiri točka kao i performansama koje će verovatno odgovarati nedavno lansiranom Aston Martinu DBX 707. A s obzirom na to da je Leiters nadgledao lansiranje dva vrhunska SUV-a tokom svoje karijere - Porsche Cayenne i nedavno u ulozi tehničkog šefa u Ferrariju, gde je vodio razvoj budućeg Purosanguea - očekuje se da bi McLaren uskoro mogao da sledi taj primer.

 

''Razvio sam SUV u Ferrariju'', rekao je Leiters. ''Razvio sam SUV u Porscheu, tako da volim SUV-ove. Ali mi to nećemo učiniti za mene. Ipak, mislim da je to zaista važno tržište. I dalje jeste, i nastavlja da raste. Veoma je atraktivno kao tržišni segment.'' McLarenova radikalna promena mišljenja o SUV/krosoverima je nesumnjivo rezultat uspeha u prodaji njegovih rivalskih brendova, čiji postojeći modeli krosovera i SUV-a već uveliko nadmašuju njihove modele sa nižom visinom i ostvaruju većinu njihovog profita. Na primer, Porsche je 2021. isporučio više automobila nego ikada, pri čemu su SUV Macan i veći Cayenne zajedno činili više od polovine njegovih 300.000 jedinica prodaje, dok je sportski automobil Porsche 911 prodat u samo 38.464 primerka. Slična je priča i za SUV Lamborghini Urus, koji je nadmašio superautomobil Lamborghini Huracan 2021. godine po stopi od oko dva prema jedan. DBX je činio polovinu ukupne globalne prodaje Aston Martina u istom periodu, što je bila njegova prva puna godina u prodaji.

 

''Ono što moramo da razumemo kao McLaren jeste 'kako možemo da pronađemo proizvod koji je u skladu sa našim DNK?. Ne bi trebalo da pravimo klasični SUV'', dodao je Leiters. Međutim, iako Leiters želi da stvori takav model, on je insistirao da on ostaje u fazi diskusije i da je McLaren takođe otvoren za druge ideje i modele umesto ili pored SUV-a. SUV bi takođe imao uticaj na McLarenov trenutni asortiman modela, rekao je Leiters, jer bi to dovelo do veće svesti o brendu i prihvatanja. Leiters je priznao da postoji preklapanje u okviru postojećeg asortimana McLarena i da bilo koji novi model koji će stvoriti ne sme da izazove dalju kanibalizaciju. Zato se razmatraju tipovi SUV-a, a ne bilo koji sportski automobili ili superautomobili, i zato je električna tehnologija bila tako privlačna jer je nova arhitektura dozvoljavala McLarene različitih veličina i proporcija.

 

I dalje se priča o tome da McLaren ulazi u partnerstvo sa velikim proizvođačem automobila, uz razgovore sa BMW-om i Audijem za koje se zna da su održani. Leiters je potvrdio da je McLaren zainteresovan za rad sa partnerom, ali je rekao da dogovor nije neizbežan. ''Imate dve strane partnerstva, jedna je tehnologija, a druga finansijska'', rekao je on. ''A ako nađete oba u jednom, to će definitivno biti najbolje. Ali prva stvar je imati tehnološkog partnera za stvaranje sinergije. Ali to mora da bude pravi partner. Moramo da zadržimo svoj DNK; Ne zanima me nijedan partner koji mi daje samo 'i ja' tehnologiju. Dakle, pitanje je pronaći pravog partnera; pitanje nije naći partnera.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren SUV i zvanično u razmatranju

 

mclaren xe.jpg

 

McLaren u svojoj paleti nema SUV model, što delimično objašnjava zašto britanska marka nije u najboljem finansijskom stanju. Ipak, vesti iz kompanije kažu da se razmatra takvo vozilo. Loša vest je da će to potrajati.

 

U intervjuu za Automotive News, McLarenov direktor strategije proizvoda Džejmi Korstorfajn ukratko je govorio i o potencijalnom SUV-u: ''Najvažnije je obezbediti (vozilo) koje ima više prostora ili mogućnosti da McLarenov kupac podeli iskustvo sa više ljudi. Koliko je visok, da li je u pitanju krosover... o tome će se tek odlučiti i u stvari, u ovom trenutku ništa nije odlučeno. Ako ćemo nešto da uradimo, da li je u pitanju ovaj tip proizvoda, ili bilo koji drugi tip proizvoda, test za nas je, da li možemo tačno da odražavamo DNK McLarena?'' Po svemu sudeći, još će proći mnogo vremena pre nego što McLaren krene na Aston Martin DBX i ostale rivale.  Britanski Autocar je inače još u junu pisao da bi novi model mogao da se pojavi na tržištu u drugoj polovini ove decenije, sa očekivanom cenom blizu 350.000 funti (400.000 evra). Takođe je sugerisano da se radi o potpuno baterijskom električnom predlogu, a ne hibridu, i da će se prodavati sa nekoliko nivoa snage, sa dva ili tri motora, pogonom na sva četiri točka kao i performansama koje će verovatno odgovarati Aston Martinu DBX 707.

 

McLarenova radikalna promena mišljenja o SUV/krosoverima je nesumnjivo rezultat uspeha u prodaji njegovih rivalskih brendova, čiji postojeći modeli krosovera i SUV-a već uveliko nadmašuju njihove modele sa nižom visinom i ostvaruju većinu njihovog profita. Na primer, Porsche je 2021. isporučio više automobila nego ikada, pri čemu su SUV Macan i veći Cayenne zajedno činili više od polovine njegovih 300.000 jedinica prodaje, dok je sportski automobil Porsche 911 prodat u samo 38.464 primerka. SUV bi takođe imao uticaj na McLarenov trenutni asortiman modela, navode u McLarenu jer bi to dovelo do veće svesti o brendu i prihvatanja. U kompaniji priznaju da postoji preklapanje u okviru postojećeg asortimana McLarena i da bilo koji novi model koji će stvoriti ne sme da izazove dalju kanibalizaciju. Zato se razmatraju tipovi SUV-a, a ne bilo koji sportski automobili ili superautomobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren priprema hibridni hiperautomobil i SUV?

 

mclaren xe01.jpg

 

Nove glasine o budućim McLaren proizvodima stižu direktno sa McLarenovog globalnog sastanka dilera. Najvažnije vesti podrazumevaju novi hibridni hiperautomobil koji bi mogao da bude naslednik P1, a nekoliko godina kasnije sledi model sa četiri sedišta i četvoro vrata.

 

Automotive News citira nekoliko anonimnih predstavnika dilera koji su prisustvovali sastanku, potvrđujući da novi hibridni vodeći model dolazi do 2026. Izveštaj takođe navodi da će hibridni sistem biti oko 70 odsto lakši u odnosu na aktuelne McLaren dizajne, i da će raspolagati sa znatno više konjskih snaga. Druga informacija sa konferencije dilera kaže da je kompanija navodno najavila novu klasu vozila za 2028. koja bi trebalo da ima četiri sedišta i četiri vrata. Ništa drugo nije pomenuto, ali je poznato da izvršni direktor Majkl Lajters voli SUV-ove i ima iskustvo sa super SUV-ovim. Prethodno je naime bio šef tehnologije u Ferrariju, gde je pomogao u razvoju Purosanguea. Takođe je ranije radio u Porscheu, gde je pomogao u razvoju više generacija Cayenna. Nekoliko izveštaja kaže da kompanija već radi na SUV-u, ali postoji i nepotvrđeni izveštaj da je u razvoju i limuzina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...