slavisa95 0 Posted April 22, 2014 Auto sam kupio,ali mi je ruzno nekako radio,kao na 3 klipa a ustvari nije.dodjem na ideju da pogledam zubcasti remen.Skinem poklopac on preskocio.natjeram klip u gornju mrtvu tacku i nadjem oznake na bregastima i ufazim.Moze li mi neko reci jesam li dobro ufazio.Znaci klip gornja mrtva tacka,bregaste imaju one zareze,i njih sam okrenuo gore pod 90 stepeni,imaju kao oznake.Okrenuo sam par puta kljucem radilicu da vidim da nece sustici klip,ali normlano je se okretalo.Da li je to dobro uradjeno?Ne znam zbog cega nece da upali sad.juce sam zadnju put ugasio auto,a danas sam to uradio.Hvala unaprijed. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted April 22, 2014 Druze najbolje da potrazis na netu uputstvo za zupcenje za taj motor. Da u njemu nadjes markere I oznake gde sta treba da se poklopi. Ako hoces sam da se igras a ako ne zovi nekog majstora da ti to odradi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 22, 2014 Najgore je druze sto ne radim to prvi put.Imam kadeta gsi 16v,fazio sam njega,sve sam radio i normalno sve.ne znam u cemu je sad problem.kontao sam reko da nije pomotao malo ventile,ali tako sam ga vozio 1500km i tako malo ruznije radio kako sam napisao i onda se sjetim da sam imao vectru i isto tako radila i bila preskocila,ja vratio i radila normalno.A kad sam ufazio za probu okrenuo par puta radilicu da vidim jel ide to fino,da negdje ne blokira i sve dobro.Nadam se da su to oznake. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 157 Posted April 22, 2014 Za koliko si zuba pomerio? Probaj da vratis kako je bilo da vidis da li ce da upali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 22, 2014 ne znam druze tacno gdje je bilo,nije imalo veze sa vezom koliko sam vidio.klip natjeram u mrtvu tacku,jedna bregasta ne jednu stranu,druga na drugu,ali nije nista jednako,a remen je bio otpusten skroz,imao je 4 cm lufta izmedju bregaste i radilice gdje nema spanera i klizaca.ne znam sta moze da bude,mozda sam promasio 1 zub na radilici ,jer sam natjerao klip u mrtrvu tacku,nisam nasao oznaku tacnu na zamajcu,kad imaju 2 crtice na mjenjacu,ali ne moguce da nece da upali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted April 22, 2014 Reckon it da potrazis uputstvo sa tacnim oznakama, do tada ave ovo je uzaludna prica, I vidi Jesi li vratio sve senzore, npr za bregastu ili sta vec ima. Jesi li proveravao da li ima varnicu i dovod goriva, ja bi krenuo tim redom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 22, 2014 nisam nike senzore dirao koliko znam,ima varnicu i dovod goriva,ali cu sutra jos pogledati senzore,ne moguce da nije dobro.oznaka na radilici je isto sto i klip u mrvoj tacki,znaci da sam to dobro uradio,a oznake na bregastoj stoje pod 90sstepeni,sa oznakom na deklu poravnate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted April 22, 2014 izgleda da si nesto omasio,oznake ne stoje po 90stepeni.....vec ovako Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 22, 2014 ali druze ne znam sa cim cu te crtice na bregastoj poravnati,jedino na pamet kad nema nista sto se mogu poravnati.jedino ima gore na deklu 2 crtice iznad bregasti koje se mogu poravnati.Ovakvu sliku sam ja gledao za 2.0 8v DOHC. ovo je ista slika za 2.0 8v DOHC,ne znam,ali ima veze nesto sa onim gore crticama na deklu.nadji motor na internetu kao moj pa pogledaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 22, 2014 simonen ti je objasnio slikom. Te crtice ravnas kroz romboidne proreze na zastitnom limu, gledas sa unutrasnje strane od svecica. Bregaste moraju da se "gledaju". Proveri da slucajno nisi zamenio remenice, nisu iste.Ako ti je glava kao kod 2.0 16v onda crtice moraju da se poklope sa donjim uglovima "rupe" izmedju bregastih. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 23, 2014 aham.znaci sa rupom onom sto je uposteno kod svjecica,ovo |_| sa ovim coskovima dole ravnam?drugo nista ne preostaje.ali me interesuje zasto onde one gore oznake na deklu?pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 0 Posted April 23, 2014 Ajde probaj, podesi, pali i javljaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 23, 2014 aham.znaci sa rupom onom sto je uposteno kod svjecica,ovo |_| sa ovim coskovima dole ravnam?Bas tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 24, 2014 Evo drugari slike i kako je ufazeno.Znaci dole na radilici je poravnata crtica,a evo gore kako stoje stvari.I opet nece da upali,a prije toga radio auto.znaci nije mogo pomotati ventile ili nesto slicno pa sad da ne moze upaliti.Razvodnik ne znam kako bi podesio tacno,al Mislim da bi trebao upaliti kako bilo pa da vidimo dalje. Ipak mislim da su ovo oznake za njega,jer ne bi bezveze fabrika stavila to ovde. Da li se neko susreo sa ovakvim autom ikada da zna 100%? Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 24, 2014 Evo ufazio sam po oznakama autodate,i kad verglam dadnem mu gasa i on se pocne javljati ali mu mali fali,kao da bi trebo razvodnik zakrenuti.Na pamet sam ga zakretao i nije mogo upaliti,ne znam kako da ga tacno nastimam da budem 100% siguran da je paljenje dobro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 24, 2014 Jesi li siguran da nisi pomesao remenice? Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 24, 2014 nisam skidao uopste remenice.dobre su 100% postavite. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted April 24, 2014 Ne mogu da kažem da sam zupčio taj motor, ali jesam mnogo drugih.Pođi brate školskim putem. Skini poklopce bregastih i proprati šta se dešava sa ventilima. Koliko se sećam tom motoru je jedna bregasta za izduvne ventile, a druga za usisne ventile.Šta treba uraditi? Treba podesit bregaste da su čašice podizača oslobođene na sva četiri ventila i to mora bit na prvom ili četvrtom cilindru. na kom cilindru podesiš bregaste prema tome podesi i razvodnik da pošalje varnicu. I to mora da upali posle mrdneš malo razvodnik napred nazad, ali teško ga je pogodit gde treba bez stroboskop lampe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 24, 2014 a objasni mi malo bolje kako da podesim razvodnik da baci varnicu u pravo vrijeme.pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted April 24, 2014 U nekom predhodnom postu si napisao da to ne radis prvi put.Nemoj da se ljutis...ali ovo sto si pitao"kako da podesis razvodnik da baca varnicu u pravo vreme" govori o tome da ti fali "malo" osnovnog znanja.Ali nebitno,Jesi li cuo nekad prvi na vagu-cetvrti na paljenje.....ili....cetvrti na vagu-prvi na paljenje.Fiat obicno stavlja kada su radilica i bregasta na reperu za ozubljivanje cetvrti na paljenje.Dok VW,opel itd stavljaju prvi na paljenje.Elem postavi radilicu i bregaste kao na slici(na repere za ozubljivanje)tada ti je ako si sve odradio OK,cetvrti na paljenju.Sto rece Bukvic tada bi trebalo da imas zazora izmedju bregaste i plocice,tj trebalo bi da prstom lako pomeras plocicu levo-desno.Tada skini razvodnu kapu i proveri da li je razvodna ruka u pravcu kontakta na kapi gde stoji cetvrti kabal.Ako nije,okretanjem razvodnika namesti da bude.Nadam se da sam ti malo pomogao posto vidim da se bas patis sa ovim relativo prostim motorom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted April 24, 2014 Onda si pobrkao kablove na svecicama. Imas li varnicu kako treba? Povadi svecice pa vidi kojim redom bacaju varnicu. Imas li gorivo? Izvadi celu magistralu sa diznama pa proveri da li dizne bacaju gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted April 24, 2014 Da mi je taj motor ispred mene uzbio bih ga za 5 min. ovako celo veče sedim i razmišljam kako da ti pomognem. Kolko znam što reče kolega "sindrom" fiat uglavnom repere pravi prema četvrtom. To znači kad si uzbio radilicu i bregaste DA razvodna ruka mora biti okrenuta prema kontaktu na razvodnoj kapi koji vodi kablo do četvrte svećice. Samo nemoj sad da nas pitaš šta je razvodna ruka, a šta razvodna kapa i kako izgledaju ti kontakti na razvodnoj kapi. Nego nas obraduj da si razumeo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 24, 2014 Hvala ljudi,skontao sam sve.odoh sad u garazu pa cemo vidjeti sta ce biti.pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
slavisa95 0 Posted April 26, 2014 Problem rjesen.Neko ko je radio auto prije mene,zamjenio remenice pa se nije po oznakama mogao ufaziti.Vratio remenice,ufazio i rjesio problem.pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 26, 2014 Klasicna prica sa starijim autima Quote Share this post Link to post Share on other sites