Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Untitled-1.jpg

 

Stalno pominjemo bahatost vozača, ali nisu oni jedini učesnici tj. krivci u saobraćaju. Mislim da bi bilo interesantno da podelimo iskustva o ponašanju pešaka i prodiskutovati o situacijama kada vozač nije kriv kod obaranja pešaka. 

Da li policija dovoljno kažnjava pešake u odnosu na vozače? Itd...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee to je najveca muka, jer policija kaze da je pesak uvek u pravu! Vozaci se kaznjavaju za upotrebu telefona u toku voznje, a pesak dok prelazi ulicu u to van pesackog koristi telefon i njemu nista, a dok prelazi ne gleda ni levo ni desno vec samo pravo... Zapalio bih ih kad se tako ponasaju.. pa kad ih vidim da prelaze autoput pa da l ima taj mozak, da l razmislja da nece neko slucajno da ga "pokupi", i posle je vozac kriv nije prilagodio brzinu uslovima puta! Najvise me nerviraju pesaci koji i kad ih pustis da predju ulicu se razvlace, krotko, nogu pred nogu, pa jos po dijagonali, odma mi nije dobro u kajem se sto sam ga uopste propustio...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da moraju! ali ne u gradu nego van naseljenih mesta, ne znam da li si nekad nocu sreo ljude u crnoj jakni kako idu pored puta po kisi? Primetis ga tik ispred kola! A sto se tice kaznjavanja ja mislism da je to minimalno... Po zakonu pesak je pre stupanja na pesacki duzan: Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je dužan da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na bezbedan način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja. retko koji se ovga pridrzava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kaze Bora Corba: "Pesaci su dosadni, pesaci su spori, zato ih obori"... :D  :D  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee to je najveca muka, jer policija kaze da je pesak uvek u pravu! Vozaci se kaznjavaju za upotrebu telefona u toku voznje, a pesak dok prelazi ulicu u to van pesackog koristi telefon i njemu nista, a dok prelazi ne gleda ni levo ni desno vec samo pravo... Zapalio bih ih kad se tako ponasaju.. pa kad ih vidim da prelaze autoput pa da l ima taj mozak, da l razmislja da nece neko slucajno da ga "pokupi", i posle je vozac kriv nije prilagodio brzinu uslovima puta! Najvise me nerviraju pesaci koji i kad ih pustis da predju ulicu se razvlace, krotko, nogu pred nogu, pa jos po dijagonali, odma mi nije dobro u kajem se sto sam ga uopste propustio...

 

 

svaka reč ti je na mestu, isto sve ovo i mene izvodi iz takta.. Ti ga kao čekaš, a on se razvlači i boli ga uvo.. Isto mi se mali milion puta desilo da mi sa slušalicama u ušima ili telefonom zakorače na pešački, a da uopšte ne pogledaju levo desno, jednom mi je bilo sunce u oči i ja vozim normalno i samo u jednom trenutku vidim glupaču na pola metra od auta, zamalo da je pokupim, ali vrhunac je da je i ona nosila slušalice u ušima, a koliko se sećam to je takođe kažnjivo..

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najviše me nervira kad deda koji se jedva vuče krene da prelazi ulicu van pešačkog i to bez gledanja levo-desno... A one sa decom van pešačkog bi na robiju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno meni najvise smeta to sto se najbahatnije ponasaju stariji gradjani iako bi valjda oni trebali da daju primer i da imaju neke moralne norme da postuju pravila... Plus sto sam i sam cesto pesak, nervira me to sto isti ti stariji gradjani idu pesackim stazama levom ivicom staze, koji je to fazon ne kontam :turned: Mislim nije propisana strana ali mislim da neko nepisano pravilo kretanja sa desne strane se odnosi i na to, pogotovo kada nas nekoliko moramo da se sklonimo da bi jedna osoba prosla sa te strane, a nije da sa te strane postoji neko objekat ili nesto pa da se pridrzava... Pre par dana sam imao foru da se priblizavam pesackom i gledam tri babe, ni jedna nije pogledala sastrane pre stupanja na kolovoz i uz to nisu krenule sve zajedno nego na razmacima od 1m... Ja stalno ratujem tu sa komsijama i vazim za nasilnika jer projurim pored njih posto pored uredne pesacke staze od 1-1.2m sa obe strane ulice, oni bas moraju da se setaju po putu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sve su krivi sistem i mediji. Sistem se ne pridrzava zakona vec ga selektivno primenjuje a polupismeni novinari ga u medijima tumace po svom nahodjenju. A narod k'o narod, pa jos malo i bezobrazan... :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan u Kg-u dupla traka, bul. Kraljice Marije, vozi se stvarno brzo, ali po negde postoje pešački prelazi i svi jure i lik od 50tak godina kreće da prelazi ulicu, a lik koji nailazi kolima se trudi da ukoči i stade nekako i ovaj stao na sred pešačkog i kao njemu gestikulira "alo bre, gde ćeš, jel vidiš pešački", pa bilo mi je došlo da izađem iz auta i da ga išutiram...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da... Preveo bih ga preko ulice... A jos gori su oni koji krenu da prelaze pa stanu na pola i pocnu da se vracaju...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamioneti i SUV modeli su do tri puta opasniji po pešake od standardnih automobila!?

 

131706-volvo xc60.jpg

 

''SUV-manija koja je zahvatila ne samo SAD, već i ceo svet, ima razarajuće posledice, i to ne samo po životnu sredinu'', navodi se u rezultatima jednog istraživanja u Americi. Naime, u istraživanju koje su sprovele agencije ''Detroit Free Press'' i ''USA Today'', SUV modeli su i do tri puta opasniji po pešake od standardnih automobila. Navodi se i da predstavnici vlade za ovo znaju već nekoliko godina, ali ''da su malo toga uradili kako bi smanjili broj smrtnih slučajeva pešaka, odnosno, nisu ukazivali na ovu opasnost''. Tokom ovog istraživanja se došlo do podatka da je broj smrti pešaka u SAD porastao za čak 46% od 2009. godine, i da je u najvećem broju saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom učestvovalo neko SUV vozilo. Samo tokom 2016. godine u Americi je nastradalo skoro 6.000 pešaka.

 

Ne iznenađuje činjenica da se veliki broj nesreća sa smrtnim ishodom dešava u gusto nasseljenim gradovima. Naime, u kategoriji gradova sa najmanje 200.000 stanovnika u Americi, najopasniji su Detroit, u kome je stopa smrtnosti pešaka čak 34.5 ljudi na svakih 100.000 stanovnika. Opasni su još i gradovi Njuark, Majami, Tempa, Sent Luis i Finiks. Međutim, bilo bi krajnje bezobzirno za sve okriviti SUV automobile. Naime, veliki broj pešaka koji je stradao, ili zadobio teže povrede u saobraćajnim nesrećema je prelazilo ulice van pešačkih prelaza. Takođe, popularnost pametnih teleona je eksplodirala od 2009. godine, te je sve veći broj vozača, ali i pešaka koji bivaju ometeni korišćenjem svojih mobilnih telefona. U svakom slučaju, tokom istraživanja se došlo do podatka da iako na saobraćajne nesreće utiče veliki broj faktora, veza sa krosover, pikap i SUV modelima prilično jasna. Vodi se debata o tačnom broju, ali ''Detroit Free Press'' agencija navodi da je čak u 69% saobraćajnih nesreća sa fatalnim ishodom, u periodu između 2009. i 2016. godine, učestvovao i SUV automobil. Naime, američka Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja (NHTSA) je planirala da u ocenjvanje vozila uvrsti i kategoriju koja se odnosi na bezbednost pešaka, što je trebalo da se desi od ove godine, međutim, do toga nije došlo, a povod za to nije poznat. Međutim, pojavile su se glasine da se veliki broj proizvođača automobila protivilo tome. Međutim, izgleda da i oni rade nešto na povećanji bezbednosti pešaka, te je sve veći broj novih SUV vozila opremljen napradnim sistemima za asistenciju vozaču koji mogu sprečiti saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom pešaka. Tu se pre svega misli na sistem upozorenja na sudar, kao i na autonomno kočenje u hitnim slučajevima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Pešaci i automobili

 

Vozači i pešaci sreću se upravo na pešačkom prelazu. Ukoliko je samo jedan od njih nepažljiv sve zajedno može završiti i kobno. Pogledajte 5 zlatnih pravila prelaska preko zebre!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pesacki jos tu i tamo, al van njega je seks pogotovu u malim ulicicama sa parkiranim kolima sa strane. Roditelji uce klince da idu brzim putem i onda kad se deca vracaju iz skole ne gledaju i bude veselo. Vidis viseg nekog kako strci al dete jok. Ispred moje zgrade se stalno to desava jer su park i skola preko puta.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija pokazala očigledno: U naletu na pešake SUV-ovi su smrtonosni

 

suv sudar.jpg

 

Ne treba biti preterano mudar pa zaključiti da su SUV-ovi pogubniji za pešake od, recimo limuzina. Visok prednji kraj u sudaru transferuje više energije na telo pešaka, a posebno su ugroženi karlica i grudi. Istraživanje je sproveo američki Institut za bezbednost u saobraćaju  (IIHS), prateći 79 nesreća u saveznoj državi Mičigen a rezultati su sledeći - pri brzinama od 30 do 63 km/h 30% nesreća u kojima učestvuju SUV-ovi je kobno za pešake, u odnosu na 23% nesreća ostalih automobila. Situacija je dramatičnija u nesrećama pri brzinama većima od 64 km/h. Smrtnost pešaka u sudaru sa SUV-ovima je 100%, dok je broj poginulih u naletu drugih vozila 54%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, totti said:

Screenshot_20201105-083815_Facebook.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

U Rusiji kad je zeleno za pešake važi zeleno za sve pravce, može raskrsnica upravo i ovako da se prelazi, trebalo mi je vremena da se naviknem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate u kom gradu pešački semafori koji imaju i žuto svetlo?

 

zuto svetlo.jpg

 

Crveno-zeleni semafori za pešake su standard u celom svetu, pa na svakom delu zemaljske kugle možemo razumeti šta se od nas traži na pešačkim prelazima. Osim onih koji jurišaju po prelazima i kad im je crveno pa ugrožavaju vlastite živote. Da li znate za jedan pešački semafor koji ima tri boje, kao i onaj za vozila, crvenu, žutu i zelenu? Nalazi se u Dizeldorfu u Nemačkoj i, verovali ili ne u testnoj fazi je još od 1953. godine. Nemački zakoni jasno propisuju da su pešački semafori u dve boje, crvenoj i zelenoj. U Dizeldorfu su iskoristili mogućnost da svoje semafore predstave kao testne uređaje i to traje već 68 godina, pa su ti uređaji postali svojevrsna atrakacija.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najprometniji pešački prelaz na svetu

 

 

Prelaz Shibuya u Tokiju je najprometniji na svetu. Kad se upali zeleno svetlo na semaforu za pešake prelaz prosečno koristi oko 2.500 ljudi. I tako svaka tri minuta, pa neke procene kažu da svakog dana ovim prelazom prođe i do pola miliona ljudi. Vizura ovog prelaza je često korišćena u filmovima, nimalo čudno jer ovo je jedinstveno mesto koje spaja čak 10 saobraćajnih traka i pet pešačkih prelaza. Posebno impresivno deluje pet velikih ekrana. Svaki je orijentisan u smeru jednog prelaza, pa se videom i zvukom obraća pešacima sa osnovnim informacijama, poput prognoze i slično dok je crveno svetlo, i animiranih filmova dok je zeleno svetlo. Kontrolisani haos na ovom prelazu je fascinantna pojava za svakog posmatrača. Naime, čak i za vreme posebnih događaja ili praznika, saobraćaj ovde ne staje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...