Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Da, bila je baš ta dimenzija za Kadjar. A pošto je bio 2WD, upitao sam i za lance za sneg. Naravno, takva egzotična dimenzija, u kombinaciji sa načinom kako je izvedeno vešanje, je tražila i posebne lance, skupocene lance ("obični" na to nisu mogli ). Bili su preko 300e.
Mislim, u "ukupnoj ceni posedovanja vozila" (na dugi niz godina), sve su to maltene "sitnice", ali, nekada i takve "sitnice" baš pokvare utisak potencijalnog kupca. Još kada sam im dva puta tražio troškovnik redovnog održavanja (maltene "molio"), a nisu mi ga dali, "digao sam ruke" od Kadjara  ... A po svemu super vozilo. Sa motorom koji me oduševljava. Kao i Fiatov T4.
Zanimljivo je da često gume budu takvih dimenzija i kod monovolumena (recimo Scenik poslednje generacije). U smislu da dimenzije mogu biti bezobrazno skuplje u odnosu na standardne.

A opet ne mogu da se setim SUV-a, ne samo Kadjara, za koji gume ne koštaju skuplje (ako izuzmemo malce poput Mokka, Captur, 2008)?

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Dzimbo said:

a znas li mozda kako su se pokazali dizel motori kao polovnjaci kod CRVica?

Koliko ja pratim šta se piše na HCS ( oko godinu i po dana ), ja nisam video da se tamo neko žalio na Hondin 1,6 dizel u CRVu ( na  nekoj staroj temi sam video da se vlasnik jednog starijeg civica 9. generacije žalio da je u nekim specifičnim uslovima imao neko kratkotrajno "cimanje", ali mu je taj problem ubrzo sam nestao ). Bilo je dosta napisanog od sttane više ljudi oko iskustava sa tim 1,6 dizelom u CRVu ( u obe varijante snage, kao i sa 6MT i sa AT9, domaćih novih i polovnih i polovnih iz uvoza ) i sve je to zaista bilo pohvalno. Jedan se malo žalio na veću potrošnju po BG, ali, kako se kroz komentare bistrila tema, ispostavilo se da čovek (koji je to CRVa kupio polovnog) živi u BG "u krugu dvojke" i da kola i koristi maltene samo po gradu, da  mu je to prvi dizel u životu, a kao da nikada pre toga i nije čio za DPF filter ( u smislu "šta je to" i "kako se koristi vozilo sa DPF-om) i kada se malo "edukovao" (pa i shvatio da se dizel povremeno treba voziti i van grada), razumeo sam da više i nije imao problem uvećane potrošnje.

Ono što jesam saznao, jeste i da je CRV prethodne generacije, ako je bio 4WD, znao da ima problem za ležajem zadnjeg desnog točka i da je sa tog razloga Honda u odnosu na taj ležaj za sva vozila produžila garanciju na 7 godina.  I znam jednog koji je to nedavno i zamenio o trošku garancije ( mada mu je opšta garancija odavno istekla ).

Sve u svemu, čini mi se da je taj CRV 1,6 dizel za preporuku kao polovnjak. A kako pišu vlasnici jače verzije, u varijanti sa ZF-ovim 9-stepenim AT menjačem, pravo ga je zadovoljstvo voziti.

Meni je često žao što tog motora i menjača nije bilo u sadašnjoj generaciji CRVa ( već samo u aktuelnom civicu X. generacije, do početka prošle godine, kada je "ukinut" iz ponude zbog eko normi ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Jug said:

A opet ne mogu da se setim SUV-a, ne samo Kadjara, za koji gume ne koštaju skuplje (ako izuzmemo malce poput Mokka, Captur, 2008)?

Eto, da te nasmejem, primera radi, Michelin CrossClimate za sadašnju Hondu CRV 1,5T ( u prva tri paketa opreme je 235/60X18 ) košta manje nego takva AS guma za Hondu Civic 1,0 T ( 215/50X17 ).

Pogledaj kod "Beogume".

Jedna je 17.998,68 RSD ( za Civica od 17" ), a druga je 17.746,68 RSD ( za CRVa od 18" ).

Dakle, ne mora za SUV guma da nužno bude skuplja nego za obično vozilo. Sve zavisi od "egzotičnosti dimenzije" guma i automobila, a i SUV-a.

A pošto si pomenuo i sadašnji Renault Scenic, tačno je da on nosi gume od 20" ( 195/55X20), ali, ta dimenzija je sada tako smešno jeftina, maltene "kao juče" što se prodavala guma od 16".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eto, da te nasmejem, primera radi, Michelin CrossClimate za sadašnju Hondu CRV 1,5T ( u prva tri paketa opreme je 235/60X18 ) košta manje nego takva AS guma za Hondu Civic 1,0 T ( 215/50X17 ).
Pogledaj kod "Beogume".
Jedna je 17.998,68 RSD ( za Civica od 17" ), a druga je 17.746,68 RSD ( za CRVa od 18" ).
Dakle, ne mora za SUV guma da nužno bude skuplja nego za obično vozilo. Sve zavisi od "egzotičnosti dimenzije" guma i automobila, a i SUV-a.
A pošto si pomenuo i sadašnji Renault Scenic, tačno je da on nosi gume od 20" ( 195/55X20), ali, ta dimenzija je sada tako smešno jeftina, maltene "kao juče" što se prodavala guma od 16".
Da zanimljiva tema eto izlistati SUV modele ali i limuzine koji prete da zbog guma poskupe redovno održavanje automobila.

To može zasmetati mnogima jer gume umeju biti bezobrazno skupe a ako se ne prelazi veliki broj km i nepotreban trošak u tim skupljim dimenzijama

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dzimbo said:

Ala ste se raspisali, a ja na callu na poslu ne mogu da kucam, samo gledam. Vidim da mi dizel ne gine.. :lol:

nema potrebe plašiti se benca, sve zavisi koliko km godišnje prelaziš i kuda, ako je to 10-15 000, km benc je ok za korišćenje, čak štaviše preporučljiv. Ako praviš manje od toga, nema smisla ni razmišljati o dizelu. Napravi sam računicu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, racunica je vec napravljena, prelazim oko ~18k km godisnje tako da ce biti dizel sigurno, jedino sto ne znam da li cu i automatike da gledam jer se plasim da ne bude preveliki prelaz, em gabaritniji auto em drugacija voznja.. cene su smehotres, sad pretrcah PA, za krsten SUV ispod  100k km ne mozes bez 17k eura da se prodje. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma naravno, racunica je vec napravljena, prelazim oko ~18k km godisnje tako da ce biti dizel sigurno, jedino sto ne znam da li cu i automatike da gledam jer se plasim da ne bude preveliki prelaz, em gabaritniji auto em drugacija voznja.. cene su smehotres, sad pretrcah PA, za krsten SUV ispod  100k km ne mozes bez 17k eura da se prodje. default_whistle.gif

Da to su cene, a u toj ceni možeš gotovo da biraš kompakta ili limuzinu pa čak i sa manjom km. A opušteno dohvatiš i neke tzv. Premium brendove u karavan verzijama recimo noviji audi a4 default_).gif

 

Suštinski, SUV je neisplativ za kupovinu ali svima nam se sviđa iz nekih različitih razloga ili barem većini... otuda i takva popularnost.

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzimbo Ista je sasija, isto sve, samo skoljka druga. Konkretno pricam za aktuelan model.

 

PS

Neki senzor su tako nisko stavili kod prednjeg tocka i kosta 2 djavola, komsika cuknula Kadjara u stub i to dobro. Isto je smesten i kod QQa, samo, posto je Nissan, srazmerno vise kosta zbog znacke. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug limuzina me odbija zbog neprakticnog gepeka, a karavan zbog duzine, inace nije iskljuceno i da udje u obzir nesto od toga kad dodje vreme.

@ISV_01 aaa oke, zbunio si me, koliko sam video kod nas ima ulgavom 1.6 4wd i 1.5 2wd, pricam o 2015. + godistu..

Uf, bas lepo, moja draga je prosle godine cuknula dve razilicite ograde i sredila prednje i zadnje krilo.. hvala za info. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedan moj drugar je kupovao auto, otisli oni i njemu se svideo Passat a zeni neki BMW x1. Kaze on ovaj ima ovo, ono, tamo, vamo, kaze zena x1. Kaze on BMW skup za odrzavanje, cene, delovi, kaze zena x1. Kaze on, ovaj jeftiniji, bolji, udobniji, brze se proda, kaze zena x1 i eno kupio x1. Posle par meseci, zvekn'o mu lanac, sjeb'o motor, probio karter a usput menjao i kardan

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Dule 021 said:

Surak mi je kupio Kadjar 1,3 pre dve godine u salonu i evo posle 55k km pocela da mu se cepa koza na vozackom sedistu. 

Trosi kad se vozi 140-150 oko 7L i kaze sam da dosta vise trosi od Fluensa 1,5Dci kog je pre ovog imao. 

Provozao sam ga u ja kad ga je uzeo i sve je to ok ali pitanje je koliko taj motor moze da traje a to jos ne znamo jer su mlada kola. 

Ne shvati me pogrešno, ali, mislim da šanse nema da Kadjar 1,33 TCE pri 140-150 troši samo 7 litara. Možda 8-9. Ali, 7 - nikako. Pa, 500L 1,6 MJ pri 140-150 troši bar tih 7 litara.

1 hour ago, Dzimbo said:

limuzina me odbija zbog neprakticnog gepeka, a karavan zbog duzine, inace nije iskljuceno i da udje u obzir nesto od toga kad dodje vreme.

Mene je pri poslednjoj kupovini kola baš nervirala sve veća dužina novih kola (a uglavnom bez ikakvog realnog povećanja komfora). Gledao sam najpre corollu karavan i focusa karavana i mada je sve to C segment, sve je to dobacivalo skoro do 470 cm ( astra karavan i prebacuje 470). Focusu bih i oprostio toliku dužinu (jer od svih njih nudi najviše mesta), ali, karavan corolli nikako (jer za moje razumevanje, ono je za skrivenu kameru kako ono vozilo ima mali "headroom", i to posebno pozadi, pošto je zadnja klupa kod svih podignuta, a kako bi se kod hibriida tu ispod smestile baterije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci u sustini tvoj drugar je kupio neodrzavanog krsa na kom nije hteo veliki servis da odradi, a onda je krs sastavio ventile i polupao motor.

Dakle nije kriva ni zena niti model auta vec los konkretan primerak i nemar novog vlasnika za odrzavanje.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Jug said:

Da zanimljiva tema eto izlistati SUV modele ali i limuzine koji prete da zbog guma poskupe redovno održavanje automobila.

To može zasmetati mnogima jer gume umeju biti bezobrazno skupe a ako se ne prelazi veliki broj km i nepotreban trošak u tim skupljim dimenzijama

To bi zaista bila interesantna tema, i to ne samo za SUV, jer je "egzotičnost dimenzije" (i skupoća gume iznad proseka te klase) često moguća i kod "običnih vozila". Pa ti je tako, primera radi, skuplja guma odf 14" za fabiju TSI 95, nego li ona od 15" za yarisa 1,5. Kada sam tražio kola B segmenta "za posao", dopao mi se pre neku godinu i suzuki ignis. Ali, u to vreme ( negde 2018. ) taj automobil, koji nosi relativno atipčnu dimenziju od 16", je imao nenormalno skupe gume u Srbiji ( danas je to možda malo normalnije). Jedna njegova (istog brenda i modela) je tada koštala kao dve za yarisa. Nekome to malo zasmeta. Ne mora to ( i ne treba) da bude reper za odluku o kolima, ali, svakako toga treba biti svestan. Da posle "ne kuka" :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ga vozi 55k km pa ako laze on lazem ja vas ali nema razloga da laze. 

Mali je motor a pun snage e sad ne znam na osnovu cega pretpostavljas da tdosi vise. Vozio si ga ili nagadjas? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam rekao/napisao da ti lažeš. Možda ti taj drugar/pozanik živi u zabludi. Ili prosto, malo "frizira".

A samo "nagadjam" o potrošnji tog Kadjara ( u uslovima koje su naveo, da pri 140-150 troši samo 7 litara) samo na bazi iskustva sa vozilima te visine i čeone površine. Uostalom, bilo je testova .

Imaš na B92 test za QQ sa 1,33 TCE 160 u kome piše:

"Sedma brzina DCT menjača ima identične prenosne odnose kao šesta na manuelnom, pa je pri 130 km/h obrtomer na 2600 obrtaja i tada troši oko 7,5 l/100 km. Inače, Qashqai i dalje ima veoma bogate pakete opreme."

 

Imaš na AutoRepublici test za Kadjar sa tim motorom, u kome piše:

"Ko se više-manje pridržava ograničenja, pročitaće na putnom računaru podatak od 7 do 7,5 litara."

 

Dakle, ja ostajem pri tome da "šanse nema" da pri 140-150 troši samo 7 litara, već onoliko koliko sam napisao ( 8-9 )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Znaci u sustini tvoj drugar je kupio neodrzavanog krsa na kom nije hteo veliki servis da odradi, a onda je krs sastavio ventile i polupao motor.

Dakle nije kriva ni zena niti model auta vec los konkretan primerak i nemar novog vlasnika za odrzavanje.

 

Niko ovde ne krivi ni ženu ni model auta :)

Kupio ga je od nekog što prodaje auta, nema plac, nego tako, uveze po kojeg, verovatno ga ulicka i prodaje. Poenta je, platio ga je dosta više nego što je planirao i stalno je odgađao veliki servis zbog cene samog servisa, valjda su mu tražili 800-900e

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, srdjos said:

otisli oni i njemu se svideo Passat a zeni neki BMW x1. Kaze on ovaj ima ovo, ono, tamo, vamo, kaze zena x1. Kaze on BMW skup za odrzavanje, cene, delovi, kaze zena x1. Kaze on, ovaj jeftiniji, bolji, udobniji, brze se proda, kaze zena x1 i eno kupio x1

Samo potvrda moje price (o kupovini J11) iznad :) . I jedan od, deluje mi, poprilicno bitnih razloga trenutne popularnosti Crossovera :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja isto kao trazim i gledam neki auto, kibicujem i nisam pametan šta bih uzeo sad i sam do nekih 10 k evra mozda maks 12 k evra. A suludo mi je da trecerazredni SUV platim isto ili vise od daleko ozbiljnijih limuzina.

 

S druge strane, nedavno je ušao novi auto u kuću, baš novi, ženin bazično iako ga i ja tu i tamo vozim 500 L (2021 godište). Ma nije ni 1500 km pređeno s njim. 1.6 mjtd - odlično vozilo za te novce. Dosta poboljšan i unutra i spolja.

 

Ja opet ostao na mojoj Cromi, iako se ona sad baš slabo vozi. Ona je izlazno 2011 godište, 1.9, 120 ks, i odlična je jer je isto kupljena u super stanju s malo km i redovno održavana.

 

Ali šta me sad muči gledam da zamenim Cromu nečim par godina novijim i u šta god sednem ili mi sramotno plastično (nova generacija Megana) ili skučeno (gullieta) ili neispirativno (astra k) ili imam onaj osećaj koji k plaćam sad nešto duplo i više skuplje kad ova moja Croma auto u smislu komfora i još je zategnuta još uvek.

 

Od svega što sam gledao, jedino su me dojmili noviji Mondeo, volvo v40 2015 +(odličan autić, kvalitetno odrađen), passat b8 koji je ipak korak napred u odnosu na sedmicu i picasso c4 i Scenic noviji (oba su korektni i interesantni modeli).

 

SUV varijante mi sem visokog sedenja koje istina prija a i Croma mi je to nudila jer je i sama blago podignuta ništa pametno drugo ne nude a ako i nude onda su preko 13, 14 k evra gde već može da se dohvati nova generacija a4 u karavanskoj verziji pa je izbor SUVa prilično nelogičan sem ako me ne loži da vozim wanna be džip. A ne loži, premda razumem da nekom drugom to prija i poštujem ali je naprosto neekonomično, plus taj a4 je auto za neki qq i tako redom.

 

Neko je pomenuo kako je sad najteže izabrati šta i kako kod polovnjaka mlađih do 6 godina starosti i u pravu je.

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2021 at 5:22 PM, horvat said:
Pug 508? DS5? 2.0 hdi... 

Da zaboravih 508 u ristajlu, odličan isto, iako je redak s 2.0, češće dolazi s 1.6 hdi za kog kažu da je ok ako nisi trkač. Ali su oni pretežni.

Ds5 mi je auto na ivici, ćudljiv, iako prelep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Jug said:

Neko je pomenuo kako je sad najteže izabrati šta i kako kod polovnjaka mlađih do 6 godina starosti i u pravu je.

Jedan od :rolleyes: .

Plus ocajan izbor od pocetka Corone naovamo. Sto je jos gore, koliko god da je je ponuda bila losa - sve je gora i gora. Pa na to dodajemo trenutno divljanje sa carinama, pricama oko tehnickih, poskupljenje cak i onoga sto nije moglo da se proda na lageru... Definitivno ne deluje kao period kada moze da se nadje nesto pametno, pogotovo ako se ne gleda samo sminka. Niti zurim niti sam nezadovoljan, tako da sam licno stopirao zamenu, vise slabo uopste i otvaram oglase.

17 minutes ago, Jug said:

Ds5 mi je auto na ivici, ćudljiv, iako prelep.

Ludak ili genijalac :) . I meni je poceo da se vrti u malom mozgu, iako pikiram klasu ispod. Svideo mi se na prvu, jos od kada se pojavio.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2021 at 5:35 PM, Ivan said:
Ludak ili genijalac  .

Sve si rekao oko trenutne situacije i ja odustajem. Pa ćemo videti.

A ds5 je stvarno jedan od onih na koji ljudi ne ostaju ravnodušni iako bi ga malo njih i kupilo.

508 u ristajlu je jedan fin i dobar evropejac međutim dolazi skoro uvek u 1.6hdi izvedbi. Mada taj motor iznenađujuće može da povuče za svoju kubikažu premda nije trkač nikako...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Jug said:

S druge strane, nedavno je ušao novi auto u kuću, baš novi, ženin bazično iako ga i ja tu i tamo vozim 500 L (2021 godište). Ma nije ni 1500 km pređeno s njim. 1.6 mjtd - odlično vozilo za te novce. Dosta poboljšan i unutra i spolja

Čestitam !!! Kako ste našli sa 1,6 MJ i da je 2021 ? Ja tražio i nigde ga (osim kao N1 ).

Možda neku reč da napišeš o tome na temi o 500L :)

 

p,s, za ova kola koja sebi tražiš, 508 SW mk1 je (za mene) "san snova" :) Čak i sa 1,6 HDI. On je, ako ne grešim, sa 270 Nm i to ide lepo. Potencijal 2,0 HDI ćeš biti u prilici jako retko da iskoristiš. Mada je nesporno potentniji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/27/2021 at 5:43 PM, Jug said:
Sve si rekao oko trenutne situacije i ja odustajem. Pa ćemo videti.

A ds5 je stvarno jedan od onih na koji ljudi ne ostaju ravnodušni iako bi ga malo njih i kupilo.

508 u ristajlu je jedan fin i dobar evropejac međutim dolazi skoro uvek u 1.6hdi izvedbi. Mada taj motor iznenađujuće može da povuče za svoju kubikažu premda nije trkač nikako...

Pa malo nas bi ga kupilo zato sto nemamo toliko para prosto receno, pa moramo da razmisljamo i za dalju prodaju kako ce se odigrati, koliko kosta neka akcija oko limarije ili nekog specificnog dela , inace meni bar se taj auto nenormalno svidja makar kao pojava, nisam nikad ni seo u njega. Kupio bih ga svakako kada ne bih morao da kalkulisem sve ovo sto sam naveo , pa ako mi se ne svidi u voznji prodao bih ga, izgubio nesto koliko god i toliko :D
A za ovo iznad..nemas sta da poredis bilo kog Megana ili slicno vozilo sa tvojom Cromom, klasa ispod je svakako plus sto je Reno ( uvek su bili monotoni i bas plasticni unutra) a i vidis po ceni...b8 je vec auto - po meni :) Nemas razloga da "silujes" mozak i finansije u ovom trenutku i da kupujes drugi auto, em kao sto vidis da nije trenutak ( losa ponuda, nerealno podignute cene krseva a pritom imas bukvalno nov auto u kuci, pored tvog dobrog :D ) Ja bih na tvom mestu odustao trenutno samo bih povremeno pratio ponudu i pustio "buvu" jer uvek izleti nesto dobro kad se najmanje nadas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja boh brajo na tvom mestu, ako te toliko svrbe dlanovi, uradi tvojoj Cromici jedno poliranje, pranje, utegni je i uzivaj i dalje u njoj jer vreme nije dobro ni za sta trenutno. Em je to trajan i robustan auto, sa motorom koji traje i u biti je D segment vozila koji neces moci da kupis bez solidno love, a da uzivas u prostoru i komforu kao kod nje. 

 

PS

Od viska idi na neko putovanje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...