Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Bmw x1 mk2? Najbolji automatik ima u klasi, a dosta je prostran za razliku od mk1.

Q3 mk1 je bas mali i skucen pa ne bi dobio komfor koji trazis da upgrade-ujes, a q3 mk2 je osetno veci i komforniji ali se nedavno pojavio i drasticno je skuplji od svega.
Ne znam koji je budzet, al q3 mk2 krece od 35k polovan trenutno.

Qashqai i karoq dobri automobili, nema sta tu da se zameri, ali ni da fascinira.

Takodje kod dsg/stronic menjaca kod vw grupacije imaj na umu da varijante motora do 250nm imaju onaj suvi dsg koji zna biti problematican i skup za popravku kad nabije cca 150kkm, nekad i pre.
2.0tdi npr ima bolji dsg ("mokri").
Ne znam koliko mlad polovnjak gledas i sa koliko km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada ja telesno ( visinom i proporcijama) nisam reper za visinom prosečne osobe, znam da mogu da sednem pozadi lepo u X1, a ne mogu u aktuelni X3 (udaram glavom u nebo).

 

A kao drugi automobil u porodici, od svega što jeste pomenuto od strane "autora", odabrao bih (još uvek aktuelni) QQ (sa novim 1,33 TCe), mada jeste unutra manji od Karoqa, Atece i Tiguana.

Da je jedino (ili prvo ) vozilo u porodici, možda bih rekao Tiguan.

 

Ne znam koji je budžet planiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam iskreno razocaran u X1 mk2, radjen je na osnovi prednje vuce, vozna dinamika daleko iza mk1 koji je sustinski e91 xdrive u osnovi, odnosno kao baza je rwd.

Materijali onako, puno zavisi od opreme, ali svaka zena ce se oduseviti jer je vizuelno lep :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice visih ljudi(posto je ovo sada u opstoj temi), QQ je skucen unutra. Velika centralna konzola, veliki rukohvat na vratima. Ja sam morao da vozim skupljenih nogu, a da bi to moglo, onda sediste ide skroz pozadi, a onda nema mesta iza mene itd.  Stari tiguan tj ovaj moj, ima usku centralnu konzolu tamo oko piksle i mogu da izbacim desno koleno ispred komandi klime. Na auto putu npr kada sam na tempomatu, mogu levu petu da spustim kod sine sedista i naslonim ruku na koleno koliko mesta ima. Za losa ledja je najgore kada moras da sedis u istom polozaju satima. 
Sto kaze Igor, gepek odlican. Cak mogu i zadnju klupu da povucem napred 5cm. Deca i dalje imaju mesta za noge, a malo vise prostora u gepeku. Zvuci malo 5cm, ali je gepek visok pa ako dodas 5cm u jednoj dimenziji zapremine, dobijes mesta za jos jedan kofer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideja je da auto bude 2017 ili mladji (ne bih isao na starije u ovom slucaju). Karoq imam u ponudi 2018 1.6 sa svom mogucom opremom za 18k od kolege sa nesto manje od 40000km na satu, Q3 bih uvezao iz Svedske preko drugara, gore je ponuda dosta bolja i realnija a i nema nikakvog muljanja kod njih u 99.9% slucajeva. QQ kod nas moze uvek da se nadje ali da, samo novija generacija sa 1.3 turbo. Kod QQ me je privukla oprema koju za te pare ne mozes da nadjes ni kod jednog drugog modela. Odrzavanje me generalno ne zanima orevise posto kao drugi auto godisnje predje jedva oko 10000km za razliku od mog koji je uvek izmedju 30 i 40k godisnje

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Ticma said:

QQ kod nas moze uvek da se nadje ali da, samo novija generacija sa 1.3 turbo.

Moj komsa ima bas ovu kosilicu i iznenadjujuce dobro ide. Uvatio je neku akciju, pazario sa panoramom, a auto u beloj boji. Izgleda stvarno odlicno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo da ne ide jer imaju i po 160ks. Ja bih rado uzeo nabudzeni 1.3 benzin za sledeci auto. Ima ih i sa 180ks

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2021 at 10:03 AM, stefanan said:

Al po nekoj logici ako auto ima 150k km i više, a sam prodavac ti kaže da nije ništa radio (trap,kvačilo,turbina,diskovi,šta god) što često kažu kao plus kad prodaju auto,

Baš tako, ja kad sam jedno vreme gledao polovne, i gledam od nekog kolege pežoa dizel, tri četir godien kod njega, oko 10ak godina star,  on uzeo sa placa, i non stop se hvala, ma ništa nisam pipuno, ja: zamajac, lamela, ma jok, ništa... ja rkeoh ma beži, il neće da kaže da je raido kao dobar je primerak, il ako stvarno nije, pa doći će na red mene... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ticma said:

Kod QQ me je privukla oprema koju za te pare ne mozes da nadjes ni kod jednog drugog modela. 

Kod opreme si u pravu, kupio moj kum novog. Dobio hrpu opreme a i panoramu (meni je ona nepotrebna ali ajd) a ostalo, povelika hrpa svega. Kaze po autoputu ide kao nevreme i dobro povlaci sa obzirom na gabarite. Grad onako, nije bas za provlacenje ali je preglednost sjajna jer je vislji. Potrosnja po gradu zavisi od tezine noge i gradskih guzvi, od 8L pa navise. Ono sto primetim, da kao polovnjak ne drzi cenu, ne znam zasto, nije los auto nimalo.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, djole81ar said:

Baš tako, ja kad sam jedno vreme gledao polovne, i gledam od nekog kolege pežoa dizel, tri četir godien kod njega, oko 10ak godina star,  on uzeo sa placa, i non stop se hvala, ma ništa nisam pipuno, ja: zamajac, lamela, ma jok, ništa... ja rkeoh ma beži, il neće da kaže da je raido kao dobar je primerak, il ako stvarno nije, pa doći će na red mene... 

Teško je ugoditi kupcu novog, ali i polovnog. Svako ima neke svoje "zahteve". A kod polovnih, nekom kupcu je "plus" ako "ništa nije pipunuto", a nekome je to "veliki minus". Nekog kupca ineteresuje "sve", a nekoga "ništa". I sve je to - "u redu". Za svoje pare ili za svoj automobil, svako (kao kupac ili prodavac) ima pravo da traži šta hoće.

 

Za polovna ( oko 10 godina stara) kola koja sam prodao početkom prošle godine, kupca bukvalno nije interesovalo ništa, mada sam mu za svaku poziciju detaljno "izlistao" kada je poslednji put šta menjano i kada bih ja, da vozilo ostaje kod mene, sledeći put menjao nešto od toga (pa i da bih u toku te godine uradio "veliki servis").

On je ta kola prodao dalje početkom ove godine, pa mi se javio novi kupac, da i njemu "izlistam".

I čovek mene našao "da grdi" što je veliki servis prethodni put uradjen još juna 2014, a akumulator zamenjen juna 2013, pri čemu ovaj prethodni vlasnik nije za godinu dana odradio ni mali servis ... A bio je začudjen što sam par puta menjao ulje menjača i kočnica (pitao da li ima neki problem), a "nisam promenio ulje servo volana".

 

Svako ima pravo "da sudi" kako hoće. Neko održava "ovako", neko "onako".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron ma ja, nema pravila, rđavom k...  i ja kad sam stila prodavao, kažem kupljen nov zamajac neki kaže ma ja što bi ga menjao prošle godine a sad prodaješ... Svakako gleda iz svje pespektivne, ili kako bi on uradio, ili ako on hoće da zezne onda misli da i drugi isto tako... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam siguran da QQ sa 1,33 T troši manje od CRVa 1,5T na otvorenom (a i uopšte), jer je manje čeone površine i lakši. A CRV po mom iskustvu troši koliko ga "stiskaš", može i "kao upaljač" ( a na otvorenom je uglavnom u rasponu 6-8 ), tako sam siguran i da QQ može da troši i "kao pola upaljača", a i da ide bolje :)

Kome QQ odgovara spoljnim i unutrašnjim dimenzijama, ja mislim da je QQ načelno odlična ponuda, pri čemu može da se nadje i u veoma dobroj opremi. Tako da što bi rekle zapadne komšije - "palac gore"  :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Dzimbo said:

@ISV_01 kakav je taj QQ sa potrosnjom na otvorenom? 

Ti se raspitam kroz koji dan čim uvatim komšu za gušu. Imaj na umu da svi SUV/Cross varijante komotno piju 1L-1L+ preko potrošnje u odnosu na klasičan auto sa istim motorom pri istoj brzini i stepenu prenosa...jbg, hteli ste džip eve ga :D 

 

Ono što sa potrošnjom u SUV segmentu mogu reći je za Koleos (mk1 facelift 2011g, 2.0 dci / 150ks sa 4x4) je da u 6b pri oko 110 troši 5,5L što je stvarno za pohvalu...već 130 bije preko 6L...aerodinamika kolje. AS gume Hankok 4season S2 za SUV 215/60R17.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, srdjos said:

Grad onako, nije bas za provlacenje ali je preglednost sjajna jer je vislji.

Meni licno, bar ovo sto sam imao priliku da vozim, C-SUV nisu nista tezi za provlacenje nego bilo koji noviji Compact. Tj. u odnosu na vozila koja su predvidjena da dobar deo zivotnog veka provedu u gradu. Samo mi je olaksavajuca okolnost u tim uslovima pomenuta povisena pozicija sedenja.

C-SUV neretko imaju cak i manji Wheelbase od Compacta (cca 2.65 m), a vrte se uglavnom oko slicne duzine od 4.4 m i sirine 1.8 m .

 

Nevezano za konkretan model, meni je generalno veci fenomen da ih ljudi (od kako su se moderni SUV omasovili), dozivljavaju kao "ogromna" vozila u sirinu i visinu. Poredeci naravno sa platformama na kojima nastaju ili sa non-SUV modelima na istim/slicnim platformama. Pretpostavljam da ih zavara treca dimenzija, tj. visina. Mada u ovoj njihovoj najezdi, ima i nekih drugih razloga za takve tvrdnje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se taj QQ nešto i ne dojmi jer mu vau efekat daju veliki tockovi za koje gume i nisu bas jeftine, a na prostoru u kabini je dobijeno malo na visini, ostalo je u rangu malo veceg compact-a

 

39 minutes ago, ISV_01 said:

mogu reći je za Koleos (mk1 facelift 2011g, 2.0 dci / 150ks sa 4x4) je da u 6b pri oko 110 troši 5,5L što je stvarno za pohvalu...već 130 bije preko 6L...aerodinamika kolje. AS gume Hankok 4season S2 za SUV 215/60R17.

ako je gledao po bordu, onda to verovatno nije tacno jer 4x4 pogon uzima danak samo na težini a kamoli kad je ukljucen

 

@Dzimbo moram da ga pitam ali verujem da je pri nekom krstarenju na 120-130 km/h trosi oko 6,5-7L a ako ga cepaš onda daleko više. Poznato je da turbo benc motori nisu štedljivi na teškoj nozi + veliki tockovi + dizajn.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, srdjos said:

meni se taj QQ nešto i ne dojmi jer mu vau efekat daju veliki tockovi za koje gume i nisu bas jeftine

Ovo mi je bas poznato, imao ga bivsi kolega, J11 pre facelift, dCi. Kupio ga pred leto - od zadovoljstva potrosnjom do mora, do kukanja na gume za Tekna 19'' posle par meseci :D . Pre toga je vozio i30, pa mu je u poredjenju sa njim cena felni i guma bila nepojmljiva :) . Posto covek nije bas u tematici (a delovalo mi je i da je dobar udeo u odabiru imala supruga) bile su mi interesantne reakcije kada smo zajedno gledali koje zimske gume da odabere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, srdjos said:

ako je gledao po bordu, onda to verovatno nije tacno jer 4x4 pogon uzima danak samo na težini a kamoli kad je ukljucen

Nem pojma, znao on da bord laže, oseti to po džepu, e sad da li je kod njega konstantan 4x4 nem pojma, drži ga na "auto". Nekako verujem da mu je tad uključen samo prednji pogon. Znam da 4x4 pogon "izbaci" posle određene brzine, bar sam tako zapazio kada sam ga testirao pri kupovini, ali ne mogu 100% reći sa sigurnošću jer sam ga samo jednom i probao.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Ivan said:

Ovo mi je bas poznato, imao ga bivsi kolega, J11 pre facelift, dCi. Kupio ga pred leto - od zadovoljstva potrosnjom do mora, do kukanja na gume za Tekna 19'' posle par meseci :D . Pre toga je vozio i30, pa mu je u poredjenju sa njim cena felni i guma bila nepojmljiva :) . Posto covek nije bas u tematici (a delovalo mi je i da je dobar udeo u odabiru imala supruga) bile su mi interesantne reakcije kada smo zajedno gledali koje zimske gume da odabere.

Da, i ja kada sam gledao Kadjara TCe140, pa video da u predzadnjem paketu opreme dolazi sa 19", najpre sam pogledao cenu guma, iako se uz vozilo u zimskom periodu "gratis" dobijale i (neke) zimske gume. A kada sam video da jedna brendirana zimska ( npr. Continental ) u toj dimenziji košta oko 250e ( u tom trenu je bila ta cena ), to me nekako malo odbijalo od vozila. "Problem" je bio do malo specifične dimenzije (visine gume), jer ima SUV guma od 18" ili 19" koje su značajno jeftinije čak i u brendiranoj izvedbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ovde bi neka 225/45/19, tako nesto... Sirina i visina gume ista kao na Compactu, "samo" dva broja veca felna :D .

45 profil na izdignutom SUV vozilu - samo jedna u skupu nelogicnosti na jednom mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, bila je baš ta dimenzija za Kadjar. A pošto je bio 2WD, upitao sam i za lance za sneg. Naravno, takva egzotična dimenzija, u kombinaciji sa načinom kako je izvedeno vešanje, je tražila i posebne lance, skupocene lance ("obični" na to nisu mogli ). Bili su preko 300e.

Mislim, u "ukupnoj ceni posedovanja vozila" (na dugi niz godina), sve su to maltene "sitnice", ali, nekada i takve "sitnice" baš pokvare utisak potencijalnog kupca. Još kada sam im dva puta tražio troškovnik redovnog održavanja (maltene "molio"), a nisu mi ga dali, "digao sam ruke" od Kadjara  ... A po svemu super vozilo. Sa motorom koji me oduševljava. Kao i Fiatov T4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala ste se raspisali, a ja na callu na poslu ne mogu da kucam, samo gledam. Vidim da mi dizel ne gine.. :lol:

Aj da krenem redom:
@moron a znas li mozda kako su se pokazali dizel motori kao polovnjaci kod CRVica?

@ISV_01 @srdjos hvala, kontam da je opet 1.5 dci isplativiji od njega a da je 1.33 uzbudljiviji za voznju.

@Ivan ja jos nisam vozio SUV, samo sam se vozio u njemu, imam trip da je mnogo veci od hatcha i zbog toga ne gledam da bude nesto dugacko bas, sve je stvar navike pa cu se verovatno brzo i privici na dimenzije kad dodje vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzimbo 1.5 dci imas kod starijih samo i prvih verzija Kadjara. Posle se ubacuje 1.6 dizel (kratko) i najnoviji 1.7dizel. Ne znam za 1.7 ali 1.5 dci sa 115 je bio odmeren agregat.

 

Sta ga znam, ja uvek gledam one Nm sto dizlovi imaju i potpun opterecen auto kao i off road karakteristiku agregata, lakse je i lepse voziti dizel, makar i sa jednom vucom. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surak mi je kupio Kadjar 1,3 pre dve godine u salonu i evo posle 55k km pocela da mu se cepa koza na vozackom sedistu. 

Trosi kad se vozi 140-150 oko 7L i kaze sam da dosta vise trosi od Fluensa 1,5Dci kog je pre ovog imao. 

Provozao sam ga u ja kad ga je uzeo i sve je to ok ali pitanje je koliko taj motor moze da traje a to jos ne znamo jer su mlada kola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

@Dzimbo 1.5 dci imas kod starijih samo i prvih verzija Kadjara. Posle se ubacuje 1.6 dizel (kratko) i najnoviji 1.7dizel. Ne znam za 1.7 ali 1.5 dci sa 115 je bio odmeren agregat.

 

Sta ga znam, ja uvek gledam one Nm sto dizlovi imaju i potpun opterecen auto kao i off road karakteristiku agregata, lakse je i lepse voziti dizel, makar i sa jednom vucom. 

Sto mi se prebaci sad na Kadjar, mene interesuje samo QQ za sada. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...