Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

38 minutes ago, andreja.micovic said:

Ne znam kome treba auto koji trosi 4l pri prosecnoj brzini od 60-65 km/h?!

Lako je imao dobar prosek brzine na par stotina km, pa čak i na 1.000 km. Ali, probaj preći 10.000 km prosečnom brzinom od 60-65 km/h, a da nisi pretežno vozio auto putem.

Jako je to teško. Čak i da je vozilo koji koristiš pretežno van grada, svaki prolazak kroz bilo koje naselje ti obara prosek, svako zaustavaljanje na naplatnoj rampi i čekanje ti obara prosek, tek svako čekanje na graničnom prelazu ...

Proseča brzina je zajebana stvar, posebno na velikim kilometražama.

 

Ima jedan zadatak iz fizike osnovne škole, koji mi je dete davno pročitalo, a jako je poučan zadatak.

 

Ako put od tačke A do tačke B predješ prosečnom brzinom X, kojom brzinom treba da voziš "nazad", od tačke B do tačke A, tako da bi ti ukupna prosečna brzina na celom putu ( od A preko B i nazad do A ) bila 2X?

Odgovor je da je to nemoguće - čak i kada bi se "nazad" kretao brzinom svetlosti. I to je lako i matematički dokazati.

 

Drugim rečima, kada ja sa vozilom predjem 10.000 km sa npr. prosečnom brzinom 40 km/h, kada bih se narednih 10.000 km kretao i brzinom svetlosti, ne bih na ukupno 20.000 km mogao da imam prosek brzine od 80 km/h.

 

Tako da nemoj da misliš da je prosek brzine od 60-65 km/h malo na 10,000 km. Neka pola toga ( 5.000 km ) predješ u gradu ( gde ti je prosek oko 20 km/h) i ti NIKADA nećeš imati prosek brzine ni 40 km/h na ukupno 10.000 km, a ne tek prosek od 60-65 km/h.

 

Ja sam na oko 185 kkm imao sa 308 SW prosek brzine samo oko 47 km/h (jer sam ga prvih 120 kkm redovno vozio i po gradu), a sa 500L imam prosek brzine od samo 36 km/h na oko 37 kkm. Zakon velikih brojeva je jako zajeban.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno bi postupio kao sto vagenovac razmislja za B+/C segment. Aktuelan model do 3-4g star sto bolja oprema i motorizacija do 8.5-9.5k Eura sa do 50.000 i vozi misko. Tipo SW/HB imas sa 1.4T ili 1.6/120 iz uvoza da naberes ili megane ili slican tome. 

Atmo - nikad ne bih licno (moj stil i potreba voznje) osim ako nije LADA (to je vec moj problem). 

Em mozes da ustedis neku paru i odes na godisnji, dokupis nesto itd. Licno bi voleo da nekad skinem foliju sa novog auta, ali misljenja sam da je to mnogo para za najcesce bazicnu verziju motora sa napucanom opremom. 3-5g star auto za te pare mozes bas izabrati na PA. Nisam rob nijedne marke vozila, ali svakako mislim da se Fiat u poslednje vreme malcice bolje drzi kao polovnjak, gledajuci Tipa i posebno Pandu te bi licno gledao nesto sto mogu i odrzavati a da mi i te kako vrsi funkciju:

-Tipo sw/hb

-megane hb/sw

-C4 

-308 sw (hb je redak kao igla u plastu sena) 

-mozda astra K? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, TheWickerMan said:


A od tih 9999 km si ti lično prešao koliko pa znaš koliko troši?
Vozio sam 308 1.6 HDi, dvojica drugara ga imaju. Na otvorenom je upaljač, neke potrošnje su mi bile nestvarno male ali u gradu ume da popije, leti po BGu i do 10l. Manje mi je trošila 147 1.9 170ks nego taj 308 po BGu.

 

 

 A ovamo se svi drue borda a sad moj bord ne valja. Pa tako reci. 
Inace ja stvarno ne znam zasto je vama samo jedan jedini grad vazan koliko neki auto trosi? 
Pa to je samo jedan grad a gde su svih 500 ostalih gde nema takvih guzvi? 
Tamo ce auto u gradu da trosi realnih 7 litara. 
Sutak je imao Ford C-Max 1,6TDCi 2004 sa starim motorom od 109 ks i po cistom gradu mu je trosio izmedju 6,5 i 7 litara a nedavno sam prodao drugaru C-Max 1,5TDCi 2017 tj nasao sam mu taj auto jer je trazio tako nesto i kaze da mu ne prelazi 6 u gradu a na otvorenom 3,8 gde verovatno vozi 90 ali zasto bi 3008 sa modernijim motorom trosio 10L? 
Koliko bi onda trosio da je sa 2.0HDI motorom od 150ks? 13l. 
Nismo deca da se palimo ko hepo kockice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, moron said:
Lako je imao dobar prosek brzine na par stotina km, pa čak i na 1.000 km. Ali, probaj preći 10.000 km prosečnom brzinom od 60-65 km/h, a da nisi pretežno vozio auto putem.
Jako je to teško. Čak i da je vozilo koji koristiš pretežno van grada, svaki prolazak kroz bilo koje naselje ti obara prosek, svako zaustavaljanje na naplatnoj rampi i čekanje ti obara prosek, tek svako čekanje na graničnom prelazu ...
Proseča brzina je zajebana stvar, posebno na velikim kilometražama.
 
Ima jedan zadatak iz fizike osnovne škole, koji mi je dete davno pročitalo, a jako je poučan zadatak.
 
Ako put od tačke A do tačke B predješ prosečnom brzinom X, kojom brzinom treba da voziš "nazad", od tačke B do tačke A, tako da bi ti ukupna prosečna brzina na celom putu ( od A preko B i nazad do A ) bila 2X?
Odgovor je da je to nemoguće - čak i kada bi se "nazad" kretao brzinom svetlosti. I to je lako i matematički dokazati.
 
Drugim rečima, kada ja sa vozilom predjem 10.000 km sa npr. prosečnom brzinom 40 km/h, kada bih se narednih 10.000 km kretao i brzinom svetlosti, ne bih na ukupno 20.000 km mogao da imam prosek brzine od 80 km/h.
 
Tako da nemoj da misliš da je prosek brzine od 60-65 km/h malo na 10,000 km. Neka pola toga ( 5.000 km ) predješ u gradu ( gde ti je prosek oko 20 km/h) i ti NIKADA nećeš imati prosek brzine ni 40 km/h na ukupno 10.000 km, a ne tek prosek od 60-65 km/h.
 
Ja sam na oko 185 kkm imao sa 308 SW prosek brzine samo oko 47 km/h (jer sam ga prvih 120 kkm redovno vozio i po gradu), a sa 500L imam prosek brzine od samo 36 km/h na oko 37 kkm. Zakon velikih brojeva je jako zajeban.

Ovo nisam znao,ali kada bolje razmislim potpuno je logično

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Dule 021 said:

Sutak je imao Ford C-Max 1,6TDCi 2004 sa starim motorom od 109 ks i po cistom gradu mu je trosio izmedju 6,5 i 7 litara a nedavno sam prodao drugaru C-Max 1,5TDCi 2017 tj nasao sam mu taj auto jer je trazio tako 

 

Au Dulence, pa nemoj tako,  Evo iz prve ruke, Ford C-Max 2008 godiste 1.6 tdci, skoro 4 godine sam ga vozio. DA SE NE zavlacim u najgrdje gradske guzve trosio je 6.5 litara, pricam o NS-u. Da se stalno vozam po centru i stalno stani-kreni opusteno bi tukao preko 8 litara.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, zunto said:
da,ali dajes 3000 kesa u startu.Ovako ne dajes nista.Placas kes kreditom razliku od 1400 eur-a, i kada pogledas 1600 eur ti je ostalo.
U krajnjoj matematici,ispada auto kredit povoljniji ali si dao ucesce a samim tim ti je i manja rata.
Ja opet smatarm da sam bolje prosao.
Jer ako podelis ovih 3000 ucesca na 60 rata,to to je jos 50 eur.
Ovako 3000 eur je do mene,nema da se nerviram za gume,servis i ostala sranja.

Ma nisi me razumeo.
Shvatam ja tebe za ucesce, nego si napisao da za namenski kredit od 10.000, treba da das ucesce 3.000 i isplatis jos 9.600, tj ukupno 12.600 rur, a to nije istina.
Da te kes kredit kosta 1400 eur, a namenski 2.600, a zapravo kosta 800 eur kamate.
I to je sasvim logicno, prvo sto je namenski kredit i kamata je manja na taj novac, drugo sto si i sam dao neke pare, pa normalno manje i pozajmio, a time manja kamata.
Svako ima svoju racunicu.
600 eur je 600 eur razlike.
Ustvari ti kamate placas 1800 eur kako vidim, pa je razlika 1000 eur.

Ako imas nesto svoje love, auto te na kraju ipak izadje jeftinije, za jedno letovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo vazi ako pricate o jednoj ceni automobila koja je ista i za kes i za kredit. A recimo kad sam gledao automobile na JP placu, varijanta je bila da ako uzimas auto za kes, spustice cenu za 400e, a ako uzimas preko kresita, cena je fiksna i jos postoje torskovi obrade kredita (ako se dobro secam, 2% od vrednosti kredita). Konkretno sam se raspitivao za Passat B8, cena 10.400 e

Edited by rkoma1986

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djomla said:

1.6 BlueHDI 88kw automatik u C4P na 2030km 24km/h potrošnja 7.8. Nije mereno čep metodom.
Ako ikom šta znači taj podatak.

Ne znači, ali bitno da si se javio!:harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci ali za one sto voze automatik jer manuelac trosi manje. ;) 
Plus zavisi koji je grad u pitanju. 

39 minutes ago, srdjos said:

 

Au Dulence, pa nemoj tako,  Evo iz prve ruke, Ford C-Max 2008 godiste 1.6 tdci, skoro 4 godine sam ga vozio. DA SE NE zavlacim u najgrdje gradske guzve trosio je 6.5 litara, pricam o NS-u. Da se stalno vozam po centru i stalno stani-kreni opusteno bi tukao preko 8 litara.

I on ga je vozi 4 godine i bio prezadovoljan potrosnjom ali 7 i 10l je ogromna razlika pa zato i upitah koliko bi trosio 2.0HDI sa 163 ks po tim beogradjanima. ;) 
Kompletna potrosnja automobila se po nekima svela na potrosnju u Beogradu a sta cemo mi koji smo iz drugih gradova i gde nema tolikih guzvi? Da ne pricam o ljudima iz bas manjih mesta kao sto su Ruma ili Sremska Mitrovica...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, rkoma1986 said:

Ovo vazi ako pricate o jednoj ceni automobila koja je ista i za kes i za kredit. A recimo kad sam gledao automobile na JP placu, varijanta je bila da ako uzimas auto za kes, spustice cenu za 400e, a ako uzimas preko kresita, cena je fiksna i jos postoje torskovi obrade kredita (ako se dobro secam, 2% od vrednosti kredita).

To samo ako uzimaš auto kredit koji su oni obezbedili.

Oni imaju dil sa Bankom gde umesto tebe plaćaju kamatu, dok tebi pričaju da je kredit beskamatni. Zato što oni preuzimaju kamatu na sebe nema niže cene i postoji limit, tj. do koje cene polovnjaka oni uopšte žele da završe kredit...jer ne žele da daju ''beskamatni'' kredit (tj. preuzmu kamatu na sebe) za polovnjak od npr. 10k-20k-30k evra...

 

Zato na placu nikada ne govoriš da hoćeš auto na kredit ako oni obezbeđuju taj kredit. Neće da em spuste cenu, em da plate kamatu umesto tebe.

Ako znaju da kredit neće ići preko njih, onda hoće da se cenkaju jer šta ih briga...oni sve pare (od tvoje Banke) dobijaju odjednom svakako. Kad dogovoriš cenu odeš u Banku i sam sebi obezbediš finansiranje (keš ili namenski auto kredit), ili si već pre toga uzeo keš kredit. Zarada na finansijskim uslugama (kreditima koje klijentima obezbede placevi ili dileri novih automobila) je svuda po razvijenim tržištima najvažnija zarada prilikom prodaje auta...a, postaje polako i kod nas tako.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dule 021 said:
Znaci ali za one sto voze automatik jer manuelac trosi manje.  

 

Opet ti navlačiš vodu na svoju vodenicu i hebe ti se malo. Opet, ako se zavučeš za ovim motorom u debele gradske gužve, potrosnja od 8 litara ti ne gine. Tako da su ljudi ovde u pravu oko potrosnje sa manuelcom

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alo srdjos ovde ne kazu 8 nego 10 litara a to je ovromna razlika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim nekih prastarih automatika koji su i deklarisani da trose recimo 2l vise po gradu, noviji trose isto ili manje.

Recimo nikad ovako ne bi vozio saltung, tj. Na tako niskim rpm.

Inace u susret isao neki punto2 / zastava 10 sa ksenonima, ubi :D

 

IMG_20210301_191954.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, vagenovac said:

Prvo i osnovno nikako nemoj uzimati atmosferski motor za 10.000e, prevazidjeni su, a to je previse para da dajes na automobil sa kilavim motorom koji moras gaziti da ide, vise trose i bucniji su na otvorenom putu.

Drugo gledao bih aktuelne modele, jer ce oni najbolje drzati cenu nevezano od brenda.

Ako se gleda vozilo b/c segmenta onda bih za te pare trazio da bude do 3g staro i do 50.000km.

Ako bih isao na d segment onda bih dozvolio do 150.000km maksimalno i do 4-5 godina starosti.

Nikako uzimati auto od 200 ili vise hiljada km, osim u nekim izuzetnim slucajevima gde ga dobijas znacajno ispod trzisne cene.

Ne gledas auto za 3-4-5k pa da je normalno da 10ak godina star ima 200 ili vise hiljada km.

Recimo predjes sa vozom koje kupis 50k i doguras do 300k jako tesko ces ga prodati.

 

image.thumb.png.e58a461dca0ca289324f883946c14e98.png
 

 

Ovog belog sam i ja video i mislim da je najisplativija kupovina, odlična oprema mala kilometraže i relativno nov auto. 

Pored ovog primetih i ovaj stariji model u sedan verziji, takodje kupljen kod nas sa servisnom istorijom, prilično štedljivim motorom. 

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17505313/ford-focus-15-tdci-business?ref=search-normal&position_ref=8

 

 

Screenshot_20210309_222902_com.android.chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preskup je (meni) ovaj braon (sedan) focus za takva kola stara pet godina. Meni su u toj istoj opremi (to je odmah iznad Trenda) nudili nov focus karavan (i to "svež") za 18.500. Ti sedani im jako loše idu, bilo ih je u salonu starih i po dve godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ne bi nosio, nosi i Talisman karavan mk1 i Duster MK1/2... Nisu to lagani auti a taj mali motor je peri-deri. Vrlo izdrzljiv i povozan u bilo kojoj verziji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam prekljuce probao Talismana 1.6dci i def mi ulazi u najuzi izbor za sledeci auto. Unutra je udoban i prostran. Samo naravno, treba gledati karavana jer je otvor za gepek na limuzini bas uzak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se karavan svidja do bola, samo je i dalje dosta skup.. Secam se moji matorci 2008 kupili Lagunu II 3g staru za 8000e, 140.000 realnih. Toliko dobro se napreduje da D segment tako star iole priblizne kilometraze tesko da se moze naci ispod 9-10 iljada... Realno, tuzno je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koja je fora ovde? Zasto uopste uporedjujes, stavljas u isti kos Audi sa Resoom i to 1.6 i 1.5dci? :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...