Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Prvo i osnovno nikako nemoj uzimati atmosferski motor za 10.000e, prevazidjeni su, a to je previse para da dajes na automobil sa kilavim motorom koji moras gaziti da ide, vise trose i bucniji su na otvorenom putu.

Drugo gledao bih aktuelne modele, jer ce oni najbolje drzati cenu nevezano od brenda.

Ako se gleda vozilo b/c segmenta onda bih za te pare trazio da bude do 3g staro i do 50.000km.

Ako bih isao na d segment onda bih dozvolio do 150.000km maksimalno i do 4-5 godina starosti.

Nikako uzimati auto od 200 ili vise hiljada km, osim u nekim izuzetnim slucajevima gde ga dobijas znacajno ispod trzisne cene.

Ne gledas auto za 3-4-5k pa da je normalno da 10ak godina star ima 200 ili vise hiljada km.

Recimo predjes sa vozom koje kupis 50k i doguras do 300k jako tesko ces ga prodati.

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17655014/volkswagen-polo-10-tsi

 

image.thumb.png.7ba314e269fd320e55a68125a018e8d3.png

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17109004/ford-focus-15

 

image.thumb.png.e58a461dca0ca289324f883946c14e98.png

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17725766/peugeot-308-16-restnav95000

 

image.thumb.png.158c3a1953e7a44c66230dc072f57740.png

http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17347766/peugeot-508-16-b-hdi

 

image.thumb.png.a3513ab48cf4bf1baee7cb9992c7db42.png

Izdvojio sam neki primer b/c/d segmenta, nisam ss udubljivao previse u stanje konkretnih modela, ali cisto kao neki pravac za razmisljanje.


Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Edited by horvat
dodati print screenovi

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, IDzO said:

kod namenskog auto kredita je manja kamatna stopa. Keš kredit mogu uzeti ali kao refinansiranje i onda je kamata još viša. Regularan keš kredit 10,75%, a za refinansiranje 12%. Auto 8,49%.

Za kupovinu novog Fiata preko CA banke kamate su dosta povoljne 4%, što je ako se uzima kredit na više godina, velika razlika u plaćenoj kamati. Meni je na 6.500 eur kredita na 7 godina kamata oko 1.000eur što realno nije puno da ti neko pozajmi novac, i ne uvećava puno cenu automobila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, zunto said:

ja sam pri kupovini Mecke uzeo kes kredit kod CA.Uzeo sam 1200000finara,rata mo je 23500 dinara na 60 meseci,razmisljao sam i o auto kreditu,trebalo je da dam 30 posto ucesca i rata bi bila oko 160 eur isto ma 5 godina,na 10000 eur

Racunica mi je ova...kes kredit vracam 1410000,znaci oko 210 000 dim vise ili po kursu od 118 oko 1400 eur,a ovamo bih dao 3000 za ucesce i vratio kroz rate jos 9600eur,dakle sve ukupno 12600 odnosno,2600 eur vise.

Kod kes kredita nema ucesca,proverite koja banka daje najpovoljnije uslove,ja sam uhvatio ako se dobro secam kamatu na oko 7 posto kod kesa a kod auto kredita je bila 5 ili 5.5

Nesto si sre preracunao, nema sanse da je kes kredit ispao povoljniji i jos ne das nikakvo ucesce.

Po reprezentativnom primeru Intese ide ovako:
10.000 auto
3.000 ucesce
7.000 kredit
130 rata (60 meseci)
7.800 vracas banci

U totalu je kamata 800 eur na 7000 eur, tj skoro 11.5%.
Oni su na sajtu naveli jos ukupno davanje, pretpostavljam sa nekim troskovima, bilo bi 7.916 eur (13% vise)

Realno su sada krediti mnogo povoljniji. Lizing na 48 meseci je kamata 8-9% na dobijeni iznos.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:
Šta ćeš uzeti, tvoja stvar.
Ja bih npr ovaj auto, karavan, praktičan, dugotrajan atmo motor, možeš da ugradiš TNG za cca 400eur, to će ti se otplatiti za godinu dve, kasnije ćeš imati manje troškove. Motor je jednostavan, lanac, dugotrajan, uz iole valjanu instalaciju TNGa, menjaš filtere i voziš
 
.1.thumb.png.8ab51d2eefd3a02d3219edf3b09a252a.png

Ne znam za ovaj ali sam vozio prethodni model u 1.4b varijanti i ono je uzas koliko taj auto ne ide i koliko je bio neudoban, tvrd. Secam se kad sam prvi put lagodno seo na zadnjoj klupi, razbio sam se kao da sam se zaleteo da sednem na onu u parku. :D Imao je tng i stvarno je malo trosio, tu mu je jedini + bio da kazem

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, zunto said:

210 000 dim vise ili po kursu od 118 oko 1400 eur

Nesto se tu ne uklapa. 
Ma da je ne znam kakav kurs narodne banke ali 210000 din izadje 1780€ grubo receno. 

1 hour ago, andreja.micovic said:

3008 1.6hdi trosi kod djavo, Oko 10l gradska voznje pri brzini oko 20km/h. 

Ne slusajte ovo jer eto nekim slucajem na mom 3008 za poslednjih 9999 km je potronja 5,2

 

 

Edited by neshaoct
rečnik

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, IDzO said:

Budžet je oko 10.000 EUR za polovnjaka, a ako bi se uzeo nov, mogao bih se protegnuti do Fiata Tipa 1,4/95ks u Lounge nivou opreme.

Koliko vidim, novi (2021. godište) Tipo 1.4 HB Lounge je oko 13k evra. Ne znam jesi li razmišljao o lizingu?

 

Ako je već ciljana rata 150 evra...onda npr. 60 rata po 150 evra=9.000, plus prvo plaćanje npr. 2.500 evra, i ostaje ti otkup od oko 3.500 evra. Kad sabereš tih 9.000 i 2.500 i 3.500 to mora biti više od nabavne cene sa PDV-om (13k) jer se moraju dodati jednokratni troškovi lizing kuće, kamata, i PDV na tu kamatu. Zato ta razlika između 13k evra i 15k evra.

 

Taj Tipo kad bude bio star 5 godina će vredeti oko 7k-8k evra, tj. dovoljno da isfinansira otkup, plus da ti ostane oko 4k-5k evra...koje onda opet daješ kao prvo plaćanje za naredni nov auto.

Ako je problem odakle dati za otkup 3.500 evra...onda tamo negde kad budeš plaćao 58. ratu lizinga kreneš po Bankama i tražiš keš kredit na 3.500 evra na maksimlani broj godina (jer ionako ne planiraš da ga otplaćuješ sve te godine, pa te baš briga što je tako iznos za kamatu najveći). Dok dođe 60. rata lizinga ti si u međuvremenu završio proceduru oko keš kredita sa izabranom Bankom, i imaš tako pare za otkup.

 

Platiš otkup, dobiješ saobraćajnu na svoje ime (postaneš vlasnik tog Tipa) i odmah ga stavljaš u oglase. Prodaš ga npr. za 8.000 evra, odeš u Banku i prevremeno vratiš onih 3.500 keš kredita (u međuvremenu sigurno dođu na red prve dve-tri rate za taj kredit, rate koje će svakako biti dosta manje od 150 evra koliko si do tada plaćao za lizing jer si uzeo keš kredit na maksimalni broj godina), i ostane ti u džepu 4.5k evra...koje onda opet daješ kao prvo plaćanje za naredni nov auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si vec zagrizao za Fiata, onda izbegavaj 1.4 atmosferac jerbo si ga probao i znas kakav je. Ne znam da li moze da se poruci onaj 1.4 turbo, to bi bila daleko bolja opcija za novo. Takodje, ako trazis mesta na zadnjoj klupi zbog dece, onda otpisi i Pug 308. Onaj Focus sto je @vagenovac ostavio je recimo izdasan sa mestom samo tako a i vrlo kvalitetno napravljen.

 

Recimo ja ne bih bezao ni od ovog Leona ili c4, skroz ok su sa mestom a c4 posebno udoban

 

image.thumb.png.6ce45cbb32a30761dbe216704343bd9c.png

 

image.thumb.png.0bf2a1477fc2c9b66cfd482942add984.png

 

a ako si zagrizao za benca, onda pogledaj i ovo. Dosta njih hvali ovaj motoric i oko potrosnje i oko pouzdanosti

 

image.thumb.png.d6d9299f82f0b6b4acb991b1af7d7cf2.png

 

 

2 hours ago, moron said:

Neki pišu da se taj problem ne reši trajno ni sa zamenom lanca (da tu ima neki konstrukcioni promašaj). A da je lanac sa zadnje strane, pa da motor navodno mora napolje (?). Opet, neki tvrde da su prešli i preko 100 kkm sa 1,6 CDTI bez ikakvih problema (oko lanca).

uglavnom je zatezac problem, ne dobija dobar pritisak ulja i onda ne zateze lanac kako treba. Ja sam pratio nekog lika na Opel forumu koji je zamenio lanac na Astri J sa istim motorom i eno pegla je dalje najnormalnije vec dobar broj kilometara, E sad, koliko kosta taj zahvat zamene, to je pitanje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezano za KIA Ceed, ima na Ytube momak, koji ima svoj kanal, Dino DIY, pametan, radan, a ima gomilu dobrih klipova, svoj Ceed je poprilično opisao, kao i motor, a time i razliku između dve generacije 1.4 atmo motora. Druga je bolja, i bolji lanac su stavili, pa ne mora ni da se razmišlja o problemima sa motorom.

 

To ko je na šta navikao, je relativno, svakako je najlakše obaviti neku vožnju, i osetiti auto pre kupovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koleginica ima 3 godine Ceed 1,4 2010 i kaze da je visila po majstorima i da nije bas zadovoljna. 
Sta je popravljala ne znam ali tako je rekla i pitala me da joj pomognem u prodaji. 

Savetujete mu te nemoj ovo pa uzmi ovo jer ce drzati cenu i lakse ce se prodati a onda mu predlozite Ford.

Pa sta mislite zasto ja nemam Ford vec godinama? 
Odlican auto ali kod nas moras da ga das u bescenje ako hoces da ga prodas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bane1321 said:

@IDzO Ne znam kakva ti je matematika oko kredita. Ali ako nema značajnijih razlika, možda je bolje da uzmeš keš kredit, jer kad prospeš lovu na sto, svi prodavci drugačije reaguju!

Tako sam ja odradio. Ispadne i povoljnije i jednostavnije nego da ides preko namenskog auto kredita.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Dule 021 said:

Ne slusajte ovog trola jer eto nekim slucajem na mom 3008 za poslednjih 9999 km je potronja 5,2 tako da moze da lupeta koliko goce ali bez argumenata samo to moze i da radi.

Ja sam na 308 SW HDI na tim bord sekcijama od po 9.999 km znao imati ("napisano") i 4,6 pri prosečnih 60-62 km/h. Ali, to je bila pretežno vangradska vožnja. A i bord je lagao 5-6% ( u naravi, na 185 kkm, imao je stvarni prosek potrošnje 5,3)

 

3008 je malo veće čeone površine. Verovatno slične mase.  Jedan drugar ima CRVa prethodne generacije, 1,6 dizel sa 160 ks, 9AT, AWD, i znao mi je u par navrata poslati sliku borda sa napisanih 5,2 (kao to što kažeš za taj 3008 HDI). A 1,6 HDI je (po mom iskustvu ) malo ekonomičniji od 1,6 MJ (ali su im i obrtni momenti neuporedivi, u vožnji).

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Bingodalton said:
Nesto si sre preracunao, nema sanse da je kes kredit ispao povoljniji i jos ne das nikakvo ucesce.

Po reprezentativnom primeru Intese ide ovako:
10.000 auto
3.000 ucesce
7.000 kredit
130 rata (60 meseci)
7.800 vracas banci

U totalu je kamata 800 eur na 7000 eur, tj skoro 11.5%.
Oni su na sajtu naveli jos ukupno davanje, pretpostavljam sa nekim troskovima, bilo bi 7.916 eur (13% vise)

Realno su sada krediti mnogo povoljniji. Lizing na 48 meseci je kamata 8-9% na dobijeni iznos.

izvolte...crno na belo

 

rta01.jpg rta02.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, IDzO said:

U glavi, sam nekako "najmirniji" sa novim Tipom (ima kod "Koleta" sa kamerom) ali moram pregledati šta se nudi.

Obrati pažnju na godište, ima ih kod dilera i 2019. i 2020. iako su novi automobili u pitanju.

Uvek možeš da naručiš nov 2021. godište za te iste pare, tako da dileri za godinu ili dve stariji auto moraju ozbiljno da spuste cenu. Plus, taj limit je bitan kod lizinga (u smislu koliko auto može biti maksimalno star kad se daje poslednja rata), ali mislim da kod kredita nije bitan uslov.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda se ford uzasno prodaje sa 250.000km, ali ce se sa 15.000km danas ili sa 50 i nekom hiljadom km sigurno milion puta lakse prodati od pezoa 3008 koji ce sutra imati blizu 300.000km, a model iz 2008 godine.

Ok mozda je greska i taj ford i duletov pezo 3008.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, Dule 021 said:
Ne slusajte ovo jer eto nekim slucajem na mom 3008 za poslednjih 9999 km je potronja 5,2


A od tih 9999 km si ti lično prešao koliko pa znaš koliko troši?
Vozio sam 308 1.6 HDi, dvojica drugara ga imaju. Na otvorenom je upaljač, neke potrošnje su mi bile nestvarno male ali u gradu ume da popije, leti po BGu i do 10l. Manje mi je trošila 147 1.9 170ks nego taj 308 po BGu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, zunto said:

izvolte...crno na belo

 

rta02.jpg rta01.jpg

Verujem ja tebi za kes kredit, nego za namenski auto kredit ti racunica nije dobra.
Kes kredit na 60 meseci nosi kamatu od 18.5% na dobijeni novac. I uvek je kamata na kes kredit veca od namenskog, nikako ne moze biti isplativije za kes.
Jedino sto ti kes kredit obezbedjuje 0% ucesca.
Da si dao 3.000 eur na pocetku sada bi ti rata bila 15.340 dinara (130 eur po kursu 118) dok je tebi 200 eur.

Ili ovako da prikazem, da si imao 3000 da das za auto i da si digao 7000 eur kes kredita, placao bi sada ratu 140 eur. (To bi bio pandan 10.000 eur namenskom kreditu sa 30% ucesca).

Lakse se vidi da je kes kredit nepovoljniji za nekih 600 eur (60 rata po 10 eur).

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,ali dajes 3000 kesa u startu.Ovako ne dajes nista.Placas kes kreditom razliku od 1400 eur-a, i kada pogledas 1600 eur ti je ostalo.
U krajnjoj matematici,ispada auto kredit povoljniji ali si dao ucesce a samim tim ti je i manja rata.
Ja opet smatarm da sam bolje prosao.
Jer ako podelis ovih 3000 ucesca na 60 rata,to to je jos 50 eur.
Ovako 3000 eur je do mene,nema da se nerviram za gume,servis i ostala sranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dule 021 said:

Ne slusajte ovo jer eto nekim slucajem na mom 3008 za poslednjih 9999 km je potronja 5,2

5 hours ago, moron said:

Ja sam na 308 SW HDI na tim bord sekcijama od po 9.999 km znao imati ("napisano") i 4,6 pri prosečnih 60-62 km/h. Ali, to je bila pretežno vangradska vožnja. A i bord je lagao 5-6% ( u naravi, na 185 kkm, imao je stvarni prosek potrošnje 5,3)

 

3008 je malo veće čeone površine. Verovatno slične mase.  Jedan drugar ima CRVa prethodne generacije, 1,6 dizel sa 160 ks, 9AT, AWD, i znao mi je u par navrata poslati sliku borda sa napisanih 5,2 (kao to što kažeš za taj 3008 HDI). A 1,6 HDI je (po mom iskustvu ) malo ekonomičniji od 1,6 MJ (ali su im i obrtni momenti neuporedivi, u vožnji).

4 hours ago, TheWickerMan said:

Vozio sam 308 1.6 HDi, dvojica drugara ga imaju. Na otvorenom je upaljač, neke potrošnje su mi bile nestvarno male ali u gradu ume da popije, leti po BGu i do 10l. Manje mi je trošila 147 1.9 170ks nego taj 308 po BGu.

 

 

Eto ne slusajte mene koji je gledao/probao/raspitao se za auto za sebe vec coveku kojem je prevezen auto od carine do dvorista (cak nije ni covek vec preprodavac)... Nek sam i trol... Al sam realan. I meni delta od NS do HN trosila 4.4l ili tako nesto po bordu i sad treba da pisem da toliko trosi?! Ne trosi, po gradu pri prosecnoj brzini od oko 20km/h, za koje smatram da su relevantne i uporedive je oko 8.5l zimi. 

Ne znam kome treba auto koji trosi 4l pri prosecnoj brzini od 60-65 km/h?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas to, a pritom c4 laksi 150-200 kg, i aerodinamicniji... 

 

Mozda je ovo opet neki socioloski eksperiment da bi kupci zvali. Koju ces km i koliko da ti trosi da narihtamo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...