Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

6 minutes ago, kolega.jankovic said:

Mi to kratko i jasno. 

:D 

 

Mislim i da je zato što lične primere predstavljate kao opšte stanje na tržištu polovnjaka, a opšte stanje je drugačije. To je ono što pokušavam da ukažem...da lične primere ne možemo prenositi na ukupno stanje na tržištu polovnjaka u SRB.

Ljudi koji voze u Srbiji automobile oko 2010. godišta su manjina...a oni koji voze mlađe od 2010. godišta su debela manjina od ukupnog broja.

4 minutes ago, The Punisher said:

Još gore, 7000...

Taj podatak je iz Oktobra, realno se do kraja godine stiglo na pomenutih 10k kod fizičkih lica. Ne treba samo smetnuti sa uma koliko ljudi kupi auto na firmu jer je ima registrovanu, a nije baš da ga koristi samo za potrebe firme. Muva se tu...  :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, neshaoct said:

Abarth je tada bio samo paket opreme kao što znaš, ništa posebno drugačije kod Stila Anarth kao što to jeste kod drugih proizvođača kada rade namenske sportske verzije svojih modela.

Ili, kao što Abarth Grande Punto stvarno jeste drugačiji od onoga koji nije Abarth, ili Abarth Fiat 500.

Bravo nema verziju karavan, to mu uslovno dođe Croma, zato je i restajling Crome tako urađen da je od napred kao Bravo. Ali, to nije to.

Verzija sa troje vrata Bravu realno nije ni trebala, za razliku od Stila koji je od starta projektovan da ima dve potpuno različite verzije auta. Koliko su verzije sa troje vrata nepotrebne u C segmentu, pokazuju i primeri Audija A3, ili Golfa.

Pa, od Fiata nećeš sigurno ni imati D segment, tj. limuzinu. :D 

Giulia je trebala ranije da izađe, da krene cena ranije da joj pada :D , ali kao što znamo mnogo je vremena prošlo od prestanka proizvodnje 159-ke do početka proizvodnje Giulie. To je ona ista rupa koju i Fiat ima u C segmentu od prestanka značajne proizvodnje Brava do dolaska novog Tipa.

Pa nije da je samo paket opreme, valjda je isla i motorizacija 2.4 od 170ks sa robotizovanim menjacem i  šaltalicama na volanu. Nije da su se nesto pretrgli vezano za Abarth(čitaj maltene ništa), ali je u to doba Stilo Abarth bio senzacija i onaj kupe u ono doba je bio nosilac svih ostalih oblika Stila. Možda jesu nepotrebne kupe verzije, ali je Stilo kupe živi primer da može da bude i te kako potrebna ako se napravi kako treba. Kolko vidim, sasvim dobro i dalje izgledaju Astre GTC i OPC i najlepse su sto moze jedna Astra da ima. (ne znam kako im ide prodaja, pričam o izgledu kupea koji može da pospeši prodaju svih karoserijskih oblika)

 

Za Brava se nisu ni toliko potrudili, a nakon toga je usledila rupetina. Zbog te rupe o kojoj pričaš, ću ja verovatno morati da menjam marku, a onda ostaje pitanje da li ću se vraćati opet na FCA ili ću ostati na toj drugoj marci. Ali opet, ja sam samo kupac polovnih vozila gde sam apsolutno nebitan za FCA, ili ne?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Sava said:

Pa nije da je samo paket opreme, valjda je isla i motorizacija 2.4 od 170ks sa robotizovanim menjacem i  šaltalicama na volanu.

Kuvaljin Stilo je Abarth paket, pa nema benzinac pod haubom, niti menjanje brzina na volanu (tj. ima jer je kasnije stavio drugi volan :D). Bio je to samo paket opreme, naročito od restajlinga...kao onaj Schumacher paket isto. Imao je taj benzinac 2.4 20v, ali...bolje da nije. KS nigde za tu kubikažu, menjač prespor...ni A od Abarth performansi.

Kupe verzije u C segmentu su izumrle. Čak i oni koji se masovnije prodaju nemaju više račun da prave posebne verzije sa 3 vrata i one zato nestaju jedna po jedna.

 

26 minutes ago, Sava said:

Zbog te rupe o kojoj pričaš, ću ja verovatno morati da menjam marku, a onda ostaje pitanje da li ću se vraćati opet na FCA ili ću ostati na toj drugoj marci. Ali opet, ja sam samo kupac polovnih vozila gde sam apsolutno nebitan za FCA, ili ne?

Ne moraš da menjaš marku, možeš da izdržiš par godina u Giulietti. :D:D 

Sad ozbiljno, naravno da ćeš ti kupiti Giuliu čim joj bude bila normalnija cena kao polovnjaka. Šanse nema da je ne kupiš. :P 

 

FCA je svesno, planski kasnila sa naslednikom Grandea i Brava. To su objavljivali i u onim svojim petogodišnjim planovima. Tako su procenili tržište, posvetili se drugim modelima (familija 500).

Za naslednika 159-ke je slična priča, ali nije toliko uslovljena planom, negom nemogućnošću da bude brže, a da naslednica 159-ke bude onakva kakvu su želeli. Mogli su brže da izbace nešto novo...ali nisu hteli nešto.

Želeli su potpuno novi auto, želeli su zadnji pogon, lakši auto, brži auto...a to je tražilo potpuno novu platformu jer nikako nije moglo na onoj Fiat/GM osnovi da se to napravi. Hteli su i Maserati da spuste u segmente gde nikada nije bio (Ghibli), hteli Maserati SUV (Levante), planirali već tada da Giulia ima i svoju SUV verziju (Stelvio) koja treba da uzme deo kupaca koji žele karavan a Giulia nema u karavan verziji, planirali da ta ista platforma mora da posluži i za druge modele u okviru grupacije (Chrysler, Jeep)...i to je sve pojelo par godina. Još par godina razvoja Giulie, i eto te ukupne rupe.

A, sve se to dogodilo zbog loših odluka koje su nasleđene još iz vremena saradnje sa GM-Opel, plus prelazak na novi deo priče sa amerima. Pogledaj...svi modeli koji su bili na tim zajedničkim platformama sa Opelom kasne, ili su kasnile sa naslednicima:

- Alfa Romeo 159

- Alfa Romeo MiTo

- Fiat Grande Punto

- Fiat Nuova Croma

 

Nove osnove su postavljene, i videćeš kako će u narednim godinama biti brže ''štancovanje'' novih modela unutar FCA...ono kao kad VW izbaci novu platformu, pa na njoj onda u par godina dobijemo po nekoliko modela sa VW značkom, jedan sa Škoda, jedan sa Seat, jedan ili više sa Audi znakom, jedan sa Porsche simbolom...

Fiat tu nije imao toliko dobro razrađen sistem, nakon spajanja sa amerima taj sistem je postavljen...ali otuda i rupe u proizvodnji određenih modela. Za neke i nije moralo da bude rupe, ali su tako procenili...npr. da će više da zarade na 500x i Renegade u sveopštoj pomami za malim SUV-ovima i krosoverima, nego da i tu zakasne jer su paralelno radili i novi Grande... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto je Fiat naucio da igra za profit, a ne na italijanski sarm i srce, barem je moje msiljenje takvo.

 

Pogledajte Stila, GT, Barchettu, Punta mk2a, Deltu, 159 pa cak i Thesis koji je malo upitnog dizajna, kakvi su bili u odnosu na konkurenciju. Vecina njih je i oblikovala svoju klasu za buducnost. I ti automobili i danas, cak i preko 20 godina kasnije, mogu da izgledaju atraktivno, a tek kakav su bum bili kada su se pojavili.

 

A danas imamo 500 seriju od koje atraktivno za mene moze da izgleda 500 Riva, Tipa koji nit' smrdi nit' mirise i ni po cemu mi se ne izdvaja od konkurencije i par desetina hiljada evra dalje Giuliu koja jeste bum, ali ozbiljno skup bum.

 

Verujem da ce Fiat imati daleko bolje brojke sa ovim pristupom sto i pokazuju, ali izgubice dosta zaljubljenika u vozila, a dobiti gomilu vozaca izmedju dve tacke.

Nije to nista lose, ali zbog toga ih ceka povremeno pljuvanje na automobilskim forumima :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvise su popusili sa motorizacijom, nije mali broj ljudi koji vozi stila ili brava sa 140-150ks, kako oni sutra da se dobace dosta para I da se spuste na maksimalno 120ks.

Neko ko je vozio grandea 120ks tjet ili mjet moze da se spusti na losije motore.

Zasto sa 1.75tbi nisu napravili neki hothatch.

Vise nema velikih jakih motora, na kojima su mozda gubili zbog lose cenovne politike ili su ih ukinuli sada jer nisu imali para za razvoj.

Zasto nemaju nesto pristupacno u D segmentu, neku alternativu pasatu I mondeu, koja nece biti direktan konkurent skupljoj I manjoj premium djuliji.

Gde im je veci suv za narodne mase sto je najjaci segment, nesto tipa tucsona, kaskaia itd.

Sa jedne strane bi da prave slabe jeftine klotare, sa druge strane skupe premijume, a sredina prazna.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd važi
Moja majka je sedamdesetih i osamdesetih vozila šporet odnosno rernu .R4,pebednik vremena


Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije tačno matori, BMW e36 je marsovac, a Honda Civic koju je Aca okačio je svemirac.

Nego, ajmo dalje: klasične lade (2105 i 2107 naročito), tj Riva i 2105 pogrešno zvana Specijalka, neki zovu Šifonjerka, sandučara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini, ipak si stariji :D, a ja sam deo devedesetih proveo u Rusiji na studijama, dok je e36 bio mnogima dečački san.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako, zato I uglavnom kazu honda svemirac ili civic svemirac da ne bude zabune jer kada kazes da neko vozi svemirca uglavnom mislilo se na bmw e36, niko nije morao da naglasava.

 

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ponton,reponja i minika?

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...