Jump to content
Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Nema ih mnogo ali lepo drze lepo cene i napolju.

Doduse, u toj meri da i sa nizom kilometrazom, uz dazbine i dovoz, moze primetno povoljnije da se prodje nego sa ovim domacim.

I sam si sve lepo rekao, a za te pare moze da se bira ohoho :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se civic nikako ne svidja ni ovaj novi ni onaj pre, ni onaj pre pre :), svemirac neki lepo sredjen bi mogao da prodje i to je to. Mozda jeste dobar i kvalitetan auto ali uvek bih pre giuliu iako nisam nesto ni njen veliki fan ali mi se svidja vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko informaciju iz prakse kakvi su ovi KIA 1.4 T-GDi motori od 140 KS?

Cisto tehnicki, imaju li nekih izrazenih mana, da li su na kais/lanac, itd. (za poznatiji 1.6 T-GDi vec imam informacija).

 

Po performansama je bukvalno pandan Fiatovom 1.4 MultiAir Turbo koji sam vozio u Bravo Sportu. Sasvim dovoljno za Compact karoseriju.

Obicna Kia Ceed zadnje generacije mi se nikada nesto nije svidjala, lepsi su mi XCeed (crossover verzija) ili ProCeed (shooting break verzija).

Ali kao GT-Line, Ceed mi je skroz druga prica - pragovi, zadnji branik, felne, panorama, profilisana sedista, crno nebo, alu pedale. Mislim da ima i MultiLink pozadi, cetvorocilindras, manuelac, ima cak i rezervni tocak :D , klasika milina. A i boja mi je odlicna, jedino mi ovaj TV u boji kvari utisak.

Japanci 2020+ (Civic 10, Mazda 3 BP) su sa cetvorocilindrasima bar 40% skuplji, vrte se oko 20.000 EUR (doduse kupljeni kod nas i sa manjim kilometrazama).

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27404548/kia-ceed-15-b-gt-line?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

 

Untitled.thumb.png.0f8fa4a70e626e01c4a7f4fd58e1301d.png 6ad0f8b511f5-1920x1080.thumb.jpg.b540f3f041dbffd98f33a32b07725c32.jpg 792217ffa2f3-1920x1080.thumb.jpg.ea8bbbbe98b4b33b2e855d01881ddc3b.jpg 4a80c5c687f8-1920x1080.thumb.jpg.2745106d07f754651cfbc190c820d83a.jpg a6919088d5ef-1920x1080.thumb.jpg.3dfbda2adbd1027016318b64c1914d0b.jpg 3e52e8e5e9f4-1920x1080.thumb.jpg.2a24096912bbfd13d34fd8e712498580.jpg

 

d66ba60c5e8d-1920x1080.thumb.jpg.6896e792eb86bf0bd08044ad4f53fadb.jpg 3837612f94f0-1920x1080.thumb.jpg.e817ce1f11e1e46cefd6386a66203e7a.jpg baa3dda03bf0-1920x1080.thumb.jpg.aa8ebab759b02beba52e9e3e50c86508.jpg 78368c71590c-1920x1080.thumb.jpg.d72cdfdc469acdde6df7cae6eb84e6f6.jpg e4fbe4a3ab2e-1920x1080.thumb.jpg.d59af4fc839383856f819f6d6380be65.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIA 1.4 T-GDi motor od 140 KS koristi lanac za pogon bregastih osovina, a ne zupčasti kaiš.

Lanac generalno traje mnogo duže od kaiša i često se smatra da je projektovan da traje koliko i sam motor, uz redovno i adekvatno održavanje. Za modele poput KIA XCeed 1.4 T-GDi, navodi se interval provere ili zamene lanca na oko 150.000 km, ali to je informativno i uvek je najbolje pratiti preporuke proizvođača iz uputstva za vaše vozilo.

Opšte informacije o motoru 1.4 T-GDi (140 KS)

Motor 1.4 T-GDi (Turbo Gasoline Direct Injection), poznat i pod kodom G4LD, se generalno smatra dobrim i sposobnim agregatom:

 * Performanse: Sa 140 konjskih snaga i turbopunjačem, nudi solidan balans snage i efikasnosti u svakodnevnoj vožnji. Pruža dovoljno živahnu vožnju, posebno u srednjem opsegu obrtaja.

 * Vožnja: Vozači ga često opisuju kao elastičnog, sa dobrim odzivom. Neki su primetili blagu turbo rupu (turbo lag) pri naglom ubrzanju, ali je to obično rešeno blagovremenim prebacivanjem u niži stepen prenosa.

 * Potrošnja: Potrošnja goriva je generalno prihvatljiva za turbo benzinski motor te snage, ali, naravno, zavisi od stila vožnje.

 * Pouzdanost (Direktno ubrizgavanje - GDI): Kao i svi motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina (GDI), ovaj motor može biti podložan stvaranju naslaga ugljenika (čađi) na usisnim ventilima tokom vremena. Ovo nije specifičan problem samo za KIA/Hyundai, već za većinu GDI motora.

   * Preporuka: Ključno za dugovečnost i pouzdanost GDI motora je redovna i blagovremena zamena ulja (preporučuje se na 10.000 - 15.000 km, ili godišnje) i generalno pažnja na održavanje.

Ukoliko razmišljate o kupovini vozila sa ovim motorom, ne bi trebalo da brinete previše, ali svakako obratite pažnju na istoriju servisiranja i pridržavajte se gore navedenih saveta za održavanje GD

I motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno ti motori su vrlo dobri, nemaju nekih posebno naglasenih mana, sem sto se mora postovati sistem ubrizgavanja, postoji aditiv koji se sipa uz gorivo i on sprecava/i unistava naslage cadji. 

Lanac nema propisan interval zamene vec se delovi oko istog menjaju po potrebi. Cesce se trose klizaci lanca nego sam lanac a uz redovnu zamenu ulja i normalnu eksploataciju, lanac traje i po 300-400k km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Losmi, bas to me i zanima. A cini mi se da si bas ti ranije pisao o nekim drugim KIA/Hyu motorima i iskustvima konkretno iz servisa.

Koksiranje na usisu je problematika kod benzinaca sa direktnim ubrizgavanjem generalno. 

Da nemas slucajno neku preporuku za njihovo korektno odrzavanje van mreze ovlascenih?

 

PS: Najmanji problem za bilo koga je da ukuca par reci u ChatGPT za (upitno) teoretisanje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa nije netačno jer je sve to iskustvo drugih na mreži,a koliko god ga ne voleli to je budućnost

Share this post


Link to post
Share on other sites

40 iljadarki godišnje, alal vera!:unworthy:

Meni je dizajn prethodne generacije bio lepši, bio je u Solunu jedan Ceed karavan parkiran na ruti koju sam često tabanao, bombonica, svaki dan sam ga zagledao, mislim da smo @Ivan i ja već komentarisali.

Enterijer mi je nekako spoj, nespojivog, gomila haj-tek rešenja, sa gomilom zastarelih, napucana sedišta, alu papučice, sportski volan, a tabla (središnji deo i deo kod suvozača) isuviše obična. E sad ukusi su različiti, kad stavim u kontekst kupovine moje japanske gospođe onomad, čini mi se da sam dobro prošao... Eh da boja i felne su brutalne! A rezervni točak+

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MiloshBg said:

Generalno ti motori su vrlo dobri, nemaju nekih posebno naglasenih mana, sem sto se mora postovati sistem ubrizgavanja, postoji aditiv koji se sipa uz gorivo i on sprecava/i unistava naslage cadji.

Kakav aditiv treba koristiti ? I koliko često? Razmišljam da počnem da koristim za 1,5T u CRVu.

Znam da je ovl. mreža Toyote naplaćivala ranije uz svaki redovan servis i ovaj aditiv sa slike, ali tu stavku nisam video na poslednjem računu za redovan servis ni za privatni, ni za poslovni Jaris..

 

 

viber_image_2025-09-25_22-16-14-007.jpg

viber_image_2025-09-25_22-01-21-555.jpg

7 hours ago, Ivan said:

Ima li neko informaciju iz prakse kakvi su ovi KIA 1.4 T-GDi motori od 140 KS?

Cisto tehnicki, imaju li nekih izrazenih mana, da li su na kais/lanac, itd. (za poznatiji 1.6 T-GDi vec imam informacija).

 

Po performansama je bukvalno pandan Fiatovom 1.4 MultiAir Turbo koji sam vozio u Bravo Sportu. Sasvim dovoljno za Compact karoseriju.

Obicna Kia Ceed zadnje generacije mi se nikada nesto nije svidjala, lepsi su mi XCeed (crossover verzija) ili ProCeed (shooting break verzija).

Ali kao GT-Line, Ceed mi je skroz druga prica - pragovi, zadnji branik, felne, panorama, profilisana sedista, crno nebo, alu pedale. Mislim da ima i MultiLink pozadi, cetvorocilindras, manuelac, ima cak i rezervni tocak :D , klasika milina. A i boja mi je odlicna, jedino mi ovaj TV u boji kvari utisak.

Japanci 2020+ (Civic 10, Mazda 3 BP) su sa cetvorocilindrasima bar 40% skuplji, vrte se oko 20.000 EUR (doduse kupljeni kod nas i sa manjim kilometrazama).

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27404548/kia-ceed-15-b-gt-line?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

 

Untitled.thumb.png.0f8fa4a70e626e01c4a7f4fd58e1301d.png 6ad0f8b511f5-1920x1080.thumb.jpg.b540f3f041dbffd98f33a32b07725c32.jpg 792217ffa2f3-1920x1080.thumb.jpg.ea8bbbbe98b4b33b2e855d01881ddc3b.jpg 4a80c5c687f8-1920x1080.thumb.jpg.2745106d07f754651cfbc190c820d83a.jpg a6919088d5ef-1920x1080.thumb.jpg.3dfbda2adbd1027016318b64c1914d0b.jpg 3e52e8e5e9f4-1920x1080.thumb.jpg.2a24096912bbfd13d34fd8e712498580.jpg

 

d66ba60c5e8d-1920x1080.thumb.jpg.6896e792eb86bf0bd08044ad4f53fadb.jpg 3837612f94f0-1920x1080.thumb.jpg.e817ce1f11e1e46cefd6386a66203e7a.jpg baa3dda03bf0-1920x1080.thumb.jpg.aa8ebab759b02beba52e9e3e50c86508.jpg 78368c71590c-1920x1080.thumb.jpg.d72cdfdc469acdde6df7cae6eb84e6f6.jpg e4fbe4a3ab2e-1920x1080.thumb.jpg.d59af4fc839383856f819f6d6380be65.jpg

 

Kaže mi ( preko posrednika ) jedan koji ga ima već par godina ( kupio ga je novog ):

 

"Kvačilo i kalibracija gasa, treba neko da odrobija za ono"

 

"Problem počinje od toga da kao kod većine benzinaca auto može krenuti na kvačilu samo je ono pipavije nego dizelsko jer auto ima manje momenta, a i zamajac je teži. Kvačilo samo po sebi nije problem već pedala gasa koja ima previše hoda u sebi gdje se ništa ne dešava. I tako kad si u saobraćaju i negdje npr na raskrsnici gdje treba brzo odreagovati ako pustiš kvačilo malo hitrije nekad auto zatrza ili ako dodaš gas prije vremena jer je kvačilo pipavo kas odvaja dođe do međugasa. Dakle, nije kvar nego osjećaj"

 

"17ke felne su prevelike za amortizere i opruge koje fabrika stavlja. Sem ako mu nije žao selen blokova"

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, moron said:

Razmišljam da počnem da koristim za 1,5T u CRVu.

Znam da je ovl. mreža Toyote naplaćivala ranije uz svaki redovan servis i ovaj aditiv sa slike, ali tu stavku nisam video na poslednjem računu za redovan servis ni za privatni, ni za poslovni Jaris

Meni su na jednom servisu ostavili bocu u kabini, tako da sam na ovom zahtevao da mi ne sipaju... Lično, smatram te aditive velikim placebom, ali uskoro ako Bog da, trebam da skoknem do Soluna, pa ću naliti pre polaska!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se kia gt bas svidja i ovaj model i prethodni, doduse ne i ova cigla boja ali npr. crvena, crna i bela su mi top...realno za male pare lep, mlad i dobar auto pod uslovom da su im motori dobri

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, moron said:

Kakav aditiv treba koristiti ? I koliko često? Razmišljam da počnem da koristim za 1,5T u CRVu.

Znam da je ovl. mreža Toyote naplaćivala ranije uz svaki redovan servis i ovaj aditiv sa slike, ali tu stavku nisam video na poslednjem računu za redovan servis ni za privatni, ni za poslovni Jaris..

 

 

viber_image_2025-09-25_22-16-14-007.jpg

viber_image_2025-09-25_22-01-21-555.jpg

Kaže mi ( preko posrednika ) jedan koji ga ima već par godina ( kupio ga je novog ):

 

"Kvačilo i kalibracija gasa, treba neko da odrobija za ono"

 

"Problem počinje od toga da kao kod većine benzinaca auto može krenuti na kvačilu samo je ono pipavije nego dizelsko jer auto ima manje momenta, a i zamajac je teži. Kvačilo samo po sebi nije problem već pedala gasa koja ima previše hoda u sebi gdje se ništa ne dešava. I tako kad si u saobraćaju i negdje npr na raskrsnici gdje treba brzo odreagovati ako pustiš kvačilo malo hitrije nekad auto zatrza ili ako dodaš gas prije vremena jer je kvačilo pipavo kas odvaja dođe do međugasa. Dakle, nije kvar nego osjećaj"

 

"17ke felne su prevelike za amortizere i opruge koje fabrika stavlja. Sem ako mu nije žao selen blokova"

 

 

Koliko se secam bio je Wyns u pitanju, ovako nesto https://lavauto.rs/product/wynns-petrol-total-action-treatment/18977/

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, bane1321 said:

Meni je dizajn prethodne generacije bio lepši

4 hours ago, OMP said:

Meni se kia gt bas svidja i ovaj model i prethodni

Visi na BG Autoplacu i jedna "prava" GT prethodne generacije, 1.6 sa nesto preko 200 KS. Mada, to je vec malo starije, 2015. godiste.

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/26587118/kia-ceed-gt-16t-pan-xen-nav?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0

 

Untitled1.thumb.png.e38409f77cbecbe8f62d9618c2004f0e.png 313fd0f72887-1920x1080.thumb.jpg.06af0477a168290791fffbe721d37bc8.jpg fd5fe74a707b-1920x1080.thumb.jpg.f654e19bf4f9d3dfda454bd3bff1bb46.jpg d93e2134b63e-1920x1080.thumb.jpg.dc9acab0416551412608cf9907cc26f1.jpg 4842a62d7455-1920x1080.thumb.jpg.e8977e9de2645aa1a2e55ca6f8b08d1d.jpg 1fef8f08de86-1920x1080.thumb.jpg.57e0db41f2dda11af15a99095af5d65d.jpg

 

2a163d5368d9-1920x1080.thumb.jpg.d38c569bbba55e1a70cf3b2c0cfa6e9e.jpg ac5bc511c289-1920x1080.thumb.jpg.9f00a2af1fb3cb4bd8387eb3c4f04876.jpg 80de96b80ec5-1920x1080.thumb.jpg.25f0e7c4977622735e6a9b897f0467e4.jpg bbfeb3a105d4-1920x1080.thumb.jpg.d1367fb75af73f9e6f0122ff8b710e74.jpg ab9c40d23d5b-1920x1080.thumb.jpg.de90ffb757ed150fa11175bcaa9b90ed.jpg 483eb1da5d38-1920x1080.thumb.jpg.a9127ecebb7faa0f4396fc2421952db5.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novije Kie su mi bile zanimljive dok nisam iz prve ruke cuo iskustva sa novijom Optimom da sve nesto cudno krene da se "raspada" na oko 200000km, a gomila delova postoji iskljucivo iz originala i cene su jezive. Ni za Ceed onaj stariji nisam cuo da je preterano pouzdan, ne znam da li su bolje ove novije generacije, a i kakva je situacija sa delovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i nije bas tako. 

Imadoh Kiu 1,6 CRDi 2019 sa 393k km i izgledala je kao da je presla max 100k km. Nista nije krckalo,motor je lepo radio, u voznji utegnuta da ne verujete. 

Jedina mana je bila lambda sonda a koja nigde nije mogla da se kupi sem u ovlascenom servisu i kostala je 32k i kusur dinara. 

Sad sam prodao jednu Ceed 1,6 CRDi 2019 sa 184k km i to je maltene nov auto. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam oglas za ovaj ( sedmosed ) CR-V 1,5T CVT iz 2019.

 

Ima malo km u nogama ( oko 55.000 km ), ali, sudeći po podacima borda iz oglasa, dobar deo svoga života je proveo kao "gradski automobil" :) 

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27459349/honda-cr-v-15-lifestyle-7sedat?attp=p5_pv1_pc1_pl1_plv0

 

viber_image_2025-09-26_16-31-44-888.png

Screenshot (189).png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia, korejski Fiat

 

ove generacije od 2012-13 pa navise, ok su se pokazale

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dash said:

Novije Kie su mi bile zanimljive dok nisam iz prve ruke cuo iskustva sa novijom Optimom da sve nesto cudno krene da se "raspada" na oko 200000km, a gomila delova postoji iskljucivo iz originala i cene su jezive. Ni za Ceed onaj stariji nisam cuo da je preterano pouzdan, ne znam da li su bolje ove novije generacije, a i kakva je situacija sa delovima.

Ima delova, problem je Srbija i nase trziste tj nasi trgovci, kod nas samo vw...

Kolega 15ak godina vozi samo HY, redovno servisiranje zavrsava ovde, specificnije stvari za mnogo manje novce porucuje od preko. Set kv.sa zamajcem za hy i40 1.7crdi svojevremeno porucivao iz Singapura za 350e a ovde je kostao 850e. Jbga, dovija se, ali je prezadovoljan kvalitetom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima li neko informaciju iz prakse kakvi su ovi KIA 1.4 T-GDi motori od 140 KS?
Cisto tehnicki, imaju li nekih izrazenih mana, da li su na kais/lanac, itd. (za poznatiji 1.6 T-GDi vec imam informacija).
 
Po performansama je bukvalno pandan Fiatovom 1.4 MultiAir Turbo koji sam vozio u Bravo Sportu. Sasvim dovoljno za Compact karoseriju.
Obicna Kia Ceed zadnje generacije mi se nikada nesto nije svidjala, lepsi su mi XCeed (crossover verzija) ili ProCeed (shooting break verzija).
Ali kao GT-Line, Ceed mi je skroz druga prica - pragovi, zadnji branik, felne, panorama, profilisana sedista, crno nebo, alu pedale. Mislim da ima i MultiLink pozadi, cetvorocilindras, manuelac, ima cak i rezervni tocak  , klasika milina. A i boja mi je odlicna, jedino mi ovaj TV u boji kvari utisak.
Japanci 2020+ (Civic 10, Mazda 3 BP) su sa cetvorocilindrasima bar 40% skuplji, vrte se oko 20.000 EUR (doduse kupljeni kod nas i sa manjim kilometrazama).
 
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27404548/kia-ceed-15-b-gt-line?attp=p9_pv0_pc0_pl11_plv0
 
Untitled.thumb.png.0f8fa4a70e626e01c4a7f4fd58e1301d.png 6ad0f8b511f5-1920x1080.thumb.jpg.b540f3f041dbffd98f33a32b07725c32.jpg 792217ffa2f3-1920x1080.thumb.jpg.ea8bbbbe98b4b33b2e855d01881ddc3b.jpg 4a80c5c687f8-1920x1080.thumb.jpg.2745106d07f754651cfbc190c820d83a.jpg a6919088d5ef-1920x1080.thumb.jpg.3dfbda2adbd1027016318b64c1914d0b.jpg 3e52e8e5e9f4-1920x1080.thumb.jpg.2a24096912bbfd13d34fd8e712498580.jpg
 
d66ba60c5e8d-1920x1080.thumb.jpg.6896e792eb86bf0bd08044ad4f53fadb.jpg 3837612f94f0-1920x1080.thumb.jpg.e817ce1f11e1e46cefd6386a66203e7a.jpg baa3dda03bf0-1920x1080.thumb.jpg.aa8ebab759b02beba52e9e3e50c86508.jpg 78368c71590c-1920x1080.thumb.jpg.d72cdfdc469acdde6df7cae6eb84e6f6.jpg e4fbe4a3ab2e-1920x1080.thumb.jpg.d59af4fc839383856f819f6d6380be65.jpg
 
Davno si pogresno skrenuo i nikako da se vratis na pravi put! Pozuri covece

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bi' ja Mico, nego nam se sa svakim godistema auta u plusu, manevarski prostor drasticno suzava :D. Otvoren sam za sve benziMske Euro 6 predloge i sugestije. 

Niti gde zurim, niti sam nezadovoljan, lagano se krcka materijal za sledecu iteraciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja otpratio samo Japanci, Korejci i pokoji Renault,ovo ostalo nije nezašta... Pureshit sa lancem se nije pokazao, čitam juče kod britanskih časopisa, jedva dogura do 100k milja( oko 160k km)

A delova za Hyundai/Kia nema i čim prođu garantni rok od sedam godina lete na oglase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...