Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Posto mislim da sam u pogresnoj temi pisao, evo prilozio bih ovde sta otprilike trazim trenutno, pa eto ako neko ima neki savet il slicno

Modele koje gledam su sledeci:
Fiat Bravo

Opel astra h GTC (3 vrata)
Fiat grande punto

Malko manji prioritet:

Golf 5

Takodje gledam, ali sa manje prioriteta:

Mazda 3

Pezo 308

Seat Leon 2

 

- Vozila uglavnom dizel, ne bezim od benzinca ali samo ako je potrosnja niska

- Snaga motora minimum 90 konja, 150 maksimum, idealno oko ~110,

- Kubikaza od 1.3 do 1.9, idealno 1.6-1.7

- Motore iskljucivo koji su oprobani i provereni kod nas i generalno poznati, tako npr kod pezo 308 mi ne dolaze u obzir benzinci.

- Godista od 2006 ali mora da me "kupi" vise, inace gledam od 2007 do 2009god, nekako se nadam najvise da nadjem nesto fino ~2008god.

 

Predjene km ne uzimam preterano u obzir jer apsolutno im nista ne verujem u predjenu km itd, mada naravno lakse preskocim oglas koji ima 350k predjenih, za ove druge barem ima nade da je presao manje od toga.

 

Automacka klima obavezno ali ne da bih ukljucio "auto" mod da on meni odlucuje temp, nego da bih precizno mogao da namestam temperaturu i jacinu duvanja na malko vecem nivou nego na onim starim fazon manual klimama.

 

Ja sam neko ko slabo trpi ogrebotine, nedo bog skidanje laka na vise mesta po kolima i slicne mane jer nemam mogucnosti a ni opravdanja da izdvojim preko 1000e ili sto mi moj limar rece 1200+e da bih ofarbao kola. Da farbanje celih kosta 300-400e stvarno bi me bilo briga da li su kola izgrebana, ali posto to nije situacija meni je to teze da zamenim nego motor u kolima.. tako da bezim od takvih kola jer meni licno previse smeta estetcki, voleo bih da nisam takav i da me briga jer bih mnogo lakse nasao kola al nisam te srece

 

Budzet za kola mi je total 4.600e, tj posle jucerasnjih bacenih 100e na put, 4500e, od toga gledam da maksimalno bih dao 4000 za kola koja bi morala da im jako malo fali od ulaganja, radje 3800, za neke modele kao sto je grande punto (za njega trazim 2008+) koji ide dosta nize cene bi mi odgovaralo, ili astra gtc oko ~3500e bih mi leglo da imam "bazu" na kojoj moze da se radi kasnije, pa da imam stvarno lufta za resavanje nedostataka i ubacivanje nekih stvari koje zelim kao sto je multimedija zbog blututa, parking kamere ako kola nemaju parking senzore itd.

 

Inace trenutno najvise prednosti dajem Bravo-u i Astri gtc koja mi se ubedljivo najvise svidja po izgledu, odmah iza grande punto, pezo 308 me najvise odbija sa svojim izgledom, seat leon je vise na forsiranje mog brata opterecenim seatom, njemu najmanje prioriteta dajem jer em ih nema previse, em su im cene vise nego vecini ovih vozila. Golf 5 mi je u nekoj sredini, Mazda 3 mi je ok ali manji prioritet zbog retkosti modela, predpostavke da je servisiranje i odrzavanje skuplje nego za fiata/opela, straha od korozije i manjeg izbora servisa/delova.

Inace estetcki sam samo spomenuo za astru i pezo, nije mi to prioritet samo da kola izgledaju, jednostavno kod astre mi je to jedan +, kod pezoa jedan -

 

Edited by Stiletto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@StilettoAko ti nije hitno, imaću za tebe krajem novembra auto koji ispunjava sve gore navedeno, osim što mu je klima manuelna.

Tad dolazi na red kod majstora limara na dogovoreno peglanje ožiljaka iz parking-okršaja.

Ja sam, za razliku od tebe, puno tolerantniji prema tim sitnijim esteckim falinkama, ali već ih se toliko nakupilo da dosta kvare ukupni utisak, pa sam odlučio da to ipak saniram.

Inače, radi se o bravu dinamik '10. 1.4t-jet od 88Kw sa sport šminkom i enterijerom.

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prvi bio za automatsku, i takvog sam i tražio, al' me ubedi Raša u par reči.:thumbup:

U svakom slučaju, nisam se pokajao, radi OK posao, a izgleda i da zaista pravi manje problema od automatske.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Reacher Gilt said:

@StilettoAko ti nije hitno, imaću za tebe krajem novembra auto koji ispunjava sve gore navedeno, osim što mu je klima manuelna.

Tad dolazi na red kod majstora limara na dogovoreno peglanje ožiljaka iz parking-okršaja.

Ja sam, za razliku od tebe, puno tolerantniji prema tim sitnijim esteckim falinkama, ali već ih se toliko nakupilo da dosta kvare ukupni utisak, pa sam odlučio da to ipak saniram.

Inače, radi se o bravu dinamik '10. 1.4t-jet od 88Kw sa sport šminkom i enterijerom.

Nazalost ja sam odustao od ideje sa 1.4 tjet motora kod brava/grande i to nerado jer sam vidjao lepe primerke (bar na prvi pogled u oglasima) koji izgleda slabo idu bas zbog toga sto ljudi kod nas bas kao i ja malko beze od benzina koji ima turbo+plivajuci, a potrosnja je solidna, ne kazem ja da je to los izbor, cak sta vise za nekoga bi bio sjajan izbor, ali ja trazim relativno male potrosace, zato uglavnom dizele, ovaj sam uzimao u obzir al kad mu nakacim da potrosnja nije bas u mom domenu a da onda ima i turbo+plivajuci nekako mi nije to za mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 tjet jedino sto malo vise trose ali odlicno idu, motori odlicni, mnogo manje stvari koje mogu da prave problem nego na dizelu a plivajuci i turbinu ima i dizel tako da nisi nista sigurniji u tom pogledu.

Sto se potrosnje tice sa ovom razlikom u ceni goriva i razlikom u samoj potrosnji nista posebno ne stedis

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Stiletto said:

ja trazim relativno male potrosace

Pre brava sam vozio punta, 1.2 8v, trošio mi je oko 20% manje, al' je imao i 50% momenta manje.

 

Ja sam ovim t-jet-om zadovoljan, jer ne prelazim puno i nije mi najbitnije koliko troši, već što je raga koja se ne kvari i ne traži nikakvo specijalno održavanje i cinculiranje. :thumbup:

 

50 minutes ago, Stiletto said:

da potrosnja nije bas u mom domenu a da onda ima i turbo+plivajuci nekako mi nije to za mene

Naftarice ne bih da komentarišem, to nek' vozi ko mora.  Znao sam da ovaj iako je benzinac ima obadva, al' od nečeg mora se umre, jbg. :lol:

 

Za potrošnju ću citirati kolegu Smirenoga,

17 minutes ago, Smireni said:

Ovi matori tjet... bogme, trose kao djavo

Kad ih tako teraš, al' onda isto tako i idu ! :thumbsup:

 

edit: Kad smanjiš doživljaj, manje i troše, isto ko i svi drugi ...

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Stiletto said:

Nazalost ja sam odustao od ideje sa 1.4 tjet motora kod brava/grande i to nerado jer sam vidjao lepe primerke (bar na prvi pogled u oglasima) koji izgleda slabo idu bas zbog toga sto ljudi kod nas bas kao i ja malko beze od benzina koji ima turbo+plivajuci

A koliko si cesto cuo da je neko na benzincu menjao plivajuci :) ? Ili cak i na onima iz uvoza, sa prilicnim kilometrazama, da zamajac zvecka, ima naznake problema i sl... ? Turbo benzinci imaju em manji obrtni, em ravnomernije razvijaju snagu. Plus ako se to vozi kako treba, moze da traje prilicno. U prevodu, nema potencijalno tolikog udara obrtnog iz niskih obrtaja i u uskom rasponu obrtaja kao kod dizela. I na menjac, tj. zamajac, elemente prenosa, itd...

Ono sto kod nekih verzija T-Jet moze da bude problematicno su turbine, posebno IHI verzije. Zbog vece temperature izduva nego kod dizela, pogotovo su kucista u izduvnom delu turba na udaru... A i opet se tu tacno zna koje verzije, na kojim modelima, na sta tacno obratiti paznju... A i ni njihovo sredjivanje nije vise neki bauk i dostupno je, ako i dodje do toga.

Sto se potrosnje tice, najvise zavisi u kom modelu, koje tezine i od noge na gasu. Kao sto ti ljudi rekose iznad - ni to nije vise neka razlika sa ovakvim nenormalnim cenama goriva (da je benzin i po 20-30 din jeftiniji).

Poredjenja radi, kompletno dugogodisnje posedovanje 1.4 MultiAir Turbo mi se na kraju ispostavilo kao rentabilnije nego 1.9 JTD, u autu iste klase i tezine. I sama voznja (gorivo), odrzavanje, registracija, a zna se za kakvu robusnu "ragu" je taj 1.9 svojevremeno vazio. I jos taj moj dizel nije imao problema ni sa diznama, plivajucim, kvacilom, turbom... A na ovim svilenijim novijim dizelima, imas jos gomilu problematike, DPF, dizne koje se ne remontuju, od Euro 6 i AdBlue...

Sve ovo pricam kao neko ko je apsolutno neutralan po pitanju izbora pogonskog goriva - kupujem model koji mi se svidja, sa iole pouzdanom motorizacijom koja mi lezi u voznji. Generalno smo skloni predrasudama i da razmisljamo "binarno" za dosta stvari (valja/ne valja). Nikada nisam voleo apriori stavove "to nikada ne bih", bez nekog pokrica iz prakse (a imali smo i ovde gomilu primera da pojedini zavrse sa pogonskim gorivom po kome su godinama pre toga "pljuvali" :D). I benzinci i dizeli imaju i svojih prednosti i mana. I ako bilo koji motor nije konstrukciono neki zestok promasaj, uglavnom se sve svodi na to kakav se primerak izabere, kako je dugorocno eksploatisan, odrzavan... A u svakoj kupovini koliko god da se gledalo, kontrolisalo, imalo znanja - potrebno je i malo srece.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno se slabo razumem da bih mogao da lupetam a da to ima neku tezinu, ja sam razumeo da ti stariji motori benzinaca sa turbom da turbo brze strada zbog temp sagorevanja vece, i da remont tih turbina, doduse ne znam da li sam najbolje shvatio ide drugcije/teze nego za dizel, isto sam cuo za te probleme oko izdrzljivosti IHI verzije ali da i ta druga kako se vec zove nije bila mnogo bolja, ako se dobro secam cak je bilo nesto da oce da usisaju krilca u motor kad su matore. Mislim opet kazem ja stvarno slabo baratam tim, nekako po meni je prednost benzinaca vs dizela bila u tome sto nema neocekivanih velikih kvarova oko samog motora, i opet pored toga je da li si spreman da placas svaku dopunu goriva 1/3 1/4 vise da bi imao taj mir, ko moze svakako, ja ne bas.

Kolika potrosnja u bg spicu sa 1.4 tjet 120ks na vozilima ko sto su grande, bravo, mislim da i golf 5 ima nesto slicno ovom motoru, moze covek da ocekuje? 9l?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose si citao ali nebitno....

Grande punto 1.4 tjet trosi 10l u gradu, mom gradu, mozda je u BG to malo manje (bravo sa istim tim motorom trosi verovatno malo vise) , dok sam vozio alfu 1.9 jtd trosila je 8,5-9l isto u mom gradu, tako da je potrosnja smesna razlika pogotovo sad na ovim razlikama u ceni goriva. Ako hoces dizelasa da ti malo manje trosi od benzinca onda gledas 1.3 motor u fiat grupaciji ali to imas samo u grande puntu od pomenutih modela i izbegavas euro 5 motor, najbolje varijanta od 75 konja.

VW program sa turbo benzincima izbegni ako si pametan, to kupuje samo ko ne zna kakvi su ili ako imas bas proveren auto od nekog proverenog prodavca po mogucstvu blizeg rodjaka ili nekog iz familije pa da znas da je auto dobar i da nece da ti uvali krs.

Generalno turbo benzinca bih uzeo samo iz fiat grupacije i renoove 1.2 tce motore, za njih znam da su dobri sve ostalo vrlo diskutabilno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

sve ostalo vrlo diskutabilno.

Kakav je fordov 1.0 ecoboost ? 

 

Sviđa mi se novi(ji) fokus, al' sam malo skeptičan glede male zapremine. Posle punta sam planirao 2.0b atmo, a na kraju završio s bravom 1.4t. Kad bih sad njega pazario, to bi bio neki daunsajzing već daunsajzdenog ... TM   :lol:

 

Dizel ne želim u životu, a pored tog benzinca od litre jedini izbor je 1.6 od 150Ks, koji je na oglasima redak kao prasetina u Teheranu. A toliko i košta. :D

 

Valja li taj čemu ? Vozi li ko većeg ekobusta ovde ?

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ti mali trocilindraši tek treba da se dokažu i pokažu(neki se kunu u njih,neko ih pljuje), biraj ti atmo 1.6 kod forda dok ima,da se ne bi mi učili na tebi(ako me razumeš…)

Trenutno od benzinaca bezbedni su Renault tce i fiat benzinci

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1.0 ecoboost los, problemi sa pregrevanjem motora, stradanje dihtunga pa i krivljenje i pucanje glave, da ne pricamo o budalastini gde se zupcasti kais kupa u ulju, to ne mogu da shvatim sta je poenta tog resenja.

Od 2013 su navidno uradjene neke revizije na tim motorima pa je to pregrevanje smanjeno ali opet??? to mi je kao i varijanta vti motora, tako da bih ih izbegao u sirokom luku

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Ford izbeći bilo koji ecoboost 1.0, 1.6 i 2.0 ako može birati stariji atmo benzinac, ako ih ima u ponudi

Recimo kod Fiesti 2013-2017 isključivo 1.25 benzinac od 85KS, kod 2008-2013 ima još i 1.4 96KS i 1.6 90 i 120KS

Share this post


Link to post
Share on other sites

navodno su 2013. ili 15. otklonjeni problemi na svim ecoboost motorima ali opet ima slucajeva gde se desavaju slicni problemi kao i pre....gledajuci po CH oglasima ima dosta fordova sa tim motorom u kvaru u prodaji.

E sad sam motor je navodno odlican, auto bild ili ne znam ko je otvorio taj motor na 100k km i sve je bilo u fabrickim merama kao novo, takodje pisalo se da je taj motor projektovan da ipredje i 600k km bez problema ali nije tako bitno sve to kad te periferne stvari zeznu, mnece crci klipovi, radilica, lezajevi i sl. ali puca dihtnug, pregreje se i pokrivi ili pukne glava itd. a to nije mala zajebancija

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The PunisherKaže momak problemu su samo primerci 2.0eb proizvedeni od '17-'20.

 

Znači 2.0 ecoboost. Hmmm ... :secret:

 

@OMP Ima ih i ovde bome, al' 1.6 doduše.

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Stiletto said:

Kolika potrosnja u bg spicu sa 1.4 tjet 120ks na vozilima ko sto su grande, bravo, mislim da i golf 5 ima nesto slicno ovom motoru, moze covek da ocekuje? 9l?

To sve zavisi kuda se čovek vozi za vreme tog šipca i koja mu je prosečna brzina.

Ja sam bezbroj puta sa Fabijom TSI 95 i Yarisom 1,5 od 111 i 125 ks znao da dobacim do oko 12 litara "u krugu dvojke". A znao sam i sa Yarisom 1,0 da dobacim i do 14 litara :) A da uopšte nisam divljao.

Sve to zavisi, kako kada, kojim putevima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesa se ne zali

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Sad i dizeli isto imaju i vise konja, tako da ne mozes izbeci. Kupi kubikazu ko covek :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
2.0 nije tako los, ne? 

Mazdin 2.0 DURATEC atmosferac u Fordu fantastičan, još ako ima fabrički plin, fantastičan ²! 

 

1.6 Ecoboost problematičan.

 

Trocilindraši, ako mora, samo oni najslabiji od 100ks.

 

 

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...