Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Mi "u firmi" imamo fobiju 1,0 TSI 95 sa oko 175 kkm. Kupljena je nova 2018. godine.

I subjektivno posmatrano motor radi kao i prvoga dana. Nema dosipanja motornog ulja izmedju dva redovna servisa (interval 15 kkm).

Dakle, nisu ti 3-cilindraši generalno tako loši. Bar po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam kada je 1.0 ecoboost izasao naleteo na neki sajam u Nemackoj i gledao motor i turbinu. Secam se da mi je bilo smesno kolika je turbinica jer sam pre toga video samo Stilovu koja je bila svadbena truba za ovu.

I u nekoj prici sa iznenjerima tamo rece covek da je ideja da motor postane zamenski deo i da samo "osvezis" auto na odredjenoj kilometrazi novim motorom i nastavis da teras dalje. Izgleda da je plan odlicno prosao :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, OMP said:

VW program sa turbo benzincima izbegni ako si pametan, to kupuje samo ko ne zna kakvi su ili ako imas bas proveren auto od nekog proverenog prodavca po mogucstvu blizeg rodjaka ili nekog iz familije pa da znas da je auto dobar i da nece da ti uvali krs.

Ovo je valjda važilo za vozila do nekog 2012.godišta,koja su imala lanac? Navodno su problemi rešeni u mlađim autima koja su umesto lanca dobila kaiš..
Ako ne misliš na nešto drugo..ja sam čuo priču da mogu da popiju malo više ulja,ali nisam upoznat sa nekim drugim i većim problemima..

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=15344]knezevic76[/mention] mislio sam na 2.0 ecoboost, ide u razne modele, Mondeo, S-Max, Focus ST, u opsegu snage oko 200-250 ks...
Ja sam se samo osvrnuo na ono što je valjalo poslednje od benzinaca u Fordovima. Taj Mazdin DURATEC je išao do 2012 godine, čini mi se. Posle su došli famozno najavljivani EcoBoost modeli itd itd.
A pošto sam u jednom momentu bio zagrejan za neke Focuse, pa sam ušao malo dublje u priču sa majstorom oko motora u novijim modelima itd, došao sam do zaključka da mi je jeftinije da popravljam MA jedinicu na Fiatovom motoru, ne daj bože, nego da uđem u igranku sa tim novim Fordovim nasviranim malim motorima.


Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

To sve zavisi kuda se čovek vozi za vreme tog šipca i koja mu je prosečna brzina.

Ja sam bezbroj puta sa Fabijom TSI 95 i Yarisom 1,5 od 111 i 125 ks znao da dobacim do oko 12 litara "u krugu dvojke". A znao sam i sa Yarisom 1,0 da dobacim i do 14 litara :) A da uopšte nisam divljao.

Sve to zavisi, kako kada, kojim putevima.

 

I GP i G trose slicno 9.5-10.5l relacija Zarkovo - NBG. 

 

Neko je spomenuo plivajuci na benzincima, bivsi GP je imao skoro 270000km i nije mu menjan plivajuci. Turbo je bio zamenjen u nekom trenutku ali to je onaj problematicni IHI kojem puca kuciste. 
Da trose vise, trose ali su svakako jeftinije za odrzavanje od dizela. Treba staviti sve na papir i preseci.

 

Sto se tice 1.0 Ecoboost od 2015 pa nadalje gledati, mada generalno Fordova motorizacija nije za pohvalu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, moron said:

Pa, ako ti je problem ta jedna mala turbina kod 1,0 Ecoboost-a, a ti onda kao čovek lepo kupi onaj BMW X5 M50d sa četiri turbine :) 

 

Sta cu, razocarao sam se.

Dosao da vidim vrh auto industrije, a tamo prezentuju neke sudijske pistaljke :lol:

 

A M50d bih vrlo rado posedobao, samo da ubedim i sebe i gospodju da nam treba takva zver i toliki auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Decak Iz Vode said:

Ovo je valjda važilo za vozila do nekog 2012.godišta,koja su imala lanac? Navodno su problemi rešeni u mlađim autima koja su umesto lanca dobila kaiš..
Ako ne misliš na nešto drugo..ja sam čuo priču da mogu da popiju malo više ulja,ali nisam upoznat sa nekim drugim i većim problemima..

Jeste boja situacija sa revizijom motora i uvodjenjem kaisa ali su time otklonili samo istezanje lanca i event pucanje klipova i karika kod nekih varijanti tsi motora ali ostali su problemi sa ubrizgavanjem tj da trazi dobro gorivo i potrosnja ulja kao i potencijalni problemi sa turbinom usled duzih intervala zamene ulja, Tu je neka prica slicna kao kod prvih serija 1.6hdi motora gde je duzi interval zamene ulja pravio problem u motoru ko je menjao ulje na 10 do event. 15k nije imao problem ali jbg na zapadu retko ko razmislja o tome, a i sto bi, vec radi onako kako je fabrika propisala i ne razmislja a fabrike se cesto zeznu u proracunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno za sve iole mladje - motori su uglavnom sve svileniji, sa dodatnim komponentama, ubedjen sam i namerno konstrukciono oslabljeni u nekim tackama. Pojedini brendovi su vec uveliko poznati po tome i klepanju po usima na odrzavanju kroz eksploataciju.

Benzinci najcesce downsized, sve cesce trocilindrasi, sa direktnim ubrizgavanjem, alu kucistima ili bar glavama, sve manjim rastojanjima izmedju cilindara, dobijaju GPF filtere (pandan DPF kod dizela), elektro-aktuatore turba (umesto klasicnih pneumatskih), gasenje cilindara u voznji... Deo ih ima varijabilni sistem rada usisnih ventila, kako ga vec koja grupacija krsti u svojoj izvedbi (kao sto je poenta kod dizelasa ubrizgavanje nafte, kod benzinaca je to sistem usisa vazduha)...

Mi jos nekako dozivljavamo da su Euro 5 automobili mladi, a to su vozila sa pocetka prosle decenije, stara i po skoro deceniju i po. A kod ovih zaista mladjih, starih par godina, a to su 2018. i mladji (Euro 6d Temp, Euro 6d) je tek prava zurka sa motorima :) . Tako da smo pri kupovini vec odavno primorani da biramo manje zlo, bilo da su dizelasi ili benzinci u pitanju. Zato i kazem da je sa novijim vozilima uglavnom sve bespredmetnije "binarno" razmisljanje prilikom izbora. Ako pricamo o klasicnim SUS motorima, hibridi su tu opet jos jedna bitna "promenljiva".

 

Sve ovo pominjem, zato sto za naseg coveka i prosecnog kupca, tehnicko zaostajanje Zabara za konkurencijom zadnjih 15 godina (i sa modelima i sa tehnologijama) moze da se pretvori u plus :) . Relativno kasno su izbacili modernije FireFly turbake, tako da su upravo klasicni 1.4 T-Jet bas dugo u upotrebi. I kao Euro 4 (u verzijama od 206 Nm) i kao Euro 5 (sa 215 Nm) i na kraju kao Euro 6. Teska klasika, FIRE sa nakalemljenim turbom, malo veca potrosnja - ali zato, pogotovo za danasnje standardne, izuzetno jednostavan, prilicno pouzdan, jeftin za odrzavanje... Sa dodatnom MA jedinicom ide primetno manja potrosnja, veci torque dostupan na nizim obrtajima, lepsa voznja - ali uz dodatnu komplikovanost i potencijalne investicije. Slicno vazi i za MultiJet, old-school, pouzdan, ali koji je takodje vremenom dobijao bubicu po bubicu (npr. vec cuvena razlika izmedju Euro 4 i Euro 5 verzija na istom 1248 ccm bloku)... Pa ko sta voli, sto novije to uglavnom svilenije, najgore sto ce ubuduce bukvalno morati da se bira manje zlo.

Iako, kao sto napisah ranije, nisam "zaludjenik" ni za jedno pogonsko gorivo - u ovoj zadnjoj iteraciji sam cisto zbog licnog afiniteta opet hteo turbo benzinca. Ali u DS5 modelu, PSA jednostavno nije imao benzinski agregat, a da je iole na glasu. Malo "laksa" prica u odnosu na THP, ali delimicno je vazilo i za TSI u FR Leonu Mk3 koji sam takodje razmatrao... Pa pomenuti EcoBoost, PureTech, itd., i to nas sve ceka, u sve vecem procentu. Vreme starih, neunistivih benzinskih atmosferaca ili legendarnih turbo dizelskih 1.9 i 2.0 blokova sa pocetka 2000-ih je nazalost odavno za nama.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Decak Iz Vode said:

Ovo je valjda važilo za vozila do nekog 2012.godišta,koja su imala lanac? Navodno su problemi rešeni u mlađim autima koja su umesto lanca dobila kaiš..
Ako ne misliš na nešto drugo..ja sam čuo priču da mogu da popiju malo više ulja,ali nisam upoznat sa nekim drugim i većim problemima..

Mislim da se ovo odnosi na 1.4 (za 2.0 ne znam), a ti primerci sa lancem se pojavljuju sporadicno cak i do 2014. godista. Kada sam gledao sa drugarom Leona, morali smo da gledamo oznaku motora na svakom, i bas je cesto bio slucaj da su bili ti "problematicniji" sa lancem, iako je u pitanju ovaj noviji Leon, MQB, kao Igorov. 

 

1 hour ago, knezevic76 said:

Ja sam se samo osvrnuo na ono što je valjalo poslednje od benzinaca u Fordovima. Taj Mazdin DURATEC je išao do 2012 godine, čini mi se. Posle su došli famozno najavljivani EcoBoost modeli itd itd.
A pošto sam u jednom momentu bio zagrejan za neke Focuse, pa sam ušao malo dublje u priču sa majstorom oko motora u novijim modelima itd, došao sam do zaključka da mi je jeftinije da popravljam MA jedinicu na Fiatovom motoru, ne daj bože, nego da uđem u igranku sa tim novim Fordovim nasviranim malim motorima.

Da, da, jasno za te male, 1.0 i 1.6/1.5, nego u toj porodici ecoboost postoji i 2.0, a za njega nisam nalazio da je problematican, barem ovako po internetu sto sam kopao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pouzdani i jednostavno motori su jos uvek prisutni samo kod Kie i HY. 1.2, 1.4 i 1.6, klot atmo motori na lanac. Ko ne zeli ludila snagu ti motori su odlicni, a 1.6 ima cak 130 konja, sirovih, atmosferskih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima Toyota 1.6 atmo benzinac. Mislim da ide do132 ili 135ks... tako nesto. Trebalo bi da je pun pogodak, samo malko vise trosi ako hoces da ide. :D Oko 8 kombinovano, ako se normalno vozi.

 

Ja sam razmisljao u tom pravcu za sledece vozilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.0 sto je isao u  c1, ayga i 107 oznake KR je odlican motor, prvi put cujem da ima neki problem??? mnogo ljudi znam koji ih imaju godinama i koji su odavno prebacili 200k km bez ijednog problema, problem kod njih je jedino dihtung izduvne grane koji cesto strada inace motor nema greske.

Mozda si ga pomesao sa nekim i taj motor sigurno nije isao u 208 kao puretech, mislim da vizuelno cak i ne lice, ovaj je isao samo u toyote i sestrinski daihacu, 107 i c1 ne smatram francuzima jer je to takodje toyota sa PSA znakovima.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma pusti puretech to je drugi motor nema veze sa ovim, puretech je francuski proizvod ovaj je japanski i voleo bih da mi neko konkretno kaze koji su to problemi na KR motorima posto je toliko prost da nema tu sta da zeza, lanac nisam cuo da zveci na nekom niti da je neko menjao, ulje ne trose bar ne nesto bitno, ne znam sta bi moglo da zeza. Majstori koji rade psa i ne trebaju da se bave tim motorima sem ako nije dizel posto je to 1.4hdi u njima ali su retki

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Smireni said:

Ima Toyota 1.6 atmo benzinac. Mislim da ide do132 ili 135ks... tako nesto.

 

Vozim ga u sluzbenoj Corolli 2015. godiste, zove se valjda valvematic... Do sada 0 problema sa njim.

 

Jeste tromiji, ali je super motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...