Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

1 hour ago, andreja.micovic said:

Bas sam prekljuce probao Talismana 1.6dci i def mi ulazi u najuzi izbor za sledeci auto. Unutra je udoban i prostran. Samo naravno, treba gledati karavana jer je otvor za gepek na limuzini bas uzak

Talisman karavan je meni san snova i predivan automobil u svetu karavana. Bio sam šokiran kada sam saznao da je karavan naknadno prestao da se uvozi u Srbiju (mislim, od 01.01.2019.), istovremeno kada je prestao i uvoz Grand Scenica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako lep auto, meni su dva upitna pitanja, kako taj 1.6 dci nosi toliki auto a drugo, primetio sam da Talisman najvise gubi na ceni, zasto je tako, nemam  pojma ali novi su kostali fino para, sad ih, i to kod nas, zbavis maltene za trecinu od koliko su placeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Talisman ima jeziv pad cene. Čini mi se iznad proseka. Što je baš dobro ako čovek kupuje polovnjaka. Taj 1,6 DCI je "plesao" relativno kratko u reno gami i ne znam baš kako se taj motor pokazao. I moglo se za  njega svašta pročitati, pa i da je navodno problematičan, a zajeban/skup za opravke (jedan moj drugar, koji tera samo renoe godinama, kaže da je bio pouzdaniji stari 1,9 DCI ). Doduše, ako neki motor eventualno predje "zilion kilometara" pre nego dodje u oglase i bude naprasno "podmladjen" na čuvenih 120 kkm, a šta čovek da očekuje ...

Tek, ako bi se našao primerak sa proverenom kilometražom, meni on baš deluje kao dobra prilika (ako čovek traži king-size karavan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trziste - kupci uskljucivo diktiraju koliko nekom polovnjaku pada cena. Znaci prvo da se vecini ne svidja a i da ima neke mane verovatno.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron ja sam uveren da taj 1.6 dci se dobro pokazao, zamenjen je sa 1.7 zbog eko normi, to se moze ovde procitati http://www.automagazin.rs/vesti/19047/renault-megane-siri-ponudu-dobio-je-novi-17-blue-dci-motor-i-automatski-menjac-za-vise-motora

 

"Kao i većina drugih proizvođača automobila, i Renault je modernizovao svoju ponudu motora. Svi agregati su prošli novi protokol WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure), koji se koristiti za homologaciju vozila unutar Evropske unije. Podsetimo, WLTP protokol je u septembru 2018. godine zamenio prethodni homologacijski postupak (NEDC), koji je stupio na snagu 1992. godine. Agregati zadovoljavaju najstrožu emiosionu normu Euro 6d-T"

 

s tim da zamena lanca i lanca uljne pumpe i sve pride sto ide okolo + ostalo oko velikog servisa sigurno kosta 600-800e tako da kupovati samo neki proveren primerak

EMP."
Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam posle tvog komentara pogledao i temu "kupovina Talismana" na "Garaži". Pišu tamo ljudi svašta za 1,6 DCI ( vredi pročitati ).

Ono što meni upada u oči nezavisno od toga, jeste taj veoma kratak tržišni život tog motora ( 7-8 godina), na koji sam i ukazao u prethodnom postu, pri čemu je razvoj novog motora daleko skuplji nego njegovo eventualno "usaglašavanje" sa novim eko normama.

Renault je "usaglasio" 1,5 DCI i sa Euro 6d-Temp (mada je on u osnovi stariji od 1,6 DCI), ali, to nije uradio i sa 1,6 DCI, već je, iako mu je to bilo skuplje, razvio potpuno nov motor ( 1,75 DCI) kao zamenu za njega. A kada to dovedem u vezi sa onim što se na netu može naći oko njega, ipak mislim kako mislim (kao u prvom postu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komšija, popa,zamenio 3 godine starog talismana za novi Megane sedan, a pre toga vozio Logana 10 godina... čovek gradi kuću,ne verujem da imao baš viška para pa menja auto na 3 godine

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Malo sam posle tvog komentara pogledao i temu "kupovina Talismana" na "Garaži". Pišu tamo ljudi svašta za 1,6 DCI ( vredi pročitati ).

 

procitao sam i ja, ono sto se moze primetiti jeste da nema nesto puno ljudi sa iskustvom oko tog motora pa cak i na toj temi.  Jedni ga hvale na sva usta, drugi ga pljuju na sva usta. 

A sa druge strane, pogledaj i po stranim forumima, nema nesto puno postova o njemu. Mislim da to isto dosta govori.

 

Svakako je motor za dalje posmatranje i skupljanje utisaka jer, koliko vidim, najviše ima nepoznanica oko tog motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice motora 1.5 dci kojeg ja imam u Scenicu, samo reci hvale. Nije zver i nije za ljude koji su navikli na performanse 1.9 mjtd ili 1.9 tdi ali sasvim pristojno vuce u nimalo laganom Scenicu. Uz to je mali potrosac osim na AP preko 130 km/h gde potrosnja raste zbog karoserije i same kubikaze. Verujem da se slicno ponasa i u Kadjaru i Talismanu, dakle sasvim pristojno.

Cena malog servisa je potpuno fer, ide na 15 000 km, a filter goriva se menja svaki drugi put tako da je svaki drugi servis jos povoljniji.

Pad cena, odnosno vrednosti Megana, Scenica, Talismana generalno jeste veliko ali to je upravo prednost kupovine vozila starog 3-4 godine. Kasniji pad vrednosti je zanemarljiv u odnosu na prve 3 godine. I naravno, gledati vise pakete opreme, Intens ako vec ne moze da se nadje Initiale.

 

Послато са Xiaomi помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, moron said:

Renault je "usaglasio" 1,5 DCI i sa Euro 6d-Temp (mada je on u osnovi stariji od 1,6 DCI), ali, to nije uradio i sa 1,6 DCI, već je, iako mu je to bilo skuplje, razvio potpuno nov motor ( 1,75 DCI) kao zamenu za njega. A kada to dovedem u vezi sa onim što se na netu može naći oko njega, ipak mislim kako mislim (kao u prvom postu).

Apsolutno se slazem. O'ladio sam trenutno sa zamenom, pre svega zbog ove situacije i sve losije ponude (plus kosacica gazi odlicno do sada) - ali u razmatranju je najozbiljnije bio i Megane Mk4 (aka BusPlus validator). Sa vise strana nisam bas cuo pohvale za taj 1.6 dCi (u cetvorci je 130 varijanta). Uvek je zakljucak bio da je sigurnije ici na provereni, manji 1.5 dCi. Koji je, opet, i u jacoj verziji pomalo slabasan za taj segment. Jeste 110 KS, ali za dizela tanusnih 260 Njutna, maltene taj torque imam sada sa turbo benzincem iz 140 KS.

Pisali smo o detaljima tog 1598 ccm bloka vec par puta posto sam se interesovao, mozda bas i u ovoj temi. Sto i vi kazete, u jeku prelaska proizvodjaca sa 1.9 na 1.6 i 2.0 (sa kojima se vecina, slucajno ili namerno, nije bas proslavila) i o kojima se vode upravo takve polemike - taj 1.6 dCi je nekako maltene nestao.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan kod mene je taj od 260 njutna i nije los uopste...lepo ide, klimu ne oseca, brda takodje bez problema, lepo ide na magistrali, na AP do 130-140 ali to je zbog vetra i karoserije inace bez problema ide do 175-180..nije neka sila, da se razumemo, trazi da se spusti stepen nize da bi brzo pretekao i slicno... Ali za porodicnu voznju i prosecnog vozaca zaista je odlican.

Na kraju krajeva, to je bas proveren i odavno "izlecen" agregat...

 

Послато са Xiaomi помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan moj drugar u aktuelnom meganu HB-u ima baš taj 1,5 DCI sa 260 Nm (kupio ga je novog 2016.) i on kaže da to "ide kao nevreme".

Imao je vrlo brzo neki "opoziv", vezano za usis (trebalo je da se menja ususni kolektor, ka filteru), a, jedino na šta se žalio (da je platio iz svog džepa), otišli mu stabilizatori na oba prednja točka već na oko 25 kkm, a bio se i malo "raštelao trap", pa mu je na tim malim kilometrima "pojelo" prednje gume ( spolja), toliko da je morao da ih menja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg sad nekome i 1.2 60ks ide kao nevreme :D 

 

Ono sto je sjajno, da ne kazem izuzetno kod 1.5dci u odnosu na 1.6dci, pa i druge motore slicne kubikaze sto se turbina brze i lakse zavrti i lakse postize maksimalni obrtni moment.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Siciliano

Ne sporim uopste, naprotiv. Da ne pominjem sto su nas dodatno "ubrazdili" sa kamerama, presretacima, prosecnim brzinama, uz tradicionalno iskakanje iz zbunja :D . Uz vece dazbine, samo je pitanje ukusa ili necijih potreba gde iskoristiti neku vecu snagu, sem za svoj gust, ako se na nekoj lepoj i krivudavoj magistrali ukaze prilika.

Sa druge strane, tehnika je otisla prilicno, to su bile neke vrednosti sa pocetka veka. Takve vrednosti obrtnih sada lagano postizu i mali turbo benzinci sa malo jace od litra zapremine (od "nasih", npr. T4 FireFly opusteno ide na 285 Njutna), a kamoli dizelasi. Pomenuti 1.6 dCi je iz 130 KS imao 320 Njutna, zato mi je i bio interesantan kao neka zlatna sredina. Sto se same tehnike tice - ispostavilo se izgleda malo drugacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je interesantan onaj 1.6dci sa 2 turbine, 161ks :) ili 2.0dci, ne bih slabije. 

 

Drugar što vozi Talismana kaže da mu je potrošnja 7.5 grad, 5.5 Ap za 1.6/130ks

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, andreja.micovic said:

Drugar što vozi Talismana kaže da mu je potrošnja 7.5 grad, 5.5 Ap za 1.6/130ks

I, utisak generalno na duze staze? Zaje*ao se ili ne (s obzirom na tezinu)?

Posto sam imao priliku da na kratko provozam DS5 sa BlueHDi 120. Jeste Talisman E, a DS5 D klasa - ali je otprilike slican weight/power i performanse. Pa me zivo zanima da uporedim moj utisak na blic i nekoga kao verovatno dugogodisnjeg vlasnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan kaže da je zadovoljan kako ide i autom u globalu, ali mislim da ga nema dugo, možda ni godinu dana. 

Ja sam gledao više ono što mene zanima, napred sedišta, iza vozača mesta, gepek... Def limuzina otpada jer je mali otvor gepeka i definitivno treba ići na viši paket od Intense. Sedišta su udobna, prostrana ali trenutno za nekih 3k eur više Paris Initiale verzija sa hlađenjem/grejanjem sedišta, panoramom, masažerima u sedištima, produživim prednjim delom sedišta, 4 control... jedino kvari utisak instrument tabla.

Ovaj drugar je ranije vozio Lagunu i kaže samo zbog udobnosti Renoa se vratio na Reno.

 

Kad malo otopli otići ću da pogledam par komada rekreativno u okolini, da odmerim sve, eventualno provozam. Malo ko kolega @moron da uzmem detaljno meru

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

Jbg sad nekome i 1.2 60ks ide kao nevreme

Tako sam se ja osećao kad sam posle atmosferca ponovo seobu turbo čađavca! Sreći niže kraja...tri dana...sad uhvatim sebe da mi malo, oću još! B)

U Scenicu je 1.5 korektan, verujem da Meganu bolje leži, za Talisman ne znam... Majstor kod koga održavam auto reče da je 1.6 ok, ali da je redak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzo se covek privikne na jace. Stilo mi je bio super, kad sam uzeo A4 odusevio se ubrzanjima. Sad mi je ok a ne bi skodilo ni da je brzi. Snage nikad dosta.

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vala bas. Kad sam seo u Astru posle Yuga mislio sam da sam u sportskom automobilu.

 

Onda dosao Stilo i osecao sam se kao da me neko uhvati za ramena i baci u sediste kada povuce iz 3. brzine.

 

2-3 god kasnije pocnem cesto da vozim Octaviu 2.0tdi i dosadi Stilo :D

 

Leon mi je i dalje dobar sto se ubrzanja tice i nisam neki trkac da mu vadim dusu, ali pocinjem onako iz prikrajka da gledam 1.8/2.0 turbo benzinjare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato valja ici postepeno, zamisli ove sto iz Yuga seli odma u masine 150+ konja, ko ce njih zadovoljiti kasnije, posle 3-4 zamene auta :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali zato kad predjes iz Yuga u turbo sa 150+ ks odma' "grize asfalt". :D

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...