Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Jes Tipo SW baš zanimljiv auto, ono za prosečnu familiju a da bude relativno mlad...
Cene su relativno korektne

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ISV_01 said:

1.4 u tipu i 1.4 u 500L se drugacije ponasaju zbog vise stvari kao stu su tezina i aerodinamika koje su vece na 500L.

 

5 hours ago, debelizmaj said:

Ovaj prvi deo mi bas znaci, jer sam i ja sumljao da je tako

Uopste se ne bih slozio, a i nikada mi nece biti jasno zasto ljudi 500L dozivljavaju kao veliki auto (sem sto ide u visinu). Na Fiatovoj je modifikovanoj Small platformi, tacnije Small Wide. Znaci modifikacija onoga na sta je isao Grande Punto - takodje je i 500L u B segmentu, ali MPV (B-MPV). X puta sam pisao (kada su se vlasnici zalili na parkiranje) da je 500L i kraci i uzi cak i od 3v Stila :) .

Tipo je, iako na slicnoj Small platformi kao 500L, ipak auto iz klase iznad, tj. C. Znatno duzi (pogotovo sedan i SW), nesto vece medjuosovinsko i sirina, veci gepek, a tezinom je cak i najmanji Tipo hatch tu negde.

Sto se performansi tice, u oba modela je FIRE uparen sa istim FPT-ovim C514.6 menjacem. Ali i tu postoji sitna razlika, jer menjac u 500L ima kracu 1. brzinu, vec 2. je maltene identicna, sve ostale se poklapaju. Ukljucujuci i finalni prenos u 6., pisao sam sve detaljno:

On 7/6/2019 at 10:45 PM, Ivan said:

Levo je tabela prenosnih odnosa za C514 na 500L, iz eLearn. Desno poredjenje izmedju 500L i Tipa - i prenosni odnosi ali i teoretska razlika u krajnjim brzinama, koja pokazuje da se menjaci maltene poklapaju:  

 

Untitled1.thumb.png.a09d059dc8a9402672ba6e043072f563.png Untitled2.thumb.png.05961181bfc63b60545fe9b811222571.png

 

Tako da sto se performansi tice, po gradu je sve to maltene isto, do nekih brzina na magistralama. Gde navise vec pocinje do izrazaja da dolazi aerodinamika klasicnog Compacta. Sto se odnosi na nesto vecu krajnju brzinu Tipa (da kazemo da je prosecnom vozacu nebitno) i samo trunku bolja medjuubrzanja (bitno za preticanja). Ko ih nije vozio i poredio - imate tabele sa "svakodnevnim" medjuubrzanjima 60-100, 80-120 km/h, sa i bez promena stepena prenosa, pa pogledajte i sami.

Overtaking faktori sa saltnjem, recimo 60-100 km/h (recimo jedno najefektnije preticanje na magistrali) - razlika je koliko se secam ni pola sekunde. Znaci za neku normalnu voznju, performanse, potrosnju u gradskim uslovima - maltene isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Često mi Punto stoji parkiran pored 500L i mogu da potvrdim za veličinu...500L mi je nekako ulepšana Multipla

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

500L nije veliki auto. Cak mu je i gepek nesretno resen pa je dosta uzan. Za porodicu sa jednim detetom, dovoljno. Visok jeste i to se oseti na autoputu u aerodinamici ali i u gradu u preglednosti.
Totalno sam u dilemi sta da uzimam..
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan Sve to stoji i prezvakano je x puta, al kad je vec momak vozio 1.4 ne vidim razlog da ga opet gleda, kao sto ga je i u tipu naveo. Mozda je drufaciji osecaj u voznji Tipa i 500L sa tim motorom (subjektivno) ali taj motor ide kako ide i tu se prica zavrsava za jedan atmo. 

 

Jednostavno hoce/trazi jaci auto. Ili 1.6 mjet ili turbak, 1.3mjet u 500L bi mu bio mizerno bolji ali opet je tu gde jeste. Osim sti si osudjen (trenutno) na 1.6mjet/1.4tjet (bez pominjanja novijih motora) to ti je od novije fiat grupacije.

Ostalo ili da gledas druge proizvodjace sa drugim agregatima koji bi ti iole zadovoljili preformanse bez da probiju budzet. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, debelizmaj said:

Totalno sam u dilemi sta da uzimam..

Za ovo bi nam ti trebao reći za šta bi ti auto pretežno služio i šta bi "žrtvovao" ako bi išta morao (npr već si rekao da je 1,4 atmo slab u autu koji imaš, znači samo bi nešto jače došlo u obzir). Drugo, gledaš i Tipa karavana - drugi segment od 500L. Treće - prostor ti treba - 500L reče da ima nesrećno rešen gepek - možda ti treba pravilniji oblik i veći gepek ?  Čim gledaš karavana - znači ciljaš nešto sa više mesta, malo kompleksnije za parkiranje, jače i žrtvuješ deo preglednosti (spušteniji auto). Šta bi još ušlo u igru - potrošnja, održavanje, relacije, minimalna neka oprema.....

mislim, dilema za auto koji uzeti nije jednostavna, posebno kada daješ solidan keš za isti.

 

Kako kaše neštru,  500L imaš i sa 1,6mjet i imaš i dužu Living verziju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupis ono sto ti se svidja za novac koji imas. Ne razumem mnoge ljude ovde Ne pravim nikoga ludim ili sta ti ja znam, samo iznosim moje glediste na taj "problem"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mom slucaju je prosto. Odvojis dan, odredis sebi koje ces da pogledas na ruti - putu, recimo da mi se jedan svidja u Ns, posto sam sa juga zemlje , znaci gledam sve koji su me zainteresovali na putu do Ns. Pogledam prvi npr. u 8 ujutru u Jagodini, jos 3 auta u Bg-u, i tako do tog koji je u Ns. Kad zavrsim sa njim ukoliko ga odmah nisam kupio, sednem negde uz kafu i odlucim koji cu od ovih koje sam pogledao ako je neki vredan kupovine. Zovnem vlasnika i pitam za cenu koja meni odgovara , ako prihvati idem i kupujem. :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je drugacuje, imam mladu firmu, sedim za laptopom po ceo dan a pisle uskocim da cuvam cerkicu.
Trebam u par dana da resim problem prevoznog sredstva bez da sam se spremao za to+ne mogu da obilazim nista van bg.
Resenje: odem na plac koji deluje koliko toliko ok, autoland u mom slucaju, vidim sta mi radi posao, tipo i 500L. Posle procackam malo po oglasima da li tih modela ima jos negde i pitam dobre ljude foruma za neki savet, treba mi u zurbi nezavisno misljenje.
Da imam vise para, lepo bih uzeo civic, ali nemam :)

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta fali Civic,u rangu je 10k i nisu loši,oba u BgdScreenshot_20201205-144044.jpg

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, ISV_01 said:

@Ivan Sve to stoji i prezvakano je x puta, al kad je vec momak vozio 1.4 ne vidim razlog da ga opet gleda, kao sto ga je i u tipu naveo.

Pa ja upravo i pricam da je manje-vise isto sa tom motorizacijom, na vasu prethodnu konstataciju da se razlikuju :) (apropo price da je 500L veci i tezi pa ce se nesto razlikovati, a upravo je sve obrnuto sem visine).

3 hours ago, neshtry said:

Često mi Punto stoji parkiran pored 500L i mogu da potvrdim za veličinu...500L mi je nekako ulepšana Multipla

Multika jeste koncepcijski bila slicna, ali je isla na Fiatovu C1 platformu segmenta iznad (Bravo/Brava, Marea). Tako da je imala i vece medjuosovinsko i izuzetnu sirinu, secas se da je napred imala 3 sedista ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mora Tipo karavan ili Fiat? Za te pare bar imas izbor.

 

Ja sam gledao tog na Caruso placu ali ne bas detaljno. Kod Carusa mi se ne sviđa što skidaju nalepnice sa zadnjih servisa i kilometraže kao i svi a cepaju sa cenama.

 

Ja bih pogledao i ponudu Balkan car u BG-u, imaju fin izbor, i to u karavanima, juče sam bio kod njih a svaki auto ima istoriju sa lizinga.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora fiat i ne mora karavan. Bukvalno trazim nesto da mi radi posao. Automobil za troje.
Sad sam bas prosao placeve po bgd i nasao par megana.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sto se toliko lozite na 1,4 T-jet jer evo ja ga imam u Doblu 2015 i to nista specijalno ne ide. Jeste da ide bolje u odnosu na atmo 1,4 ali verujte da ne ide nista posebno bolje. Mozda na papiru vi vidite nesto bolja u ubrzanja ali to je na papiru i veoma mali broj vas je probao uopste taj motor u 500L-u. 
Takodje sam imao i Doblo 1,6Mjet sa 105ks i takodje je to nista specijalno i na nikoga to nece ostaviti neki utisak kako “leti”. 
Generalno Fiat je izbacivanjem svojih 1,9 Mjet motora napravio veliki promasaj jer ne nosi auto snaga nego vecim delom kubikaza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dule, obzirom da kažeš kako ti je mnogo auta prošlo kroz ruke, ne zvuči da si vozio ispravnog T-jet-a.

Da ima boljih, ima.

Da ide tako loše kako kažeš, da ne znam, poverovao bih.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipo karavan sa 1.6 MJT je odličan izbor.

Sa jednim sam napravio oko 1000 kilometara, prostran, udoban, na 16" balonkama letiš preko ležećih policajaca, dovoljno snage, mizerna potrošnja.

To nije mal novac, ne žuri nigdje, neće se ništa preko noći prodati, veliki su novci + situacija s CoVidom.

Obavezno spoji auto na Multiecuscan i gledaj da ima servisnu knjižicu.

Poslano sa mog M2003J15SC koristeći Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio jednog nego vise primeraka i nista tu spektakularno nisam osetio. 
Vozio sam i jednog Grande Punta 1,4T-jet i samo sam mogao ustanoviti da je za njega raketa GP 1,9JTDM 120ks jer kako ga stis em on se otimao i potpisivao. 
Jednostavno mala kubikaza ne ide sa ubrzanjem i neki specijalnim karakteristikama. 
Ide to ali kako ideu oni 1,4 sa 77 i 95ks tako i ovaj ne ide nista specijalno i ide samo nesto malo bolje. 
Npr kod BMW 520d E60  izmedju verzije od 150 i 163 ks je mala razlika u konjima ali bas velika u voznji sto svako oseti. Toga ovde ima ali u daleko sitnijim tragovima ma sta pisalo na papiru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se secam, taj 1.9 MultiJet je u GP isao u varijanti sa 130 KS?

Drugo, u GP su isle pocetne verzije T-Jet sa samo 200 Njutna, 1.9 je bio sa 280 Nm. Hvala Bogu da ce zbog manjeg obrtnog i kubikaze 1.9 samo na stiskanje ici bolje, cuveni efekat "udara u ledja" kod dizela, u manjem opsegu obrtaja.

Trece, turbo-benzinac razvija snagu mnogo linearnije i u vecem rasponu obrtaja. Stariji T-Jet mora dodatno malo vise i da se salta i zavrti u obrtaje. Onda su medjuubrzanja sa ispravnim automobilima vec blizu uporediva.

Vec sa novijim generacijama benzinaca je totalno druga prica, jos manji 1.3 su dogurali i preko obrtnog tog 1.9 i cupaju lepo maltene odakle god da ih stisnes. Na kraju, bespredmetno je i porediti, jer se sve svodi na licne potrebe i ukus. Kome treba jace, tu je T-Jet 150 (za pojedine modele do 2010.), iza njega MultiAir... Licno mislim da je T-Jet 120 pristojan za tezinu Compacta, a njegova najveca prednost je jednostavnost i jeftino odrzavanje.  Za savremene parametre su to vec pomalo prevazidjeni motori i po pitanju performansi i potrosnje.

Da ne bude da naginjem na neku stranu, i ja sam zestok protivnik downsize-a motora, ali to je neminovnost. A stizu nam i baterije i autonomna voznja, samo polako :D . Sve ovo pricam sa stanovista nekog ko je u duzem periodu imao i 1.9 i 1.4 turbaka - performanse, odrzavanje, potrosnja su sve slicniji i izbor se svodi na licni ukus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti pricas o Sportingu 1,9JTDM a ja o modelu sa 5 vrata koji se pravio sa 120ks i zato sam ga i uzeo kao primer za poredjenje jer ima istu snagu kao T-jet. 
I sam sam govorio da je prava mera za 500L upravo 1,6JTDM ali s obzirom da ga nisam probao s tim motorom sad bih stavio prst na celo i razmisljao jer znam koliko je lose isao onaj 1,4 od 95ks a razlika je svega 25ks a imao sam vise Dobloa sa 1,6Mjet motorom koji su doduse imali 105ks al je slicna piksla tj tako je kabast a nisu isli nista specijalno. Pa znate li vi kako su nekad isla kola sa toliko ks? 
Ja znam a sve se svodi na tezinu i otud imamo takve sporace i zato danas ako iole hoces da auto ide mora da ima minimalno 150ks. 
Doduse nije ni ovo piksla za takvu voznju ali mogu samo da zamerim Fiatu na slaboj ponudi motora i nemaju one motore od 1,6 ili 1,8L koje su imali nekada a i koji su bili solidno prgavi. 
Ovde moras da cedis dzigericu motoru da bi izvukao neke performanse i zato kazem da je 1,9JTDM bio najbolje nesto sto je Fiat imao. 
Ima i danas tu neke 2.4 ali ko ce to da vozi? Jako mali broj ljudi ali s druge strane bilo je tog 2,4 i onda pre 20 godina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem nista za 1.9 jtdm, ali 1.4 T-Jet 120ks jede za dorucak starog 1.6 16v (sasvim logicno), a dobija i 1.8 16v. O medjuubrzanjima da i ne pricam... Poredjenje npr Bravo 1.4 tjet i Stilo 1.6 i 1.8.

 

Fiat Stilo 1.8 16V vs Fiat Bravo II 1.4 T-Jet -> Duel 4752249 (zeperfs.com) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Dule 021 said:

I sam sam govorio da je prava mera za 500L upravo 1,6JTDM ali s obzirom da ga nisam probao s tim motorom sad bih stavio prst na celo i razmisljao jer znam koliko je lose isao onaj 1,4 od 95ks a razlika je svega 25ks

Ta dva motora nisu ni za u istu recenicu, kao prvo glupo je da poredimo atmo i turbo. Sto se snage tice, razlika jeste 25 KS kao sto kazes. Ali sto se tice obrtnog - pa 1.6 je azdaja :) za taj atmo, 320 Njutna prema 127 Nm , du*e i glava, 2.5 puta vise.

500L atmo sam vozio dosta sluzbenjaka, 1.6 dizelku u 500L nisam. Ali jesam u Tipu, ove zadnje verzije 1.6 su primetno bolje nego one prve, lepse i linearnije povlace iz nizih obrtaja (sa cim su pocetne imale "problem"), povecan im je i obrtni na pomenutih 320 Njutna. Da ne nagadjam (subjektivni utisak) posto ce jedan ici na valjke, ali Fiat za Tipo MY21 izbacuje 1.6 sa 130 KS, tako da :) ... Po meni, "tamanica" motorizacija za klasu, sigurno je i u 500L.

Sto se Fiatove ponude motora tice, apsolutno se slazem sa tobom... 1.9 su se vrhunski pokazali, ali sigurno nisu slusali nas sta cemo sa motorima, EGR i DPF raditi za 5-10-15 godina... Vec kako da zarade, ali i da isprate trendove, sve stroze eko zahteve... Neke stvari potpisujem da su namerno za*rali. A i kako su prolazili ostalibproizvodjaci kada su svoje 1.9 blokove menjali sa 1.6 i 2.0 ? Fiat, Vagen, Renault, cega sam se sve naslusao kada sam trazio naslednika svog 1.9...

Takodje se slazemo po pitanju downsize, ali jednostavno se to namece i mozemo samo da kukamo. A kako gledamo novije automobile, to ce biti sve izrazenije. Pa 1.9 su krenuli da menjaju 2008., a to ce biti kola starosti minimalno vec 13 godina.

Na kraju, sto se snage tice - ne mogu posteno vise da vozim ni ovih 140 KS, vise se suzdrzavam da ga ne odvrnem, cini mi se... Za iduci auto velicine Compacta bih opusteno uzeo nekog turbaka vec i od 120 KS (ali i minimalno te snage).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ti pricas o Sportingu 1,9JTDM a ja o modelu sa 5 vrata koji se pravio sa 120ks i zato sam ga i uzeo kao primer za poredjenje jer ima istu snagu kao T-jet. 
I sam sam govorio da je prava mera za 500L upravo 1,6JTDM ali s obzirom da ga nisam probao s tim motorom sad bih stavio prst na celo i razmisljao jer znam koliko je lose isao onaj 1,4 od 95ks a razlika je svega 25ks a imao sam vise Dobloa sa 1,6Mjet motorom koji su doduse imali 105ks al je slicna piksla tj tako je kabast a nisu isli nista specijalno. Pa znate li vi kako su nekad isla kola sa toliko ks? 
Ja znam a sve se svodi na tezinu i otud imamo takve sporace i zato danas ako iole hoces da auto ide mora da ima minimalno 150ks. 
Doduse nije ni ovo piksla za takvu voznju ali mogu samo da zamerim Fiatu na slaboj ponudi motora i nemaju one motore od 1,6 ili 1,8L koje su imali nekada a i koji su bili solidno prgavi. 
Ovde moras da cedis dzigericu motoru da bi izvukao neke performanse i zato kazem da je 1,9JTDM bio najbolje nesto sto je Fiat imao. 
Ima i danas tu neke 2.4 ali ko ce to da vozi? Jako mali broj ljudi ali s druge strane bilo je tog 2,4 i onda pre 20 godina. 
Većina Multijet 8V sa 120 konja je uredno na valjcima izbacivala 130+.

Idu kao raketa, malo troše, ne kvare se.

Nije ni turbobenzinac sporiji, ali zahtijeva drugi način vožnje.

1.4 bez turba je dobar za grad, i to isključivo ako nema previše uzbrdica.



Poslano sa mog M2003J15SC koristeći Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...