Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

8 minutes ago, horvat said:

Nisam vozio Leona, ali sam vozio Golfa i Octaviu na MQB platformi (oba 1.6 tdi), kao i tog Focusa, i meni se licno Focus bolje vozi. Nekako je i upravljiviji i udobniji istovremeno! Iako sam mislio da je to nemoguce! Moguc razlog je to sto, koliko znam, kod Seata i Skode, cak i u paru sa 2.0 tdi 150 ks agregatom, dolazi zadnja torziona osovina. Kod Golfa sa tim agegatom je vec multilink. Da li je to razlog ili nesto drugo - ne znam. Takodje, licno nisam ljubitelj VAG grup prelakih 'komandi' - i volan, i menjac. Pedale njihove su mi ok :) Sto se pouzdanosti tice, ono sto znam, je da je sigurno kod Forda malo nizi kvalitet 'zavrsne obrade'. Ne mislim na neke specificne probleme, nego prosto mislim da ce se pre pojaviti neki zvukovi, cvrci, i slicno. Na internetu svuda pise kako su na VAG grup autima 'fensiji' materijali u enterijeru, u poredjenju sa konkurencijom, medjutim, sto se tice Skode i Seata, to nije moj subjektivni utisak. Gornji delovi su fini, ali sve ostalo, vrlo vrlo prosecno. Ali ni kod Forda nisu neki. Po meni - oba su neki prosek za C segment. Vizuelno mi se enterijer ne svidja ni na jednom, ali opet, to je moje licno vidjenje :) Sto se samih agregata tice, kod Forda su u ponudi ili PSA dizelasi ili Fox/Dragon Fordovi benzinci, koje bih izbegao. Dok kod Leona, koliko znam, svi agregati su bez falinki, i licno daleko preferiram VAG agregate u poredjenju sa Ford/PSA. Mozda i ne toliko zbog neke pouzdanosti, koliko zbog karakteristika, 'masnije' krivulje obrtnog momenta, ugladjenosti i slicno. Sto se eksterijera tice, tu mi je Seat u ogromnoj prednosti.

Mislim da ova iteracija sa oglasa ima multilink nazad... Možda grešim. Pri tome, uz FR Leona je bio dostupan DCC kao opcija (Dynamic Chassis Control), gde se mogao podesiti môd za udobnost, gde je čak možda i mekši od tog Focus-a, ali i dalje se ne ljulja u oštrijoj vožnji... Poznavaoci će me ispraviti ako se loše sećam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebi sam gledao Leona 1.4 tsi 150 ks ove generacije i nije imao multilink, tako da ne verujem ni da 2.0 tdi 150 ks ima. DCC svakako menja pricu o voznji i upravljivosti, ali nisam ga ja probao, pa ne komentarisem :) Jedino sto ne znam, da li mozda bude multilink ukoliko se doplati za DCC?

 

edit: da odgovorim sam sebi, izguglao sam foru.

 

61ebcdf36196-1920x1080.jpg

 

Ako su kociona kljesta na zadnjem tocku iznad centra tocka - onda je torziona osovina. Ako su u ravni sa centrom tocka - onda je multilink :) 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.4 150ks je za siroko zaobilazenje, u to su me uverili i u vise servisa po broju istegnutih i pokidanih lanaca. Svaki Ford u Titanium ili Titanium X opremi je nebo i zemlja u poredjenju sa Trend paketom npr, kod mene u 9 godina starom autu je sve kao novo, bez cvrcaka i povrsinskih ostecenja plastika pogotovu rukohvata. Vozio sam se u par FR-ova novih uglavnom i dosta je lep osecaj, ko voli tvrdji auto. Za porodicu nije definitivno, mnogo je tesan, tu je Focus u prednosti. Sto se tice motora i pouzdanosti, opet je na strani Fordovog motora, dvoje ljudi kupilo nove cim su se pojavili, jedan sa tim motorom vec na 320000 i nikad nista dirano nije...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ticma said:

Taj 1.4 150ks je za siroko zaobilazenje, u to su me uverili i u vise servisa po broju istegnutih i pokidanih lanaca. Svaki Ford u Titanium ili Titanium X opremi je nebo i zemlja u poredjenju sa Trend paketom npr, kod mene u 9 godina starom autu je sve kao novo, bez cvrcaka i povrsinskih ostecenja plastika pogotovu rukohvata. Vozio sam se u par FR-ova novih uglavnom i dosta je lep osecaj, ko voli tvrdji auto. Za porodicu nije definitivno, mnogo je tesan, tu je Focus u prednosti. Sto se tice motora i pouzdanosti, opet je na strani Fordovog motora, dvoje ljudi kupilo nove cim su se pojavili, jedan sa tim motorom vec na 320000 i nikad nista dirano nije...

 

1.4 TSI od 150KS u Leonu FR Mk3 koji je MQB ima zupcasti kais. Stari modeli u Mk5 i Mk6 su imali problematicni lanac. 

 

To vazi i za 1.0 i 1.2 i 1.4 i novi 1.5. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, drfedja said:

1.4 TSI od 150KS u MQB platformi ima zupcasti kais. Stari modeli u Mk5 i Mk6 su imali problematicni lanac. 

Da li si ti ponosni vlasnik pravog dobrog njemačkog vozila sa problematičnim lancem :lol:

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, marko.jovanovic said:

Da li si ti ponosni vlasnik pravog dobrog njemačkog vozila sa problematičnim lancem :lol:

Kod mene lanac nema problem na 1.8/2.0 TSI, nego zatezač lanca, a to se rešava za 50 eura i to originalnim delom. Ako si debil da voziš predugo tako, onda treba i da snosiš rizik da ti se olupaju ventili o klipove. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Ticma said:

Sto se tice motora i pouzdanosti, opet je na strani Fordovog motora, dvoje ljudi kupilo nove cim su se pojavili, jedan sa tim motorom vec na 320000 i nikad nista dirano nije...

Koji motor je u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, horvat said:

Koji motor je u pitanju?

 

17 hours ago, Ticma said:

 Sto se tice motora i pouzdanosti, opet je na strani Fordovog motora, dvoje ljudi kupilo nove cim su se pojavili, jedan sa tim motorom vec na 320000 i nikad nista dirano nije...

Što se tiče toga, uzorak od dvoje ljudi nije baš reprezentativan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, drfedja said:
1.4 TSI od 150KS u Leonu FR Mk3 koji je MQB ima zupcasti kais. Stari modeli u Mk5 i Mk6 su imali problematicni lanac. 
 
To vazi i za 1.0 i 1.2 i 1.4 i novi 1.5. 

Taj E211 sa kaisem su poceli da uvode od 2012, E111 sa lancem se mogao naci i do 2015 u nekim modelima, ne znam da li je Leon u pitanju. Znam da se lako prepozna razlika ispod haube, po polozaju fiktera xa ulje i izduva, nisam siguran kako kod kog je sta pozicionirano.

17 hours ago, horvat said:
Koji motor je u pitanju?

1.6 dizlo

17 hours ago, drfedja said:
Kod mene lanac nema problem na 1.8/2.0 TSI, nego zatezač lanca, a to se rešava za 50 eura i to originalnim delom. Ako si debil da voziš predugo tako, onda treba i da snosiš rizik da ti se olupaju ventili o klipove. 

Ja sam merkao jednog Superb-a 2.0 tfsi ali sam skapirao da bi ulje dolivao cesto koliko i gorivo pa sam odustao

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Ticma said:

1.6 dizlo emoji23.png

To je Pezoov motor, zato i nema problema lol :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ticma said:

Taj E211 sa kaisem su poceli da uvode od 2012, E111 sa lancem se mogao naci i do 2015 u nekim modelima, ne znam da li je Leon u pitanju. Znam da se lako prepozna razlika ispod haube, po polozaju fiktera xa ulje i izduva, nisam siguran kako kod kog je sta pozicionirano.
 

Sa MQB platformom uveden je EA211, od Leona Mk3, Skode A7 i Golfa 7. Tesko da ces u njima naci EA111 motor. Inace, EA111 je daleko bolji za budž, robustniji je, ovaj noviji je alu govno, kao i masa sličnih sranja na tržištu. Da bi olakšali automobil, skinuli su mu 16kg na klipnjačama, radilici i bloku i naravno, nema twincharger varijante. EA211 ima integrisanu izduvnu granu zarad bolje efikasnosti motora, a postoje varijante i sa ACT tehnologijom (gašenje cilindara). 

Zadnji EA111 je ugrađivan u prve serije Rapida i Fabije Mk3, a oni nisu MQB platforma. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je onda bolji izbor? Stariji EA111 sa problematicnim lancem, ali robustniji ili noviji EA211 sa kaisem, ali od alu?

 

Inace, mislim da je trenutno (2019.) jedini (mali) turbak na trzistu kojem je blok od celika : T-Jet :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, horvat said:

Sta je onda bolji izbor? Stariji EA111 sa problematicnim lancem, ali robustniji ili noviji EA211 sa kaisem, ali od alu?

 

Inace, mislim da je trenutno (2019.) jedini (mali) turbak na trzistu kojem je blok od celika : T-Jet :D 

Bolji izbor je 1.8TSI i 2.0TSI sa lancem... EA888+novi tip zatezača lanca. :D 

A i ti čuveni TJetovi su viđani sa ovalnim cilindrima, plus troši više od ovih, ali je jednostavniji, naročito za plinadžije. :D

Problem sa starim 1.4 TSI je što je star i što nema ko da ga popravi kad se pokvari. Osim lanca, problem može da bude i sa elektromagnetnom spojnicom kompresora... ko zna to da sređuje može fina snaga da se izvuče iz toga. 140KS i 170KS su identični motori, pa uz određene dorade na izduvu može preko 200KS da se izgura na stock hardveru. Nisu baš tolerantni na loš benzin, pa se dešavalo i da prsnu klipovi između karika... malo agresivniji tuning paljenja, koksacija i eto problema. Kad je to sve ispravno i radi kako treba, radi baš dobro. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.2 i 1.4 tsi motore uzimati samo posle 2012-e godine kad ih prepravili na kaiseve. Da su ti motori sa lancem ista valjali, ne bi ih menjali.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta puta sam cuo da Ford izuzetno dobru upravljivost ima u gotovo svim segmentima i da je uzitak u coznji bolji, a i kvalitet u visem rangu opreme je maltene nepoderiv. Sa aspekta dizajna ovde, Leon vodi, to bez daljnjeg (ipak je FR oprema) dok mi ford izgleda 'stock'. Unutra je isto privlacnije odradjen sa vise detalja.
E sad...posto je 'uzitak u voznji, generalni utisak, polozaj vozaca i koncepcija unutrasnjosti' individualna stvar, ako mozes provozaj oba malo. Ne bi me cudilo da te fordaljka vise iznenadi u pogledu osecaja na putu i uzitka u voznji, koliko i da te razalosti ako je nizi paket opreme.

Posebno gledano kasnije oko prodaje, misljenja sam pre da ce otici FR nego Ford, ali obzirom na razliku u ceni, manje ces sa fordom trpeti taj pad. Cudno mi je i to sto sam cuo da je ford malo skuplji oko odrzavanja (?!) ali je teze poderiv u svakom smislu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ovde jedini ja ništa od te naročite vožnje Forda nisam primetio? Sa izuzetkom ST, ništa posebno, u proseku klase. Jesu moju kriterijumi visoki po tom pitanju, ali zato baš i mislim da sam koliko toliko realan.

Ja bih ovde odabrao FR, bez bilo kakve dileme.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Dule 021 said:

Na tom Leonu prethodno dobro treba proveriti dizne. Gotovo na svakom FR-u koji je stigao sa tim motorom su problem bile dizne. 

Auto kao auto je atraktivniji od Focusa i generalno se lepo vozi. 

Najveca zamerka tom autu je kokpit ali to je individualna stvar i nekom se svidja a nekom ne. 

Da li to znači da svaki 2.0TDi CR od 150ks ima problematične dizne? Na kojim (pravim) kilometražama odu dizne na njima?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, marko.jovanovic said:

Da li to znači da svaki 2.0TDi CR od 150ks ima problematične dizne? Na kojim (pravim) kilometražama odu dizne na njima?

To je čuo za onaj PD sa siemens diznama iz 2007. da su problem, pa sad priča priču. 

11 hours ago, ISV_01 said:

Posebno gledano kasnije oko prodaje, misljenja sam pre da ce otici FR nego Ford, ali obzirom na razliku u ceni, manje ces sa fordom trpeti taj pad. Cudno mi je i to sto sam cuo da je ford malo skuplji oko odrzavanja (?!) ali je teze poderiv u svakom smislu.

Definiši mi to "teže poderiv"? 

Koja razlika u ceni? Pa novi koštaju praktično isto, možda je Leon i jeftiniji od Focusa. Za 25.000 možeš uzeti Leon FR sa DSG menjačem i 184KS 2.0TDI motorom, pored koga Ford nema šta da traži, ni što se tiče menjača, a ni što se tiče vozne dinamike. A sve ostalo je stvar percepcije. 

8 hours ago, nidza said:

Jel ovde jedini ja ništa od te naročite vožnje Forda nisam primetio? Sa izuzetkom ST, ništa posebno, u proseku klase. Jesu moju kriterijumi visoki po tom pitanju, ali zato baš i mislim da sam koliko toliko realan.

Ja bih ovde odabrao FR, bez bilo kakve dileme.

Ja sam imao prilike da probam Fiestu ST, motor je 1.6T 182KS, 197 sa overboostom, dinamika mu je ništa spec, upravljivost je odlična, kao karting je, ali je komfor u vožnji na našim putevima užasan u tom autu, otprilike kao da si na tvoju Škodu stavio coilovere KW Clubsport ili nešto poput toga. ST ima dobra sportska Recaro sedišta, to mi se definitivno dopada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ticma said:

Ja sam merkao jednog Superb-a 2.0 tfsi ali sam skapirao da bi ulje dolivao cesto koliko i gorivo pa sam odustao emoji23.png

Superb Mk3 nema problem sa srkanjem ulja. To je EA888 gen3. Barem ta potrošnja ulja ne bi trebala da prelazi 1l na 10.000km. Posedujem i Golf 6 GTI sa EA888 gen1, troši ulje, ali ne onoliko koliko ljudi seru. Ta potrošnja je vidljiva npr. kad pređeš 2500km na autoputu velikim brzinama, onda moraš da doliješ nekih 300 ml ulja. Kad se sabere na 10.000km ne bi trebalo da popije više od 1.5l ulja ako je sve ok. EA888 gen2 je problematičan po tom pitanju u Audiju A4, A5... 2009 do 2013. B8, eksperimentisali su sa niskofrikcionim elementima, pa su smanjili uljne karike, koje se relativno brzo zapuše, pa iz klipa počne da naliva cilindar uljem pored karike i puni ti cilindre uljem više nego što je to potrebno. Problem se javlja utoliko ranije što se rade "longlife" servisni intervali, pa se od prljavštine u ulju zapuše sitne rupice na uljnim karikama i onda imaš povećanu potrošnju ulja iako motor ima normalnu kompresiju i sve funkcioniše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drfedja
U ovom konkretnom slucaju Fokus je vise 'ocerupan' od opreme i uopste uzitka opreme kokpita od Leona. To je vidljivo golim okom. Koliko koji nov kosta, ovde nije bitno (konkretan slucaj). Bitno je da su oba polovna i da postoji razlika u ceni i to dobra.
Za ono sto sam video kada sam gledao fokusa za sebe je da u boljoj opremi su bili dosta ocuvani i da plastika okolo nije setala i da je imala sjaj kao nov (ne mislim na sredjivani auto, vec sa slepa). Seat ove opreme ne znam kakav je ali obzirom da je klasa vagena, kvalitetan jeste. Spominje se 2.0 dizelka kod vagena kao losa (koja verzija i snaga/turbina ne znam jer se ne interesujem za iste, pa se ogradjujem ako ima i dobrih u tom segmentu) a ovaj seat je vidim ima.
Tdci agregari kod forda su dobri.

Sto se tice postprodaje, lakse je prodati Seata zbog opreme i izgleda nego Fokusa koji ce pre neki prosecni ljudi gledati (konkretan slucaj) a usteda u lovi izmedju kupovine ova 2 auta i gubitka na ceni kroz vreme je manje osetna na Fordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drfedja

E bas to za ulje sam hteo da napisem, ja sam cuo i za 1.4 da vole srknuti, doduse za EA111, ne znam za onaj noviji. :)

 

Takodje, jedan poznanik sa tim motorom je imao nekih problema sa klapnama. Ovako na prvu, mi deluje slicna prica kao na 1.9 16v, ali nisam siguran. I ler mu je bio nestabilan (mada to ne znam zbog cega, ali nisu te klapne). 

 

Istina je da su VAG benzinci efikasniji od TJet-a, ali ovako citajuci internet, TJet mi se stvarno cini mnogo manje problematican, pogotovo u poredjenju sa EA111. Kasnije izvedbe, tj EA211 je vec druga prica skroz... A performanse mislim da je realnije porediti sa MultiAir-om (140 i 170 ks), koji takodje, imaju nekih svojih potencijalnih problema :)  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al’ ste se raspisali, a vozaca FRa niko ni da pita :D

 

Moj 2.0 tdi ne trosi ulje ni mrvu, bulvalno ne mrda izmedju servisa.

O diznama je smesno i da pricam na ovoj kilometrazi.

 

Nema 150ks model multilink.

 

Vozio sam Focus u svim izvedbama, od 1.0, preko 1.6 do ST.

Lepo je sve to, ali Leon je vise “vozacki” auto. Osetis volan, kocenja, ubrzanja, dok na Focusu slabo od svega ima pre ST modela.

ST ima to sve, ali previse i cak ostavlja utisak vikend automobila.

 

Dalje 2.0 TDI je zver i ima ubedljivo najbolje prenose od sestovrzinaca koje sam ja vozio (2200rpm 140km/h, milina za kruziranje na autoputu).

 

Oseca rupe na 18” felnama, ali nije neka drama. Stavise udobniji je od mog starog Stila sto je meni dovoljno.

 

Potrosnja je prilicno niska za snagu koju isporucuje i vrti se oko realnih 5.5l ako ne vozite samo po gradu. Autoput bez poznavanja ogranicenja bude oko litar vise.

 

Sve u svemu, za cenu novog oko 20 000e je bio best buy jer bas nijedan proizvodjac niie nudio 2.0 dizel, full led, 18” felne, sportsko vesanje, polukozu i panoramu za te pare. Sada ne znam kakvo je stanje, pojavljuju se neke Kie; nisam stigao da ispratim iskreno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...