Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Pa jel mu menjan motor ili su za ovo naši glupavi?

I moj Punto je napravljen 20. Decembra, ali 2001.....

@Dule 021

 

 

Edited by neshaoct
popravio tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@virke Ako još uvek tražiš auto, čini mi se da je ovo ok kompromis između dovoljno snage (zapravo elastičnosti odnosno obrtnog momenta na nižim obrtajima) da se štedljivo vozi, i dovoljno dobrog stanja i pouzdanosti da ne brineš previše o održavanju: Bravo 1.6 mjtd 2012

 

Nije savršen, ali kapiram da vredi razmatranja. Uz malo diplomatije očekujem da bi skinuo tipa 250€ sa cene, kad bi došao sa kešom.

 

Čisto da bude jasno, nemam apsolutno nikakvih dodirnih tačaka sa oglašivačem niti je ikakva promocija, samo gledam da pomognem ako mogu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, McSteel said:
[mention=2840]virke[/mention] Ako još uvek tražiš auto, čini mi se da je ovo ok kompromis između dovoljno snage (zapravo elastičnosti odnosno obrtnog momenta na nižim obrtajima) da se štedljivo vozi, i dovoljno dobrog stanja i pouzdanosti da ne brineš previše o održavanju: Bravo 1.6 mjtd 2012
 
Nije savršen, ali kapiram da vredi razmatranja. Uz malo diplomatije očekujem da bi skinuo tipa 250€ sa cene, kad bi došao sa kešom.
 
Čisto da bude jasno, nemam apsolutno nikakvih dodirnih tačaka sa oglašivačem niti je ikakva promocija, samo gledam da pomognem ako mogu

U principu bi mogao sa aspekta registracije (koja uzgred je za 3 meseca, pise u oglasu) te ako bi uzimao i spustao cenu, ta bi bila neki ekvivalent registracije. Ja dok sam gledao cene delova za 1.9 bravishu, pojavljivali se ovi za 1.6..meni se cini da su skuplji ili se samo tripujem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj bravo mi deluje zanimljivo, pogotovo što je kupljen kod nas pa može da se isproverava istorija. Drugo, dve klase iznad dosadašnjeg puntića.

Kad gledaš ove puntiće sa ugrađenim TNGom, obrati pažnju kad je ugrađen plin, jer ako je prošlo 10 god od ugradnje, ne gine ti još trošak oko atesta, zamena stare boce itd.

Pošto dosta prelaziš a po ravnici i otvoren put nemoj bežati od dizela.
Godinama sam vozio na plin, idem istim putem kao i ti, preko Pupinovog mosta. Prelazim daleko manje, oko 700-900*km mesečno. I razlika u odnosu na plin mi je oko 1000-1500din mesečno. I kad dodam benzin koji moram sipati, zimi češće. Mala je razlika u odnosu na plin.
Plina sam trošio oko 9-10l na 100km plus barem 10l benzina.
Dizel mi je od 4.5-5.5l (zimi) na 100km.
Da imam više gradske vožnje, prevagnuo bi verovatno plin. Ovako sam zadovoljan.
Fiat dizeli nisu bauk za održavanje uopšte.

Da mi nije ispala dobra kombinacija za Modusa, grande dizel bi mi bio prvi sledeći izbor, Lancia Musa ili Idea, zbog povišene karoserije bih joj dao prednost i troje dece zbog lakšeg manevrisanja oko ulaza izlaza, tovarenja i parkiranja po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravac je skoro pa totalni klot sa opremom. Bez podizaca pozadi, naslona za ruku, Blue&Me, parking senzora, klima je rostiljka, osnovna sedista, 16'' felne, o nekoj dodatnoj opremi tek da ne pricamo, a znamo sta u njega sve moze da ide... Uvek kazem da je za Fiat i C klasu steta ne doplatiti trunku vise i dobiti brdo opreme, jaci motor (ovaj je od 105KS), itd... Samim tim je onda i dozivljaj istog modela totalno drugaciji. Ali ne znam da li se u tom slucaju probija postavljeni limit, licno bih onda isao u klasu ispod i uzeo nesto slicnog godista sa dobrom opremom i motorizacijom (ionako covek pominje GP, odnosno to bi bio mladji Evo)... Prednost primerka iznad je niska cena za 2012. dizela C klase (a uvek je diskutabilno licitirati koliko jos moze dole), delimicno i to sto je kupljen ovde.

6 hours ago, neshtry said:

Pa jel mu menjan motor ili su za ovo naši glupavi?

Upisuje se godina proizvodnje, a ne datum prve registracije. Iako imam gomilu zamerki na proces registracije kod nas (osiguranje, bonus/malus, "novi" tehnicki,...), ovo je po mom misljenju skroz OK i fer. Sta ako je neki primerak duze stajao u salonu ili negde na placu prodavca pre prve registracije? Uostalom, sto se Zabara tice, to ne treba uopste da nas tangira, jer se vrlo lako proveri preko VIN u ePer.

Da me neko ne razume pogresno, identicnu situaciju imam i sa svojim Sportom. Godiste je -1 u odnosu na ono koje je pisalo u svajcarskoj saobracajnoj. Sto je po meni skroz OK, odgovaralo mi je i pri kupovini, odgovarace mi i pri buducoj prodaji. Uostalom, i u AMS uverenju polje se zove "Godina proizvodnje", a ne "Godina prve registracije" ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je proizveden 20.12.2001. a prva registracija juna 2002. ...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP 1.4 16v su isto retki. Nema ih puno na oglasima. Mislim da trenutno nema nijednog.

Moze li plin na 1.4 multiair 105ks?

U principu nisam vezan za fiata uopste. Ja bi sto bolji auto za sto manje para :D

Bravo otisao nisam stigao ni fa ga vidim ali ne bih dizela zbog odrzavanja. Ako zabodem neki krsh samo kantica benzina i upaljac resavaju stvar :)

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti dođe na isto... De ćeš bolje od Fiat za te pare...
Ovi korejski su bili jeftini, sad im cene....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, u odnosu na druga vozila zastupljena kod nas (ne racunam zastave, lade i tome slicno) mahom se ljudi odlucuju za fiat kao jeftino vozilo (ofc zavisno od kategorije i agregata). Definitivno bi ti auto kao GP bio ful izbor ili ako nemas problema toliko sa godistem, gledaj brava od 2010te, mislim da su tad poceli sa masovnijom ugradnjom 1.6 dizela, gledajuci brava kao ekonomicniji auto vise malko klase od GP i znatne razlike od punta.
Drugo, sto ne vidis 1.5 dizele renoa ? Nisu uopste losi ti agregati i zaista trpe sve sto se tice akanja (1.5 90ks imamo i sluzbenom sanderu sa 250K dusu vadjen i dalje savrseno sluzi), a trosi kao uplajac.

Reg bi ti isto bio u trazenom segmentu a mogao bi da bacis pogled na klia ili megana u cenovnom rangu do tipa 3800-4000 i da ti ostane za sevise, reg i slicno.
Za sve ostalo, neces dalje odbaciti od fiata i gore pomenutih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, virke said:

Moze li plin na 1.4 multiair 105ks?

Licno se nesto ne bih bas igrao :) . I ako vec ides na "komplikaciju" sa MultiAir, onda bih zbog performansi isao iskljucivo na MultiAir Turbo. Imaj u vidu da potencijalni troskovi za MA jedinicu (ako si te srece) mogu da budu poprilicni. Ako ne zelis razmisljanje o nesto skupljim kvarovima, atmo je sigurica (ali i uz primetno slabije performanse i vecu potrosnju). Tu je uvek i prilicna ponuda dizela, pa sta vec tebi odgovara...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

Bravac je skoro pa totalni klot sa opremom. Bez podizaca pozadi, naslona za ruku, Blue&Me, parking senzora, klima je rostiljka, osnovna sedista, 16'' felne, o nekoj dodatnoj opremi tek da ne pricamo, a znamo sta u njega sve moze da ide... Uvek kazem da je za Fiat i C klasu steta ne doplatiti trunku vise i dobiti brdo opreme, jaci motor (ovaj je od 105KS), itd... Samim tim je onda i dozivljaj istog modela totalno drugaciji. Ali ne znam da li se u tom slucaju probija postavljeni limit, licno bih onda isao u klasu ispod i uzeo nesto slicnog godista sa dobrom opremom i motorizacijom (ionako covek pominje GP, odnosno to bi bio mladji Evo)... Prednost primerka iznad je niska cena za 2012. dizela C klase (a uvek je diskutabilno licitirati koliko jos moze dole), delimicno i to sto je kupljen ovde.

Slažem se, i ja sam pre za "niži" osnovni model ali sa više opreme, doduše ovde je bio akcenat na smanjenju potrošnje i što većoj pouzdanosti - a osim ako se mašina baš maltretira, najveći doprinos pouzdanosti daje manja starost, zar ne? :)
Linkujem neka alternativna rešenja u okviru datog budžeta i parametara ispod.

3 hours ago, virke said:

GP 1.4 16v su isto retki. Nema ih puno na oglasima. Mislim da trenutno nema nijednog.

Moze li plin na 1.4 multiair 105ks?

U principu nisam vezan za fiata uopste. Ja bi sto bolji auto za sto manje para :D

Bravo otisao nisam stigao ni fa ga vidim ali ne bih dizela zbog odrzavanja. Ako zabodem neki krsh samo kantica benzina i upaljac resavaju stvar :)

Nije baš otišao, samo loš tajming - izgleda je postavljač menjao oglas: Novi link.

Screenshot_20.jpg

 

Kao što je @Ivan korektno primetio iznad, auto jeste poprilično klot, ali isto tako je verovatno prilično daleko od iole ozbiljnih problema u radu. Novci i muzika su vazda direktno proporcionalni, a ovo jeste jeftina kupovina...

Od nekih dodatnih predloga u traženom budžetu, a da nije striktno Fiat, moji izbori u ovoj situaciji bi bili:

GP 1.4T 2011: Solidno očuvan, nije prastar. Jak i u principu pouzdan motor, ali ume itekako da srče gorivo. Dobra oprema. I još je Fiat :)

Screenshot_16.jpg

 

MiTo 1.4T TNG: Sestrinska proizvodnja, motor kao kod prethodnog predloga samo malo downtuned. Fabrički gas, to uliva poverenje. Lepa perla "bela" (slonova kost) + odlična oprema. Malo manje očuvan od GP ali i dalje fer stanje za to godište.

Screenshot_17.jpg

 

Corsa D 1.3 CDTi: Nije Fiat ali solidna ponuda za te novce. Iako izbegavaš dizela, ovaj motor je oličenje jednostavnosti održaanja i dugotrajnosti. Ima i dovoljno snage (i obrtnog momenta) za šasiju koju treba da vuče. Ok oprema i boja, i 5oro vrata, pa je praktičniji za >2 putnika. Sedišta su među najudobnijim dostupnim u Opelu, plus je fantastično očuvana...

Screenshot_18.jpg

 

Corsa D 1.4 TNG: Motor bliži onome čemu se nadaš, opet OK oprema. Ne vidi se sa fotki jasno koliko je dobro (o)čuvan. Malo je sumnjiva priča sa navigacijom/multimediom, verovatno su nešto zeznuli pri vraćanju kilometraže - dobar povod za debelo spuštanje cene. Ima smisla ako hoće da ide dole 300+€.

Screenshot_19.jpg

 

Svestan sam koliko je u ovoj zemlji teško doći do novca poštenim putem, pa razumem budžetska ograničenja. Nesreća je što si taman ispod prelomne tačke... Prema svemu što sam se nagledao poslednjih godinu dana intenzivno, a inače i godinama pre, optimum za uloženo/dobijeno je nekih 5500-6500€. Ispod toga ubrzano gubiš u smislu godišta i/ili opreme, a iznad toga je potrebno sve više novca za sve manje praktičnih prednosti...

 

Ako ti se ne žuri sa kupovinom iz nekog neodložnog razloga, radije razgledaj još neko vreme. Kad naiđe auto za koji si siguran da je za tebe, prosto ćeš to "osetiti" i intuitivno, bez previše racionalizacije i samoubeđivanja. Siguran sam da i drugi mogu da ti potvrde ovaj osećaj kad auto prosto "legne" :)

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen-ove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na pomoci :)

Punto 135ks otpada jer ne moze plin a Mito jer ima dvoje vrata, imam malo dete. Corsa dizel iskreno nisam ni gledao. A tu  Corsu sa plinom sam stavio u favorite. Ima relativno ok cenu jedino nisam uspeo da saznam koji je zajeb sa navigacijom.

NIje da mi se zuri ali svaki mesec pucam dosta novca na gorivo a imam kesh da kupim auto koji bi trebalo manje da trosi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, McSteel said:

Nije baš otišao, samo loš tajming - izgleda je postavljač menjao oglas

Samo molba, a ujedno nam je i pravilo na forumu - uz eksterni link, ostavlja se i PrintScreen oglasa. Upravo zato da bi sadrzaj foruma bio nezavistan i da kada se tema kasnije cita imao smisao ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima još jedna interesantna ponuda koja samo što se pojavila (obećavam da neću više daviti posle ovoga): Peugeot 308 SW THP175 TNG


5ce9b4274b1c0_sshot-2019-05-25-23-31-06.thumb.png.8bebdf0ece37cfd818cbe8a725da4180.png5ce9b3d834772_sshot-2019-05-25-23-29-14.thumb.png.904cae4a0d3f43717cc6adf43ef91e39.png

 

Jeste malo stariji ali deluje paženo (naravno valja proveriti). Ideja je da njegov twin-scroll turbo koji je potpuno spool-ovan već na 1600 rpm (max obrdni momenat ~270 Nm od 1600 do 4500 rpm), i ne smeta mu "mali gas" i vožnja na niskim obrtajima u 4. ili 5. brzini za krstarenje pri niskoj potrošnji. Sa druge strane, kad se malo "očepi", iako ume solidno trošiti, barem i besno povlači.

 

Oprema odlična, i pri tome TNG za još nešto niže troškove. Motor je lančani i poslovično pouzdan (kad je dobar), mada je malo kocka ako je loš primerak jer ume zadavati prilične glavobolje...

Doduše, problemi se obično ispolje najdalje oko 3. godine upotrebe, tako da sumnjam da bi primerak ove starosti tek sad bio prodavan zbog problematičnog motora.

 

Oboriti cenu 200-300€ i "obuti" neke all-season gume autu i milina :)

Edited by McSteel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to tako strašno za kontrolisati - pričam iz iskustva sa 190ks mašinom :)

 

Kontra uobičajenoj logici, veća snaga u mnogim slučajevima znači manju potrošnju (jer je opterećenje motora manje, odnosno lakše se "bori" sa onim što se traži pa je efikasniji). Pogotovo kad je ta snaga izvučena visokom volumetrijskom efikasnošću (odnosno iz manje radne zapremine); s tim da je sva mudrost u uzdržavanju od nabacivanja relativno skupog osmeha sebi na lice, kad takav auto i u 3. ili čak 4. brzini pod punim gasom "zalepi" za sedište... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo lud covek moze da uzme 308 sa tim motorom. To je BMW-ov motor sklon velikim problemima i skupim popravkama. 

Uostalom imate internet pa proverite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

308 jedino 1.6 hdi, ili 2.0 hdi (ovaj se tesko nadje, redji su)

Iskreno, mislim da je Bravo to sto trazis. GP je ok auto, ali je u odnosu na Brava klasa ispod, a to ces osetiti u voznji, na autoputu, i u udobnosti. Ako je glavni kriterijum stedljivost u potrosnji i odrzavanju, noviji Punto sa tim 1.3 dizelom je dobro resenje. Ali ipak, taj auto se mnogo losije vozi nego Bravo.

Pezo 308 je ok auto, udoban, stedljiv. Pa sta ti vise prija. Probaj ih sve dobro, sedi, oseti polozaj sedenja, pa sta te vise radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/25/2019 at 9:34 AM, virke said:

Zanima me auto koji je pouzdan, jeftin za odrzavanje i da ne trosi mnogo ( znam znam sta cete reci ali....)

 

Evo, ja zbog klinaca i veličine auta vozim Forda C-max-a od 1.6 tdci od 90KS

registracija, prošle godine koštala 19 000

veliki servis uradio pre 20 dana, delovi su me koštali 14 500 din (bez remenice radilice i nosača motora)

potrošnja u mom režimu 6,5-7 litara. 

što se tiče pouzdanosti, motor je na boljem glasu nego onaj od 115 ks 

ako je dobar primerak, lepo će služiti. Ako nije, delova za taj motor ima na svakom ćošku i jeftini su. 

Ležanje na putu bolje od Fiata, unutra je prijatniji za boravak, mesta ima, po gradu se lepo vozi sa njim.

 

što kaže @marko.jovanovic nemaš neki filing u vožnji ali to ne tražiš, tražiš da su troškovi održavanja - jeftini

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2019 at 3:17 PM, totti said:

Teško đubre.

 

On 5/26/2019 at 3:08 PM, Dule 021 said:

Samo lud covek moze da uzme 308 sa tim motorom. To je BMW-ov motor sklon velikim problemima i skupim popravkama. 

 

ima nekih informacija da su te motore sredili u restajlingu 2011-12 godine i da je najproblematicniji onaj od 150ks

E sad, koliko je istina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam info da taj motor u Stojanovu kad nisu ni popravljali nego su ga odmah otpisivali

A ima nova stvar oko jos jednog turbo benzinca

 

https://autorepublika.com/2019/05/26/le-figaro-nekoliko-stotina-hiljada-renaultovih-motora-je-ocajne-izrade/

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...