Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Pricao sam malo s majstorom i trazio raju koju poznajem, a koja vozi neki od predlozenih, pomenutih auta,

 

majstor kaze da bi trebao da izbegnem 1.5 dci motor, iako taj Megane 3, nije los auto naravno, ali navodno iako su popravljeni u novijim godistima, tu u tom nekom 2009 -2011. godiste 1.5 dci znaju i dalje da prave probleme, te iako su mali potrosaci po njemu taj izbor je znatno losiji nego recimo 1.6 hdi, koji osim FAP i standardnih dizelaskih bolji, barem u slucaju onoga sto je on odrazavo znatno bolje sljakaju i drze se dobro. Uz povremenu voznju na visim obrtajima  (otvoren put), kako bi zapusenost tog FAP filtera bila sto manja, koliko sam skapirao. 

 

E sad, poznanik koji inace odrzava kola kod Gorana na Altini, koji je i ovde hvaljen na forumu kao dobar majstor, kazao mi je da je motor 1.9 fiatov, i to onaj sa 120 ks tu mozda i najbolje resenje, da mu ga je Goran i sam svojevremeno preporucio kao pouzdano resenje, on ga ima u Alfi i zadovoljan je. Nije trkac, ali je pouzdan i manje je opterecen.

 

Tako da se moja potraga svela na:

 

- pezo 1.6 hdi, koji nadjem, da l od 92 ili 110 ks. Najverovatnije karavan. Razlog udobnost, ok cena, koja pada pa se moze do 5.000 probrati primerak dobar.

- razmisljam i o karavan verziji alfe romeo 159, i to dizel iskljucivo od 120 ks. Nisam ja neki must have jurcaros, a ipak verujem da ova Alfa moze da potegne i manja je potrosnja verujem od one sa 150 ks.

- Bravo takodje, tu cak mozda 1.4 od 120 ks turbobenzin, ali to mozda nije potrosnja koju prizeljkujem. Ziv da sam, ni sam ne znam.

 

Sta je po vama ovde najbolji izbor. Bolje receno, da li 159, da l Bravo. Pegueot necemo komentarisati, on je francuski uljez :) I ne sumnjam da je losiji auto svakako od 159, jedino me brine sta je za moj budzet do 5.000 bolje resenje, a tu od 2007 + godiste. I sto se tice motoristike naravno. Slobodno me odgovorite od necega :)

 

Hvala vam!

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam hteo da se ubacujem sa komentarima, ali licno prvo izanaliziram potrebe i uvek sa izborom krecem od klase vozila koja mi treba. Potrebni unutrasnji gabariti i gepek, da li je bitno da je auto okretniji i laksi za parkiranje u gradu (spoljne dimenzije), vreme koje ce provoditi u gradskoj/voznji na otvorenom putu.

 

Bravo vs 159 su dve sasvim razlicite klase, klasican Compact vs limuzina koja je trebala da napadne premium konkurenciju u D segmentu. Tako da svako od nas moze da napise i pluseve i minuse za oba modela, sa svoje tacke gledista. Cini mi se da u tome treba da profilises svoje zahteve, jer se luta od pomenutih 207 do 308, Fabie do Roomster-a, od Evo do Bravo, pa evo sad i 159. Hocu da kazem da ti najbolje znas sta ti treba, sto se klase vozila tice. A i znatno ce ti olaksati potragu kada suzis izbor, jer je ponuda ogromna i treba sto pre "uhvatiti" kada nesto odgovarajuce istrci u ponudi.

 

Ako vec gledas Bravo i 159, ne znam da li ti odgovara sto je redji model - moja sugestija je da bacis pogled i na Lancia Delta. Izmedju prva 2 po spoljnim gabaritima, sa 10 cm vecim medjuosovinskim rastojanjem od Brava (a identicno kao 159), sa znatno vise mesta pozadi. Motorizacija, mehanika, elektronika je maltene identicna kao na Bravu (sto se odrzavanja tice), jedino je redji model sto opet povlaci neke svoje posledice za specificne stvari koje, ne daj Boze, zatrebaju.

Kada se opredelim za klasu, biram motor (benzin vs dizel) - pre svega da mi lezi u voznji i da ima snage za izabranu karoseriju (podrazumevana licna proba, a ne tudja misljenja), a zatim pouzdanost, odrzavanje, potrosnja, potencijalni problemi, troskovi registracije... Sigurno je od koristi (meni licno i ne toliko) je i da je model cesci zbog kasnijeg odrzavanja i prodaje, kao sto kolege vec napomenuse. Takodje je pozeljna sto bolja oprema.

I na kraju navodim kao zadnje, nekome nije ali meni takodje bitno kao i 1. stavka - da mi se konkretno kupljen auto svidja i da imam pozitivni vajb cim ga vidim. Sto se kaze, da ga jos jednom pogledas kada ga zakljucas :) . Kada sve to stavis na papir, izbor je u sustini vrlo lak, samo zabacis i cekas.

On 14/02/2019 at 10:11 AM, Nidza Savin said:

Bravo takodje, tu cak mozda 1.4 od 120 ks turbobenzin, ali to mozda nije potrosnja koju prizeljkujem.

Iako je cena benzina pala - nije, pogotovo za po gradu i za te kilometraze. I pogotovo T-Jet 150 KS verzija. Ako pricamo iskljucivo o potrosnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj 1.9 8v od 120ks je prava mera za Bravo. Odličan balans između performansi, pouzdanosti i cene održavanja, ali se nalazi u primercima do 2009. ako se ne varam, nakon toga je zamenjen sa 1.6 od 120ks, koji je za nijansu"nežniji" i skuplji (ali samo za nijansu), za uzvrat se dobija manja potrošnja i bolje performanse na nižim obrtajima!

Kako nosi AR159, ne znam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan i @bane1321 hvala vam na odgovorima. Ivane u pravu si lutao sam, ali pre svega zbog onoga auto mi je nastradao, moram da menjam, imam te neke pare, uzecemo verovatno mali kredit, jer nam treba ziv kes za stan, odnosno uselenje i kao drz nedaj. I onda sam sve gledao. Onda sam skapirao, da mi je kilometraza preko 15.000, potencijalno preko 20.000 sto je vec alarm ili za plin ili dizel. 

 

I onda sam eto izasao sa ta tri: Bravo, 159 i Pezo navedena motorizacija. To se uklapa u cenu i u neke preporuke za kupiti. Narocito je preporuka dobijena

za 120 ks motor, pa je zato izletela i Alfa. Lepa je plus, karavan je i ima vise mesta od limuzinske verzije. Ima ih na oglasima dosta. Prodaju se i cesce su zastupljene od Delte. Bravo, iako koliko znam na platformi sa Deltom, a i ovde je pomenuto, izgleda kao niza klasa u odnosu na nju. I da kupujem samo okom, bila bi to

Delta, ima ih vec sada na oglasima, ali sam se sudrzao zbog limarije i specificnih delova, narocito jer znam kakav to moze biti problem.

 

Tu ipak, priznacemo znatno vise ima 159, 308 i Bravo prodju. Vec su dovoljno cesti na nasi putevima. Delti ima vise, ali i dalje prilicna egzotika. Moje subjektivno misljenje je da je to najlepsi auto od pomenutih, medjutim trudim se da se ovde vodim najboljim i najpozdanijim u tom smislu za dati novac.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je 308. auto sa mnoooogo ružnim enterijerom, imala koleginica u višoj opremi, išli svaki dan na posao, užas!

Ako već gledaš i veće aute, imaš i Cromu iz Fiatove ergele! Ali opet, 1.9 od 120ks, će imati manje poleta u njoj i u AR159 nego u Bravu ili Delti! Ako ti se sviđa, idi na Deltu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta ako mi neko srlja Deltu, kao ovaj auto na parkingu, udarac magarca, nije snimljen kamerom, steta ozbiljna. Niko nista navodno nije cuo, noc. Policija ne moze nista. Kasko nemam.

 

Lepa je Delta, stvarno, bruka je. Ali sta cu onda dragi kolega s foruma? :) Ima li delova?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas vec i njih po oglasima i otpadima. Ne u tolikoj meri kao drugih, ali moze da se nadje. Van toga, ispod sminke je to sve Fiat i nema razloga za brigu (licno mi opet to ne bi bilo presudno, jer kupujem i srcem).

159 je limuzina koja je trebala da napadne premium D, meni sjajan auto, masivan, lep, izuzetno sklopljen. Delta stvarno specificna, takodje lepo sklopljena, auto koji upada u oko kao sto je to Citrus pokusao sa DS serijom. Bravo je svakako u toj tvojoj trojci klasican "narodni" Compact. Koji je opet meni u Sport opremi, sa interesantnom masinicom i kao najkompaktniji, legao kao budali samar :) (bio je opcija 2, izmedju Giuliette Sport i restyle Delte) .

Sta god da odaberes ocuvano i u dobroj opremi, sigurno da neces pogresiti u zavisnosti od toga sta ti treba, cena im je svima tu negde u par stotki za isto godiste. E sad, ako pikiras iskljucivo 1.9 120, imaj u vidu i ovo sto ti je Bane rekao - tezina auta. Probaj, vidi da li ti pase, bar registrovanih ima na oglasima. Takodje, imaj u vidu da si sa tim motorom u Bravu limitiran uglavnom na max 2008. (ulazna godista), dok je u 159 cini mi se isao jos 2 godine duze. Cena im je takodje vrlo slicna, tako da je to najmanji faktor koji treba da te tangira.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screenshot_4.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/13591191/lancia-delta-1600hdi

 

5de8634e2809-1920x1080.jpg5b4f7ee6fb6d-1920x1080.jpgce4934323963-1920x1080.jpg43b9babc7c1f-1920x1080.jpg

fb623dadc694-1920x1080.jpgf5f396268e65-1920x1080.jpgb68ba23a1761-1920x1080.jpg37ed66c9e00e-1920x1080.jpg976cbe575c7d-1920x1080.jpg

Komsija prodaje Deltu, zanemari sto u naslovu oglasa pise hdi :D
Normalan covek, auto je kod njega vec par godina, znam da ga sluzi super. Ja uvek volim da kupim auto od nekog koga poznajem ili od nekog ko poznaje nekog... 

Sto bi rekao Dule, imam i ja savrsen primerak A3 na prodaju ali su oni ipak nesto skuplji u odnosu na ovo sto ti gledas.
Kako god, ako se odlucis za Deltu, mislim da ovu vredi pogledati

 

 

Edited by neshaoct
dodao printscreen i slike sa oglasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi.

 

Nista, racio ce traziti Bravo. To je pik. 

 

I delta ce biti drugi izbor. Ici cu da pogledam ovu s oglasa.

 

hehe @marko.jovanovic ma 308 je bolji od A 3 :P

 

Salu na stranu, posedovao sam ne malo automobila, a nisam jos uvek presao 40-tu, dakle imam fore da se zaj.... Svejendo, neodlucan sam i nisam vican izboru na precac i odma. Cesto sam neke aute za koje sam cuo, probao i meni su bili onako, a neki opet drugi su mi bili strava. Secam se 2003. mi klinci na faksu i drugarov cale djirao neki audi, kao frka, ludilo. A neki dan kasnije sednemo u Libru u taksi, kasnili na ispit, i ja skoro zaspem koliko mi je bilo udobno u tom autu. Neka alkantra ma super. Definitivno, za Audi a da je dobar, nemam para.

 

A hocu cebe koliko sam dugacak, ili kako se ono vec kaze.

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

159 120ks ti nece nista manje trositi od one sa 150ks a opet je bolje da bude jaci motor, ipak je to veci auto. 120ks je "prostiji" za odrzavanje a samim tim i malo jeftiniji. Ja licno bih gledao bravo 1.9 120ks ili golf V po mogucstvu 1.9tdi. To je neko moje gledanje na taj "problem" i tu bih bio miran sto se auta tice :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf 5 mi je vrlo neispirativan auto. Posedovao sam do sada samo jedan VW i nekako su mi uvek bili dosadni. Cak u firmi imamo sluzbene Passate neke, i kad god bih seo u C5 posle toga ovaj noviji, osetio bih neko uzbudjene koje kod Svabe nisam vozacki osetio.

 

E sad i jedan dobar poznanik mi danima trubi da je G5 1.9 tdi tu najpouzdaniji auto i da to vijam, al tako mi se zalomilo u percepciji u vezi s njim pa to ti je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13/02/2019 at 1:44 PM, totti said:
Bravo 1.6-1.9 Mjet, Focus 1.6 Tdci, 308 1.6 Hdi ili Megane 3 1.5 dCi

Slozio bih se sa tottijem, Bravo 1.6 ili Focus 1.6. Mislim da ni sa jednim neces pogresiti osim, sto je Focus manji potrosac za ceo litar po gradu, ne pricam napamet, vozeni su po gradi skoro identicnim putem u isto vreme i Bravo ispod 7.5 nikad dok Focus i ispod 6.5 l/100km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nidza Savin

 

159 ti se najmanje uklapa u ono što si napisao oko ekonomične potrošnje, tj. da bi želeo da ti auto bude ekonomičan. Sa njom, čisto gradske vožnje, bez obzira da li je dizel verzija od 120 ili 150 konja, računaj 10 litara. Da, može i manje, npr. oko 9, ali ćeš da kilaviš, ili leti da štediš na klimi. Neko tako može često da vozi, neko ne...individualna stvar. Sa druge strane, taj auto će ti najviše dati (u odnosu na ostale pomenute), po dosta drugih pitanja, naročito ako nađeš neku od verzija sa većim paketima opreme. Ima ona mnogo kvaliteta, ali ekonomična potrošnja to nije :) , pa ako je ta stavka već visoko na listi prioriteta, onda 159 nije auto za tebe.

 

Da li je neki model auta redak u SRB ili ne, u smislu popravke limarije ako zatreba  - ne treba da ti bude faktor. Kasko tu rešava stvar.

Rasprostranjenost nekog auta u SRB treba da bude faktor u smislu raspoloživosti servisa, rezervnih delova, ali u smislu limarije - ne. Pošto si u tom kontekstu pominjao pre svega Deltu, sa njom nemaš problem oko raspoloživosti servisa jer svi koji ozbiljno rade Bravo rade i Deltu, rezervni delovi su isti kad su dizel verzije u pitanju, jer nećeš ti gledati onu sa 1750 turbo benzincem, a nešto ne verujem da ćeš gledati i oni 1.9 dizel sa dve turbine. :) Ostali dizel motori su išli i u Bravo.

Ful kasko za taj auto teško može biti više od 20-tak evra mesečno. Plaćaš toliko, može da se plaća na rate, i ako slučajno zatreba nešto raditi oko limarije - ne zanima te. :) 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct 159 je tu jedina ozbiljna limuzina, zato mi je i zanimljiva, na stranu sto je lepa, nego sto je i karavan verzija u opticaju, pa mi je jos vise zanimljiva. Sto pruza vise u nekoj magistralnojh voznji, sto meni i treba, narocito na otvorenom putu, sto opet volim kada mi auto na autoputu pliva. U gradu se ona i inace tesko vozi, malko sam je probao, ali je u gradu bas teska za voziti bila meni. I da sam iskljucivo gradski lik, ne bih je ni pogledao.

Ali, ja sam bas pobegao iz grada :), i moj svakodnevni put na posao je nekih 23, 24 km u jednom pravcu, i to upravo magistralom, nije gradska voznja klasicna. Od sremske strane ka NS-u, dakle gotovo 50 km dnevno (na posao s posla), te neke magistralne voznje, gde nemam puno kreni stani dok ne stignem do grada, posla, a to u gradu je najmanji deo voznje. Naravno, posecivacu ja grad, ali vise kad se mora ili da zvrndam, ali ona svakodnevna funkcionalna voznja 85/90 odsto ce biti prigradskom dzadom. Tu mogu da vozim ekonomicno, jer mogu da teram tipa u petoj na 80, 90 ili 60 u cetvrtoj normalno, ali linerarno, bez naglih zaustavljanja, ubrzanja, kretanja, kreni stani voznje, semafora. U takvim uslovima, ta 159/tka bi bila za nijansu stedljivija. Naravno, nikada kao neka varijanta 1.6 hdi motora, ili neki bravo, narocito 1.6. Ni kada pricamo o magistrali, a o gradu da ne govorimo. Ali recimo, da sam bas davno jedno vreme vozio Lanciu Lybru sa 1.9 116 ks motorom i koliko se secam potrosnja mi je bila skroz prihvatljiva, a isto nije mali auto u karavan verziji. Verovatno, naravno, Alfa trosi vise.

 

@Ticma Svakako, Delta/Bravo, 308 sw, su mi i dalje u opticaju. Focus bi u ovom slucaju upao onaj u godistu od nekog 2007. pa do mozda 2010. u toj cifri, ali to mi je vec nekako u mojim ocima dosadan auto. Dakle, da ne budem pogresno razumljen, mislim da je super auto, inace, nego u mojim subjektivnim ocima je to tako. Svi ih imamo, narocito kod kola ;) Radije bi onda  uzeo V50 u Volvo izvedbi, prepakovani Focus te garancije, alil opet Volvo i odrzavanje itd. Tako da se drzim Delte/Bravoa, 308 sw.

Ono sto sam jos dodao, ako nadjem, je auto koji je ovde kupljen i odrzavan i ima pravu km, do nekih 150 000 ne vise, a tu se prica svela, ako navatam neki hyndai i 30 u karavan izvedbi i nesto malo boljoj opremi za njih sa usb itd itd. Ne sumnjam da je taj I30 losiji auto daleko i od 159, naravno, o tome ne treba ni govoriti, suludo je, ali dosta ljudi u mojoj bivsoj firmi ih je vozilo, komsiluku, te Kie proceed, Hyndaie, i pokazali su se vise nego dobro i skromni potrosaci i dosegli su sa njima fine kilometre. Naravno, osnovni razlog je sto bismo onda imali auto sa poznatom km i servisnom istorijom. Al to je bas izbor ako naleti nesto. Nazalost, i te Hyndai I30 varijante drze dobro cenu, malko cak bolje od Fiata istog godista, verovali ili ne, u proseku.

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo 1.6 oce da srkne po gradu fino, HDI motor sigurno manje trosi. Na magistrali ili otvorenom putu sa normalnom voznjom, Bravo smesno trosi, dok je vec grad druga prica..

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Nidza Savin said:

159 je tu jedina ozbiljna limuzina, zato mi je i zanimljiva, na stranu sto je lepa, nego sto je i karavan verzija u opticaju, pa mi je jos vise zanimljiva. Sto pruza vise u nekoj magistralnojh voznji, sto meni i treba, narocito na otvorenom putu, sto opet volim kada mi auto na autoputu pliva. U gradu se ona i inace tesko vozi, malko sam je probao, ali je u gradu bas teska za voziti bila meni.

Kad već imaš toliko vožnje na otvorenom, 159 je i pravljena za to. :thumbup: Onda gledaj i njih, ako naiđe dobra u većem paketu opreme - uzimaj. :cool:

Imaj na umu da je njeno održavanje malo skuplje od Brava 1.6 MJet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Nidza Savin said:
@MS PK Hvala na misljenju. Izgleda ne mogu da pobegnem od Italijana, a mozda i ne zelim hehe.
 
@dekirs hvala na iskustvu.

A realno nemas ni razloga :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK hehe nemam :) stavise, imao sam ja 3 'talijana do sada. Jedan od njih i Stilo kupe jos tamo 2006/07 i motore talijanske volem golemo. Nisam neka paljevina, ali imao sam 2.4 jtd to kratko vreme i 1.9 jtd i imam samo reci hvale. Ali, da ne davim to vec svi znamo.

 

@neshaoct Pa imam voznju medjugradsku, bez semafora, sa par krivina na sremskoj strani, ali bez kreni stani od nekih cistih 15 km u jednom pravcu....pa plus, svakodnevno, posao s posla. A nije cista gradska voznja, pa kapiram da i 159 moze da bude fit in. Koliko je odrzavanje skuplje od Brava, tipa 10, 15, 20 odsto u proseku ili pricamo o znatno skupljem odrzavanju? I da li je skuplje u svim segmentima, ili ipak govorimo o nekim pojedinacnim delovima? Verujem da je Bravo jeftiniji, jer, koliko sam citao, Bravo je na platformi Stila napravljen. 

 

 

 

Edited by Nidza Savin

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2019 at 7:43 AM, Nidza Savin said:

Koliko je odrzavanje skuplje od Brava, tipa 10, 15, 20 odsto u proseku ili pricamo o znatno skupljem odrzavanju? I da li je skuplje u svim segmentima, ili ipak govorimo o nekim pojedinacnim delovima?

Mislim da bi bilo skroz ok da računaš na 20%-30%. To naravno ne znači da je sve skuplje za toliko, jer postoje stavke koje isto koštaju.

 

Sa druge strane, kad kreneš od toga da npr. treba da kupiš nove gume, 159-ka će ti imati, u najvećem broju slučajeva, 17-ce ili 18-ce. Ili, ako uzmeš onu od 2008. godine, ili mlađu (posle restajlinga), dizeli će ti svi imati Brembo kočioni sistem. To je dobro, bolje koče nego one pre restajlinga, ali je komplet prednjih pločica za njih oko 100 evra (tako mi rekli, moja 159-ka je pre restajlinga). Ili, zajedno sa tim ide i veći kočioni disk, što je opet dobro jer će bolje kočiti (napred 305mm vs 330mm), ali Bravo 1.6 MJet napred ima disk 284mm koji je jeftiniji i od onog standardnog kod 159-ke od 305mm, a kamoli od onog Brembo sa 330mm. Nisu to razlike ''nebo i zemlja'' u ceni, npr. između 284 i 305 će biti oko 10-15 evra...ali malo disk, malo pločica...i eto na jednoj stavci ukupne razlike.

 

Imaš ovde online katalog Euroauta, postoji pretraga po vozilima, pa možeš da uporediš šta želiš od konkretnih delova:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68872-online-katalog-euroauto/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...