Jump to content
FAS Goran
Marko Topola

Kupovina automobila do xxxxx eura

Recommended Posts

Bas zato sam vadio podatke o ponudi kao relevantnijoj od potraznje. Verujem da ipak uvoznici znaju sta rade pa radije uvoze ono sto se prodaje (a ne samo zeli ili gleda), samim tim svoj odabir pozicioniraju u odnosu na tu stavku pa to dovodi do daleko vece ponude npr VW od npr Volvoa ili Mercedesa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, The Punisher said:

Bilo bi lepo ako je moguće kao u UK dobiti podatke od MUP-a koliko ima kojih registrovanih automobila u Srbiji po modelima i godištu.

To ima, ali samo za nove automobile:

https://cubeteam.com/sr/skraceni-izvestaj-za-auto-industriju

Kačili smo njihove izveštaje uglavnom na ovoj temi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/49137-automobilsko-tržište-srbije/&do=findComment&comment=1387428

 

==========

 

11 hours ago, The Punisher said:

PA mogu da budu merilo šta se traži u Srbiji ali ne može da kaže šta se i prodaje. Pretraga na PA takođe pokazuje želje a ne kupovine, većina VW kupaca gleda Audi A4 a kupi Škodu Fabiju ili Oktaviju, eventualno G4.

I ljudi sa PA su sami napisali:

Quote

...ovo možda jesu najtraženiji modeli, odnosno oni koji najviše interesuju vozače u Srbiji, ali to ne znači da se oni najviše i kupuju. Zbog slabe kupovne moći, nažalost, mnogi se ipak na kraju odluče za neki pristupačniji model sa jeftinijim održavanjem.

Šta se to kupuje nam govori ovo:

Quote

U prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 137.296 polovnjaka...Oko dve trećine polovnjaka imalo je Euro 3 standard, a najviše ih je bilo marke VW, a slede Opel, Peugeot, Renault i Fiat.

 

==========

 

19 hours ago, kolega.jankovic said:

Ili da kazemo ovako, sto noviji povnjak na nasem trzistu to manje fiata! A to dokazuje moju (nasu) tezu da nesto ne stima sa fiatom poslednjih godina.... 

I dalje gledaš samo četvrtinu tržišta polovnjaka u SRB (ljudi koji kupuju aute preko 5.000 evra).

Stvar je prosta sa našim tržištem polovnjaka. Nažalost je toliko prosta zbog kupovne (ne)moći, tj. nepunih 75% ljudi su kupci polovnih automobila do 5.000 evra.:

Quote

...najčešće biraju polovni automobili do 2.000 evra, i to čini oko 48% kupaca. Automobile između 3.000 i 5.000 evra bira 24% kupaca, a skuplje automobile od 5.000 evra kupuje 28% vozača u Srbiji.

Nisu ti Audiji i BMW-ovi, čiji broj u ponudi na PA kačiš, tu zbog tih 75% tržišta polovnjaka, nego su tu za onu preostalu ~ četvrtinu tržišta koja gleda automobile preko 5.000 evra. Tu očigledno Audi i BMW pokupe najveći deo kolača. To je podatak koji npr. Mercedes u SRB treba da brine, a nikako Fiat, ili Opel, ili Renault, ili bilo koju drugu ''narodnu'' marku automobila. Nije Fiatu glavni rival BMW ili Audi, pa da treba da ga brine odakle toliko oglasa za njih. ;) 

Kupac polovnog FCA automobila je uglavnom u onih 3/4 tržišta...

 

Stvar u budućnosti je opet prosta za naslutiti. Može da bude jedna od varijanti:

 

- Npr. godina 2021., ako sve ostane isto, tj. kupac u SRB i dalje (njih oko 75%) bude kupovao aute do 5.000 evra, tj. skoro 50% kupaca bude gledalo automobile do 2.000 evra, onda će najtraženiji polovnjaci biti godišta oko 2010.

Tu ima koliko hoćeš FCA modela u ponudi.

Ona preostala četvrtina kupaca koja gleda mlađe aute, tj. onaj njen deo koji gleda polovnjake stare 6-7 godina će tada gledati aute godišta 2014., 2015., i tu FCA nema šta da im ponudi osim malog Fiata 500 ili Pande, matorog Grandea ili Fiata 500L, plus skuplju Giuliettu. Tu se slažemo. Onaj njen deo koji gleda još mlađe polovnjake, tj. one stare 2-3-4 godine imaće veći izbor kada je FCA u pitanju, tj. imaće sve kao i prva, plus Tipo kao polovnjaka, imaće i naslednika Grandea, tj. pokriven B i C segment koji u prošloj varijanti faktički ''zvrji'' prazan.

 

- Npr. godina 2021., ako kupac u SRB malo finansijski ojača, onda će možda samo trećina (a ne kao danas polovina), kupaca da gleda polovne aute do 2.000 evra, a 75% kupaca će gledati aute do 6.000-7.000 evra (ne do 5.000 evra kao što je danas). To će već biti mlađi polovnjaci nego u prvoj varijanti, tj. ulazi se baš u onaj period 2012.-2015. kada Fiat nije pravio ''narodni'' auto C segmenta, pa i na tržištu polovnjaka neće imati šta da se ponudi da bude C segment, da bude Fiat, i da bude tog godišta. Takvo finansijsko jačanje kupaca znači i da jedan broj njih više neće ni razmišjati o polovnjaku, nego o novom autu, gde Fiat ima šta da im ponudi u SRB, naročito ako pogledaju uslove kupovine/održavanja/, dostupnost delova/servisa.

 

- Npr. godina 2021., ako kupac u SRB značajno finansijski ojača, onda će tržište novih vozila da bude jedno barem 3 puta veće nego danas, dok tržište polovnjaka neće dalje rasti, ali će postati izbirljivije, tj. kupovaće se sve mlađi (skuplji) automobili. Kad su novi u pitanju, kao i sada, Fiat će tu biti jak u SRB jer će imati jake adute u svim ''narodnim'' segmentima (A, B, C), dok onima sa malo dubljim džepom eno 500X ako ih trese pomama za krosoverima.

Ovima koji i tada budu gledali polovnjake, oni će gledati aute od oko 2015.-2016. godišta i mlađe, a tu će opet imati polovnog Tipa i sve ostalo da biraju zajedno sa Fokusima, Astrama, Korsama, Meganima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaahahahaha gde si ti otisao :) sam si sebe nadmasio :D

 

Elem, samo da te ispravim u krivljenju mojih reci, nigde nisam spomenuo kolicinu novca niti granicu od 5000evra nego samo 8 i 13godina starosti. 

 

Kontam da ima gomila auta 2005/6/7 godiste koji su ispod tih 5000e, ne? 

 

4 minutes ago, neshaoct said:

U prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 137.296 polovnjaka...Oko dve trećine polovnjaka imalo je Euro 3 standard, a najviše ih je bilo marke VW, a slede Opel, Peugeot, Renault i Fiat.

A sta se ovo razlikuje od onoga sto sam ja rekao tj napisao??? 

Opel pezo reno i VW sam i ja naveo kao marke kojih ima najvise u ponudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, neshaoct said:

 

- Npr. godina 2021., ako kupac u SRB značajno finansijski ojača...

Koja je sansa za tako nesto, mislim u promilima? :D 

Edited by dellas

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovo sa predvidjanjima u stilu Tarabića i Kremanskog prorocanstva, sorry bro not my style :D

Moram da napisem opet samo ovaj put VELIKIM SLOVIMA NE BI LI VIDEO

 

PRETPOSTAVKA POD KOJOM SAM IZVEO OVE PRETRAGE JE DA CE NAREDNI AUTO PROSECNOG FORUMASA BITI NE STARIJI OD 2005GODISTA

 

NAREDNI AUTO

PROSECNI FORUMAS OVOG FORUMA

NE STARIJI OD 13GODINA

Ne vidim sto je to pogresno razmisljanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, kolega.jankovic said:

A sta se ovo razlikuje od onoga sto sam ja rekao tj napisao??? 

Opel pezo reno i VW sam i ja naveo kao marke kojih ima najvise u ponudi.

Pa, nekako ti Fiat izostao u nabrajanju jer se i on tu navodi zajedno sa ovima koje si i sada opet pobrojao.

 

24 minutes ago, kolega.jankovic said:

A ovo sa predvidjanjima u stilu Tarabića i Kremanskog prorocanstva, sorry bro not my style :D

Slobodno uzmeš pa malo pročitaš o tržištima, analizama, ima toga dosta na internetu...pa će onda i tebi da bude smešno ovo što si napisao. :D:D 

Čitav svet se trudi da predvidi gde će želje kupaca da idu, kako će to biti povezano sa njihovom finansijskom moći, tako jedino i znaju kako da reaguju tj. kako da svojim proizvodima pravovremeno odgovore na tu tražnju, al' se Janković sprda sa tim...on kupio Megana i on zna da onda nema ništa da se kupi. :D:D 

 

24 minutes ago, dellas said:

Koja je sansa za tako nesto, mislim u promilima? :D 

Otprilike tako, u promilima. :D Mada, priča nam se da se strpimo još samo 2-3 godine... :P:D 

Realno, teško da može da bude gore od ovoga danas, jer gore bi bilo jedino da se ne kupuju polovnjaci uopšte. Gde ćemo gore od toga da 50% kupaca gleda automobile do 2.000 evra...

Koliko će situacija ostati ista, ili biti bolja, to ćemo da vidimo...a od toga zavisi i kako će FCA tada da bude kotiran na tržištu polovnjaka.

Ako ljudi za par godina (npr. 2021.) budu masovno gledali polovnjake C segmenta godišta 2013., 2014., 2015., tu FCA nema šta da im ponudi osim Alfe, koja će biti skuplja nego što bi bio Fiat.

 

26 minutes ago, kolega.jankovic said:

Kontam da ima gomila auta 2005/6/7 godiste koji su ispod tih 5000e, ne? 

Naravno. I tu ima u ponudi gomila Fiata A, B ili C segmenta. Il' nema?

''Rupa'' u ponudi po pitanju Fiata nastaje kasnije, godišta 2013., 2014., 2015., kada je sve ok po pitanju A segmenta, ali u B ima matori Grande, a u C takoreći nema ništa.

koliko će se ta rupa odraziti na celokupno tržište polovnjaka u SRB, tj. Fiatovu poziciju, zavisiće od toga koliki % ljudi će tražiti polovnjake tog godišta. Za sada je to mali procenat ljudi jer narod nema pare za njih. Trgovci polovnjacima prodaju ovom narodu, a ne na Marsu, pa će njihova ponuda biti prilagođena (kao što već i jeste), onome što ljudi mogu da kupe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj utisak da će Srbi uvek kupovati FIAT-e,prosto nam u krvi....
I Opel,i Renault i VW i sve ostalo što se pravilo i uvozilo u bivšu Jugoslaviju...
Mene je ćale zarazio sa Opelima i Renoima

Послато са LG-H440n уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A sto se tice predvidjanja, ja se time ne bavim, nisam se bavio, pa o buducnosti nisam ni pisao niti komentarisao. To si samo ti radio. Mi/ja smo samo pisali o sadasnjosti, tuznoj Fiatovoj sadasnjosti.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

To je apsolutno nebitno jer 10 puta više polovnih automobila se uveze nego što se kupi novih.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kolega.jankovic said:
Vidi, ako ne prestanes da izvrces moje reci...... 
Gde je meni fiat izostao? 
U oba posta pored ostalih marki je naveden fiat

A i ti našao sa pravnikom da se dopisuješ

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kolega.jankovic said:

Gde je meni fiat izostao? 

U oba posta pored ostalih marki je naveden fiat

58 minutes ago, kolega.jankovic said:

Mi/ja smo samo pisali o sadasnjosti, tuznoj Fiatovoj sadasnjosti.... 

 

Evo, opet ti je izostao. :D 

Ili mu je sadašnjost tužna, pa onda Fiat nije među najzastupljenijima na tržištu polovnjaka u SRB, zajedno sa VW-om, Renault, Peugeot i Opel....ili sadašnjost nije tužna pa je Fiat tu pobrojan zajedno sa ostalima (VW, Opel, Peugeot, Renault).

Jedino što nema logike je da obe stvari budu istovremeno tačne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, The Punisher said:

To je apsolutno nebitno jer 10 puta više polovnih automobila se uveze nego što se kupi novih.

Pitao si da li ima podatak iz evidencija MUP-a po markama, odgovorio sam da ima, ali samo za nove automobile.

Nije odnos 1:10. Možeš i sam da vidiš podatke, ne znam čemu toliko preuveličavanje. 2017. godine je ušlo u SRB do 160k polovnjaka (bez poslednja dva meseca 2017. godine uveženo ih je 137.296 komada), a prodalo se oko 25k novih vozila. U ona, sada se već vidi ''zlatna vremena'' 2008. godine, u SRB je prodato oko 60k novih automobila, a nije da smo 2008. godinu upamtili kao nekakvu Švajcarsku po našem standardu...to pokazuje koliko su i male ukupne promene dovoljne da prodaja novih automobila skoči značajnije.

 

Već su nam i saopštili koje marke automobila su bile najčešće među tih 137k komada uveženih u SRB do kraja Oktobra ove godine, nema tu tajne. A, koliko je i kojih marki prodato novih u SRB - ni tu nema tajne. I za polovnjake i za nova se zna. Fora je što se u obe pominje Fiat, a upinje se iz petnih žila da se pokaže kako Fiata ustvari nema... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuzno je terati kontru u krug, tuzno je izvrtati reci, znam ja sta sam rekao i iza toga stojim, a sve se svodi na to da ako vozis auto 2000-2005godista i sada bi hteo nesto mladje i za nijansu vece,  na primer 2007/8/2011 mozes da uzmes eventualno Bravo.... 

Ispricana prica 100x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve napisano se vidi, nema šta ko da izvrće. :) Čudno mi je da je čas sve tužno, čas je Fiat najčešći polovnjak zajedno sa VW, Opelom i ostalim pobrojanima više puta.

 

Da, to što si rekao ako neko želi nešto mlađe i za nijansu veće od svog auta (koji je npr. negde 2000. do 2005. godišta) je tako.

I, nije tu trenutno ništa novo, tako je bilo i pre. Kad je neko npr. vozio auto 1995.-2000. godište, i hteo nešto za nijansu veće i mlađe, imao je samo Stila u C segmentu kada je Fiat u pitanju. Nije Fiat tada imao 3 ili 5 svojih modela u ponudi, pa je sada kao spao na jedan, eto taj Bravo. 

Pravi problem će nastati za par godina...tj. kada ljudi budu gledali da menjaju svoje aute godišta 2005.-2010...tada će logićno gledati nešto mlađe od toga što imaju, dolaze tako do godišta oko 2014.-2015., i tu nemaju ništa u ponudi od Fiata u C segmentu. Imaju od Alfe. A, da li će taj uticaj biti toliko značajan po ceeeeeeeelo tržište polovnjaka u SRB, zavisiće od toga koliko bude ljudi koji budu za par godina gledali polovnjake stare 5-6 godina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, neshaoct said:

Sve napisano se vidi, nema šta ko da izvrće. :) Čudno mi je da je čas sve tužno, čas je Fiat najčešći polovnjak zajedno sa VW, Opelom i ostalim pobrojanima više puta.

Jesi ti corav ili se pravis blesav? Gde sam ja napisao da je ono sto sam izvlacio spisam najcescih polovnjaka? To je bila uporedba fiata sa ostalim polovnjacima, samo su zato zajedno na istom spisku koji sam ja pisao.... Opet izvrces! 

Tuzno je to sto radis... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da, to što si rekao ako neko želi nešto mlađe i za nijansu veće od svog auta (koji je npr. negde 2000. do 2005. godišta) je tako.
I, nije tu trenutno ništa novo, tako je bilo i pre. Kad je neko npr. vozio auto 1995.-2000. godište, i hteo nešto za nijansu veće i mlađe, imao je samo Stila u C segmentu kada je Fiat u pitanju. Nije Fiat tada imao 3 ili 5 svojih modela u ponudi, pa je sada kao spao na jedan, eto taj Bravo. 
Pravi problem će nastati za par godina...tj. kada ljudi budu gledali da menjaju svoje aute godišta 2005.-2010...tada će logićno gledati nešto mlađe od toga što imaju, dolaze tako do godišta oko 2014.-2015., i tu nemaju ništa u ponudi od Fiata u C segmentu. Imaju od Alfe. A, da li će taj uticaj biti toliko značajan po ceeeeeeeelo tržište polovnjaka u SRB, zavisiće od toga koliko bude ljudi koji budu za par godina gledali polovnjake stare 5-6 godina. 


Ima jedna razlika, a to je sto je Stilo imao varijacija od Abarth-a za mlade i brze, a i preko petovratnog pa do karavana za porodicne ljude. Tog slucaja kod Brava nema, generalno jako slab naslednik Stila, napravljen preko one stvari sa minimalnim tehničkim izmenama + jedan tip karoserije. Ne moze svakog da zadovolji.

A evo mog primera, moja Alfa je 2010 godiste i nakon nekog vremena ja necu imati sta da kupim od kompletne FCA game. Giulia ce biti nedostizna, a Giulietta mi sigurno nece biti zamena za 159...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, kolega.jankovic said:

Mi/ja smo samo pisali o sadasnjosti, tuznoj Fiatovoj sadasnjosti.... 

 

Tržište polovnjaka u SRB, godina 2017.:

Quote

U prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 137.296 polovnjaka...najviše ih je bilo marke VW, a slede Opel, Peugeot, Renault i Fiat.

 

Tržište novih putničkih automobila u SRB, godina 2017.:

 

Screenshot_20.jpg

 

Nova putnička i laka komercijalna u SRB sve zajedno, godina 2017.:

 

Screenshot_21.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, neshaoct said:

 2017. godine je ušlo u SRB do 160k polovnjaka (bez poslednja dva meseca 2017. godine uveženo ih je 137.296 komada), a prodalo se oko 25k novih vozila.

Koliko je tu privatnih kupovina a koliko kupovina za firme? Daj Bože da je 10 000 otišlo u privatne ruke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Sava said:

Ima jedna razlika, a to je sto je Stilo imao varijacija od Abarth-a za mlade i brze, a i preko petovratnog pa do karavana za porodicne ljude. Tog slucaja kod Brava nema,

Abarth je tada bio samo paket opreme kao što znaš, ništa posebno drugačije kod Stila Abarth kao što to jeste kod drugih proizvođača kada rade namenske sportske verzije svojih modela. Evo, Kuvaljin Stilo je Abarth, a ispod nije 2.4 20v benzinac. Od Grande Punta je Abarth ponovo počeo da bude pravi Abarth...Abarth Grande Punto stvarno jeste drugačiji od onoga koji nije Abarth, ili Abarth Fiat 500.

 

Bravo nema verziju karavan, to mu uslovno dođe Croma, zato je i restajling Crome tako urađen da je od napred kao Bravo. Ali, to nije to.

Verzija sa troje vrata Bravu realno nije ni trebala, za razliku od Stila koji je od starta projektovan da ima dve potpuno različite verzije auta. Koliko su verzije sa troje vrata nepotrebne u C segmentu, pokazuju i primeri Audija A3, ili Golfa.

39 minutes ago, Sava said:

A evo mog primera, moja Alfa je 2010 godiste i nakon nekog vremena ja necu imati sta da kupim od kompletne FCA game. Giulia ce biti nedostizna, a Giulietta mi sigurno nece biti zamena za 159...

Pa, od Fiata nećeš sigurno ni imati D segment, tj. limuzinu. :D 

Giulia je trebala ranije da izađe, da krene cena ranije da joj pada :D , ali kao što znamo mnogo je vremena prošlo od prestanka proizvodnje 159-ke do početka proizvodnje Giulie. To je ona ista rupa koju i Fiat ima u C segmentu od prestanka značajne proizvodnje Brava do dolaska novog Tipa.

 

Ne kontam čemu uopšte ovoliko pisanje kada isto pišemo. :) Kao da ja ne pričam da postoje rupe u pokrivenosti određenih segmenata, sve zavisno koje godište pogledamo.

Suština je samo što od toga ne može da se pravi globalna slika na našem tržištu polovnjaka, jer takvih kupaca koji gledaju skuplje, mlađe polovnjake neeeeeeema mnogo. Naprotiv. 

34 minutes ago, kolega.jankovic said:

Fiat na petom mestu po prodaji polovnjaka u srb zahvaljujuci 15-20god starom puntu? 

Bravo bravo :)

Takvo je tržište. I ti Opeli, VW su isto tako stari po 15-tak godina, jer su i oni do 2.000 evra jer takve aute traže kupci polovnjaka u SRB, njih 50% traži takve polovnjake, a njih 75% traži aute do 5.000 evra.

To što Fiatu zameraš da je peti na osnovu matorog i jeftinog Punta, isto možeš i da zameriš drugim markama...jer nije valjda da oni za 2.000-3.000 evra nude aute stare 5 godina...šta li... :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, The Punisher said:

Koliko je tu privatnih kupovina a koliko kupovina za firme? Daj Bože da je 10 000 otišlo u privatne ruke.

Ima i to, postavljeno je odavno na Forumu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/49137-automobilsko-tržište-srbije/&do=findComment&comment=1410796

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...