Jump to content
FAS Goran
boki

Kamere & presretači

Recommended Posts

2 hours ago, Reacher Gilt said:

I još se pitam što ovakva kola voze tako sporo ?

Ili bude presretac ili neka snajka koja telefonira :D (nepovezana na handsfree svog mukom zaradjenog vozila).

Ali uglavnom bude ovo prvo, tako da ne brini :P .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, PremieRacing said:

 

Išao neki dan i baš tako beše...  Nego, ta 'obilaznica', put skroz do Pančeva, sve vreme je kao AP a ograničenja neka glupšava 50-60km/h i svi koji su išli za ili iz Pančeva su se pridržavali. Ja jedini išao brže. Put je kao autoput, dve, tri trake, nema naseljenog mesta... Ima li nekih kamera koje nisam video i treba li da očekujem čestitku?

Nema kamera, al često prave sačekuše!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lakse je postovati brzinu i propise a ima dosta tako da ne secam se kad sam bio kaznjen a izmenjalo se dosta od tad , nema bezanja stize uvek pre ili kasnije cak iako ne stigne . Ali znam da sam tu na slici smesno presao.granicu , lekcija naucena

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad šta je definicija "presretač"

To bi valjda trebalo da bude vozilo sa odredjenim voznim - poboljšanim voznim karakteristikama krajnje max brzine 250+km. Podrazumeva se opremljeno sa svom opremom za praćenje snimanje zaustavljanje vozila koje me predmet nadzora.

 Sad Fiat Tipo, Punto, Golf 6 mislim da ne pripadaju toj klasi auta već klasi civilnih reg oznaka koje prate i snimaju odvijanje saobraćaja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno, saobraćajna kultura je katastrofalna i potrebno je da se uvede red.

Međutim, ovo sa kamerama je baš, ekstremna mera.

OK, napraviš prekršaj, neka stigne u roku od 7 - 10 dana a ne da živiš u stahu da ti za godinu dana zadnjih stiže svakih 10 dana neka glupost.

Sada će neko da kaže, pa ti nemoj da praviš prekšaje. Pa i do sada ih nešto nisam pravio često, desi se, ali, ovo, kao da živim u matriksu, svuda te snimaju, prate, gledaju... 

Užasno.

To se rešava mnogo kulturnije a ne represijom.

Recimo, primer, Zrenjaninski put. 

Često vozim delom od Borče ka gradu. I primetio sam, da kada vozim, 45 - 50 km/h prolazim praktično sve semafore do Pančevačkog mosta. I onda, ko je vozio tim delom puta zna da je to pravina, da može da se vozi dosta brže ali nema potrebe jer je ta deonica dugačka svega par km. Međutim, IDIOTI, BEZMOGZOVIĆI, gomila njih, zalete se, pretiču, i onda, se naređaju na prvi sledeći semafor i ja (i svi ostali koji su u toj nekoj koloni), koji bi normalnom brzinom prošli sve semafore, bukvalno bez zaustavljanja, moramo da se zaustavimo, jer su se BEZMOZGOVIĆI zaleteli i napravili kolonu na semaforu napravili red i sad dok se oni pokrenu, moram i ja da stanem. 

E to se rešava tako što se postave table, koje će da pokažu kojom brzinom trebaš da voziš da bi na sledeći semafor stigao i da ti bude otvoren tj da bude zeleno. Povremeno napraviš patrole na različim mestima, da bi ljudi shvatili da moraju to da poštuju i to je to. Ljudi će početi normalno da se voze, bez represije, bez straha, da li sam vozio 51 - 53 km/h, a divljake, povremeno kazniš i to je to.

Na taj način se ubzava saobraćaj, smanjuje se izbacivanje svih štetnih materija (kočnice, gasovi za pokretanje, ubzranje i dr) a smanjije se i potrošnja goriva. 

I na taj tj takav način regulišeš sve saobraćajnice, posebno je to moguće na NBG, i rešen problem. OVako, svi smo u matriksu, a eto, kao oni brinu o saobraćaju. 

Što ne bi vozio i 20km/h u pojedinim uslovima, recimo u Kneza Miloša, ako ću na taj način da se krećem, prođem na sledeće zeleno svetlo, a ne da ubzavam, a onda, da stanem, pa da čekam, da se gušim u nekoj koloni ... ali ne vredi, gomila BEZMOZGOVIĆA sa obe strane, kako ovih što vrše represiju, tako i ovih, što kao negde žure, nemaju živaca da se voze 20 - 30 km/h u gradskoj gužvi ...

Ja se sećam vremena, kada su se noću gasili semafori po gradu. Isto tako, sve te table, koje bi preko dana, kada je gužva, pokazivale 20 - 30 km/h mogle bi noću da pokazuju 60 - 70 - 80 km/h kako gde.

Postavljanje kružnih tokova, takođe je jedno od rešenja... Manje se struje troši, veća je protočnost, nema troška održavanja, usklađivanja kao sa semaforima .... ali koga boli d..e, da mi snimamo prekršaje...

PIH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te kamere ne treba da sluze za to vec za pracenje saobracaja u cilju unapredjenja istog jer to sto si napisao je cista glupost mozes da ides i 5 na sat ako je toliki broj vozila a put i sinhronizacija semafora ne podrzava - onda ne podrzava i to je to. Eno iznad imas kruzni tok slavija - karambol uvek i zauvek a ide to i do novog beograda ako cemo iskreno. To je zato sto im je sladje da pisu kazne nego da pale buldozere inzinjere i ostalo, da jednom zauvek prosire podebljaju taj deo za saobracaj kao i okolne ulice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da razumem, mada moram da trpim, neznanje gradskih vlasti po pitanju regulacije saobraćaja.

Uveli su ove inteligentne semafore...dobro, možda imaju neku inteligenciju, ali im je IQ vrlo nizak. Pa sad je svuda "crveni talas"...i saobraćaj je dodatno usporen.

Moram da se pazim na kamere na svakoj raskrsnici i na suluda ograničenja u bulevarima ( npr Bulevar Nikole Tesle - 50 km/h).

Razumem ja da treba povećati bezbednost, ali ispade da je jedina mera za povećanje bezbednosti - usporenje, kazne, represija....pa neće biti gospodo drugovi.

Ali ono od čega ludim sve više su ležeći policajci...pa koliko je dovoljno da ih bude...na Novom Beogradu i Zemunu ih ima tri miliona.... na svakih 20 metara ivičnjak preko puta.

Pa valjda lećeći policajac treba da spreči prekomerno brzu vožnju a ne da zaustavi saobraćaj. Polomismo kola...uskoro niko pametan neće hteti da kupi kola koja su vožena po Beogradu.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nigde do sada ne videh toliko ležećih kao kod nas.

A što je najcrnje, neke i dalje nisu uklonili posle semaforizacije raskrsnice (ako može da se kaže da su i imali neku svrhu dok nije bio postavljen semafor).

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro je bio na  tv-u  neki visoko pozicioniran saobraćajni policajac i objašnjavao novine vezane za kamere i snimanje prolaska na crveno.Od prilike kako sam ja shvatio ,rekao je sledeće : saobraćajnim pravilima žuto svetlo na semaforu je izjednačeno sa  crvenim, ali je zbog kamera i snimanja saobraćaja, kako se ne bi dodatno komplikovale i otežavale moguće  situacije ,žuto svetlo na semaforu praktično dobilo status zelenog,(ovo oni uvek malo uvijaju u oblande ,kako ne bi ljudi ladno prolazili na žuto),te se kamere uključuje  na crveno .Nije pominjao posle kolko sekundi, al je rekao da vas kamera pri prolasku  na crveno mora uhvatiti na dva mesta u raskrsnici .

     Još je napomenuo, da će se uvođenjem sve većeg broja kamera na raskrnicama  polako ukidati trpćuće zeleno, čime će saobraćaj biti jednoobrazno uređen na svim raskrsnicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, totti said:

Ja nigde do sada ne videh toliko ležećih kao kod nas

Meni je kuća posao 18 ležećih u jednom pravcu, većina u Kneza Viseslava... 

Užas, sada sam na malom servisu možete njao i stabilizatore 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, milan-jtd said:

Meni je kuća posao 18 ležećih u jednom pravcu, većina u Kneza Viseslava... 

Užas, sada sam na malom servisu menjao i stabilizatore 

Hteo da editujem  na telefonu, pa pravim dzumbus sa postovima

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/21/2023 at 2:44 PM, dj90 said:
ja mislim da te kamere nisu automatske već ih neko pregleda pa ako slučajno nešto nađe onda šalje

Automatske su. Bio sam u prostoriji gde se obrađuju kazne za prolazak kroz crveno još kad su krenule prve kamere da rade. Sad ove novije su kop luđe, samo DNK vozača što ne izbace.
Dosta se uložilo i isavremenilo i tu tehniku. Pa jeste li gledali SAT prošle nedelje. Onaj novi radar za brzinu što snima istovremeno 5 traka, nenitno u kom smeru se kreću vozila.
Ono što je totalna budalaština je što vrlo lako uvode nove tehnologije al ne izbacuju stare, kao npr ti ležeći policajci, koji čak nisu svuda ni standardizovani, pa neki pređeš opušteno a na nekima ostaviš trap.
Najjači su mi ležeći koji je izbetonirala ekipa iz kraja, al bukvalno beton, ni jedan niži auto ne može ravno preko njega a da ne udari karter, branik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji to senzor može da detektuje i automatski da te slika da ti pričaš telefonom ili nemaš vezan pojas, kako to radi?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, mogao bi da nagađam.
Al kreni samo od svog mobilnog telefona i kamere koja može da okida kad joj daš signal sa mahanjem, podizanjem dva prsta itd pa ta ista prepoznaje kad se nasmeješ ili tačan položaj očiju..... Zašto takve, pa još kompleksnije stvari ne bi radila kamera koja je mnogo sofisticiranija i daleko skuplja.
Ono što može da nas teši je da takvih kamera još uvek nema svuda.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dj90 said:

jeste li gledali SAT prošle nedelje

Ja montirao emisiju... 

Suština price je da se sve vidi, sve snima i automatski obrađuje... 

Što se tiče vozača, za pojas i telefon mora ipak operater da da poslednju reč, i da se nedvosmisleno vidi prekršaj, znači neće biti u stanju bas svaki taj prekršaj da se kazni, a sto se tice vozila, tu nema zezanja jer se sve vidi jasno ko dan, tablice na izvol'te

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, dj90 said:

Koji to senzor može da detektuje i automatski da te slika da ti pričaš telefonom ili nemaš vezan pojas, kako to radi?

 

 

Svaki takav softver radi obradu slike i trazi paterne na slici. Npr, ako je pojas, znas da mora imati dijagonalnu saru u nekom delu slike, ako je telefon, vozac mora imati neku 'senku' ili nesto dodatno oko glave. 
Tako isto ide i prepoznavanje tablica. Trazi se pravougaoni oblik na slici, kada se nadje, onda se radi obrada crnih delova da se procitaju brojevi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tablice su trivijalna stvar za softver, to imaju od prvih kamera postavljenih koje sad stoje već svuda. Ovo ostalo je već malo naprednije, ali ništa naročito, pogledajte šta vam telefoni danas rade u realnom vremenu, a sofisticiran softver može kudikamo više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji li pravilo posle koliko stiže kazna za prolazak na crveno? I da li neko zna šta snima kamera na Bulevaru kralja Aleksandra na raskrsnici sa Batutovom i Stanislava Sremčevića? Videla sam na spisku kamera da je tu svakako ima, ali svuda pronalazim različite informacije šta snima - negde kažu da je pinovana kao plava (prekoračenje brzine). 

Naime, vozač početnik sam, vozila sam tek nekoliko puta po Beogradu posle položenog ispita (uvek sa nekim), preoprezna sam i dalje i ovo se desi.
Trebalo je da momak izađe do knjižare, a ja da odvezem auto sama do stana koji je na 200m odatle. Dakle, prestrojila sam se za skretanje levo, čekam semafor poduže, vidim kreću ispred, ja se krećem i gledam semafor u početku - zeleno, i nastavljam skretanje.
Dečko posle dolazi do mene i kaže da me je nadgledao kad je izašao i da je siguran da sam prošla na crveno. Ne znamo samo da li sam prešla liniju pre crvenog ili ne. Semafor za levo traje prekratko i kasnije očigledno nisam pogledala kad sam skretala da li se promenilo, bila sam bukvalno treća posle linije, nije bila neka kolona ispred. Danak neiskustvu. Nikoga nisam ugrozila, ali znam koliko je kazna i šta sledi, pa sam htela da se informišem postoji li neki pravilo kada to pisamce mogu da očekujem. I ako imate neki savet, dobro bi došao.

Hvala unapred na odgovoru.

Edited by aleks666

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, aleks666 said:

Videla sam na spisku kamera da je tu svakako ima, ali svuda pronalazim različite informacije šta snima - negde kažu da je pinovana kao plava (prekoračenje brzine). 

Kameru za crveno je lako prepoznati jer ona mora da stoji postavljena na određeni način - klik OVDE.

Mora tako da bude postavljena kako bi se na slici koju napravi istovremeno video i auto u raskrsnici i crveno na semaforu. Ako kamera koja te zanima nije postavljena tako da istovremeno hvata u kadar i auto otpozadi i semafor - onda nije za crveno svetlo.

 

34 minutes ago, aleks666 said:

Postoji li pravilo posle koliko stiže kazna za prolazak na crveno?

Ne.

Neće ni stići odmah kazna, već prvo poziv vlasniku vozila da se izjasni ko je vozio tog dana kada je slika prolaska kroz crveno napravljena.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljido dal ima nekih novina vezano za merenje brzine od smera nish vranje recimo..kod nas u firmi i dalje stoji pravilo da od BG do Nisha vozis po propisu dakle max 135 na tempomatu a posle od Nisha do Vranja ili granice nema merenja jos uvek...naravno postuj ogranicenja u tunelima i Grdelici a sve ostalo teraj ako put dozvoljava i 145/150...jel zna neko nesto da se promenilo?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziveo sam na toj raskrsnici ali pre 20+ godina i nisam skoro prolazio tuda ali koliko sam upamtio pre neku godinu tu stoji obicna bela kamera kao one na banderama sto stoje za pracenje saobracaja i ta kamera ne snima prolazak kroz crveno iako je na stubu iznad uluce ali mislim da je okrenuta ka automobilima koji dolaze tako da ne moze da snimi polazak kroz crveno svakako sem ako se nesto u skorije vreme nije promenilo. Moguce da snima brzinu kako je i obelezeno na mapi kamera, plavom bojom.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...