Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

dobri bajsevi,a moj bajs je na izdisaju skroz,moze da se ode do radnje i nista vise,pa na prolece skupljam pare za neki bajs

taman jedno popravi,drugo se pokvari,nemam volje vise da ga opravljam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bicikli se troše prvo gume i paknovi/diskovi za kočnice. Onda lanac, pa kaseta i na kraju srednji pogon. Menjači ako su iz niže klase ne rade kako treba ako se ne održavaju, tj. menjaju sajle i bužiri. Bicikl može da bude skup sport ako se pretera sa nivoom opreme (preterano visoka za rekreativca) ili može da bude mučenje ako se kupi krš jeftina klasa. U 2016. je osmofaz/devetofaz najbolji izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepo rece the punisher,mnogo toga ima da se pokvari,kocnice,pa menjaci,sajle,gume,eto letos sam kupio zadnju spoljnu,sredio sve,vozio dosta,al zato otisao srednji pogon,tj nosac pedale,koji naleze na osovinu,izlizala se, dobilo lufta.A tek sto se paknovi na kocnicama treba da se menjaju,a i sajle sve

Zato na prolece novi bajs

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo male šeme šta se gde nalazi od opreme kod Shimana:

 

http://productinfo.shimano.com/#/lc/1.7

 

Znači kod MTB ne ići ispod Alivio opreme, trekking tkođe Alivio, drumaš Sora. Ovo važi za nove bicikle tj. njihovu opremu. Za polovne iz prethodnih godina ne treba ići ispod Deore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznati niški serviser Raša kaže da je jedina razlika izmedju altusa, acere i alivia u kolicii aluminijuma, a da je način funkcionisanja

potpuno isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, jocifer93 said:

Poznati niški serviser Raša kaže da je jedina razlika izmedju altusa, acere i alivia u kolicii aluminijuma, a da je način funkcionisanja

potpuno isti.

 

Zavisi koja generacija. Najnoviji Alivio je u klasi Deore od pre 5-6 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da kažemo da je za mene danas definitivno kraj biciklističke sezone 2016. Prvu vožnju sam izvozio kako to običaji nalažu 1.januara, ne verujem da ću do kraja godine imati više vremena. Cifra koju sam namotao je ispala sasvim slučajno.
6f14b52347f298a08bda9187c8e4db46.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast, fina kilometraza. Ja sam nazalost vozio ovu sezonu mnogo manje nego stonsam zelio. Inace, meni se sezona zavrsava kada krenu da mi mrznu ruke pri voznji
Sto se tice opreme, to je velika lepeza raznih detalja ali smatram da je za rekreativca, cak i nekoga sa pristojnim kilometrazama, Alivio vise nego dovoljan i sve preko je samo skuplje a nikako i potrebno amateru. Za nekoga ko amaterski vozi ture po 10-ak km po lokalu , i Acera je sasvim dobar izbor.

Sent from my Samsung

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti si bas jak. Neki ni kolina ne prelaze toliko.
Ja sam u mladosti dosta vozio bicikl, sad retko. Treba nesto i da popravim, ali nikako da se nakanim.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ja gradski ni ne koristim, posto sam to zapravo ja u neku ruku. Sednem u kola i na poslu sam. :)

A bajs samo rekreativno.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

 

Planiram da nabavim bajs i da se aktiviram ove sezone. Ne znam još šta ću koji ću pa da i ne smaram o tome... sad ne nešto konkrento zainteresovalo, niko nema na biciklama blatobrane, jel to zaista nepotreno (nekorisno) ili ima nekih razloga (smetnji pri brzinama i sl.) zbog kojih niko nema. Ja volim teren i mtb ali pitanje je koliko bi zaista išao po tome, a verovatno kad nabavim bajs ću ići, osim u vožnje, i do pijace, prodavnice i sl. sa biciklom pa razmišljam da bih trebao da imam blatobrane da bih mogao da odem i kad su barice, ili na primer i sad po ovom vremenu bih mogao, ali zaista ne planiram da se vratim kući isprskan ili da imam samo odelo za bicikl, tako sam nešto mišljenja da bi mi trebao bicikl sa blatobranima, korpicom tj. treking ili kako se već zove model, ali sa nekim ne baš gradskim gumama da mogu da odem do sela na primer sa njim kad steknem kondiciju ili da vozim po šumskim (parkovskim) stazama. Kakva su vaša iskustva po ovom pitanju, kako za blatobrane, tako i za korišćenje mtb ili drugih verzija bez korpice i sl. za vožnju do prodavnice po hleb, pijace...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš normalno uzeti blatobrane i ostalo i naknadno, ako  bajs koji ti se sviđa to nema. Uglavnom ima mogućnosti za naknadnu ugradnju, mada treba pogledati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim bez blatobrana, i uglavnom gledam da ne vozim kada je mokro, mada se desi da me kisa uhvati na stazi i da se isprskam, zato nosim vindjaknu, lakse se pere...

Nameravam da uzmem blatobrane, pre svega zbog samog bajsa, mnogo se manje prlja a mene mrzi da ga redovno cistim...:D

Po meni, ako ti treba korpa, uzmi je, sigurno ima i jednostavan mehanizam za skidanje pa mozes po zelji i potrebi da je upotrebljavas...

Mislim da korpu mozes da nakacis na bilo koji bike, kako napred tako i pozadi, sigurno moze nesto da se nabudzi ako nema da se kupi...

Sto se tice gradskih guma i sumskih staza, to vec ne moze, znaci ili uzmes mountain bike pa ga koristis u svim prilikama (sto je po meni bolja varijanta), s tim sto mozes da uzmes dva seta tockova, sa slik i krampon gumama, ili uzmes city bike pa ga vozis po asfaltu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš to sam hteo da pitam. Da li je bolje neki ''gradski'' pa da stavim neke srednje gume, ili da idem na MTB varijantu. Treba da odem do nekog prodavca polovnih da vidim šta ima, ne znam još da li ću tako nešto ili novo, ali samo zbog pitanja stavljam link, mislite da sa ovako nekim bajsom ja ne bih smeo po makdamu i zemljanom putu da vozim http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/City - Treking bicikli/17787/

 

Ja verovanto neću prevashodo voziti bajs po nekim turama po putu, 20 30 km i sl. jer  ne znam da li ću imati vremena za to. Ali na primer kad budem stekao kondiciju planiram da odem do sela, 20ak km, većina deo asvalt i nekoliko km do kuće je kameni put, posle toga zemljani, sve kombinacije, uglavnom sa kolima (Stilom) tu je Rally :) ali ne planiram da nosim ili guram bickl do kuće. I, sa kakvim biciklom ja da odvozam ovu turu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mountain za tu voznju...

Tu je problem ako je vlazan teren a nemas kramponke, mozes da sletis sa staze, drugo, vibracije se po takvom putu prenose na ceo bajs, bolje da je robusniji a postoje i blatobrani specificno namenjeni za mountain bike, tako da bih ja uzeo ipak cvrsci bajs...

Ima ih na Cikloberzi koliko hoces, sigurno ces naci nesto sto ti odgovara...

http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na dosadašnjoj pomoći, baš se dvoumim, čitam, a to je verovanto i cela suština, uzeti bajs koji odgovara nameni.

 

A u čemu je suštinska razlika između ova dva modela?

http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/City - Treking bicikli/17787/

http://planetbike.rs/pbshop/Biciklizam/Bicikli/MTB bicikli/9808/

Jel to ovo što kaže proizvođač ''prvi bicikl u Polar kolekciji koji ima kasetnu Shimano zadnju glavu sa 24 brzine. Konstrukcija kasetne glave omogućava veća opterećenja na zadnjem točku, pa je stoga ovo i prvi bicikl adekvatno opremljen za nešto zahtevniju terensku vožnju. '' pa zbog toga ovaj prvi ''Treking'' nebi trebao nešto puno da forisaram i drndam po usponima i rupama? Ne verujem da je poenta u gumama

 

I ako može još jedno ptanja, pročitao sam ceo forum, znam da mnogi misle da je bolja opcija polovno, ali uvek postoji ali.. kao prvo treba se razumeti, i za nekog ko se razume svakako je bolje da polovno bira šta želi... Šta mislite za ovaj Polar MTB, kao snižen sa 45.000 na 35.000, koliko je to dobra kupovina?


Evo uporednih karakteristika ova dva modela

 

POLAR FORESTER COMP MAN CITY  - Trekking Bike POLAR MIRAGE PRO 29" - Mountain bike
Veličina rama:  L / XL Veličina rama:  L (48cm) / XL (53cm)
Veličina točka / Broj brzina: 28"/21 Veličina točka / Broj brzina: 29''/24
Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED Ram: 6061 ALUMINUM HYDROFORMED
Viljuška: SUNTOUR M3010-A P-700C, 63mm Viljuška: SUNTOUR XCT-V3-MLO 29", 100mm, SA ZAKLJUČAVANJEM
Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8" Ležaj viljuške: A-HEAD INTEGRISAN 1-1/8"
Lula volana: ZOOM, A-HEAD ALU PODESIVA 105mm Lula volana: ZOOM, ALU A-HEAD, M-L 90mm / XL 105mm
Volan: ZOOM, ALU 18/620mm Volan: ZOOM, ALU RIZER 20/660mm
Ručke volana: VELO Ručke volana: VELO, KRATON
Cev sedišta: ALU 27,2x350mm Cev sedišta: PROMAX, ALU 31,6x350mm
Sedište: VELO VL-3252 Sedište: VELO VL-3256
Obruči: BERETTA 28" ALU DUPLI ZID 36H Obruči: RODI AIRLINE 29" 36H
Prednja glavčina: ALU 36H SA EKSCENTROM Prednja glavčina: SHIMANO HB-RM70 36H
Zadnja glavčina: ALU 36H SA EKSCENTROM Zadnja glavčina: SHIMANO FH-RM70 36H
Ručice menjača/kočnica: SHIMANO STI ST-EF51-7 Ručice kočnica: PROMAX XL-86, ALU
Kočnice: PROMAX ALU V KOČNICE Prednja kočnica: SHIMANO BR-M422 V-BRAKE
  Zadnja kočnica: SHIMANO BR-M422 V-BRAKE
Prednji menjač: SHIMANO FD-TX50 Prednji menjač: SHIMANO ALTUS FD-M311
Zadnji menjač: SHIMANO RD-TX35 Zadnji menjač: SHIMANO ALIVIO RD-M430 SGS
  Ručice menjača: SHIMANO ALTUS SL-M310 3x8
Zadnji lančanik: SHIMANO MF-TZ21 14-28 Zadnji lančanik: SHIMANO CS-HG31-8 11-32
Lanac: KMC Z-50 Lanac: KMC Z-72
Ležaj/osovina srednje glave: THUN PATRONA Ležaj/osovina srednje glave: SHIMANO BB-UN26 B 113mm
Prednji lančanik: SUNTOUR CW13-XR 42x32x22 175mm Prednji lančanik: SUNTOUR XCT-T312 42x32x22 175mm
Pedale: MTB PVC-ČELIK Pedale: MTB ALU
Nogica: ALU PODESIVA Gume: KENDA 29x2.10 30 TPI
Gume: KENDA 700x40C  
Dodatna oprema: ZVONCE, BLATOBRANI, PAK TREGER, SVETLO PREDNJE + ZADNJA BLJESKALICA  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije poenta samo u gumama, mada znas da kao i kod automobila, one ostvaruju kontakt s podlogom i da su najbitnije pored kocnica...

Kad kazem robusniji, na to sam mislio, mountain bike je pravljen za teze uslove voznje pa je samim tim i kasetna glava, lanac, amortizeri, ram i sve ostalo prilagodjeno terenskoj/zahtevnijoj voznji.

Sto se tice kupovine novo/polovno, to je samo na tebi, sta ti je bitno, garanija ili kvalitet izrade...

I nov i polovan bajs ce se nakon odredjenog vremena i uslova eksploatacije pokvariti, pitanje je samo da li u startu dati vise novca za nov pod garancijom ili kupiti jeftiniji polovan, mada ako budes pogledao male oglase videces da i polovni mogu kostati po nekoliko stotina ili hiljada evra tako da je sve pitanje licnih afiniteta...

Ono sto treba uporedjivati je nivo opreme i ko je proizvodjac...

Ja sam se pre 3 godine odlucio za nov bajs, bugarski cross grx8, mountain, iako uglavnom vozim po asfaltu. Zbog korpulentnosti i povremenog silaska sa staze sam ipak uzeo mountain, prosto nisam hteo da razmisljam da li ce bajs preci preko rupa, ivicnjaka, sina...

Nov sam uzeo zbog garancije, meni je to bilo bitno, mada sam za isti novac mogao da kupim i neko zvucnije ime...

 

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...