Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Da, poveremeno joj se dese ti gafovi. Možda je i neka greška do GPS očitavanja (nezavisno od Strave ). Bar se meni tako čini, jer mi se ta povremena greška javljala i sa nekim drugim aplikacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što kaže kolega Martin, odstupanja na GPS uređajima "rekreativnog tipa" (ručni-sat gps, telefon, GPS navigacija i sl) ima odstupanja pod krošnjama, zavisno od konfiguracije terena i smetnji. Znam kada mi radimo sa GPS u geodeziji koji imaju i osetljiviju antenu i mm preciznost, krošnja drveta, konfiguracija, visokonaponske žice pa i vremenski uslovi znatno utiču na GPS tog tipa, možeš misliti kako je kod tih sa manjom osetljivošću i preciznošću. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se sećam jedne prilike, u Indjiji, bila neka PONOVNA identifikacija iste parcele. Jednom radio jedan geodeta, posle ( vrlo brzo ) radio drugi. Parcela jako uska ( 20 metara ), ali i jako duga ( 800 metara ). Uredjaj je oba puta bio postavljen na jednom kraju parcele ( uz onaj put od Indjije do auto puta ). Na onm drugom kraju parcele ( "posle" 800 metara ), toj dvojici geodeta javila se razlika očitavanja od 12 metara ( za parcelu široku 20 metara ). Toliko su imali različite geodetske vizije gde su granice jedne te iste parcele.

 

Takvih različitih očitavanja ( za iste parcele ) sam u praksi imao "milion puta". Pa i da isti geodeta istu parcelu u tri navrata "očita" na tri različita načina. Neverovatno. Pa i da granice "moje parcele" idu po "sred komšijine kuće" :)

 

Tako da, ako mogu takva odstupanja sa profi opremom ( i od strane profesionalaca ), a što bi besplatna aplikacija očitavala kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo elektricni trotinet pre nekog vremena. Do pre par meseci su mi izgledali kao teska glupost. I predjoh ja preko 600km vec sa tim sokocalom. Jos mu fali oko 1500 da otplati svoju kupovinu.

Nije lose za garantovano vreme putovanja na posao :) mada bih se radije vratio na motor uskoro

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo i "brda" koje se zove Fruška Gora.

Screenshot_2022-10-22-09-07-45-326_com.huawei.health.thumb.jpg.858f210bca78f1bc377a8299f6b3d888.jpgScreenshot_2022-10-22-09-07-51-019_com.huawei.health.thumb.jpg.a37abca0ec82378ffeb47febf06cfb36.jpgScreenshot_2022-10-22-09-08-01-700_com.huawei.health.thumb.jpg.a321be81bfc337ff6687ea0d90d40bef.jpg

Prvi put kada sam krenuo ovuda, u maju, jedva sam se popeo, naročito 1 km pre venac (a u solidnoj sam kondiciji). Sada lagano izvučem do gore, bez ikakvog stajanja i dolaženja sa bicikla.

IMG_20220503_134128.thumb.jpg.0ba7e774389d93c58775fbb044d57308.jpg

E-bike bi dobro došao iz razloga da malo sačuvam kolena. Ništa više. Uživancija je voziti bike po FG. Rizik je put do FG, uzan je i dešava se da ima likova koji prolete pored sa 120> što nije nimalo prijatno.

 

Inače, FG nije nešto visoka, ali je nekoliko km pred venac poprilično strma. Dok prilaziš (SM ili Ruma) prostire se visoravan sa neprimetnim nagibom i usponom, toliko da uvežban bajker može da drži 30km/h. O onda poslednjih par km kreće igranka. Mislite o tome.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penjao sam se par puta na Fruškać, i sa jedne i druge strane. Jeste to zahtevno za ametara kao ja ( posebno ako se npr. penješ od Rakovca ka Zmajevcu, gde ima uspona i 13% ), ali, meni od toga deluje teže voziti duže ture po samom grebenu, po "vrhu", duž same Fruške gore. Išao sam jednom tuda i sa jednim drugarem, do Banstola preko Iriškog venca i Crvenog čota do Letenke i nazad, nemam pojma sada koliko je to, možda oko 60 km, ono stalno "gore-dole" ( uspon 10-12%, pa toliko nizbrdo, naizmenično), i čovek je na povratku bukvalno odjednom "krepao". Rekao mi: "Ime, ja ne mogu dalje ...". Jedva smo se sa njim takvim nekako dovukli do kola (na Banstol) i vratili u BG. I više nikada on tamo bajsom nije otišao.

I od tada, kada i vozim bajs po FG, uvek idem sam. "Sam pao, sam se ubio".

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, DraganMalcovic said:

Volim bicikl. Ali sada mi je hladno da ga vozim

Ja i zimi idem biciklom na posao. Samo se dobro obučem. Dugačke muške gaće (unterciger), dva para rukavica, potkapa, a preko gornjeg dela tela slojevi i slojevi odeće.  Sve ću uraditi samo da ne uđem u GSP. Sloboda nema cenu. Što bi rekao Miroslav Ilić: "Za deliju nema zime."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno bas volim da vozim zimi. Nekako, kad utonemo u zimski san, sa bitno smanjenim aktivnostima, kratkim danom. Jedva cekam vikend, da opletem po nekoj voznji bajsa.

Samo da je suvo.

A temperatura od npr 0°C, najmanji problem, vise tankih slojeva, jakna, rukavice, kapuljaca...

Vozis naporno, a skoro i da se ne oznojis

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je bajs moguće voziti do oko -10 bez ikakvih problama, pa i niže, ali, "uz disciplinu".

Ja sam zimi, za Sretenje, po Goliji ( od Dajića brda preko Golijske reke i brda Preko do Odvraćenice i nazad ) bajsom išao, po putevima prekrivenim snegom. Jedne zime i sa sinom koji je tada imao 15-16 godina, ali, samo do vrha Brda Preko i nazad.

Koliki god da je minus, sama odeća i obuća nije nikakav problem ( ako je adekvatna za te uslove i slojevita, da može da se po potrebi usput oblači i skida, da se spreči pregravanje ili smrzavanje, zavisno od nagiba i dužine takvog dela puta i čovek ne sme biti lenj da tokom vožnje, ako je duža tura, stane ako treba i 10 puta da bi prilagodio garderobu ), ali, što je hladnije ( u debelom minusu ), ritam treba smanjivati da bi se održao slabiji ritam disanja, zbog veoma hladnog vazduha koji se udiše.

Ispod -10, ako se vozi duže, već trebaju ski naočare, zbog zaštite sinusa.

Najgore su baš duge nizbrdice ( npr, niz Avalu, ona oko 4 km ) kada je debeli minus. Uzbrdo je lako ma koliko da je hladno. Znao sam na vrh Avale u uslovima ekstremne hladnoće izaći samo u majici kratkih rukava ( skinuo bih i nju, ali, ljudi su me i takvog gledali kao čudaka ). Ali, nizbrdo, to je "teška smrt". Obučeš tada sve što imaš, pa čak i termo rukavice ( za uspon koristim veoma tanke ) i sve i nekako, ali, skoro stalni dodir prstiju ruku sa metalnim ručkama kočnica, neverovatno je kako se na prstima i "kosti ohlade" posle 10-15 minuta :) A moraš da stalno kočiš jer je put recimo pod utabanim snegom i vidno zaledjen i ne smeš tu baš da dobiješ neku značajnu brzinu ...

Tek, ne treba se bojati zime i hladnoće na bajsu.

Do nekih granica, naravno ... :) Sad, gde je ta granica, djavo će ga znati. Ko može da skija i na -15 ili na -20, apsolutno mu neće biti veliki problem da vozi i bajs u tim temperaturnim uslovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dok sam bio mlad i lud (sad sam samo "i") vozio sam povremeno po snegu od Dorćola do Venecije u Zemunu, Gume ćelave (slik), napolju debeli minus, ali entuzijazma nije manjkalo. Sada sam to izgustirao. A što se tiče Avale, oduvek sam pričao da je mnogo lakše popeti se , nego spustiti. Kada se penješ pustiš mozak na otavu i uživaš. Dok kada se spuštaš i najmanja greška može biti kobna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

saglasan, samo dugi spustevi su problem, lako uzbrdo, kuvaš se, samo bije para iz tebe... ja nosim ranac sa dodatnim slojevima, i nije mi problem gornji deo, kada se popnem na brdo, dodam neki sloj+kapa, pa cepaj nizbrdo, ali dole, pantalone, to je već problem, nije ih lako dodati, a nizbrdo (a moje nizbrdice su oko 20km) , bukvalno se smrznem. Zato kada stignem, tuširanje, pa u krevet, pod ćebe :whistle:

 

zato  poranim, kada idem uzbrdo, dok je hladno, a vraćam se kada je najtopliji deo dana, oko 13h npr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlična vožnja ! Priroda u ovo doba zaista pokazuje koliko je nanadmašan umetnik, a i temperatura je prihvatljiva za vožnji, posebno MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duguje mi jedan tip neke pare, a ima fin MTB, ko ne da pare, uzimam mu MTB, i menjam za nekog drumasa. Da osetim i ja tu brzinu, i razliku u voznji.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaredjao sam zadnjih 6 vikenda. Ispenjao 3 puta na Suvu planinu. Vozio bajs na Jastrebac i Vidojevicu. Ispenjao Midzor iz Toplog dola, oko 1500m visinske razlike.

Bas, lepo vreme, moze covek da se isplanira. Greota onako. Lepo vreme da se propusti.

Par fotki sa Stare planine.

20221023_163406.jpg20221023_160122.jpg20221023_145110.jpg20221023_120853.jpg20221023_104723.jpg20221023_105421.jpg20221023_083648.jpg

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...