Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Imao sam jednu ozbiljnu vožnju na obližnju planinu, spust kroz šumu od skoro 800m visinske razlike. Bajs sve lepo izdržao, kočnice odradile posao. Skoro pola sata spust, i skoro sve vreme kočenje.

 

E sad, pločice zadnje jesu za zamenu, prednje imaju "meso", ali danas se zamalo ne skrljah, mnogo loše koče, i prednja i zadnja.

 

Pitanje, 

 

mogu li pločice da pregore, i da postanu neupotrebljive...

 

Sreća pa mi se na spustu nije desilo ovako nešto

 

ovih dana kupujem pločice, mada sam mislio da menjam samo zadnje....ali moraću i prednje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da i disk pločice bicikla mogu da se "sprže" i mada i posle imaju mesa, možeš odmah da ih samo baciš ... Na žalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne mogu da verujem kolika je promena, juče radi, danas ne. Ali merak mi je da osvajam uspone, i lepota spustiti se kroz šumu nekih 20-30kmh. Ali, kočnice se verovatno usijaju...

 

I red im je bio, pašće zamena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda si zamastio disk  plocicu desava se

 

Te kocnice koje imas su ubedljivo najgore kocnicne za bicikl, lose su projektovane, tesko se steluju i nikad ne koce kako treba. V brake bolje koci od diskova sa sajlom, diskovi sa hidraulikom pa cak i najlosiji bolje koce i zahtevaju manje odrzavanja
Moj savet je da te kocnice bacis i kupis Shimano hidrauliku bilo novi bilo polovnu i bices miran godinama
Plocice za shimano su svuda dostupne lako se menjaju koce odlicno, pouzdano
Ako se dobro usteluju pazi prvo vreme kako kocis leteo sam ja par puta sa bicikla zbog naglog kocenja

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravo da ti kažem, meni završavaju posao. Sam sam ih demontirao, veoma brzo i lako / pločice. Nisu ni za štelovanje komplikovane, naprotiv.

Kada sam kupovao ovaj bajs, nekih 200eur/polovan, za mene je bio kao avion. Vremenom sam shvatio da ima puno boljih, kvalitetnjih, ali ovaj mi završava posao. 

Ipak se oseća zub vremena na njemu, moraću da ga dam u servis, da ga pretresu. Ali s obzirom da za tako nešto moram da ga oteram u Niš, verovatno će to biti na zimu, manje posla u servisu, a i manje se vozi.

 

Uzeću Čistač kočnica, da očistim diskove i pločice, možda su se zamastile.

 

A po montaži novih pločica biću pažljiv. Hvala na savetu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koristio ja sprej za čišćenje kočnica, nije pomoglo ni najmanje. Spržena disk pločica je spržena. Bez odgovarajućeg trenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, knezevic76 said:

Za takve spustove samo profi kočnice.

Sent from my DN2103 using Tapatalk
 

A to mu dođu ...koje.... 

 

jel druge pločice ili sve treba da bude profi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne idemo u neku skupu seriju tipa XT/XTR, nema potrebe. Ja sam imao duge nagle spusteve (ofc tehnika kocenja koci-pusti-koci) sto Kosutnjak sto neke krace brdske trke, Shimano Acera hidraulika sasvim ok za nezahtevne korisnike. Bilo koja Shimano grupa hidraulike je odlicna, od Acere do premium klase i lake su za odrzavanje. 

 

Istina, sto kazu kolege, hidraulika nema premca i po snazi kocenja i po jednostavnom odrzavanju shodno onom sto nudi (sila kocenja). Neki imaju diskove i na drumasima ali mislim da je veci benefit istih na mtb-u (Global cycling network je imao test kaliper/disk i nisu neke preterane razlike).

 

Nista, menjaj pakne, cuvaj glavu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam poznavalac. Ali hidraulika povecava silu pritisak, tj medijum je prenosa sile. A diskovi i plocice rade posao.

Ja jedino da menjam diskove i plocice...

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do ove situacije je dovelo postepeno trošenje pločica, i gubljenje trenja. Ranije su bile jače kočnice, bolji efekat kočenja, Pa sam kočio povremeno, ili kombinujući red zadnja red prednja kočnica. Ali vremenom su oslabile, pa sam morao da kočim skoro sve vreme. Zbog toga su se i pregejale.

 

Svakako su bile u planu za zamenu.

Moje pločice su Shimano B01S Resin

Ima ih u planetbike, 

 

https://planetbike.rs/biciklizam/delovi/kocnice/plocice-za-disk-baradine-ds-10-shimano-br-m495-m395-t615-tektro-auriga-auriga-ms-aquila-2.html

 

nadam se samo da ih imaju na stanju, baš jutros sam zvao na fixni, ali niko se ne javlja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konstrukcijski su lose zato sto kljesta ne pritiskaju disk ravnomerno sa obe strane vec je jedna strana fiksna a druga pritiska disk pa onda jedna plocica gura disk  ka drugoj i tako ga krivi pri kocenju pa se ta plocica i brze trosi
Za fiksnu plocicu postoji sraf za stelovanje zazora dok pomicnu stelujes preko sajle i bitno je da se redovno podesavaju
Vremenom se disk toliko defermise pa je veoma tesko ostvariti minimalne zazore
Takodje potrebna je velika sila stiskanja zbog male frikcione povrsine plocica pa se i sajla tegli
V brake jje tu u prednosti zbog velike povrsine pakni ali zna da bude problema ako su tockovi mokri

Hidraulika u teoriji moze da pregreje ali meni se to nije desilo mada imam preko 100kg i volim zahtevnu voznju
Skupi parice i kupi polovnu hidrauliku bukvalno je tri srafa po tocku mozes to i sam da uradis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih ja tu puno ulagao ( u veće rotore/diskove, sama hidraulična klešta i sl. ). Ništa. Zameni samo disk pločice novim, prilagodi tehniku kočenja ubuduće ( spreči pregrevanje ) i samo budi svestan ograničenja tvog kočionog sistema, u smislu kočione sile koja može da se generiše ( sa tim manjim rotorima/diskovima i mehaničkim kleštima ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ne planiram, za ovih par godina voznje, dobre su mi bile. Dobro "grizle", sto je i karakteristika ovih plocica, organskih. Odradile su svoje, potrosila se zadnja, s obzirom da uvek prvo s njom kocim, pa posle dodajem prednju. Prednja je preforsirana, pa je pregorela. Zamena komplet, i idemo u nove Avanture.

Meke su, ne cvile, podesavao i dotezao ih jesam, ali cu u buduce morati cesce da ih dotezem, s obzirom da sam se malo edukovao .

Cist amater, ali uci se polako

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neznanje je blagostanje, ima neka izreka. Zapravo je suprotno.
Zamenio sam kocione plocice, i bajs koci ko nikad. Cak sam primetio i da mi je sajla prednje kocnice pred pucanjem, pa je i ona zamenjena.

Prva voznja posle zamene plocica, PK do Krajkovackog jezera. Stara ruta, valjano naporna. Ali na njoj su dva lepa jezera, pa pogled na njih odmara dusu i telo.

Puno porodica na pikniku kraj jezera, mnogi rostiljaju, neki pecaju... Mir i tisina

IMG_20220522_120749.jpgIMG_20220522_120821.jpgIMG_20220522_125503.jpgIMG_20220522_125506.jpg

Sent from my STK-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ti je gradska prosečna brzina ... 

Moj klinac uvek poništi bord kada negde krene. Tako je i juče ( mislim da je išao sa N.BG do Zemuna i nazad ).
Sednem ja jutros u Fiata (naravno, klima je iza njega ostala podešena na sumanutih 18 stepeni, jer "Bože moj", oni voli da se hladi i na kratkim gradskim relacijama ), i krenem ja ka centru, stanem "na" nekom semaforu, podešavam radio i čačkam po bordu i gledam zapis prethodne vožnje. Prosek "njegove" brzine je bio 12 km/h, a posle par km brze vožnje, ja sam to podigao na 13 km/h.
Mislim da bi starac Fočo od stotinu leta na toj relaciji imao na nekom "raspad biciklu" veću prosečnu brzinu ...

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, na dve gradske distance od ukupno oko 13-14 km, uz smešan prosek brzine od samo 12 km/h (u odnosu na šta bi ga pobedioi bilo koji biciklista ), juče je imao po bordu prosek potrošnje od 8,9 ( realno, to je oko 9,1 ).

 

A danas, uz prosek gradske brzine od 18 km/h ( što često odgovara nekoj mojoj prosečnoj brzini bicikla po gradu, kada "ne jurim" :) ), bord mu je pokazao 5,9 (na distanci od oko 9 km ).

 

Tek, čak i neki najprostiji bicikl ( onaj "molerski" od pre 30-40 godina ), može lako u gradu da prosečnom brzinom kretanja bude egal sa bilo kojim automobilom.

bord pri 18 kmh.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...