Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Ja juce isterao 20 godina staru Capriolo Anacondu. Zaboravio sam vec kako je voziti je i mnogo je udobnija i bolje koci od mog drumasa.

 

Cak nema ni mnogo razlike u brzinama drumasa i MTB za amatera i amaterski bicikl. 
 

A razlika u udobnosti je bas velika.

 

@ISV_01 i ostali znalci :) jel’ ima neki razlog da ne stavim ovakvo sediste i na drumasa

 

 

5B61129E-1BD2-4DBF-917E-627CFF67DD11.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511Kako da ne, i više nego što se misli. Treba da imaš u vidu položaj tela za određene kategorije/vrste bicikla, tipa i dimenzije sedišta ali i "dimenzije guzice" tj karličnih kosti na kojima zaista sediš na sedištu. Ne sedi se na sedištu celom površinom zadnjice, već se u suštini najviše oslanjaš na karlične kosti. Razlog je prost jer ne sediš u fotelji. 

 

Da objasnim plastično: 

-Pozicija vožnje kod tipa bicikla

images.thumb.jpg.da034c11476e82a97fdd6e0c12b58fcb.jpg

 

Dole levo je hronometraš, gore iznad drumaš na dropovima (barovima), gore desno je drumaš na šamaraljkama i dole desno je pozicija mahom kod MTB/Trekinga i iole sličnih sa ravnim volanima uključujući i city-bajkove. Za drugu i treću poziciju se može primeniti CX tj ciklokros bicikli, obzirom da su kombinacija drumaša sa širim gumama.

 

Uglavnom kod drumaša (zavisno da li je na dropovima ili šamaraljkama) ugao tela oko 30-45 stepeni dok kod mtb je 45+ zavisno od volana (ima onih od 600mm dužine pa je i pozicija tela nagnuta) ali zavisi i pozicija da li se vozi uz brdo ili se spuštaš (tehnika vožnje).

 

E sad, što se tiče sedišta, sedište nije fotelja i ukupna širina sedišta nije iskoristiva, pa tako sediš na približno ovolikoj površini:

 

total_vs_usable_saddle_width-ukupna_i_upotrebljiva_sirina_sedla.thumb.jpg.4071e704f94bdf291314252afce0805a.jpg

 

Zato se kod drumaša mahom uzima uže sedište jer je telo više povijeno i oslanjanje je drugačije pozicionirano (raspored mase) a opet se svodi na karlične kosti.

1132148762_sediste-naleganje.thumb.jpg.13d6684d89f2445237febb9d567a85e2.jpg

(specialized ima lepo objašnjeno)

same_saddle_model_various_widths-isti_model_sica_razlicite_sirine.thumb.jpg.a9167ad3d4ffb7025525a9aaee5d7f6d.jpg

 

Ako je tebi neudobno sedište na drumaš, mahom znači da:

-Postao si bucko u odnosu na ranije, pa ti je zbog težine sedište manje udobno jer više mase imaš i karlične kosti više trpe pritisak (najčešći problem);

 

-Izabrano je sedište koje ti ne prija, tj previše usko ili previše široko. To je lako uvideti ako se tokom vožnje ili pomeraš više na kazad (tražiš udobnije mesto) ili ka malo napred (isto). Ovo se može manifestovati i sa lošijem podešenom pozicijom sedišta (nagib i pomerenost istog) pa treba videti kakav je nagib (previše dignuto pritiska patku, previše spušteno povećava opterećenje na zglobove ruku i dlanove jer kliziš i često se pomeraš u nazad da se vratiš na sedište). 

 

-Izabrano sedište je neudobno u smislu pretvrdo ili "ne mogu da se namestim da valja". Često je to problem kod previše tvrdih sedišta npr čist karbon bez prekrivke, jako tanka prekrivka koja ne ublažuje dovoljno, neanatomsko (čest problem, ali neće ljudi da daju više para za anatomsko sedište) ili previše debelo sedište pa se dešava da se ojedeš dole ili da posle duge vožnje imaš osećaj da te ništa u suštini ne boli (koske) ali si se odrao ili nažuljao. 

 

Znači gledaj neko dobro sedište, možeš i anatomsko ako želiš malo udobnosti i proveri poziciju. Ako treba pomoći oko toga da se "namestiš" u sedlo lepo, javi pa ćemo svi da se raspišemo :) 

Evo i neki koristan link oko udobnosti:

Sedište kod bajsa

 

A pošto je cela nauka oko "kako da se lepo smestim" i ima i ljudi koji naplaćuju svoje usluge da te fino smeste, postoje forice koje zaista olakšavaju život i tu smo da pomognemo :) Sve ima na netu ali treba da se čovek potrudi malo i da ima strpljenja, što da bajs podesi u kućnim uslovima što da nosi malo alata i u toku vožnje siđe i koriguje neki deo da bi ugođaj bio potpun. Za mene ubedljivo najjeftinija varijanta :D 

 

Neka se i ostale kolege ubace sa svojim iskustvom i pojašnjenjem, nema ničeg goreg od lepog dana i želje za vožnjom da dupe se usija od bolova u toku/posle vožnje :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas, covece koja nauka!

ja bih rekao da je na mom drumasu sve od ovog po malo. Ali najvise je samo sediste koje je default i uzasno tvrda plastika.

 

istrazicu malo dimenzije pa da uzmem neko krsteno sediste za drumasaz

 

@ISV_01 hvala najlepse na objasnjenju :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, igor0511 said:

dimenzije pa da uzmem neko krsteno sediste za drumasaz

Premeri razmak karličnih koski, to neka ti bude reper. Uglavnom idi veća (ne mnogo, tipa + 5mm) u odnosu na razmak karličnih kosti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, igor0511 said:

Ja juce isterao 20 godina staru Capriolo Anacondu.

 

"Pamtim to kao da je bilo danas" kada se taj bajs prodavao :)

 

@ISV_01

 

Bravo za gornji tekst o sedištima. Svaka ti čast. Za jedan moj jubilarni rodjendan dobar drug hteo da mi kupi bajs(jer sam ga zadužio nekim delima, pa je hteo da se oduži). Nisam mu dao baš da mi kupi bajs, ali, morao sam na kraju da pristanem na nešto. Rekoh: "Ok, jedno sedište i dve spoljne gume".

Dogovorimo vreme i mesto, udjemo zajedno u "Planet Bike", on ljudima objasni šta hoće da mi kupi i veli:

Dajte mi najskuplje sedište za moga druga !!!"

Oni kažu: "Sigurni ste?"

To sedište je koštalo 300 evra :) A ni prvo sledeće nije bilo mnogo jeftinije ...

Na kraju sam pristao na neko sedište za gradski bajs za "samo" 5.999 dinara ( možda je sa cenom bilo tek na 30-om mestu ) i dve spoljne gume 28" sa zaštitom od probijanja (koje sebi nikada ne bih sam kupio, jer su Continetal ), sve ukupno je bilo oko 12.000 ... Strahota

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolega @moron i @debelizmaj, mahom sam pisao iz onog kako su mene učili biciklisti, što aktivni amateri, što sa trka, ali najbitnije nijanse mora čovek sam da nađe bez ičije pomoći. 

Najbanalniji primer je visina sedišta od poda tj pedale kao oslonca. 5mm u nekim merenjima je zanemarljiva vrednost ali tu vidiš da te ili krsta bole (previše dignuta) ili da ti noge trnu i kao da voziš polu-čučnut (spuštena) i promena je odmah primetna čim se ispravi. 

 

Lično nisam baš "proporcionalan" pa sam na kraju morao da premerim kako mi odgovara i napravim skicu...koja naravno važi za bajs na kom sam i orijentaciju za naredni gde opet kreće "finesiranje" :D 

 

@igor0511Samo pitaj šta treba, će se raspišemo :) Sledeća stavka će ti garant biti SPD/SPD-SL/LOOK :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drug radi u Sloveniji, stanuje kod tipa koji je triatlonac, provoza 200km bajs, pa ode da se istrči, ovaj ne može da veruje.

Kaže drug za gazdu, da ode kod doktora, da mu da dimenzije i podešavanja visine sedišta. Sad dal je doktor ili...neko drugo stručno lice,  poenta je da se puno vodi računa o tome.

 

naravno @ISV_01 bravo za tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala shuxx.

 

Kod nas je ovaj problem, nevezan za biciklizam kao sport gde ti iole mogu pomoći oko nameštanja pozicije i ugođaja u vožnji, taj to prodavci bicikala su obični prodavci u 99,9% slučajeva. 

Nije to auto gde ti podesiš poziciju polugom/krugom za naslon i lumbalnu poziciju, distancu od volana po šinama i polugicom za podizanje sedišta u roku od cca 5-10min i miran si.

Umesto da ti prodavac namesti poziciju, objasni kako da sam to uradiš koliko-toliko, zameni ti sedište ako ne odgovara za slično cenovno kao i lulu volana (+/- koji cm da se ne kriviš kao kifla) nego ti ga naplati, eventualno sedište digne i kaže "Ćeraj to". Eventualno da uputi roditelje ako uzimaju klincima bicikl šta i kako da urade jer mi je mukotrpno da vidim decu koja voze bicikl i kolenima izbijaju sebi zube :( Kako im bre nije neudobno, ni to mi klinci nisu jasni...dal misle da tako treba...

 

Ah da, umalo da zaboravi. i da im objasni korišćenje jedne krajnje obične stvari koja "lagodnu vožnji znači" - prokleti menjač.

 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo i hvala za tekst o sedistima.
Sto se tice pozicije, covek mora nesto da procita, malo se informise o tome sta utice na sta, pa da sam sebi namesti. Ipak ne postoji univerzalno pravilo jer nismo isto gradjeni, imamo/nemamo razlicite probleme koji uticu na osecaj i stil voznje.
A Anakonda, da broja manja, bio moj prvi bajs kada sam odlucio da se opet aktiviram na dva tocka

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čudo jedno koliko su kod nas trgovci nezainteresovani za prave upute kupcu.

Kupovao ja planinarske cizme, klasika, jedina preporuka je, kupi broj vece.

Posle par godina resio da promenim.

Malo youtube, i vidim da u prodavnicama planinarske, hiking, opreme imaju tzv kosu ravan. Na kojoj se gleda da li ti prsti udaraju u cipelu, kada se spustas nizbrdo. Takodje, puno paznje se posvecuje nacinu vezivanja pertli.

Dok kod nas, nista od toga.

Sorry na skretanju sa bicikisticke teme

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, video sam tekst gore. Svasta bi rekao... Od nastelovanih farova na kolima, vozaca pod uticajem droge i alkohola kojih ima sve vise do toga da se moze kolabirati od toplotnog udara noseci reflektujuci prsluk zbog nemoguce ventilacije samog materijala. Za kacigu - u urbanim sredinama je ne bih predlagao, mozda za decu, a ovako moj licni izbor... Nesto izmedju glave i betona da imam, a da nije vazduh. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sediste treba podesiti u apsolutno horizantalan polozaj a ukoliko je nepohodno pomeranja su do 2 stepena +/- ili jedan zub gore/ dole zavisi od sistema podesavanja. Previse nagnuto sediste ce napraviti mnogo vise problema.
Tvrda sedista su udobnija od mekanih, koliko god neverovatno zvucalo tako je amortizacija se vrsi kroz nosace sedista a ne kroz materijal sedalnog dela, ona sedista sa 3cm silikona su samo marketing u praksi su neupotrebljiva
Postoje sedista koja imaju rupu u sredini za bolje provetravanje i povecanje udobnosti nekome prijaju nekome ne

Sedista za dobrom amortizacijom, sedista koja se uvijaju levo desno i prate kretanje guzice sa podesivom tvrdocom pa i sedista koja se prilagodjavaju obliku vozaca ali to je vec cenovno vise nego 4 nove gume za pandu
Sto se uspravnije sedi potrebno je sire sediste materijal da se ne ugiba vise od 5mm i da sirina bude po meri dupeta
Ja sam promenio bar 10 sedista dok nisam nasao ono koje mi odgovara

Kacigu i do prodavnice
Opasnija je biciklisticka staza od 25. maja do Ade nego Ibarska magistrala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaciga obavezno, tako ucim i klince...i ne trazim naucna objasnjenja niti slusam one koji pricaju drugacije, to je moj izbor i drzim se istog. Sto se tice prsluka, ne pada mi napamet ali zato uvek nosim majice(bici ili klasicne aktivne) koje su drecave i tako pomazem vozacima da me bolje vide....

Послато са M2003J15SC помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomazu svetla narocito trepcuca kao i reflektujuce trake i sa bocnih strana
znam da jaka svetla nekad smetaju vozacima automobila ali bolje da im malo smetaju nego da nekog ubiju onda im sledi robija
Treba raditi na edukaciji i vozaca automobila i vozaca bicikala, skutera, trotineta... da se ja pitam svi bi oni trebali da polazu saobracajne propise i dobiju dozvolu pre nego sto se ukljuce u saobracaj
Pa i pesaci

Daleko smo mi kao narod od toga a dotle samo sami sebe mozemo da sacuvamo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od kad vozim motor skontao sam koliko je oprema bitna, tako da i na biciklu ne idem nikad bez kacige i naocara za Sunce (insekat u oku ije zezanje).

 

Ima ih u Dechatlonu bas dosta po super cenama kome treba.

 

Inace, Capriolo Anaconda je kostao pre 20 godina 12 000din sto je bilo mrvu preko 100e. Fascinantno da toliko jeftin bicikl bude toliko kvalitetan. Nije nesto brz i ultra moderan, ali menjaci i koncice i dalje rade i lepo ide

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja od kad vozim motor skontao sam koliko je oprema bitna, tako da i na biciklu ne idem nikad bez kacige i naocara za Sunce (insekat u oku ije zezanje).
 
Ima ih u Dechatlonu bas dosta po super cenama kome treba.
 
Inace, Capriolo Anaconda je kostao pre 20 godina 12 000din sto je bilo mrvu preko 100e. Fascinantno da toliko jeftin bicikl bude toliko kvalitetan. Nije nesto brz i ultra moderan, ali menjaci i koncice i dalje rade i lepo ide
Zato što su tada kvalitetnije pravili i za niži cenovni rang.
Ja sam pre oko 20g isto uzeo caprilo silver nešto model, 21brzina sa onim mega range poslednjim prenosom, jedino sam pakne kočnica menjao. Mislim da je bila XT oprema ili tako nekako. Nikad ni jedan problem samo servis koji sam lično radio. Menjač nikad nije zaštekao ni pod najvećim opterećenjima i uzbrdicama. Svakodnevno se vozio 20-40km od aprila do oktobra. Naravno, ukraden je.
Za tadašnjih 100-120€ i vek trajanja, odličan kvalitet.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno se kvalitet promenio. Sad za 200-300e mora da se kuburi, a tada je za mrvu preko osnovnih para bila bas lepa oprema. 
 

@ISV_01 skontao sam za sediste na drumasu sta ne valja :D najmanja sirina, a ja 190cm i 90-95kg tako da ne ide

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brt, meni bi ovo, kao nekom vozacu automobila, prilicno bljestalo posebno iz blizine. Mozda nije toliko jako u prirodnim uslovima ali u mrklom mraku deluje tako. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...