Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Samo ne forsirati uz brdo na nižim temperaturama (što je obično greška) jer se čovek preznoji, zadiše, dođe do uspora tempa i onda sve izbije na nos i teško im da dišu jer je prilična razlika kada se to uradi leti i zimi zbog temperature vazduha i natrontanosti odećom. Ono, penjati na puls i osećaj.."popeću se, kad tad al ću se popeti" rezon.

 

Planinarska je mahom dry fit što je dobro, u principu biciklistička zimska se ne razlikuje preterano od nje osim što je malo bolje prilagođena (uz telo, gel sunđeri na tregericama i slično) i isto tako dobro upija i oslobađa znoj i razliku u temperaturi. 

 

Kod drumaša nizbrdo je uvek prisutno čak i blago pedalanje, iako nema nekog efekta na samu brzinu, više je da se mišići ne ohlade i održe krvotok dok se ne dođe u podnožje. Mtb je tu u prednosti, em sporije, em više obratiš pažnju na put i tehniku vožnje pa opet radiš nešto :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako. Sve je sintetika. Neka jaknica da vetar ne probija. Cak i kapuljaca. Jer nizbrdo oko 40kmh i temperatura oko nule... Mnogo bre hladno... U ovom slucaju nekih 50 min nizbrdo.

Morao sam da pedalam na prazno, bilo mi hladno. Od oko 18 km spusta, samo je 1 km uspona.

Naidjem ja u ovoj mojoj opremi na kolegu biciklistu sa odecom uz telo..

Pa prokomentarisemo, znam da je prava bicikisticka uz telo, ali za mojih npr 2000km godisnje. Ne kupuje mi se posebna oprema. Ova u potpunosti zavrsava posao.

Nikako ne dozvoliti veliko znojenje, ja cak i leti vozim u sumrak, a vracam se po mraku. Samo dobre lampe, i svetloodbojni prsluk. To je uvek uz mene.

Koje su vam prosecne brzine, na otvorenom putu i na vise od 30km voznje?

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako najbolje sebe navesti da oribate kupatilo? 

Prvo jedan

IMG_20210221_163153.thumb.jpg.32e4a339c720c615ff529f0afd859c7a.jpg

 

IMG_20210221_165717.thumb.jpg.492114deeb4edad40692b9a9e3b47749.jpg

 

Pa drugi

 

IMG_20210221_171403.thumb.jpg.991a176cd3949e283493be11084fbb2c.jpg

 

IMG_20210221_174822.thumb.jpg.104309e836ab3af049f3e0359fd9fa14.jpg

 

Nauljeni i spremni za naredno pedalanje.

 

Bogami dosta je to nizrbdo kada je ovako hladno, moralo se pedalati. 

Zimi su mi oko 23-25 na drumasu (ravno ko plotna), ako vozim brda i dosta nize tipa 14-16, posebno sada kada niti vozim redovno niti se takmicim vise. Juce opicio Kosutnjak 2x drumasem, preparirao sam se koliko snage nemam, ali sam izvozao. Na spustevima bilo solidno hladno. 

Mtb ne moz preko 22-24 po ravnom pa bog, gume ubijaju (2.4) i mnogo je tezak, a za brda ide mnogo nize (12-14), zavisno od terena. 

 

Leti vec kada imam neku kondiciju drzim oko 30 prosek sa drumasem, to mi neki standard za ravno i neke ne preterane kupsere, a sa ozbiljnim usponima 22-25..ima dosta faktora koji uticu, za pocetak da li sam ustao na levu il desnu nogu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su bas ozbiljne brzine. Ja sam sa drumasem imao prosek 20-25kmh na skoro pa ravnom terenu i turama od po 30km. I mislio da je to brzo :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad vozim, teram koliko mogu. Kod nas ne postoji "ravno ko plotna" . Tako da na npr 35km imam oko 150m visinskih uzbrdo i nizbrdo. I drzim od 20 do 22kmh prosek. Naravno sa kramponkama na MTB.

Razmisljao sam se da kupim gume za asfalt. Ali... jbg... 537866338335fa1da0207e6ce46ebbe6.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tu i vetra, da li voziš sam ili ne, gume, nable, tehnika, kondicija, klopa i voda. Tek sam skoro skontao koliko mišići dugo pamte kada sam se vratio na drumaša i lagano po lokalu a naredni dan opičio krug do Obrenovca i nazad..istina nisam bio u najboljem stanju, ali nisam ni pao na nos. Jedino što me je bolelo doope jer sam se odvikao od pozicije i sedišta i što sam ispraznio zalihe Mg 400 direkta :D 

 

Ahhahah, pa oko Prokuplja možeš samo nebu pod oblake da odeš :D Ima tamo lepih planina i brda za motanje, prava milina i melem za dušu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kako najbolje sebe navesti da oribate kupatilo? 
Prvo jedan
IMG_20210221_163153.thumb.jpg.32e4a339c720c615ff529f0afd859c7a.jpg
 
IMG_20210221_165717.thumb.jpg.492114deeb4edad40692b9a9e3b47749.jpg
 
Pa drugi
 
IMG_20210221_171403.thumb.jpg.991a176cd3949e283493be11084fbb2c.jpg
 
IMG_20210221_174822.thumb.jpg.104309e836ab3af049f3e0359fd9fa14.jpg
 
Nauljeni i spremni za naredno pedalanje.
 
Bogami dosta je to nizrbdo kada je ovako hladno, moralo se pedalati. 
Zimi su mi oko 23-25 na drumasu (ravno ko plotna), ako vozim brda i dosta nize tipa 14-16, posebno sada kada niti vozim redovno niti se takmicim vise. Juce opicio Kosutnjak 2x drumasem, preparirao sam se koliko snage nemam, ali sam izvozao. Na spustevima bilo solidno hladno. 
Mtb ne moz preko 22-24 po ravnom pa bog, gume ubijaju (2.4) i mnogo je tezak, a za brda ide mnogo nize (12-14), zavisno od terena. 
 
Leti vec kada imam neku kondiciju drzim oko 30 prosek sa drumasem, to mi neki standard za ravno i neke ne preterane kupsere, a sa ozbiljnim usponima 22-25..ima dosta faktora koji uticu, za pocetak da li sam ustao na levu il desnu nogu
Prvo tako sto kupis crne plocice a drugo sto peres bajs u kupatilu@shuxx nije mi jasno kako te uopste ne znam
Skoro sam upoznao - dobio kolegu, mlad decko, vi ga mozda i znate. Provozao bajsom skoro celu Evropu, bio do Lisabona pa se spustao obalom, Alpi komplet, itd...isao do Moskve..nisam mogao da verujem, sve tim "drumasem"

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

 

Kad sam kupio Z10, slao sam ti poruke da se upoznamo, s obzirom da si "jak" forumas. Ti me otkaci, kao imam da farbam felne... I toliko mu bese...

 

Imam i tvoj br mob tel... Imas li ti moj...?

 

Nisi hteo da se majes s gusterima na Fiat forumu

 

 

Taj kolega, iz PK?

 

 

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

24 minutes ago, MS PK said:

Prvo tako sto kupis crne plocice emoji23.png a drugo sto peres bajs u kupatilu

Jest pa kamenac da gledam non stop :D Na pušku prati bajk je glupost belosvetska (osim ako nije mnoooogo blatnjav, al onda samo blato skidaš koliko toliko) zbog nabli, patrone srednjeg pogona i lanca...tu voda pod pritiskom ulazi vrlo lako. Na parkingu bi mi trebalo dosta vode,a u garažu me mnogo mrzi da idem.... Ovako bar i kupatilo oribam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto je toliko lose oprati bajs puskom. Ja to retko radim. Mozda dva put godisnje. Ali, operem, i ostavim na suncu, par sati. Posle podmazem lanac.

Mislim, nije to puskaranje toliko ka mestima gde je podmazano, lezajevi itd. Vise ram, gume, tek malo lanac itd..

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, shuxx said:

nije to puskaranje toliko ka mestima gde je podmazano

To je dobro kada znaš, svega sam se nagledao.....kao kinezi kada puškom peru unutrašnjost kola, e tako nekako...

Share this post


Link to post
Share on other sites
@MS PK
 
Kad sam kupio Z10, slao sam ti poruke da se upoznamo, s obzirom da si "jak" forumas. Ti me otkaci, kao imam da farbam felne... I toliko mu bese...
 
Imam i tvoj br mob tel... Imas li ti moj...?
 
Nisi hteo da se majes s gusterima na Fiat forumu
 
 
Taj kolega, iz PK?
 
 
Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
 
 
 
 
Ne podsecaj me, na kraju mi je krv posla iz svih jagodica :D A jeste to za gustera sto kazes, takvi smo svi mi ovde kao sto vidis I sad da me pozoves ne znàm da ti kazem vidimo se tad i tad, takav mi je posao ali mogu da iskombinujem, samo se javi kad hoces Kolega je iz Dimitrovgrada ali zivi u Nisu a sestra mu je udata u Pk

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha to za gustere deluje kao zezancija, ali izbegoh i ja tako par puta pozive na kafe :D 

Zasto? Jer mi visimo ovde vec preko 10 godina i proslo je od tad forumasa ihaaaj. 
Niko nije placen za ovo i gledamo da pomognemo kad stignemo, ali odlazak na pice sa novajlijama mi je prevelik tim bilding :D 

 

Kad se upoznaju ljudi na nekom okupljanju i vide 5-10 puta, imaju neko isto interesovanje i znas da je neko “ok”, razumem odlazak na kafu. Pre toga mi je jako cudno da te neko tek tako pozove.


Za druzenje sa Micom sam jednom i skrenuo na putu sa odmora, da ne misli neko da je zbog njega :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, igor0511 said:

Kad se upoznaju ljudi na nekom okupljanju i vide 5-10 puta, imaju neko isto interesovanje i znas da je neko “ok”,

Sta znam, mene i dalje cudno gledaju... Mora da je zbog felni:stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ni ove zime nisam prestajao da pedalam ni jedan dan. Pa ni kada je bilo -10. Ali, tada vozim "dozirano", zbog suviše hladnog vazduha i pluća, jer mi u početku zna biti malo neprijatno. Mada, ljudi skijaju i na većim minusima (a i ja, kao "nečovek"), pa im nije ništa (pomislite samo na skijaško trčanje i koji su to napori u uslovima i ekstremne hladnoće), tako da ja u svet biciklizma taj "hladan vazduh" više doživljavam kao izgovor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto kao izgovor? Ja obozavam da vozim, u sezoni izvezem nekoliko hiljada km, u zavisnosti od obaveza ali jednostavno mi ne prija i ne volim da vozim ako nije lepo vreme...suvo i sa temperaturom barem 12 a najbolje 15 i vise. Idem na dnevne ture i do 150km. Nemam problem da vozim na 40 ali imam na 5c. Nismo svi isti...

 

Послато са Xiaomi помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da čovek, ako može, treba da izbegava sve ono što mu ne prija (pa ne treba ni da vozi bajs po hladnoći ako mu to na bilo koji način ne godi). 

Ja sam u gornjem postu mislio samo na veliku hladnoću po pitanju uticaja na zdravlje/pluća. Kako to može imati navodno negativan uticaj na bicikliste (i njihova pluća), a da nema na skijaše. To mi je enigma (medicinski).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim kad mogu, kada sam slobodan, i samo gledam da je suvo.

 

Vozio sam i na malom plusu, od 2C, i na 7C, 10C.... nisam nikakve probleme imao, samo odgovarajući broj slojeva odeće. I naravno nešto za čelo, tj glavu, kao i jaknica za vetar, rukavice naravno.

 

Možda je problem u tome, što biciklisti žele samo da obuku onu bluzu, i to je to. Ja imam više slojeva, i još ponesem, ili skinem, po potrebi. Sve su to tanke sintetičke bluze sa dugim rukavima + jaknica.

 

Kada sam se vraćao sa Belog kamena, i imao oko 700m visinske razlike, znao sam šta me čeka, pa sam za spust spremio jedan deblji polar, dux, valja brate, jer se skoro sve vreme ne mota, ni malo se ne zagrevaš. Bilo hladno za butine, ali ne opasno.

 

Ono što hoću da kažem, ako čoveku treba neke akcije, da se istroši, i ako mu uslovi odgovaraju, samo cepaj brate...

 

Viđao sam ovih dana bicikliste, jesu retki, ali hvataju svaki lep dan za vožnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche lansirao luksuzne električne bicikle

 

porsche e bike 3.jpg

 

Porsche je nedavno predstavio svoj novi električni automobil Taycan Cross Turismo, a pored njega debitovala su i dva električna bicikla koji su, kako kažu, ''inspirisani upravo Taycan Cross Turismom''.

Porscheov e-bicikl sadrži okvir od ugljeničnih vlakana sa punom suspenzijom i Magura kočnice. Pored toga, opremljeni su i sličnim komponentama, uključujući motore i sisteme za menjanje brzina, proizvedene od japanskog giganta biciklističke industrije Shimano. Porsche kaže da su bicikle napravili kao dopunu Taycan Cross Turismu, koji ima zadnji nosač na koji se mogu smestiti do tri bicikla.

 

porsche e bike 2.jpg

 

Prvi model pod nazivom Porsche eBike Sport je dizajniran za ulice, može da postigne brzinu do 25 km/h i ima visokokvalitetne komponente oslanjanja namenjene pružanju uravnotežene vožnje po asfaltu ili bilo kom drugom manje zahtevnom terenu.

 

porsche e bike 1.jpg

 

Drugi model, Porsche eBike Cross, namenjen je vožnji na zahtevnijem terenu i dolazi s hidraulički podesivim nosačem za brzu promenu visine sedišta. U svom saopštenju Porsche ne navodi s kakvim kapacitetima baterija dolaze njegovi električni bicikli i koliko možete da pređete s jednim punjenjem, ali zato uvek imate u rezervi Taycan Cross Turismo na koji stavite bicikl i odvezete su u suton sa 300 na sat. Oba modela će se isporučivati u tri veličine, a u prodaji će se naći još ovog proleća. Obzirom da se radi Porsche brendu, verovatno vas neće previše začuditi njihove cene, pa ćete eBike Sport platiti 8.990 evra, dok će vas eBike Cross koštati 7.185 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, da mi je neko platio da u ovo doba dana odem kolima od K. Mihailove do Vračara i nazad, teško da bih. Ali, bajs je ipak neka druga priča. Neka sasvim lepa priča. Uživancija.

A "od vrata do vrata" je svakako trajalo kraće nego bi (meni) to bilo potrebno kolima (dok do njih "odšetam", posle "u zoni cija" negde se parkiram, pa tek onda dogegam do stvarne destinacije i sve to onda tako i u kontra smeru). Šta ću kada ja jako sporo parkiram kola, sporije nego bajs, to ja valjda najveći problem sa upotrebom kola po Centru ... Ili je možda malo i do gužve  :)

Tek, "bajs je zakon" za gradsku vožnju.

viber_image_2021-03-16_15-15-24.jpg

viber_image_2021-03-16_15-15-25.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni Google "kaže" da sam u januaru, februaru i martu prelazio bajsom po oko 480-500 km mesečno. Čista gradska. I smešno malo odstupanje izmedju pojedinih meseci. Očito maltene uvek iste rute, sve isto, kao u filmu "Dan mrmota"  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...