Jump to content
FAS Goran
bojan dim.

Biciklizam

Recommended Posts

Električni bicikl Harley-Davidson

 

harley na struju03.jpg

 

Kompanija Harley-Davidson poznata po proizvodnji motocikala predstavila je električni bicikl nazvan Serial 1. Kada je reč o projektu električnog bicikla kompanije Harley-Davidson, prošlo je mnogo vremena od poslednjih informacija, ali se čekanje isplatilo. Kompanija je predstavila novi električni bicikl koji je proizvod njenog e-bike odeljenja, a prodaja počinje u martu 2021. godine. Ovaj bicikl nosi naziv Serial 1 Cycle.

 

harley na struju02.jpg

 

Harley-Davidson igra i na kartu nostalgije, jer ime Serial 1 ima veze s nadimkom Serial Number One koji se koristio za najstariji motocikl pomenute kompanije napravljen 1903. godine. Dizajn bicikla, zajedno sa belim gumama, kožnim sedištem i ručicama, kao i elegantnim crnim ramom, neodoljivo podseća na prvi prototip.

 

harley na struju01.jpg

 

Baterija i svetla su integrisani u ram, a električni motor je smešten u sredini. Za sada nema detalja o specifikacijama, tako da može samo da se špekuliše o veličini baterije, dometu bicikla i ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni bicikli: Preko 200 km sa samo jednim punjenjem baterije

 

eprime bicikle.jpg

 

Aktuelna epidemiološka situacija većinu stanovništva je naterala da se ozbiljno pozabavi temom ekonomičnosti na svim nivoima, a posebno kada je reč o mogućnostima povoljnijeg i ekološki prihvatljivijeg prevoza. Električni bicikli mogu biti odlična alternativa i sjajno rešenje za brzo i lako odlaženje na posao, u kupovinu ili dobru rekreaciju, ali i za dostavu hrane i različitu vrstu prevoza laganijih predmeta. Sa njima je moguće lako preći uzbrdicu, izbegnuti ozbiljne gradske gužve i brzo stići do željene distance.

 

Domaća kompanija E-prime nalazi se u samom vrhu među EU proizvođačima električnih bicikala i ime je iza koga stoje ozbiljne nagrade, kako za sam dizajn električnih bicikala, tako i za njihovu ekonomičnost i visoku upotrebnu vrednost. Pored odličnih rezultata na domaćem tržištu i sjajno prihvatanje od strane domaćih kupaca, E prime je naišao na dobar odziv i kod inostranih kupaca, koji u ovom brendu vide odlične električne bicikle po pristojnim cenama.

 

Za sve one koji žele da sebi nabave električni bicikl jako je važno da se upoznaju sa nekim bitnim informacijama. U tom smislu posebno je važno znati da za električne bicikle nije potrebna registracija, da sa lakoćom izbegavaju gradske gužve, kao i da su jednostavni za parkiranje i održavanje. Ekonomičnost je svakako ključna, pa tako u slučaju E prime električnih bicikala sa samo jednim punjenjenjem baterije moguće je preći zaista ozbiljnu kilometražu. Prema zakonu o korišćenju električnih bicikala u saobraćaju važno je istaći da je vožnja ovih dvotočkaša uz asistenciju el. motora ograničena na 25 km/h, nakon čega dalje ubrzava isključivo vozač. Kompanija E prime nedavno je radila jedan zanimljiv test izdržljivosti baterija u njihovim električnim biciklama (konkretno modela Effecto/Effecta) koji pokazuje kako je sa jednim punjenjem baterije moguće preći i preko 200 km.

 

 

''Sve naše električne bicikle odlikuje vrhunski kvalitet apsolutno svakog detalja i ugrađenih delova i to je nešto oko čega nema diskusije i bilo kakvih kompromisa. To se posebno odnosi na baterije koje se ugrađuju u sve naše električne bicikle za koje pouzdano možemo da tvrdimo da donose najveći mogući stepen energetske efikasnosti u ovom trenutku. Svi testovi rađeni i ovde i van granica naše zemlje to govore, kao i naši potrošači od kojih dobijamo samo pozitivne povratne informacije'', izjavio je Milan Manojlović ispred kompanije E-prime.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes iznenadio električnim biciklom

 

mercedes n +.jpg

 

Mercedes je u saradnji sa N+ dizajnirao je novi električni bicikl za koji se po izgledu nikad ne bi reklo da je električni. Pomoću njega možete postići brzinu preko 30 km/h. Izgled električnih bicikala se znatno poboljšao poslednjih godina. Tako su moderniji električni bicikli mnogo elegantniji nego pre nekoliko godina. O tome svedoči najnoviji model električnog bicikla EQ Formula E Team eBike, koji je Mercedes predstavio ovih dana. Nikad se ne bi reklo da ima motor ili bateriju. Izgledom je puno sličniji klasičnom drumskom biciklu od brdskog, koji je sposoban za znatne uspone.

 

Okvir bicikla je izrađen od ručno poliranog aluminijuma i tek je malo deblji od okvira klasičnog drumskog bicikla. Razlog većeg prečnika je taj što se unutra nalaze baterije i drugi priključci koji omogućavaju da se bicikl napaja električnom energijom. Bicikl pokreće 36 V Panasonic baterija, koja omogućava vožnju od 100 kilometara pre nego što dođe vreme za punjenje. Po želji se može ukloniti, a potrebno je tri i po sata da se potpuno napuni. Baterija je spojena na 250 W električni motor, koji omogućava biciklu da postigne brzinu od 30 km/h. Zbog smeštaja baterije i motora koji se nalaze u centralnom delu bicikla, model E Team eBike pruža izuzetnu stabilnost. Viljuške bicikla isu od ugljeničnih vlakana, a gume su otporne na probijanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ozivim malo ovu temu. Ja sam se vratio voznji bicikla tokom ove pandemije i bas mi prija voznja na 2 tocka.

 

Uzeh i drumasa po prvi put u zivotu :D

 

Jel ima neko neku preporuku za nosac za bicikl? 
Kriterijumi su brza montaza / demontaza i zastita laka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje onda KP da pogleda za Thule, u Thule shopu mogu samo da ga oderu i to dobro. Isto može da nađe na KP samo jeftinije. 

 

Ne znam kako je van zemlje (ako budeš planirao da nosiš bajk) u smislu cimanja ako se ne vidi svetlosna grupa i tablice, pa ne znam da možda gledaš i neki malo skuplji a da ima te dodatke. Ako nećeš nositi van, kod nas može bilo koji. Thule, kao što je već spomenut, je dosta kvalitetan, imaš Saris (mislim da ima Planet Bike) modeli Bones i Solo, pouzdani i čvrsti, Menabo je onako...nije mi kačenje nešto obećavajuće u smislu gumiranih zakački. Imaš i drugu opciju a to je da zalepiš na kola izdržljivu foliju protiv grebanja (imao na Bravu i puntu, vrši posao odlično i ne oštećuje lak prilikom skidanja) pa zalepiš na mesto gde će ti leći nosač na gepek.

 

Lično sam protiv nosača na krov, ali ima gi razni. Imam Saris Gran Fondo 2 i njegova jedina mana je ta što se ne može "minimizirati" kada se odlaže, za ostalo je prilično dobro testiran. 

 

@igor0511 Koji set-up i marka drumaša ako nije tajna ?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno! 
Nosac ce sluziti za do Ade, eventualno Zlatibora i Vrdnika da preveze bicikl, tako da nece morati nesto prekvalitetno, samo da ostane bicikl na mestu i ne stradaju vrata :D

 

@ISV_01 potpuno entry level jer sam i entry nivo vozaca :D Visitor bicikl, prva verzija sa alu ramom. Menjaci su Shimano Tourney i malo sam doplatio za Michelinke slick. 
2x8 brzina je menjac.

 

Za sad sam zadovoljan jako. Nisam neki pro da gledam na 1-2kg tezine bicikla, a i sam variram po 5-10kg u tezini tako da cu preziveti i sa kojim gramom gore na biciklu.

A i bilo mi je zao da kupujem bicikl koji kosta vise od mog motora.

 

Evo poslednje 2 voznje koje sam uhvatio sa Cyclometer-om. Za totalnog pocetnika koji samo hoce da utrosi koju kaloriju za sad sam prezadovoljan.

Na drugoj je isla i devojka sa mnom rolerima pa smo bili nesto sporiji. Uglavnom sa ovim setupom predjem oko 20km za sat ili nesto manje bez da crknem totalno.

1BB0713A-00BD-4D4D-BCDC-67BB9C948167.jpeg

F85EF6A1-7F0C-4DFF-A635-B645E8D48900.png

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako treba neki savet za mini treninge-jačanje-ishranu, pitaj. Bitno je da je alu bajk tj lagan, kada vidim čelične baš mi bude žao vlasnika (pogotovu kada je mtb) :D Torney sam imao na Polar Furiji, jednostavna ali prililčno izdržljiva grupa za početnika. Sit se navozao. 

 

Što se tiče nosača za bajk, imaj na umu da poprečni (upravni na 5/3.ta vrata) hoće da "odguravaju" bajk od nosača, pa obavezno (zavisno od toga koji bajs i sa kojim gumama prevoziš) gurtnom ga osiguraj da se teže odvaja od nosača da ti ne bi bajk klizao pri većim brzinama sa nosača i potencijalno pao. To se dešava prilikom udara vetra u ram (manji efekat) i točkove sa gumama (veći). Posebno izraženo ako imaš MTB 27,5/29" točkove i na njima 2,2-2,4 pa i veće gume koje su prilično debele i površina udara vetra je veća. Isto važi i kod točkova za drumaše sa dubokim aero profilom (cca 35+mm), da ne spominjem pun profil kod hronometraša. Potrošnju nisam nešto primećivao da je preterano veća (mizerno), ali je više opasno voziti na većim brzinama sa pomenutim točkovima (cca 100-120+), onda bolje skini točkove. 

To imaj na umu.

 

Pedale ili skini ili ih dobro zaštiti inače u većini slučajeva ode farba na kolima (problematika nosača na 5/3 vrata). 

 

Za nosače koji idu na kuku i imaju svoja postolja za bajk, nisu pomenuti problemi toliko izraženi (ipak ne znam za dubok profil i debele MTB gume, ali ima uticaj sigurno), dok kod krovnih nosača i ne toliko, čeona površina je tu na udaru prva.

 

Kod montaže, prvo montiraj nosač > zategni > montiraj bajk > dotegni. 

 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thule EU byer guide

 

Npr za Thule imaš da odabereš svoj auto i vidiš koji zaista paše na njega i u kojoj varijanti. Potom npr isti takav vidiš na KP. Simple as that. 

 

Saris ima sličan sajt:

Saris Fit my car (izaberi EU)

 

Npr ovakav nosač (crveni) sam ja imao ranije na puntu dok sam se takmičio i dok nisam promenio auto (na Brava je teže pasovao):

big-45922737_590c79fb856215-5849104718337014_1634804519893787_1504594444_n.thumb.jpg.2fe0cb1f220a5601cf33f66d3021aeb4.jpg

 

Moj savet je da ovakav nosač izbegneš iz sledećeg razloga. Primetićeš da je dotezač (skroz dole crveni) ima plastičnu ručku koju moraš da okreneš (zatezanje) i onda saviješ kao što sada stoji na slici (znači otpustiš ga (horizontalan položaj, okrećeš i onda spustiš). Razlog: Taj deo je od plastike a sa unutrašnje strane je metalna T račva "nabijena" u tu plastiku. Tokom vremena se kruni i gubi svojstvo i posle je nezgodno da bilo šta uradiš jer se iskrunila. Da su stavili neki metalni deo unutra kao zaštitu - odlično. Ovako - ne uzimati. 

mislim, mene je služio ~3 godine i sada je kao rezerva, vrši posao ali zbog nedostatka nije zgodno. Ovi nosači (gore i ovaj dole) imaju "hvatače" za ram u koje isti legne i zategne se, ali su šipke RAVNE i zbog gore pomenutog udara vetra, bajk klizi niz nosač iz već opisanih razloga. Zato spomenuh gurtne. Gledaj neki koji bar ima fiksirana ta ležišta. 

 

Bolji je npr nosač dole:

big-100272169_5f3fc29728c275-4587373460455291_227946.thumb.jpg.a20fde989a2d8eb88a6497c94e7b9c19.jpg

 

Samo vrtiš i zavrneš.

 

Dodatno, obrati pažnju da, iako je ovaj treći nosač skuplji dole, ima jednu "manu".big-96608290_5ee1044378ee14-65117511Main.thumb.jpg.c893336e80fd67b2b99642112bcf8696.jpg

 

Ovaj nosač drži bicikle podignute u odnosu na 5/3ća vrata (konkretno u odnosu na staklo) ali po meni fale mu dodaci koji imaju jeftiniji nosači gore iznad - vezice na koje ide ram (ulegne i samo se smota). Iako je pod nagibom, možda bajkovi ne bi spali, ali gurna je must zbog lakog skidanja sa nosača (krađa). Dodatno što bajsevi naležu jedan na drugi (zavisno od nagiba) i obavezno razmotri da ih odvojiš krpama ili slično da se ne stružu.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 hvala najlepse za uputstva i savete!

 

I meni je Furia bila prvi izbor, ali je izbor drumasa u zadnje vreme nikakav. Pogotovu sto meni treba XL ram (190cm visina), tako da je bilo daj sta das. Furia mi se bas dopala zbog vrh dizajna, ali nigde ih nije bilo.

Posle gledao Capriolo i odustao jer sa alu ramom solidno kosta i nisam nalazio ono sto zelim i na kraju slucajno nalete Scout Visitor.

 

Meni je prvi cilj trosenje kalorija tako da se za sad zadovoljavam entry modelima.

Razmisljam i o update-u sobnig bicikla (sada je neki Derex fitness :D ) posto Xaomi Yessoul bas ozbiljno deluje, ali otom potom. 

 

Za sad sam vas zadovoljan iskustvima da Scotom. Potrosim 700-800kcal na sat sto je odlicno. A i zanimljivo je jer je bas brz bicikl. Za nekoga ko je vozio pre samo MTB, ovo bukvalno leti :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

50 minutes ago, igor0511 said:

Meni je prvi cilj trosenje kalorija tako da se za sad zadovoljavam entry modelima.

Ne treba ti pro model da bi skidao kalorije brže, samo tip i način vožnje dosta utiče :) Veruj mi. 

 

50 minutes ago, igor0511 said:

Razmisljam i o update-u sobnig bicikla (sada je neki Derex fitness :D ) posto Xaomi Yessoul bas ozbiljno deluje, ali otom potom. 

Nope. Nope nope. Bespotrebno bacanje para i zauzimanje prostora. Uzmi klasičan trenažer (tip ispod), montiraj bajk (uglavnom ćeš trebati da podesiš visinu na prednjem točku) i to je to. Posle uzmi SPD-SL pedale (drumske klips) i takve sprinterice i onda ćeš shvatiti gde si sve gubio energiju. 

Razlika između klasičnog sobnog bicikla i ovog turbo trainer (kako se zovu na eng - kod nas trenažer) je što ti imaš svoju poziciju na bicikli i uvek je možeš modifikovati (što je zgodno da se "namestiš") a trenažer spakovati kada ti ne treba. Dodatno što oni podržavaju sigurno i bicikl koji ti i devojka vozi, pa je to dodatni +. Samo dobra provetrenost, TV da gledaš nešto, voda i udri, lagano zagrevanje, pa onda krene trening jedno 45-60min (tek posle 20-tog minuta kreće agonija znojenja) pa da vidiš kako padaju kalorije. 

LifeLine-TT-01-Magnetic-Turbo-Trainer-incl-Riser-Internal-Black-NotSet-LLTT01MTTIR.thumb.jpg.0f9d18e771de75e9315dd512a0fed6db.jpg

 

Scott je odlična marka. MTB-ovci su brutalni sa snagom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, ISV_01 said:

Kako kažu, ne postoji loše vreme, samo loša odeća i obuća :D 

48378413_2206615182942058_1481567407049801728_o.jpg

jel si stavio i zimske gume i lance za svaki slucaj,ja sam juce provozao bajs,posle skoro mesec dana,a iovako ni leti nemam bas vremena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo Conti X-Trail kramponke, ne trebaju spajkovke, drže dobro. A o redovnoj vožnji.....gazda propo, bajk dobar :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu da pogledam ove trenazere :) taman resava i problem skladistenja bicikla, a i sobni bicikl.

Samo cene deluju kao jeftiniji drumas, ostalo zvuci top :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovan brate, imas na cikloberzi (2bike) ili KP (manji izbor).

Uzmes da je ispravna sajla za opterecenje i igla za tocak (ako je na iglu, inace su na dotezanje). 

 

Malo se cuju (klasicni magnetni) ili ako hoces malo bolje, gledaj sa gelom (elastogel) i saaaamo cepaj. 

 

Ovi klasicni trenazeri imaju metal na koji naleze guma bicikla i taj metalni valjak dok se istrosi, stici ces do penzije :stuart:

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam razne nosace i definitivno kvalitetom i jednostavnoscu upotrebe najbolji je THULE
Krovni nosaci imaju svojih prednosti a i mana u odnosu na nosac za 5. vrata
Za krovni nosac bicikala su potrebne i poprecne sipke sto je nekome dodatni trosak ali na vecini postoji mogucnost zakljucavanja, potrosnja goriva raste pogotovo pri vecim brzinama, povecana visina pa je potreban oprez pri ulasku u garaze
Nosac za 5. vrata ne povecava potrosnju lakse je montirati bicikle ali povecava duzinu vozila, zaklonjeni su tablica i svetla i otezan je pristup gepeku
Sto se trenazera tice spremi dva peskira posto nema vetra i sav znoj zavrsi na podu i na zadnji tocak montiraj neku staru jeftinu gumu posto se trose brzinom svetlosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam ima li više novih automobila (da se trenutno prodaju, kao aktuelni modeli), a da na njih može da se montira nosač za bajs za peta vrata (npr. Thule Clip On 9103/9104). Poslednje meni poznato "novo" vozilo koje je moglo da primi nosač na peta vrata je bila prethodna generacija karavanske oktavije ( treća generacija, A7). 

Mislim da sva savremena vozila u zoni trećeg stop svetla imaju spojiler od plastike, a neka i donjoj zoni petih vrata imaju plastičnu oblogu, a sve to ili sprečava da montirate nosač ili stvara ogroman rizik od nastanka štete (da oštetite te plastične delove vozila). Neka kola čak i cela peta vrata imaju od plastike (npr, peugeot 308 HB i SW u mk2 verziji ) i u upustvu za upotrebu tih kola imate jasno upozorenje da na vrata ne sme nosač.

Ja sam zato, kada sam prodavao 308 SW mk1 (koji je mogao da nosi Thule 9103, sa kojim sam celu deceniju nosio bajseve), kupcu bukvalno poklonio i taj nosač, jer mi on ne može na 500L (plastika i gore, i dole), a ni na druga kola koja sam kupio umesto 308 SW.

Na oba vozila sada koristim krovne nosače za bajseve, ali, sve redje ih "teram".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da svi Thule nosači imaju "fitting compatibility" odnosno koji nosač sa kojim modifikacijama paše na koja vozila.

Ovde 1903 i 1904 u sekciji Download (dole desno) imaju spisak vozila na koja pašu sa određenim modifikacijama (često je to tip "šape" tj kačenja ili naslona). 

 

Thule je kao proizvođač malo specifičan po tome ali dosta detaljan. Npr Menabo na svom sajtu, na samoj strani nosača ima proveru da li paše ili ne. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš Ti i na sajtu "Thule"-a da proveriš šta se za neki model vozila nudi kao transportno rešenje za bajseve.

I za ogromnu veću novijih vozila za koja sam tako proverevao, sledi da ti "pozadi" možeš da transportuješ bajs samo ukoliko na vozilu imaš kuku za vuču (u kom slučaju uzimaš nosač za kuku). Na peta vrata za većinu aktuelnih novih vozila ne može. Ne može ni za 500L (a da je u skladu sa preporukama). Vidjao sam da neki kod 500L ipak stave zadnji nosač "sa trakama" (meni nepoznat brend), pa te trake učvrste i nekako "sa strane", za zadnje staklo. Ali, tako je suviše nesigurno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ne sećam da sam u Holandiji video nosač koji se kači samo za zadnja vrata.  Svi idu na kuku koju zbog toga ima 80% auta. Ti nosači imaju svoja svetla  kao auto prikolica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takav nosač na kuku, sa svetlima, je ozbiljan, a i težak (i fizički, a i za manipulaciju, pri čemu ti u Srbiji za njega ne možeš da dobiješ "treću tablicu", već bi stalno trebalo da prebacuješ zadnju tablicu sa kola na nosač). Jedan moj prijatelj je dao lepe pare za kuku za novu Hondu Civic i za taj Thule nosač "sa svetlima", ali je uskoro izgubio živce sa time (zbog problema manipulacije, pri čemu, kada dodješ na cilj, ti "ne znaš" šta sa njime, on maltene u kola ne može da stane u gepek, posebno ako su unutra i neke stvari) i sada uglavnom opet bajseve i dalje vozi na krovu. I prodaje taj nosač za kuku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam nosac nepoznate marke sa trakama, kacio ga na svoj 500L. Gore se zakaci bez problema jer i nije veliko opterecenje ako zatagnes lepo. Sa strane ne kacis na stakla nego spustis dole na metal. Radi posao dobro.
E sad, moji bajsevi su izmedju 7-9 kg, cisto reference radi.
Cimni me pp ako hoces da testiras.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...